AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 #101 Skrevet 30. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er like «tøft» å jobbe turnus og samtidig være alene med barna. Men når man får barn må man faktisk regne med at ting skjer, både små og store situasjoner som setter alt på hodet. Anonymkode: 6fd9b...298 Finner det veldig intressant at de fleste av disse "når man får barn, og det skulle du tenkt på før du fikk barn, og hvorfor fikk du barn hvis du bor i liten leilighet uten hage folka, er mest sansynlig de samme folka som stemmer venstrepartier og støtter masse innvandring av kulturer som må få mest mulig barn uavhengig av plass og økonomi, og slettes ikke tenker på disse problemstillingene. Og når vi andre har prøvd å si at innvandringen fra visse kulturer derfor ikke har vært bærekrafitg eller prøvd å kritisere en slk ukultur ble vi kalt rasister. Men NÅ er det altså ritkig og si at skal man få barn må man regne med at ting skjer og ikke få for mange hvis man ikke har kapasitet til det?? Ja så da hadde vi et poeng.. Godt at denne krisen oppklarte noe for dere hvertfall.. Anonymkode: 79abe...a59
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 #102 Skrevet 30. mars 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Finner det veldig intressant at de fleste av disse "når man får barn, og det skulle du tenkt på før du fikk barn, og hvorfor fikk du barn hvis du bor i liten leilighet uten hage folka, er mest sansynlig de samme folka som stemmer venstrepartier og støtter masse innvandring av kulturer som må få mest mulig barn uavhengig av plass og økonomi, og slettes ikke tenker på disse problemstillingene. Og når vi andre har prøvd å si at innvandringen fra visse kulturer derfor ikke har vært bærekrafitg eller prøvd å kritisere en slk ukultur ble vi kalt rasister. Men NÅ er det altså ritkig og si at skal man få barn må man regne med at ting skjer og ikke få for mange hvis man ikke har kapasitet til det?? Ja så da hadde vi et poeng.. Godt at denne krisen oppklarte noe for dere hvertfall.. Anonymkode: 79abe...a59 Bra du skriver de fleste, og ikke alle👍😅 Anonymkode: 6fd9b...298
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 #103 Skrevet 30. mars 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Helt ærlig så må vi nordmenn slutte å være så passive nå! Vi foreldre må jo starte noe opprør hvis skolene ikke åpner etter påske? Dette er absurd skal vi bare finne oss i det? Anonymkode: 79abe...a59 Ja, det skal dere. Skoler og barnehager er stengt av en grunn og å gjøre opprør mot tiltak som skal beskytte mot spredning av virus er like tåpelig som å gå i demonstrasjonstog mot svartedauen. Det hjalp ikke. Dagens småbarnsforeldre er bortskjemte. Anonymkode: 26476...24c 7
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 #104 Skrevet 30. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det skal dere. Skoler og barnehager er stengt av en grunn og å gjøre opprør mot tiltak som skal beskytte mot spredning av virus er like tåpelig som å gå i demonstrasjonstog mot svartedauen. Det hjalp ikke. Dagens småbarnsforeldre er bortskjemte. Anonymkode: 26476...24c Hvor lenge mener du barnehage og skole skal holde stengt da? Anonymkode: 87dcf...c30
Conall Skrevet 30. mars 2020 #105 Skrevet 30. mars 2020 1 time siden, Million skrev: Det er ikke yngre folk som småbarnsforeldre som i all hovedsak må på sykehus og ligge i respirator. Det er svært, svært få i den alderen som må det. Faren er imidlertid at småbarnsforeldrene begynner å omgås SINE foreldre igjen, og da er det fare på ferde, for de er eldre og dermed i faresonen. Det har statistikken vist oss. Du om det
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 #106 Skrevet 30. mars 2020 Jeg bryr meg. Og jeg er redd for smitte da jeg er i risikogruppa. Men jeg er mer redd for hvor jeg ender opp selv både fysisk og psykisk hvis dette trekker ut. Jeg er kronisk syk, jobber deltid og er delvis ufør. Psyken fikk en smell i høst. Nå har jeg mistet all behandling både på psyke og kropp utover medisiner. Allerede nå merker jeg en drastisk forverring i formen. Hvordan jeg skal klare å være syk, ha hjemmekontor, være lærer da seksåringen MÅ følges opp tett for at han skal gjøre noe (spesialbehov) og barnehagelærere samtidig, skjønner jeg ikke. Når i tillegg alle tiltak som skulle settes inn for at skolegutten skulle få hjelp på skole og starte med medisiner også blir satt på vent, så er dette en prøvelse. Jeg har sagt flere ganger, at hvis dette varer til sommeren, så er jeg enten død eller gal før sommeren kommer. Det er rett og slett alt for for mye å forvente av meg. Anonymkode: 08317...f6f 4
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 #107 Skrevet 30. mars 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor lenge mener du barnehage og skole skal holde stengt da? Anonymkode: 87dcf...c30 Ikke meg du siterer, men jeg tenker at det ville vært meningsløst å åpne før smittetoppen. Så man må nesten bare følge med på utviklingen, men jeg tenker nærmere sommeren eller august enn påske. Anonymkode: 509a2...965 3
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 #108 Skrevet 30. mars 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor lenge mener du barnehage og skole skal holde stengt da? Anonymkode: 87dcf...c30 Så lenge som det er nødvendig. Det er det helsemyndighetene som bestemmer. Anonymkode: 26476...24c 2
