AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #81 Skrevet 1. april 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skjer det noe bra, er det guds mirakel, skjer det noe galt så er det menneskers feil Anonymkode: f0a22...8c8 Da har du misforstått 🙂 All god gave kommer ovenfra. Anonymkode: 9128d...b72
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #82 Skrevet 2. april 2020 Sannelig, sannelig, jeg sier dere: Den som hører mitt ord og tror på ham som har sendt meg, har evig liv og kommer ikke for dommen, men er gått over fra døden til livet. (Joh. 5) Anonymkode: 9128d...b72
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #83 Skrevet 2. april 2020 Og jeg så en stor, hvit trone og ham som satt på den. Jord og himmel flyktet bort fra hans ansikt og var ikke lenger til. 12 Og jeg så de døde, både store og små: De sto foran tronen, og bøker ble åpnet. Så ble en annen bok åpnet, livets bok. Og de døde ble dømt etter det som sto skrevet i bøkene, etter sine gjerninger. 13 Havet ga fra seg de døde som var der, og døden og dødsriket ga fra seg de døde som var i dem, og enhver ble dømt etter sine gjerninger. 14 Så ble døden og dødsriket kastet i ildsjøen. Og ildsjøen, det er den annen død. 15 Og om noen ikke var skrevet inn i livets bok, ble han kastet i ildsjøen. (Joh.Åp. 20) Anonymkode: 9128d...b72
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #84 Skrevet 2. april 2020 Da sa de til ham: «Hvilke gjerninger er det da Gud vil vi skal gjøre?» 29 Jesus svarte: «Dette er den gjerning Gud vil dere skal gjøre: Tro på ham som Gud har sendt.» (Joh. 6) ... For ikke noe menneske blir rettferdig for Gud på grunn av gjerninger som loven krever. Ved loven lærer vi synden å kjenne. Rettferdighet ved troen 21 Men nå er Guds rettferdighet, som loven og profetene vitner om, blitt åpenbart uavhengig av loven. 22 Dette er Guds rettferdighet som gis ved troen på Jesus Kristus til alle som tror. Her er det ingen forskjell, 23 for alle har syndet og mangler Guds herlighet. 24 Men ufortjent og av hans nåde blir de kjent rettferdige, frikjøpt i Kristus Jesus.25 Ham har Gud stilt synlig fram for at han ved sitt blod skulle være soningsstedet for dem som tror. Slik viste Gud sin rettferdighet. For han hadde tidligere i tålmodighet holdt tilbake straffen for de synder som var begått. 26 Men i vår tid ville han vise sin rettferdighet, både at han selv er rettferdig, og at han kjenner den rettferdig som tror på Jesus. (Rom. 3) Anonymkode: 9128d...b72
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #85 Skrevet 2. april 2020 Og ved dette ble Guds kjærlighet åpenbart blant oss, at Gud sendte sin enbårne Sønn til verden for at vi skulle leve ved ham. 10 Ja, dette er kjærligheten, ikke at vi har elsket Gud, men at han har elsket oss og sendt sin Sønn til soning for våre synder. (1.Joh. 4) Anonymkode: 9128d...b72
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #86 Skrevet 2. april 2020 Det er veldig merkelig hvordan enkelte troende ser ut til å tro at bibelvers gjør noe som helst inntrykk på ikke-troende eller de med andre religioner. Anonymkode: 41413...947 3
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #87 Skrevet 2. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er veldig merkelig hvordan enkelte troende ser ut til å tro at bibelvers gjør noe som helst inntrykk på ikke-troende eller de med andre religioner. Anonymkode: 41413...947 Det er også merkelig hvorfor så mange mennesker forkaster Guds nåde. Men bedre at noen ikke gjør det enn ingen som ikke gjør det. 🙂 Anonymkode: 9128d...b72
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #88 Skrevet 2. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Det er også merkelig hvorfor så mange mennesker forkaster Guds nåde. Men bedre at noen ikke gjør det enn ingen som ikke gjør det. 🙂 Anonymkode: 9128d...b72 Det er da ikke rart? Vi tror ikke guden din finnes. Du/han har gjort en ganske elendig jobb med å troverdiggjøre ham, og hvis du ønsker at folk skal tro, må du skjerpe deg. Noen tror også på andre guder, som forteller dem at din ikke eksisterer. Hvorfor forkaster du Shiva og Amaterasu? Anonymkode: 41413...947
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #89 Skrevet 2. april 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er da ikke rart? Vi tror ikke guden din finnes. Du/han har gjort en ganske elendig jobb med å troverdiggjøre ham, og hvis du ønsker at folk skal tro, må du skjerpe deg. Noen tror også på andre guder, som forteller dem at din ikke eksisterer. Hvorfor forkaster du Shiva og Amaterasu? Anonymkode: 41413...947 Hvorfor går du inn på tråder som det står " Gud " i visst det ikke faller i smak hos deg da? 🙂 Anonymkode: 9128d...b72
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #90 Skrevet 2. april 2020 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Guds kjærlighet 🙂 Anonymkode: 9128d...b72 Og allikevel søker de kristne til denne guden. Helt utrolig. Guds barn er jo som barn til en forelder som slår og misbruker dem, de er lojale uansett og vil alltid søke etter "nåden". Anonymkode: 8b7ea...d8b 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #91 Skrevet 2. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og allikevel søker de kristne til denne guden. Helt utrolig. Guds barn er jo som barn til en forelder som slår og misbruker dem, de er lojale uansett og vil alltid søke etter "nåden". Anonymkode: 8b7ea...d8b Hva med å ta litt selvkritikk? Tror du Gud vil ha med oss spottere å gjøre da? Anonymkode: 9128d...b72
