AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #101 Skrevet 3. april 2020 7 minutter siden, Daman90 said: Jeg tror vi trenger religion, man trenger ikke være hyper religiøs, men at man får et viss levesett og etikk og moral. og man er fri som bare det selv om man er kristen. men man holder seg unna utroskap, horeri, løgn og bedrag og andre negative ting På de aller fleste målbare parametre er jo religiøse mer umoralske enn ikketroende, så sliter med å se den koblingen der. Anonymkode: 41413...947
Daman90 Skrevet 3. april 2020 #102 Skrevet 3. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: På de aller fleste målbare parametre er jo religiøse mer umoralske enn ikketroende, så sliter med å se den koblingen der. Anonymkode: 41413...947 overhodet ikke. nå må vi se vekk fra drap osv, dette er veldig gammeldags. men de fleste aspekter med religion er basert rundt moral og etikk, vertfall kristendommen
Daman90 Skrevet 3. april 2020 #103 Skrevet 3. april 2020 (endret) 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kjenner massevis av kristne som lyver, bedriver utroskap og bedrag ... Hor er et konsept jeg ikke aksepterer eksistensen av. Det er et rent religiøst begrep skapt av et ønske om å være ond og fordømmende over for andre. Det å betegne en annen som hore/horebokk sier noe om det onde i deg. Anonymkode: c4c8f...0d1 hva har det å si ? de fleste i norge er kristne og de fleste følger også moral og etikk til en viss grad. noe løgn blir det uansett. det er ikke mulig å unngå. men de fleste vet hva som er rett og galt å lever etter sitt beste etter dette det hadde vært mye værre uten noe religion i det hele tatt. utroskap hadde skutt i være. folk hadde dolket hverandre i ryggen mye mer er overhodet ingenting galt ved å si hore. en hore er en som selger seksuelle tjenester og er umoralskt. hva er problemet Endret 3. april 2020 av Daman90
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #104 Skrevet 3. april 2020 Just now, Daman90 said: overhodet ikke. nå må vi se vekk fra drap osv, dette er veldig gammeldags. men de fleste aspekter med religion er basert rundt moral og etikk, vertfall kristendommen Det er bare tull. Hvis du hadde fulgt anmodningene i bibelen til punkt og prikke, hadde du vært kriminell i alle land på jorda. Ekstremt få følger moselovene, nettopp fordi de er utdaterte og i våre øyne umoralske. Men så du er uenig? Det går jo faktisk an å vurdere slikt, ved å sette opp religiøsitet mot kriminalitet i en populasjon, eller vurdere troende mot ikke troende i fengselspopulasjon. Du må gjerne foreslå noen andre metoder om du vil. Anonymkode: 41413...947
Daman90 Skrevet 3. april 2020 #106 Skrevet 3. april 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er bare tull. Hvis du hadde fulgt anmodningene i bibelen til punkt og prikke, hadde du vært kriminell i alle land på jorda. Ekstremt få følger moselovene, nettopp fordi de er utdaterte og i våre øyne umoralske. Men så du er uenig? Det går jo faktisk an å vurdere slikt, ved å sette opp religiøsitet mot kriminalitet i en populasjon, eller vurdere troende mot ikke troende i fengselspopulasjon. Du må gjerne foreslå noen andre metoder om du vil. Anonymkode: 41413...947 jeg skrev nå må man se vekk fra flere ting, det er mye som er veldig gammeldags. og man må etterhvert som vi har fått et bedre og klokere bildet nyansere det litt. men kjerneverdiene kan vi beholdet. kan ikke du lese? du får kjøpt briller på butikken eller bestille de på nettet
Antiviruset Skrevet 3. april 2020 #107 Skrevet 3. april 2020 På 31.3.2020 den 1.41, AnonymBruker skrev: Ja, hva kostet det Jesus egentlig? Par dager med lidelse før han ble hersker over hele universet? Det var han jo før han ble menneske også, så her bommer du helt totalt. Hans lidelse på korset var bare bagateller opp mot den kampen han tok i dødsriket, og overvant det. Men det får du sikkert oppleve når den tid kommer, om du førsøker å spotte hans gjerning.
