Gå til innhold

Til dere foreldre, bryr dere dere ikke?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når dere ivrer sånn etter at skoler og barnehager skal åpne så fort som mulig 14 april fordi det er så travelt hjemme hos dere selv nå, bryr dere dere ikke om at når barnehagene og skolene åpner, så kommer barna til å smitte hverandre og ta med smitten hjem til DERE
Handler alt bare om at barna i barnehage/skole for nå orker dere ikke mer?

Hva gjør dere da når dere selv blir sengeliggende, evt må inn på sykehus i respirator i flere uker?

Altså, jeg bare lurer på hva dere egentlig tenker i hodene deres og hvorfor å sende barna avgårde trumfer alt annet? Opplys meg.

 

Anonymkode: 2ce90...668

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen tenker kanskje at vi gjør oss en bjørnetjeneste ved å ha befolkningen i karantene på denne måten. At det faktisk ikke er holdbart, og skader mer enn det gagner, i lengden. At enkelte skoler bør åpnes enkelte steder i landet, for å få litt fortgang i immuniseringen av befolkningen, slik at vi kan få i gang samfunnet igjen.

Anonymkode: a6b57...b40

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Noen tenker kanskje at vi gjør oss en bjørnetjeneste ved å ha befolkningen i karantene på denne måten. At det faktisk ikke er holdbart, og skader mer enn det gagner, i lengden. At enkelte skoler bør åpnes enkelte steder i landet, for å få litt fortgang i immuniseringen av befolkningen, slik at vi kan få i gang samfunnet igjen.

Anonymkode: a6b57...b40

Gi opp. Folk vil ikke forstå hele bildet. 

Anonymkode: ac0d4...7e9

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med deg TS.

Hvem i alle dager skal ta vare på barna hvis både jeg og mannen blir syke? Selv om vi skulle overleve, er man ikke akkurat velfungerende med 40 i feber. Og da er jo barna smittsomme også, så har jo ingen å sende dem til. 

Anonymkode: abf37...8b7

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker som ekspertene at corona ikke er farlig for friske folk. 

Anonymkode: 3d2c2...ea0

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ikke redd for å bli smittet selv og er slettes ikke bekymret for barna, som ser ut til å være den mest skjermede gruppen av alle covid19-smittede. Er imidlertid redd for å miste inntekten min helt. Hvorfor antar du at det handler om å være lei av barna? Er redd for den økonomiske fremtiden og den psykiske helsen til store og små.

Anonymkode: eaf1e...cd8

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi må gjennom pandemien, det blir vi ved å ha kontrollert spredning. Og flest mulig av de unge bør og skal få det mens de eldre fortsatt isolerer seg.

Som nevnt over sprer antakeligvis ikke barn smitte i stor grad. De som vil kan uansett ha barna hjemme fra barnehage og skole (hjemmeskole vil jo bli tillatt).

Hva mener folk vi skal gjøre egentlig? Vente en måned til? Da har ingenting forandret seg. Samme om vi venter 2 måneder.

Anonymkode: 58fd4...70f

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor antar du at det handler om å være lei av barna

Hvorfor jeg antar det? Nei, det er jo bare til å se hva folk skriver her på dette forumet og ørten andre diskusjonsforum. Diverse kommentarfelt i aviser, bekjente osv. Det virker å være konsensuen, at man er så sliten, ikke at man er redd for økonomien.

Anonymkode: 2ce90...668

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvorfor jeg antar det? Nei, det er jo bare til å se hva folk skriver her på dette forumet og ørten andre diskusjonsforum. Diverse kommentarfelt i aviser, bekjente osv. Det virker å være konsensuen, at man er så sliten, ikke at man er redd for økonomien.

Anonymkode: 2ce90...668

De som er så heldige at de har hjemmekontor og ikke er permitterte som meg, har det selvsagt ekstremt vanskelig med barna hjemme samtidig. Det evner jeg å føle empati for. Gjør ikke du?

Anonymkode: eaf1e...cd8

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker som ekspertene at corona ikke er farlig for friske folk. 

Anonymkode: 3d2c2...ea0

Om man ikke dør av det kan man likevel bli svært syk 

Anonymkode: 5125a...0d4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når dere ivrer sånn etter at skoler og barnehager skal åpne så fort som mulig 14 april fordi det er så travelt hjemme hos dere selv nå, bryr dere dere ikke om at når barnehagene og skolene åpner, så kommer barna til å smitte hverandre og ta med smitten hjem til DERE
Handler alt bare om at barna i barnehage/skole for nå orker dere ikke mer?

Hva gjør dere da når dere selv blir sengeliggende, evt må inn på sykehus i respirator i flere uker?

Altså, jeg bare lurer på hva dere egentlig tenker i hodene deres og hvorfor å sende barna avgårde trumfer alt annet? Opplys meg.

 

Anonymkode: 2ce90...668

Respirator?

Altså snittalderen for fork som blir svært syke er høy. Har du helseproblemer fra før bør du skygge banen litt, men ikke ellers.

Nå har de stoppet en hel verden fordi helsevesnet skal klare å ta unna de syke. Altså ennda ligger dødsraten her hjemme under det den normalt gjør ved vanlig influensa i %.

Vi står ovenfor en katastrofe slik de holder på nå. Bare vent å se. Ikke bare mister vi en del gamle folk, men hele verdensøkonomien står for fall. Når vi vet hvordan folk blir når de ikke har noen ting og i tillegg er sultne? Herregud sier jeg. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er mange som er lei av barna sine nå. Det er sikkert koselig å se dem et par timer mellom henting i barnehage og leggetid, men en hel dag? Får være grenser.

