AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #61 Skrevet 1. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han er kjærlig også : Gud er kjærlighet 7 Mine kjære, la oss elske hverandre! For kjærligheten er fra Gud, og hver den som elsker, er født av Gud og kjenner Gud. 8 Den som ikke elsker, har aldri kjent Gud, for Gud er kjærlighet. 9 Og ved dette ble Guds kjærlighet åpenbart blant oss, at Gud sendte sin enbårne Sønn til verden for at vi skulle leve ved ham. 10 Ja, dette er kjærligheten, ikke at vi har elsket Gud, men at han har elsket oss og sendt sin Sønn til soning for våre synder. 11 Mine kjære, har Gud elsket oss slik, da skylder også vi å elske hverandre. 12 Ingen har noen gang sett Gud. Men dersom vi elsker hverandre, blir Gud i oss, og hans kjærlighet er fullendt i oss. 13 At vi blir i ham og han i oss, det vet vi fordi han har gitt oss av sin Ånd. 14 Og vi har sett og vi vitner om at Faderen har sendt Sønnen som verdens frelser. 15 Om noen bekjenner at Jesus er Guds Sønn, blir Gud i ham og han i Gud. 16 Og vi har lært å kjenne den kjærlighet Gud har til oss, og vi har trodd på den. Gud er kjærlighet, og den som blir i kjærligheten, blir i Gud og Gud i ham. 17 I dette er kjærligheten blitt fullendt hos oss: at vi har frimodighet på dommens dag. For som Kristus er, slik er vi i denne verden. 18 I kjærligheten finnes det ikke frykt: Den fullkomne kjærligheten driver frykten ut. For frykten bærer straffen i seg, og den som frykter, er ikke blitt fullendt i kjærligheten. 19 Vi elsker fordi han elsket oss først. 20 Den som sier: «Jeg elsker Gud», men likevel hater sin bror, er en løgner. For den som ikke elsker sin bror som han har sett, kan ikke elske Gud som han ikke har sett. 21 Og dette er budet vi har fra ham: Den som elsker Gud, må også elske sin bror. (1.Joh. 4) Anonymkode: 9128d...b72 Spar meg. Ingenting av dette rettferdiggjør alt det sadistiske han bidrar med for store deler av verden. Anonymkode: f5998...3d9
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #62 Skrevet 1. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Den verste psykopaten man kan tenke seg. Manipulerer og hjernevasker folk til å følge blindt etter hans ord og piner dem som ikke tror. Lar barn bli syke og dø av kreft, oppleve mishandling og overgrep av det som skal være omsorgspersoner. Sulter ut store deler av verden og ser på mens desperate foreldre sender barna sine ut til å prostituere seg for å tjene penger og overleve. Anonymkode: f5998...3d9 Denne verdens Gud er satan står det, ikke Faderen, Jesus og Den Hellige Ånd. Dette pga. syndefallet osv. Anonymkode: 9128d...b72
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #63 Skrevet 1. april 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Spar meg. Ingenting av dette rettferdiggjør alt det sadistiske han bidrar med for store deler av verden. Anonymkode: f5998...3d9 Er jo satan som er denne verdens Gud, står det. Anonymkode: 9128d...b72
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #64 Skrevet 1. april 2020 Til alle dere som er sinte på Gud! Les det som står her: Guds vrede åpenbares fra himmelen over all ugudelighet og urett hos mennesker som holder sannheten nede i urett. 19 For det en kan vite om Gud, ligger åpent foran dem; Gud har selv lagt det åpent fram. 20 Hans usynlige vesen, både hans evige kraft og hans guddommelighet, har de fra verdens skapelse av kunnet se og erkjenne av hans gjerninger. Derfor har de ingen unnskyldning. 21 De kjente Gud, men likevel lovpriste og takket de ham ikke som Gud. Med sine tanker endte de i tomhet, og deres uforstandige hjerter ble formørket. 22 De påsto at de var kloke, men de endte i dårskap. 23 De byttet ut den uforgjengelige Guds herlighet med bilder av forgjengelige mennesker, fugler, firbeinte dyr og krypdyr. 24 De fulgte sitt hjertes lyster, derfor overga Gud dem til urenhet slik at de vanæret kroppen sin med hverandre.25 De byttet ut Guds sannhet med løgn og tilba og dyrket det skapte i stedet for Skaperen, han som er velsignet i evighet. Amen. 26 Derfor overga Gud dem til skammelige lidenskaper. Kvinnene deres byttet ut det naturlige samliv med det unaturlige. 27 På samme måte sluttet mennene å ha naturlig samliv med kvinner og brant i begjær etter hverandre. Menn drev utukt med menn, og de måtte selv ta straffen for sin villfarelse. 