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #92 Skrevet 2. april 2020 23 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor går du inn på tråder som det står " Gud " i visst det ikke faller i smak hos deg da? 🙂 Anonymkode: 9128d...b72 Hvorfor er du på et diskusjonsforum hvis du ikke vil ha diskusjon? Anonymkode: 41413...947
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #93 Skrevet 2. april 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er du på et diskusjonsforum hvis du ikke vil ha diskusjon? Anonymkode: 41413...947 Har ikke sagt det. 🙂 Anonymkode: 9128d...b72
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #94 Skrevet 2. april 2020 Noen kristne innpå KG? 🙂 Anonymkode: 9128d...b72
Daman90 Skrevet 3. april 2020 #96 Skrevet 3. april 2020 På 31.3.2020 den 12.45, AnonymBruker skrev: Og mennesket skapte Gud i sitt bilde.... Religion er roten til det meste av ondskap i verden. Anonymkode: 92c9f...7bd overhodet ikke, religion var grunnen til at vi fikk moral, regler og levemåte og leve etter og det er et av probleme vi får idag, når vi går lengre og lengre vekk fra religion. vi får kim khardashians, kjønnsykdommer, utroskap, løsslupenhet, drap, urettferdighet, alle tenker på seg selv og ingen andre enn seg selv jeg ser bare at religion bare har fått gode ting med seg. nå tenker jeg ikke på alt dette som skjer i midtøsten, det er forskjell på å være religiøs og hjernevasket. man trenger ikke være hyper religiøs også. men moral og etikk er noe man fikk med religion og det begynner å forsvinne. Bare se på paradise hotell, ex on the beach, slike holdninger og tilastander er populært pga null morall og etikk, og dette vet vi alle er boss. Kjerne familien og familiestrukturen holder også på å gå i boss nå og folk blir mindre lykkelige. Vi trenger religion, etikk og moral.
Daman90 Skrevet 3. april 2020 #97 Skrevet 3. april 2020 På 2.4.2020 den 10.46, AnonymBruker skrev: Det er da ikke rart? Vi tror ikke guden din finnes. Du/han har gjort en ganske elendig jobb med å troverdiggjøre ham, og hvis du ønsker at folk skal tro, må du skjerpe deg. Noen tror også på andre guder, som forteller dem at din ikke eksisterer. Hvorfor forkaster du Shiva og Amaterasu? Anonymkode: 41413...947 hvem er vi ? jeg tror på gud og mesteparten av verden gjør det også
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #98 Skrevet 3. april 2020 56 minutter siden, Daman90 skrev: 1 "det er forskjell på å være religiøs og hjernevasket." 2 "Vi trenger religion, etikk og moral." To punkter jeg ønsker å arrestere deg på. 1... Nei .. Det er ikke forskjell på å være religiøs og hjernevasket. Jeg vil påstå at en av de mest utbredte formene for hjernevask (om ikke DEN mest utbredte) er religion. Nedtegnede og dogmatiske regler for hva du SKAL tenke, hva du SKAL si, hva du SKAL gjøre. Tanke-tvang hele veilen. 2 Vi trenger etikk og moral. dersom vi fjerner religion så får vi heller "Etikk, moral og Frihet!" Mye bedre! Anonymkode: c4c8f...0d1
Daman90 Skrevet 3. april 2020 #99 Skrevet 3. april 2020 (endret) 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: To punkter jeg ønsker å arrestere deg på. 1... Nei .. Det er ikke forskjell på å være religiøs og hjernevasket. Jeg vil påstå at en av de mest utbredte formene for hjernevask (om ikke DEN mest utbredte) er religion. Nedtegnede og dogmatiske regler for hva du SKAL tenke, hva du SKAL si, hva du SKAL gjøre. Tanke-tvang hele veilen. 2 Vi trenger etikk og moral. dersom vi fjerner religion så får vi heller "Etikk, moral og Frihet!" Mye bedre! Anonymkode: c4c8f...0d1 vi holder sakte og iskkert på å fjerne religion og det ødlegger kjernefamilien som er et av hovedårsakene idag forskere har funnet ut skaper ulykkelige mennesker. Jeg tror vi trenger religion, man trenger ikke være hyper religiøs, men at man får et viss levesett og etikk og moral. og man er fri som bare det selv om man er kristen. men man holder seg unna utroskap, horeri, løgn og bedrag og andre negative ting du ser jo bare idag, ex on the beach, paradise hotell, twerking, kim khardashian, altså hver enste dag når mennesker et nytt lav mpl, vi strekker oss lengre og lengre vekk fra gud en aldri før . det er ikke frihet. det er bare dumskap. man kan være fri uten å være uten moral og etikk utroskap er forresten høyere enn noengang, også etter ekteskap. religion er bare bra når jeg tenker på hjernevasket tenker jeg på ekstremister Endret 3. april 2020 av Daman90
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #100 Skrevet 3. april 2020 1 minutt siden, Daman90 skrev: Jeg tror vi trenger religion, man trenger ikke være hyper religiøs, men at man får et viss levesett og etikk og moral. og man er fri som bare det selv om man er kristen. men man holder seg unna utroskap, horeri, løgn og bedrag og andre negative ting Jeg kjenner massevis av kristne som lyver, bedriver utroskap og bedrag ... Hor er et konsept jeg ikke aksepterer eksistensen av. Det er et rent religiøst begrep skapt av et ønske om å være ond og fordømmende over for andre. Det å betegne en annen som hore/horebokk sier noe om det onde i deg. Anonymkode: c4c8f...0d1 2
Fremhevede innlegg