Gå til innhold

Corona er ikke Guds feil!!!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde ikke Jesus dødd og stått opp igjen hadde hele menneskeheten vært fortapt i all evighet med helvetes (korsets) pinsler.

Anonymkode: 9128d...b72

Nei, nå er jeg agnostiker, men for å nli det så krever det jo litt lesing av forskjellige skrifter. En av de bibelen. Der står det at alle skal få en sjanse il når dommedagen kommer. Først når man benekter den dagen kommer pinslene.

Anonymkode: a2f2b...f40

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, nå er jeg agnostiker, men for å nli det så krever det jo litt lesing av forskjellige skrifter. En av de bibelen. Der står det at alle skal få en sjanse il når dommedagen kommer. Først når man benekter den dagen kommer pinslene.

Hvor har du det fra?

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Våk 
37 Som i Noahs dager, slik skal det være når Menneskesønnen kommer. 38 For i tiden før storflommen spiste og drakk de, giftet seg og giftet bort, helt til den dagen Noah gikk inn i arken, 39 og de skjønte ingenting før flommen kom og tok dem alle. Slik skal det være når Menneskesønnen kommer. 40 Da skal to menn være ute på markene; én blir tatt med, én blir igjen. 41 To kvinner skal male sammen på kvernen; én blir tatt med, én blir igjen.

42 Så våk da! For dere vet ikke hvilken dag deres Herre kommer. 43 Men det skal dere vite: Dersom husherren visste når på natten tyven kom, ville han våke og ikke la ham bryte seg inn i huset. 44 Derfor må også dere være forberedt! For Menneskesønnen kommer i den time dere ikke venter det. (Matt. 24)

AnonymBruker
Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

Hadde ikke Jesus dødd og stått opp igjen hadde hele menneskeheten vært fortapt i all evighet med helvetes (korsets) pinsler.

Det var Gud som skapte disse pinslene, var det ikke? Han kunne jo bare latt være å pine folk, hvis han hadde lyst. Hele denne merkelige runddansen med å skape en avatar av seg selv og så ofre seg selv til seg selv for å kunne avskaffe et system han selv hadde laget, er jo fullstendig absurd.

Anonymkode: 41413...947

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var Gud som skapte disse pinslene, var det ikke? Han kunne jo bare latt være å pine folk, hvis han hadde lyst. Hele denne merkelige runddansen med å skape en avatar av seg selv og så ofre seg selv til seg selv for å kunne avskaffe et system han selv hadde laget, er jo fullstendig absurd.

Jo, men pga. syndefallet måtte det jo skje slik! En rettferdig døde for urettferdige! 🙂 Gud viste jo ingen nåde mot satan og englene hans, til advarsel for oss!

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jo, men pga. syndefallet måtte det jo skje slik! En rettferdig døde for urettferdige! 🙂 Gud viste jo ingen nåde mot satan og englene hans, til advarsel for oss!

Da går jeg ut fra at han sparte alle de uskyldige barna som ikke hadde rukket å gjort seg en mening om noe som helst? :) Gud dreper jo ikke uskyldige barn. Bare det verste avskum gjør slikt.

Anonymkode: 2effe...8a5

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da går jeg ut fra at han sparte alle de uskyldige barna som ikke hadde rukket å gjort seg en mening om noe som helst? :) Gud dreper jo ikke uskyldige barn. Bare det verste avskum gjør slikt.

Anonymkode: 2effe...8a5

Guds rike hører barna til, står det. 🙂

AnonymBruker
Skrevet

Hører mange religøse kommer med frasen "gud har en plan med alt" og at absolutt alt som skjer, er en del av planen. Ergo er dette guds feil viss man ser på det på denne måten.

Anonymkode: 89a51...0e9

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hører mange religøse kommer med frasen "gud har en plan med alt" og at absolutt alt som skjer, er en del av planen. Ergo er dette guds feil viss man ser på det på denne måten.

Anonymkode: 89a51...0e9

Gud har full kontroll! 🙂

AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker said:

Men syndefallet var jo også noe han fant på. Han la ut et åte han visste de ikke ville klare å motstå, og når de gjorde det åpenbare valgt han å straffe ikke bare dem, men også alle deres etterkommere for evig tid. Igjen, han kunne jo bare latt være.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men syndefallet var jo også noe han fant på. Han la ut et åte han visste de ikke ville klare å motstå, og når de gjorde det åpenbare valgt han å straffe ikke bare dem, men også alle deres etterkommere for evig tid. Igjen, han kunne jo bare latt være.

Ja, men det står at Hans tanker er høyere enn våre tanker og Hans veier er ikke våre veier (eller noe sånt). Jeg ser på det slik at en kort tid her nede på jorden med det vonde tilstede er en dråpe i havet sammenlignet med en evighet full av glede, ingenting vondt!   En ny himmel og en ny jord 
21Og jeg så en ny himmel og en ny jord. For den første himmel og den første jord var borte, og havet fantes ikke mer.  2 Og jeg så den hellige byen, det nye Jerusalem, stige ned fra himmelen, fra Gud, gjort i stand og pyntet som en brud for sin brudgom.  3 Og jeg hørte fra tronen en høy røst som sa:
          «Se, Guds bolig er hos menneskene.
           Han skal bo hos dem,
           og de skal være hans folk,
          og Gud selv skal være hos dem.
           Han skal være deres Gud.