28 De brydde seg ikke om å kjenne Gud, derfor overga Gud dem til en sviktende dømmekraft, så de gjør slikt som ikke sømmer seg. 29 De er fulle av all slags urett, umoral, grådighet og ondskap, fulle av misunnelse, mordlyst, strid, svik og falskhet. De farer med sladder 30 og baktalelse, hater Gud, bruker vold, er overmodige og brautende, de pønsker ut ondskap og er ulydige mot foreldrene, 31 de er uforstandige, upålitelige, ukjærlige og ubarmhjertige. 32 De vet hva Guds lov sier, at de som gjør slikt, fortjener å dø. Men ikke bare gjør de dette selv; de roser også andre som gjør det. (Rom. 1) ... Hva er vi da?? Anonymkode: 9128d...b72
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #65 Skrevet 1. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Til alle dere som er sinte på Gud! Les det som står her: Guds vrede åpenbares fra himmelen over all ugudelighet og urett hos mennesker som holder sannheten nede i urett. 19 For det en kan vite om Gud, ligger åpent foran dem; Gud har selv lagt det åpent fram. 20 Hans usynlige vesen, både hans evige kraft og hans guddommelighet, har de fra verdens skapelse av kunnet se og erkjenne av hans gjerninger. Derfor har de ingen unnskyldning. 21 De kjente Gud, men likevel lovpriste og takket de ham ikke som Gud. Med sine tanker endte de i tomhet, og deres uforstandige hjerter ble formørket. 22 De påsto at de var kloke, men de endte i dårskap. 23 De byttet ut den uforgjengelige Guds herlighet med bilder av forgjengelige mennesker, fugler, firbeinte dyr og krypdyr. 24 De fulgte sitt hjertes lyster, derfor overga Gud dem til urenhet slik at de vanæret kroppen sin med hverandre.25 De byttet ut Guds sannhet med løgn og tilba og dyrket det skapte i stedet for Skaperen, han som er velsignet i evighet. Amen. 26 Derfor overga Gud dem til skammelige lidenskaper. Kvinnene deres byttet ut det naturlige samliv med det unaturlige. 27 På samme måte sluttet mennene å ha naturlig samliv med kvinner og brant i begjær etter hverandre. Menn drev utukt med menn, og de måtte selv ta straffen for sin villfarelse. 28 De brydde seg ikke om å kjenne Gud, derfor overga Gud dem til en sviktende dømmekraft, så de gjør slikt som ikke sømmer seg. 29 De er fulle av all slags urett, umoral, grådighet og ondskap, fulle av misunnelse, mordlyst, strid, svik og falskhet. De farer med sladder 30 og baktalelse, hater Gud, bruker vold, er overmodige og brautende, de pønsker ut ondskap og er ulydige mot foreldrene, 31 de er uforstandige, upålitelige, ukjærlige og ubarmhjertige. 32 De vet hva Guds lov sier, at de som gjør slikt, fortjener å dø. Men ikke bare gjør de dette selv; de roser også andre som gjør det. (Rom. 1) ... Hva er vi da?? Anonymkode: 9128d...b72 VI er ubarmhjertige??? Dagens. Anonymkode: f5998...3d9
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #66 Skrevet 1. april 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er jo satan som er denne verdens Gud, står det. Anonymkode: 9128d...b72 Javel? Jeg bryr meg da ikke hva som står i den boka. Tenke sjæl og mene.. 🎵🎶 Anonymkode: f5998...3d9
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #67 Skrevet 1. april 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Javel? Jeg bryr meg da ikke hva som står i den boka. Tenke sjæl og mene.. 🎵🎶 Anonymkode: f5998...3d9 Er desverre fåtallet som vil ha med Gud å gjøre. Anonymkode: 9128d...b72
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #68 Skrevet 1. april 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er desverre fåtallet som vil ha med Gud å gjøre. Anonymkode: 9128d...b72 Og takk og lov for det 👏🏼 Anonymkode: f5998...3d9