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #108 Skrevet 3. april 2020 Akkurat nå, Daman90 skrev: er overhodet ingenting galt ved å si hore. en hore er en som selger seksuelle tjenester og er umoralskt. hva er problemet Så det å ha sex før ekteskapet er ikke å drive hor i følge bibelen? Hva f har forøvrig kristne j*vler med å fordømme de som tvinges til prostitusjon. Det er desuten stort sett kristne horekunder Anonymkode: c4c8f...0d1 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #109 Skrevet 3. april 2020 1 minutt siden, Daman90 said: jeg skrev nå må man se vekk fra flere ting, det er mye som er veldig gammeldags. og man må etterhvert som vi har fått et bedre og klokere bildet nyansere det litt. men kjerneverdiene kan vi beholdet. kan ikke du lese? du får kjøpt briller på butikken eller bestille de på nettet Hold deg til saken. Rapporterer deg for neste personangrep. Vi har ikke fått et mer nyansert bilde, vi har lært at moralen i bibelen er gal. At du skal steine mennesker for en hel masse liksomforbrytelse er ikke unyansert, det er umoralsk. 1 minutt siden, Antiviruset said: Det var han jo før han ble menneske også, så her bommer du helt totalt. Hans lidelse på korset var bare bagateller opp mot den kampen han tok i dødsriket, og overvant det. Men det får du sikkert oppleve når den tid kommer, om du førsøker å spotte hans gjerning. Det gir jo ikke noe mer mening. Det er som å si at han gjorde en kjempeinnsats i et spill han laget reglene for selv, der han selv var dommer. Minner jo mest av alt om Tommyball, for de som husker det. Anonymkode: 41413...947
Daman90 Skrevet 3. april 2020 #110 Skrevet 3. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hold deg til saken. Rapporterer deg for neste personangrep. Vi har ikke fått et mer nyansert bilde, vi har lært at moralen i bibelen er gal. At du skal steine mennesker for en hel masse liksomforbrytelse er ikke unyansert, det er umoralsk. Det gir jo ikke noe mer mening. Det er som å si at han gjorde en kjempeinnsats i et spill han laget reglene for selv, der han selv var dommer. Minner jo mest av alt om Tommyball, for de som husker det. Anonymkode: 41413...947 du må få deg briller når du ikke greier å lese det jeg skriver. jeg sa til deg at du må se vekk ifra drap osv at vi må være mer nyansert. men du svarer med at steining osv er umoralkst osv. du hører jo overhodet ikke etter på hva jeg skriver. men forsett og les hva du vil lese og lukk øynene der du ikke vil lese
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #111 Skrevet 3. april 2020 1 time siden, Daman90 skrev: hvem er vi ? jeg tror på gud og mesteparten av verden gjør det også Mesteparten av verden er kinesere og indere. De er komunister/ikkereligiøse og hinduer. Anonymkode: c4c8f...0d1
Antiviruset Skrevet 3. april 2020 #112 Skrevet 3. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det gir jo ikke noe mer mening. Det er som å si at han gjorde en kjempeinnsats i et spill han laget reglene for selv, Nei overhodet ikke, utfallet var ikke avgjort. Det var totalt avhengig av Jesus Kristus sin viljestyrke faktisk. Han bad om å få slippe, ikke som hans vilje, men om det var Guds vilje. Noe det ikke var. Han var lojal og gjennomførte det! Han ropte jo ut i fortvilelse på Korset "min far min far hvorfor har du forlatt meg! Jesus var da alene og bar all verden synd på sine skuldre. Guds sønn! Han vant over døden og dødsriket og har jo seiret, det er milliarder av kristne beviset på opp igjennom historien.