Anonymkode: 44035...fa9

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Igjen og igjen: Man er ikke lei barna sine, man synes det er slitsomt å jobbe 100% hjemmekontor og ha småbarn hjemme! 

Jeg håper at barnehagen åpner igjen 14 april - DERSOM myndighetene mener det er trygt. Så dermed så håper jeg det er trygt at barna går i barnehage, at de i svært liten grad sprer smitte, eller tar den med hjem. 

Om det skulle være en antakelse som at det er utrygt håper jeg virkelig myndighetene fortsetter å holde barnehagene stengt. 

Men ikke kom her å si at det ikke er slitsomt å få hele tilværelsen, hele rutinen og alt snudd på hodet - og la det koke ned til det forslitte "hvorfor får du barn om det er så slitsomt": 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om man ikke dør av det kan man likevel bli svært syk 

Anonymkode: 5125a...0d4

Tvilsomt. Det er like stor sannsynlighet å bli svært syk av andre sesongsykdommer uten av vi stenger landet av den grunn. 

Anonymkode: 3d2c2...ea0

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, MollyJones skrev:

Igjen og igjen: Man er ikke lei barna sine, man synes det er slitsomt å jobbe 100% hjemmekontor og ha småbarn hjemme! 

Jeg håper at barnehagen åpner igjen 14 april - DERSOM myndighetene mener det er trygt. Så dermed så håper jeg det er trygt at barna går i barnehage, at de i svært liten grad sprer smitte, eller tar den med hjem. 

Om det skulle være en antakelse som at det er utrygt håper jeg virkelig myndighetene fortsetter å holde barnehagene stengt. 

Men ikke kom her å si at det ikke er slitsomt å få hele tilværelsen, hele rutinen og alt snudd på hodet - og la det koke ned til det forslitte "hvorfor får du barn om det er så slitsomt": 

Myndighetene mener jo det er trygt... FHI mener det ikke er nødvendig å ha stengte skoler og barnehager, men regjeringen hører ikke på de. 

Anonymkode: 3d2c2...ea0

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror det er mange som er lei av barna sine nå. Det er sikkert koselig å se dem et par timer mellom henting i barnehage og leggetid, men en hel dag? Får være grenser.

Anonymkode: 44035...fa9

Har det falt deg inn at foreldre som ikke er permitert har en jobb å gjøre hjemmefra i tillegg for i det hele tatt kunne betale regninger og få mat på bordet?

Alle som har mindre barn selv vet hvor vanskelig denne kombinasjonen kan være. Regner med at du ikke har prøvd selv.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gi opp. Folk vil ikke forstå hele bildet. 

Anonymkode: ac0d4...7e9

Nei, men du er altså eneste person som forstår hele bildet?

Anonymkode: ae9a4...75d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når dere ivrer sånn etter at skoler og barnehager skal åpne så fort som mulig 14 april fordi det er så travelt hjemme hos dere selv nå, bryr dere dere ikke om at når barnehagene og skolene åpner, så kommer barna til å smitte hverandre og ta med smitten hjem til DERE
Handler alt bare om at barna i barnehage/skole for nå orker dere ikke mer?

Hva gjør dere da når dere selv blir sengeliggende, evt må inn på sykehus i respirator i flere uker?

Altså, jeg bare lurer på hva dere egentlig tenker i hodene deres og hvorfor å sende barna avgårde trumfer alt annet? Opplys meg.

 

Anonymkode: 2ce90...668

Selvfølgelig bryr jeg meg. Det er derfor jeg bare mener de skal tilbake så fort som mulig og ikke før. 

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor jeg antar det? Nei, det er jo bare til å se hva folk skriver her på dette forumet og ørten andre diskusjonsforum. Diverse kommentarfelt i aviser, bekjente osv. Det virker å være konsensuen, at man er så sliten, ikke at man er redd for økonomien.

Anonymkode: 2ce90...668

Det er noe annet å være sliten av en ekstrem hverdag enn å være lei av barna.

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om man ikke dør av det kan man likevel bli svært syk 

Anonymkode: 5125a...0d4

Man kan også bli svært syk av voldsomme mengder stress, f.eks. på grunn av økonomiske problemer eller kombinasjon av høyt press fra jobb og vanskelige barn i en hverdag som ikke er tilpasset dem. 

Anonymkode: 97b35...733

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, MollyJones skrev:

Igjen og igjen: Man er ikke lei barna sine, man synes det er slitsomt å jobbe 100% hjemmekontor og ha småbarn hjemme! 

Jeg håper at barnehagen åpner igjen 14 april - DERSOM myndighetene mener det er trygt. Så dermed så håper jeg det er trygt at barna går i barnehage, at de i svært liten grad sprer smitte, eller tar den med hjem. 

Om det skulle være en antakelse som at det er utrygt håper jeg virkelig myndighetene fortsetter å holde barnehagene stengt. 

Men ikke kom her å si at det ikke er slitsomt å få hele tilværelsen, hele rutinen og alt snudd på hodet - og la det koke ned til det forslitte "hvorfor får du barn om det er så slitsomt": 

Hva tror du?

De regner med at ca. 2,5 mill vil bli syke av denne sykdommen på landsbasis.

Hittill har 4226 stykker blitt det på ca. 1 mnd. sykdommsforløp. Ta frem kuleramma å regn selv. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...