Gå til innhold

Til dere foreldre, bryr dere dere ikke?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva om dere foreldre dør da?? At barnet smittet dere og de faktisk blir foreldreløse?? Hvordan vil barna få det videre da, tror dere. Hvordan blir den psykiske helsen til de barna som mister foreldrene av corona?? Tenk dere om. Vi har ingen å miste. USA har stengt av ut april. Det gjør nok Norge og. Vi er bare 4,5 mill her og det vil bli ufattelig trist om 500 000 av oss faktisk dør. Stay home.

Anonymkode: 9553b...a16

Det er større sannsynlighet for at jeg dør i trafikken.. kjipt for barna det óg, men jeg kjører bil for det!

Anonymkode: 72c39...f81

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når dere ivrer sånn etter at skoler og barnehager skal åpne så fort som mulig 14 april fordi det er så travelt hjemme hos dere selv nå, bryr dere dere ikke om at når barnehagene og skolene åpner, så kommer barna til å smitte hverandre og ta med smitten hjem til DERE
Handler alt bare om at barna i barnehage/skole for nå orker dere ikke mer?

Hva gjør dere da når dere selv blir sengeliggende, evt må inn på sykehus i respirator i flere uker?

Altså, jeg bare lurer på hva dere egentlig tenker i hodene deres og hvorfor å sende barna avgårde trumfer alt annet? Opplys meg.

Anonymkode: 2ce90...668

Holder du barna hjemme hele influensasesongen hvert år også, eller?

Anonymkode: fa587...153

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Holder du barna hjemme hele influensasesongen hvert år også, eller?

Nei, for med influensa har vi mange som er immune og vaksinerte. 

Det har vi ikke for Corona. Hvor mange ganger må man si dette til folk for at det skal gå inn i huet på folk?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det skal dere. Skoler og barnehager er stengt av en grunn og å gjøre opprør mot tiltak som skal beskytte mot spredning av virus er like tåpelig som å gå i demonstrasjonstog mot svartedauen. Det hjalp ikke.

Dagens småbarnsforeldre er bortskjemte.

Anonymkode: 26476...24c

De er stengt i mot råd fra FHI.... Fhi ville holde de åpne. 

Anonymkode: 3d2c2...ea0

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, for med influensa har vi mange som er immune og vaksinerte. 

Det har vi ikke for Corona. Hvor mange ganger må man si dette til folk for at det skal gå inn i huet på folk?

Hjelper lite å gjenta et argument om det er dårlig...

Anonymkode: 72c39...f81

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Med en mann som jobber på sykehus på avdelingen hvor coronapasientene kommer, så er ungene utsatt for smitte uansett. Jeg kan ikke sperre ungene inne (og separat fra faren deres) i 1,5 år til det kommer en vaksine. 
Jeg kommer til å forholde meg til rådene som blir gitt av fagfolk, ikke corona-mobben på forum. Hvis skoler og barnehager åpner igjen, så sender jeg ungene dit. De får en mer variert hverdag, bedre undervisning enn jeg kan gi dem, de får møte vennene sine, og jeg får være med på å hindre at økonomien kollapser. Sannsynligheten for at barna eller jeg havner i respirator er svært liten. 

Anonymkode: b80d7...e3a

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hva om dere foreldre dør da?? At barnet smittet dere og de faktisk blir foreldreløse?? Hvordan vil barna få det videre da, tror dere. Hvordan blir den psykiske helsen til de barna som mister foreldrene av corona?? Tenk dere om. Vi har ingen å miste. USA har stengt av ut april. Det gjør nok Norge og. Vi er bare 4,5 mill her og det vil bli ufattelig trist om 500 000 av oss faktisk dør. Stay home.

Anonymkode: 9553b...a16

Sier du det til foreldre som jobber som helsepersonell og har coronapasienter også? Det gjør nemlig mannen min. Alle leger og sykepleiere som er foreldre skal kanskje bare legge ned arbeidet og sitte hjemme med ungene sine? Da blir det ikke mange igjen på sykehuset til å drifte respiratorene! 
Eller vent, er kanskje barna mine mindre verdt fordi faren deres er lege? Så da er det ikke så farlig med deres psykiske helse? 
Neida, han går på jobb som vanlig. Han vil nok ta med smitte hjem før eller senere, men det må vi leve med, og det vil sannsynligvis gå helt fint, siden ingen av oss tilhører risikogruppen.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Forresten er det ikke 500 000 som kommer til å dø av corona i Norge, det tallet er helt urealistisk. 

• Liker 3
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å herregud. Om barnehager og skoler åpner igjen er da vitterlig ikke de ansatte der og deres familier noe mer utsatt for smitte enn barna/elevene og deres foreldre.

Men jeg skjønner godt at ansatte i kommunale barnehager ikke ønsker noen gjenåpning. Til tross for at barnehager er helt stengt (mange barnehager har faktisk null barn der nå) - får de ansatte likevel full lønn. Ingen permitteres. I vår barnehage har vi fått informasjon om at de ansatte «jobber hjemmefra». Jeg ler så jeg griner.  

Anonymkode: afe09...0a7

Har du vært innom en barnehage nå i disse koronatider? ALT barna tar på og er i kontakt med må vaskes og desinfiseres MINST 4 ganger til dagen. Og om barnehagene åpner etter påske må dette fortsettes med. Så hva velger du? 3 ettåringer eller 6 barn over 3 år? De må komme hjem til deg og du må underholde, veilede i samspill, synge, stelle, mate, grensesette osv. i tillegg til å desinfisere (etter strenge rettningslinjer) alt de er i kontakt med. Når du tenker at dette er null stress så kan vi snakkes. 