4  Han skal tørke bort hver tåre fra deres øyne,
          og døden skal ikke være mer,
          heller ikke sorg eller skrik eller smerte.
          For det som en gang var, er borte.» (Joh.Åp. 21) 🙂

AnonymBruker
Skrevet

Det er mange kvinner som opplever spontanabort og mister barna sine. De prøver gang etter gang, uten å lykkes. Så har du barn, uten foreldre, som lever liv ingen gode ville gitt til barna sine. Hvorfor skal det være synd og forferdelighet når en kvinne selv  får det valget? 

Anonymkode: e1a05...5f8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er mange kvinner som opplever spontanabort og mister barna sine. De prøver gang etter gang, uten å lykkes. Så har du barn, uten foreldre, som lever liv ingen gode ville gitt til barna sine. Hvorfor skal det være synd og forferdelighet når en kvinne selv  får det valget? 

Visst man har Jesus som Herre får man tilgivelse på grunnlag av at all verdens synd er sonet. Visst man velger å bli kjent med Guds Ord (bibelen) bærer man gode frukter, som Faderen ser etter. Troen kommer av forkynnelsen og forkynnelsen  ved Kristi Ord.

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På samme måte kan man jo argumentere for at det er mange voksne som dør enten i ulykker eller naturlig død. Hvorfor skal det være ulovlig bare fordi det er et annet menneske som tar det valget? 

Derfor synes jeg ikke argumentet ditt funker så bra. 

Anonymkode: dc185...87c

AnonymBruker
Skrevet

Tale til vår nasjon:   

AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men slik er det jo bare for at Gud skapte det sånn. Han kunne fint valgt en mye snillere løsning. Han skaper folk med en syndighet, for deretter å skape et helvete for å straffe folk for at de er slik han har skapt de. Deretter skaper han på fullt alvor en løsning som innebærer å torturere sin egen sønn som betingelse for at ha selv skal tilgi folk for å være folk, sånn som han har skapt dem. 

Han kunne bare skapt oss litt mindre syndige og heller straffet oss med å trekke oss i lønn/ukepenger eller gi oss en skjennepreken og fortalt oss at "Jeg er ikke sint, bare veldig skuffet!" .. og så kunne han skapt oss slik at det hadde fungert veldig godt pedagogisk. 

Gud trenger etterutdanning både innen pedagogikk og konfliktløsning ... Og så burde han testes for om han har en narsissistisk personlighetsforstyrrelse. 

Anonymkode: c4c8f...0d1

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men slik er det jo bare for at Gud skapte det sånn. Han kunne fint valgt en mye snillere løsning. Han skaper folk med en syndighet, for deretter å skape et helvete for å straffe folk for at de er slik han har skapt de. Deretter skaper han på fullt alvor en løsning som innebærer å torturere sin egen sønn som betingelse for at ha selv skal tilgi folk for å være folk, sånn som han har skapt dem. 

Han kunne bare skapt oss litt mindre syndige og heller straffet oss med å trekke oss i lønn/ukepenger eller gi oss en skjennepreken og fortalt oss at "Jeg er ikke sint, bare veldig skuffet!" .. og så kunne han skapt oss slik at det hadde fungert veldig godt pedagogisk. 

Gud trenger etterutdanning både innen pedagogikk og konfliktløsning ... Og så burde han testes for om han har en narsissistisk personlighetsforstyrrelse. 

Det som er det fine er at man får Den Hellige Ånd i gave de som kommer til tro på Han. Guds natur. Menneskenaturen + Guds natur på innsiden.

AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det som er det fine er at man får Den Hellige Ånd i gave de som kommer til tro på Han. Guds natur. Menneskenaturen + Guds natur på innsiden.

Hvorfor har kristne drept, slavebundet, diskriminert, fengslet, dømt, spottet og undertrykket så mange opp gjennom tidene da , dersom man er fylt av den hellige ånd? .... Da skulle man jo vistnok være snill ... ellers er det ganske svake greier fra en "allmektig" .. Gud finnes ikke. Du må våkne! 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvorfor har kristne drept, slavebundet, diskriminert, fengslet, dømt, spottet og undertrykket så mange opp gjennom tidene da , dersom man er fylt av den hellige ånd? .... Da skulle man jo vistnok være snill ... ellers er det ganske svake greier fra en "allmektig" .. Gud finnes ikke. Du må våkne! 

Pga. det som står her :   Ikke enhver som sier til meg: ‘Herre, Herre!’ skal komme inn i himmelriket, men den som gjør min himmelske Fars vilje. 22 Mange skal si til meg på den dagen: ‘Herre, Herre! Har vi ikke profetert ved ditt navn, drevet ut onde ånder ved ditt navn og gjort mange mektige gjerninger ved ditt navn?’ 23 Da skal jeg si dem rett ut: ‘Jeg har aldri kjent dere. Bort fra meg, dere som gjør urett! (Matt. 7)

AnonymBruker
Skrevet

Pga. det som står her :   Ikke enhver som sier til meg: ‘Herre, Herre!’ skal komme inn i himmelriket, men den som gjør min himmelske Fars vilje. 22 Mange skal si til meg på den dagen: ‘Herre, Herre! Har vi ikke profetert ved ditt navn, drevet ut onde ånder ved ditt navn og gjort mange mektige gjerninger ved ditt navn?’ 23 Da skal jeg si dem rett ut: ‘Jeg har aldri kjent dere. Bort fra meg, dere som gjør urett! (Matt. 7)

🙄😬🥴🥱💀🤦🏼‍♀️

Høres koselig og fredelig ut 💕 Kan man ikke bare oversende ikke-troende da og bare «vite» at de ender opp i «helvete», godte over at en selv er troende og kommer til «himmelen» må man liksom torturere dem?

Anonymkode: f5998...3d9

• Liker 2
  • Opprett ny...