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #69 Skrevet 1. april 2020 Til de som vil ha med Gud å gjøre: Positivt!!!!!!! En ny himmel og en ny jord 21Og jeg så en ny himmel og en ny jord. For den første himmel og den første jord var borte, og havet fantes ikke mer. 2 Og jeg så den hellige byen, det nye Jerusalem, stige ned fra himmelen, fra Gud, gjort i stand og pyntet som en brud for sin brudgom. 3 Og jeg hørte fra tronen en høy røst som sa: «Se, Guds bolig er hos menneskene. Han skal bo hos dem, og de skal være hans folk, og Gud selv skal være hos dem. Han skal være deres Gud. 4 Han skal tørke bort hver tåre fra deres øyne, og døden skal ikke være mer, heller ikke sorg eller skrik eller smerte. For det som en gang var, er borte.» 5 Han som sitter på tronen, sa: «Se, jeg gjør alle ting nye.» Og han la til: «Skriv det ned, for dette er troverdige og sanne ord.» 6 Så sa han til meg: «Det er skjedd! Jeg er Alfa og Omega, begynnelsen og enden. Jeg vil gi den tørste å drikke av kilden med livets vann som gave. 7 Den som seirer, skal få dette i arv, og jeg vil være hans Gud, og han skal være min sønn. 8 Men de feige, de vantro og vanhellige, de som myrder, driver med hor og trolldom, avgudsdyrkere og alle løgnere, deres plass skal være i sjøen som brenner med ild og svovel. Det er den annen død.» (Joh.Åp. 21) Anonymkode: 9128d...b72
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #70 Skrevet 1. april 2020 Enten er gud sadistisk, ikke allmektig, eller begge deler. Ingen barn har fortjent å lide. Det er direkte bevis på at det ikke er noen gud. Iallefall en som bryr seg. Anonymkode: f0a22...8c8
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #71 Skrevet 1. april 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enten er gud sadistisk, ikke allmektig, eller begge deler. Ingen barn har fortjent å lide. Det er direkte bevis på at det ikke er noen gud. Iallefall en som bryr seg. Anonymkode: f0a22...8c8 Er jo vi mennesker som har rotet det til slik at det er slik. Men det vonde er jo vekke etter døden, for dem som tror. Ikke noe selvfølge det. Men Guds nåde. Anonymkode: 9128d...b72
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #72 Skrevet 1. april 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: VI er ubarmhjertige??? Dagens. Anonymkode: f5998...3d9 I Guds øyne er vi mye Anonymkode: 9128d...b72
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #73 Skrevet 1. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er jo vi mennesker som har rotet det til slik at det er slik. Men det vonde er jo vekke etter døden, for dem som tror. Ikke noe selvfølge det. Men Guds nåde. Anonymkode: 9128d...b72 Det er ikke håp for dere. Puls, men ingen hjerneaktivitet ....... Anonymkode: c4c8f...0d1 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #74 Skrevet 1. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke håp for dere. Puls, men ingen hjerneaktivitet ....... Anonymkode: c4c8f...0d1 Hva da? 🙂 Anonymkode: 9128d...b72
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #75 Skrevet 1. april 2020 Guds kjærlighet 🙂 Anonymkode: 9128d...b72
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #77 Skrevet 1. april 2020 For så høyt har Gud elsket verden at han ga sin Sønn, den enbårne, for at hver den som tror på ham, ikke skal gå fortapt, men ha evig liv. 17 Gud sendte ikke sin Sønn til verden for å dømme verden, men for at verden skulle bli frelst ved ham. 18 Den som tror på ham, blir ikke dømt. Den som ikke tror, er allerede dømt fordi han ikke har trodd på Guds enbårne Sønns navn. 19 Og dette er dommen: Lyset er kommet til verden, men menneskene elsket mørket høyere enn lyset fordi deres gjerninger var onde. 20 For den som gjør det onde, hater lyset og kommer ikke til lyset, for at hans gjerninger ikke skal bli avslørt. 21 Men den som følger sannheten, kommer til lyset, så det skal bli klart at hans gjerninger er gjort i Gud.» (Joh. 3) Anonymkode: 9128d...b72
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #78 Skrevet 1. april 2020 3 hours ago, AnonymBruker said: Er jo vi mennesker som har rotet det til slik at det er slik. Men det vonde er jo vekke etter døden, for dem som tror. Ikke noe selvfølge det. Men Guds nåde. Anonymkode: 9128d...b72 Da kan ikke Gud ta æren for noe bra som skjer heller, og da er Gud irrelevant. Anonymkode: f0a22...8c8 2
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #79 Skrevet 1. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da kan ikke Gud ta æren for noe bra som skjer heller, og da er Gud irrelevant. Anonymkode: f0a22...8c8 Hva mener du? Anonymkode: 9128d...b72
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #80 Skrevet 1. april 2020 14 minutter siden, AnonymBruker said: Hva mener du? Anonymkode: 9128d...b72 Skjer det noe bra, er det guds mirakel, skjer det noe galt så er det menneskers feil Anonymkode: f0a22...8c8
Fremhevede innlegg