• Liker 3
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når dere ivrer sånn etter at skoler og barnehager skal åpne så fort som mulig 14 april fordi det er så travelt hjemme hos dere selv nå, bryr dere dere ikke om at når barnehagene og skolene åpner, så kommer barna til å smitte hverandre og ta med smitten hjem til DERE
Handler alt bare om at barna i barnehage/skole for nå orker dere ikke mer?

Hva gjør dere da når dere selv blir sengeliggende, evt må inn på sykehus i respirator i flere uker?

Altså, jeg bare lurer på hva dere egentlig tenker i hodene deres og hvorfor å sende barna avgårde trumfer alt annet? Opplys meg.

Noen, gjerne de som skriker høyest, gjør det.

Det er lov å ha ønsker og de som ikke er gjennomførbare

AnonymBruker
Skrevet

Nå ser det sterkt ut som om at de kommer til å åpne barnehager og skoler etter påske, med så mye press fra foreldre og "eksperter" i diverse ute i media så blir det nok folkeopinionen som avgjør at det åpnes.

Så spørs det å se, om smittetallene øker noe vanvittig et par uker etterpå. Det blir interessant å følge med på.

• Liker 3
Skrevet

Ryddet for brukerangrep og brukerdebatt, og svar til det. 

_popcorn_, mod

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Forresten er det ikke 500 000 som kommer til å dø av corona i Norge, det tallet er helt urealistisk. 

Det er uklart om folk troller eller om de bare er ekstremt uvitende. Dødsraten for koronaviruset er ca. 0,2-0,5%. I absolutt verste fall vil det dø ca. 15000 mennesker i Norge med (ikke av) viruset. 

Anonymkode: 598fa...dc2

• Liker 6
Skrevet

Ryddet for kommentar til moderering. 
Kommentarer og spørsmål til moderering skal legges på Ris og ros-forumet, eller på PM direkte til moderator.

_popcorn_, mod

AnonymBruker
Skrevet

Enig med deg TS. Det virker som om noen foreldre er så lei situasjonen der de bruker mer tid med barna sine, at de ikke klarer å se lengre enn sin egen nesetipp. ALT for å sende unga ut igjen. Koste hva det koste vil. Selv midt i en pandemi. Helt merkelig.

Anonymkode: 926b3...c22

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bryr meg. Har to barn, en i 2.  Klasse og en i barnehagealder. 

Synes det er horribelt om de åpner igjen allerede etter påske, jeg håper ihvertfall det blir frivillig om man vil sende på skolen eller fortsette med hjemmeundervisning. 

Anonymkode: a3d12...b6e

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bryr meg. Har to barn, en i 2.  Klasse og en i barnehagealder. 

Synes det er horribelt om de åpner igjen allerede etter påske, jeg håper ihvertfall det blir frivillig om man vil sende på skolen eller fortsette med hjemmeundervisning. 

Er det det offentlige som betaler din lønn ettersom du tydeligvis ikke er så opptatt av at det også er viktig at foreldre er produktive?(Offentlig ansatt eller trygd)

De fleste som ikke trives med situasjonen nå synes ikke det er ille å være med barna sine, men at det er umulig å levere fra hjemmekontor samtidig som man er lærer og barnehageansatt samtidig. 

Anonymkode: db374...c30

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det det offentlige som betaler din lønn ettersom du tydeligvis ikke er så opptatt av at det også er viktig at foreldre er produktive?(Offentlig ansatt eller trygd)

De fleste som ikke trives med situasjonen nå synes ikke det er ille å være med barna sine, men at det er umulig å levere fra hjemmekontor samtidig som man er lærer og barnehageansatt samtidig. 

Anonymkode: db374...c30

Enig. Jeg synes i og for seg det er greit nok hvis foreldre selv velger hjemmeskole, men de kan ikke forvente at skolen skal servere dem opplegget (samtidig som lærerne også skal ha vanlig skole!), og de bør heller ikke få omsorgspermisjon for å dekke det økonomiske tapet hvis skole og barnehage faktisk er åpne. Med mindre det er barn i risikogrupper. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Enig. Jeg synes i og for seg det er greit nok hvis foreldre selv velger hjemmeskole, men de kan ikke forvente at skolen skal servere dem opplegget (samtidig som lærerne også skal ha vanlig skole!), og de bør heller ikke få omsorgspermisjon for å dekke det økonomiske tapet hvis skole og barnehage faktisk er åpne. Med mindre det er barn i risikogrupper. 

Meg som dere er så oppgitt over. Mitt barn har astma, og et sjeldent syndrom som lett gir væskeansamlinger i lungene. Jeg har en autoimmun sykdom, dvs at vi begge mest sannsynlig havner innenfor risikogruppene. 

Og nei - jeg mottar ikke lønn for å være hjemme, ei heller trygd. 

AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er uklart om folk troller eller om de bare er ekstremt uvitende. Dødsraten for koronaviruset er ca. 0,2-0,5%. I absolutt verste fall vil det dø ca. 15000 mennesker i Norge med (ikke av) viruset. 

Anonymkode: 598fa...dc2

Problemet er jo når slike såkalte eksperter som hun (insane) legedama på debatten på NRK for gå å spre frykt tenker da mange naive og uvitende folk skrekk scenarier

Anonymkode: 79abe...a59

• Liker 1
  • Opprett ny...