Gå til innhold

Corona er ikke Guds feil!!!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hold deg til saken. Rapporterer deg for neste personangrep.

Vi har ikke fått et mer nyansert bilde, vi har lært at moralen i bibelen er gal. At du skal steine mennesker for en hel masse liksomforbrytelse er ikke unyansert, det er umoralsk.

Det gir jo ikke noe mer mening. Det er som å si at han gjorde en kjempeinnsats i et spill han laget reglene for selv, der han selv var dommer. Minner jo mest av alt om Tommyball, for de som husker det.

Anonymkode: 41413...947

Er forskjell på den gamle pakt og den nye pakt. Gamle Testamente og Nye Testamente.

Anonymkode: 9128d...b72

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, Spiralis skrev:

Det er treenighet dere kaller det ... er det ikke? ..  Folk som har røyka ALT for mye hasj har mer logikk en dere religiøse. Fatter ikke at dere ikke klarer å se dere selv i speilet. 

Det er en hel verden utenfor den lille boksen som du lever i! Frigjør deg! Kom deg ut av boksen, ta en øl og bli fri!    

Takk 😉

AnonymBruker
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Er forskjell på den gamle pakt og den nye pakt. Gamle Testamente og Nye Testamente.

Hva sier Jesus om å følge lovene?

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva sier Jesus om å følge lovene?

Lovens oppfyllelse 
17 Tro ikke at jeg er kommet for å oppheve loven eller profetene! Jeg er ikke kommet for å oppheve, men for å oppfylle. 18 Sannelig, jeg sier dere: Før himmel og jord forgår, skal ikke den minste bokstav eller en eneste prikk i loven forgå – før alt er skjedd. 19 Den som opphever et eneste av disse minste budene og lærer menneskene å gjøre dette, skal regnes som den minste i himmelriket. Men den som holder dem og lærer andre å gjøre det samme, skal regnes som stor i himmelriket. 20 Ja, jeg sier dere: Dersom ikke deres rettferdighet langt overgår de skriftlærdes og fariseernes, kommer dere aldri inn i himmelriket. (Matt. 5) 🙂

AnonymBruker
Skrevet

Nettopp. Lovene er ikke opphevet, de skal følges.

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stemmer! 😉

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De ti bud 
20Gud talte alle disse ordene:

2 Jeg er Herren din Gud, som førte deg ut av Egypt, ut av slavehuset. 

3 Du skal ikke ha andre guder enn meg.

4 Du skal ikke lage deg gudebilder, ingen etterligning av noe som er oppe i himmelen eller nede på jorden eller i vannet under jorden.  5 Du skal ikke tilbe dem og ikke la deg lokke til å dyrke dem! For jeg, Herren din Gud, er en nidkjær Gud som straffer barn i tredje og fjerde ledd for fedrenes synd når de hater meg,  6 men viser trofast kjærlighet i tusen slektsledd mot dem som elsker meg og holder mine bud. 

7 Du skal ikke misbruke Herren din Guds navn, for Herren frikjenner ikke den som misbruker hans navn. 

8 Husk sabbatsdagen og hold den hellig.  9 Seks dager skal du arbeide og gjøre all din gjerning, 10 men den sjuende dagen er sabbat for Herren din Gud. Da skal du ikke gjøre noe arbeid, verken du eller din sønn eller din datter, verken slaven eller slavekvinnen din, verken buskapen din eller innflytteren som bor i byene dine.11 For på seks dager laget Herren himmelen og jorden, havet og alt som er i dem; men den sjuende dagen hvilte han. Derfor velsignet Herren sabbatsdagen og helliget den. 

12 Du skal hedre din far og din mor, så du kan leve lenge i det landet Herren din Gud gir deg. 

13 Du skal ikke slå i hjel. 

14 Du skal ikke bryte ekteskapet. 

15 Du skal ikke stjele.

16 Du skal ikke vitne falskt mot din neste. 

17 Du skal ikke begjære din nestes hus. Du skal ikke begjære din nestes kone, slaven eller slavekvinnen hans, oksen eller eselet hans eller noe annet som hører din neste til. (2.Mos. 20)

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Rettferdighet ved troen 
21 Men nå er Guds rettferdighet, som loven og profetene vitner om, blitt åpenbart uavhengig av loven. 22 Dette er Guds rettferdighet som gis ved troen på Jesus Kristus til alle som tror. Her er det ingen forskjell, 23 for alle har syndet og mangler Guds herlighet. 24 Men ufortjent og av hans nåde blir de kjent rettferdige, frikjøpt i Kristus Jesus.25 Ham har Gud stilt synlig fram for at han ved sitt blod skulle være soningsstedet for dem som tror. Slik viste Gud sin rettferdighet. For han hadde tidligere i tålmodighet holdt tilbake straffen for de synder som var begått. 26 Men i vår tid ville han vise sin rettferdighet, både at han selv er rettferdig, og at han kjenner den rettferdig som tror på Jesus. 27 Hva har vi da å være stolte av? Ingenting! Hvilken lov sier det? Gjerningenes lov? Nei, troens lov. 28 For vi hevder at mennesket blir rettferdig ved tro, uten lovgjerninger. (Rom. 3)

AnonymBruker
Skrevet

Dere kristne syntes ikke det er merkelig å forholde seg til dette som liksom ble skrevet for flere tusen år siden? At verden er en helt annen nå og i et helt annet omfang? 