Spiralis Skrevet 3. april 2020 #113 Skrevet 3. april 2020 1 minutt siden, Antiviruset skrev: Nei overhodet ikke, utfallet var ikke avgjort. Det var totalt avhengig av Jesus Kristus sin viljestyrke faktisk. Han bad om å få slippe, ikke som hans vilje, men om det var Guds vilje. Noe det ikke var. Han var lojal og gjennomførte det! Han ropte jo ut i fortvilelse på Korset "min far min far hvorfor har du forlatt meg! Jesus var da alene og bar all verden synd på sine skuldre. Guds sønn! Han vant over døden og dødsriket og har jo seiret, det er milliarder av kristne beviset på opp igjennom historien. Det er treenighet dere kaller det ... er det ikke? .. Folk som har røyka ALT for mye hasj har mer logikk en dere religiøse. Fatter ikke at dere ikke klarer å se dere selv i speilet. Det er en hel verden utenfor den lille boksen som du lever i! Frigjør deg! Kom deg ut av boksen, ta en øl og bli fri! 1
Antiviruset Skrevet 3. april 2020 #114 Skrevet 3. april 2020 4 minutter siden, Spiralis skrev: Det er treenighet dere kaller det ... er det ikke? .. Folk som har røyka ALT for mye hasj har mer logikk en dere religiøse. Fatter ikke at dere ikke klarer å se dere selv i speilet. Det er en hel verden utenfor den lille boksen som du lever i! Frigjør deg! Kom deg ut av boksen, ta en øl og bli fri! Ser meg selv sjelden i speilet, av og til når jeg pusser tennene og må ta hårklippet Det er et begredelig syn. Tar en øl av og til også faktisk Uten at det gjør meg spesielt fri av den grunn Du må ikke ha et slikt trangsyn du har på mennesker som har en tro min venn! Jeg respekterer faktisk din vantro, det er ditt valg!
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #115 Skrevet 3. april 2020 5 minutter siden, Antiviruset skrev: Ser meg selv sjelden i speilet, av og til når jeg pusser tennene og må ta hårklippet Det er et begredelig syn. Tar en øl av og til også faktisk Uten at det gjør meg spesielt fri av den grunn Du må ikke ha et slikt trangsyn du har på mennesker som har en tro min venn! Jeg respekterer faktisk din vantro, det er ditt valg! ... vantro? Jeg driver ikke med tro. Hverken van eller andre former. Anonymkode: c4c8f...0d1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #116 Skrevet 4. april 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: To punkter jeg ønsker å arrestere deg på. 1... Nei .. Det er ikke forskjell på å være religiøs og hjernevasket. Jeg vil påstå at en av de mest utbredte formene for hjernevask (om ikke DEN mest utbredte) er religion. Nedtegnede og dogmatiske regler for hva du SKAL tenke, hva du SKAL si, hva du SKAL gjøre. Tanke-tvang hele veilen. 2 Vi trenger etikk og moral. dersom vi fjerner religion så får vi heller "Etikk, moral og Frihet!" Mye bedre! Anonymkode: c4c8f...0d1 Man blir mer hjernevasket av å se på tv enn å lese i bibelen 😉 Er bedre å ha "trafikkregler" å forholde seg til enn "alt er lov"-tankegang 😉 Anonymkode: 9128d...b72
AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #117 Skrevet 4. april 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg kjenner massevis av kristne som lyver, bedriver utroskap og bedrag ... Hor er et konsept jeg ikke aksepterer eksistensen av. Det er et rent religiøst begrep skapt av et ønske om å være ond og fordømmende over for andre. Det å betegne en annen som hore/horebokk sier noe om det onde i deg. Anonymkode: c4c8f...0d1 Hva har kristne med saken å gjøre? Bibelen sier at det finnes falske kristne. Bibelen kan si noe helt annet enn hva kristne sier. Anonymkode: 9128d...b72
AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #118 Skrevet 4. april 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: På de aller fleste målbare parametre er jo religiøse mer umoralske enn ikketroende, så sliter med å se den koblingen der. Anonymkode: 41413...947 Ingen er perfekte, verken troende eller ikke-troende. Anonymkode: 9128d...b72
AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #119 Skrevet 4. april 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er bare tull. Hvis du hadde fulgt anmodningene i bibelen til punkt og prikke, hadde du vært kriminell i alle land på jorda. Ekstremt få følger moselovene, nettopp fordi de er utdaterte og i våre øyne umoralske. Men så du er uenig? Det går jo faktisk an å vurdere slikt, ved å sette opp religiøsitet mot kriminalitet i en populasjon, eller vurdere troende mot ikke troende i fengselspopulasjon. Du må gjerne foreslå noen andre metoder om du vil. Anonymkode: 41413...947 Er forskjell på å være lovisk og følge Jesus. Anonymkode: 9128d...b72
AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #120 Skrevet 4. april 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Så det å ha sex før ekteskapet er ikke å drive hor i følge bibelen? Hva f har forøvrig kristne j*vler med å fordømme de som tvinges til prostitusjon. Det er desuten stort sett kristne horekunder Anonymkode: c4c8f...0d1 Er ikke alle som kaller seg kristne som er kristne. Anonymkode: 9128d...b72
Fremhevede innlegg