En jeg gikk i klasse med vokste opp i et såkalt kristent hjem. Veldig religiøse, fikk ikke lov å spille kort en gang! Han ble drept i en bilulykke. Moren ble nervevrak og har sittet inne i leiligheten sin i 15 år.

Hvor er Gud hen? Burde ikke han hjelpe henne? 

Anonymkode: cb5cf...ce6

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Stemmer! 😉

...og det er mange, mange flere lover enn de ti bud. Jesus sier de skal følges, og men gjør folk det?

Når det gjelder de ti, er det jo også relativt få av dem som angår moral. Av de som gjør det, er de som regel enten universelle (finnes i alle kulturer, fantes før lista), utdaterte eller bare umulige.

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere kristne syntes ikke det er merkelig å forholde seg til dette som liksom ble skrevet for flere tusen år siden? At verden er en helt annen nå og i et helt annet omfang? 

En jeg gikk i klasse med vokste opp i et såkalt kristent hjem. Veldig religiøse, fikk ikke lov å spille kort en gang! Han ble drept i en bilulykke. Moren ble nervevrak og har sittet inne i leiligheten sin i 15 år.

Hvor er Gud hen? Burde ikke han hjelpe henne? 

Anonymkode: cb5cf...ce6

Er ikke så mange som påkaller Herren. Kan ikke regne med særlig hjelp da. I liv og evighet.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

...og det er mange, mange flere lover enn de ti bud. Jesus sier de skal følges, og men gjør folk det?

Når det gjelder de ti, er det jo også relativt få av dem som angår moral. Av de som gjør det, er de som regel enten universelle (finnes i alle kulturer, fantes før lista), utdaterte eller bare umulige.

Hva synst du om dette da? 🙂  Om Abraham heter det: Han trodde Gud, og derfor regnet Gud ham som rettferdig.  7 Så forstår dere at det er de som tror, som er Abrahams barn.  8 Skriften forutså at Gud ville rettferdiggjøre hedningene ved tro, og den forkynte på forhånd dette gode budskapet til Abraham: I deg skal alle folkeslag velsignes.  9 Derfor blir de som tror, velsignet sammen med den troende Abraham. 10 Men de som holder seg til lovgjerninger, er under forbannelse. For det står skrevet: Forbannet er hver den som ikke holder fast ved alt som står i lovboken, og gjør det den sier. 11 Og det er klart at ingen blir rettferdig for Gud ved loven, for det står skrevet: Den rettferdige skal leve ved tro. 12 Loven spør ikke etter tro, men sier: Den som lever etter budene, skal ha liv ved dem. 13 Men Kristus kjøpte oss fri fra lovens forbannelse da han kom under forbannelse for vår skyld. For det står skrevet: Forbannet er hver den som henger på et tre. 14 Slik skulle Abrahams velsignelse komme til folkeslagene i Kristus Jesus, så vi ved troen skulle få Ånden som det var gitt løfte om. (Gal. 3)

AnonymBruker
Skrevet

Gud er en fantasi figur blandt mange, å når jeg hører fra kristne folk, at det var guds vilje at han/hun ble syk å døde, da blir jeg forbannet 

Anonymkode: ffadd...875

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Gud er en fantasi figur blandt mange, å når jeg hører fra kristne folk, at det var guds vilje at han/hun ble syk å døde, da blir jeg forbannet 

Er forskjell på hvem Gud er som person og hvem satan er som person.

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er forskjell på hvem Gud er som person og hvem satan er som person.

Jeg er en person, du er en person

Gud, Jesus satan er fantasifigurer på lik linje med det du kan lese i Norske folkeeventyr 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er en person, du er en person

Gud, Jesus satan er fantasifigurer på lik linje med det du kan lese i Norske folkeeventyr 

Jeg tror på Jesus som min Frelser fra helvete 🙂

AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig er det ikke guds feil, det er vår feil.

Anonymkode: d0b14...6d5

AnonymBruker
Skrevet

Ja det gjør også Jan Hanvold, han selger også virus hemmende kosttilskudd som koster skjorta

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja det gjør også Jan Hanvold, han selger også virus hemmende kosttilskudd som koster skjorta

Ikke alle kristne tenker likt som Hanvold 😉

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ikke alle kristne tenker likt som Hanvold 😉

Sant det, men dere leser i samme eventyrboka

• Opprett ny...