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 #109 Skrevet 30. mars 2020 Hva om dere foreldre dør da?? At barnet smittet dere og de faktisk blir foreldreløse?? Hvordan vil barna få det videre da, tror dere. Hvordan blir den psykiske helsen til de barna som mister foreldrene av corona?? Tenk dere om. Vi har ingen å miste. USA har stengt av ut april. Det gjør nok Norge og. Vi er bare 4,5 mill her og det vil bli ufattelig trist om 500 000 av oss faktisk dør. Stay home. Anonymkode: 9553b...a16 3
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 #110 Skrevet 30. mars 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva om dere foreldre dør da?? At barnet smittet dere og de faktisk blir foreldreløse?? Hvordan vil barna få det videre da, tror dere. Hvordan blir den psykiske helsen til de barna som mister foreldrene av corona?? Tenk dere om. Vi har ingen å miste. USA har stengt av ut april. Det gjør nok Norge og. Vi er bare 4,5 mill her og det vil bli ufattelig trist om 500 000 av oss faktisk dør. Stay home. Anonymkode: 9553b...a16 Pust rolig og les ei tjukk bok. Det er ikke sunt å grave seg for langt ned i urealistiske elendighetsscenarioer. Anonymkode: eaf1e...cd8 6
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 #111 Skrevet 30. mars 2020 27 minutter siden, AnonymBruker said: Ikke meg du siterer, men jeg tenker at det ville vært meningsløst å åpne før smittetoppen. Så man må nesten bare følge med på utviklingen, men jeg tenker nærmere sommeren eller august enn påske. Anonymkode: 509a2...965 Men det blir jo ingen smittetopp slik det er nå, det er jo en del av problemet. Vi er nødt til å åpne opp for å i det hele tatt bli ferdig Anonymkode: 58fd4...70f 2
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 #112 Skrevet 30. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Pust rolig og les ei tjukk bok. Det er ikke sunt å grave seg for langt ned i urealistiske elendighetsscenarioer. Anonymkode: eaf1e...cd8 Hersketeknikk er et bevis på at man mangler argumenter. Det er fakta. Barna kan smitte foreldrene med korona og de kan igjen smitte andre. Det er faktisk folk og barn som dør av korona nå. Anonymkode: 26476...24c 2
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 #113 Skrevet 30. mars 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Pust rolig og les ei tjukk bok. Det er ikke sunt å grave seg for langt ned i urealistiske elendighetsscenarioer. Anonymkode: eaf1e...cd8 Det må du også opplyse FHI om. De har regnet ut at det kan komme til å dø så mange som 1,8 millioner mennesker her i landet. FHI setter stor pris på råd fra sofaeksperter.. Anonymkode: 26476...24c 2
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 #114 Skrevet 30. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hersketeknikk er et bevis på at man mangler argumenter. Det er fakta. Barna kan smitte foreldrene med korona og de kan igjen smitte andre. Det er faktisk folk og barn som dør av korona nå. Anonymkode: 26476...24c All statistikk er mitt argument. Jeg ga et vennlig råd som man med fordel kan benytte seg av dersom man fantaserer om at hele familien skal blit utslettet av et virus. Anonymkode: eaf1e...cd8 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 #115 Skrevet 30. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det må du også opplyse FHI om. De har regnet ut at det kan komme til å dø så mange som 1,8 millioner mennesker her i landet. FHI setter stor pris på råd fra sofaeksperter.. Anonymkode: 26476...24c Å? Hvor har FHI sagt at foreldrene til barn som går i bhg/skole kommer til å dø og barna blir foreldreløse? Det var nemlig det utsagnet jeg kommenterte. Anonymkode: eaf1e...cd8 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 #116 Skrevet 30. mars 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å? Hvor har FHI sagt at foreldrene til barn som går i bhg/skole kommer til å dø og barna blir foreldreløse? Det var nemlig det utsagnet jeg kommenterte. Anonymkode: eaf1e...cd8 Det kan skje. Les tallet engang til. Jeg og mine barn er i risikokgruppen og blir vi smittet er sannsynligheten for at noen av oss dør, ganske høy. Mine barn ønsker ikke dette for oss foreldrene og vi foreldrene ønsker ikke dette for våre barn. Anonymkode: 26476...24c 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 #117 Skrevet 30. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kan skje. Les tallet engang til. Jeg og mine barn er i risikokgruppen og blir vi smittet er sannsynligheten for at noen av oss dør, ganske høy. Mine barn ønsker ikke dette for oss foreldrene og vi foreldrene ønsker ikke dette for våre barn. Anonymkode: 26476...24c Jeg vil gjerne ha kilde på at FHI anser det som sannsynlig at mer enn en tredel av norges befolkning kommer til å dø av korona. Blander du med hvor mange som er i en risikogruppe? Og nei, heller ikke for risikogruppene er sannsynligheten for å dø veldig høy, med mindre dere er over 80 år. Sannsynligheten for overlevelse er mye, mye større. Hvorfor denne intense elendighetsdyrkingen? Anonymkode: eaf1e...cd8 8
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 #118 Skrevet 30. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vil gjerne ha kilde på at FHI anser det som sannsynlig at mer enn en tredel av norges befolkning kommer til å dø av korona. Blander du med hvor mange som er i en risikogruppe? Og nei, heller ikke for risikogruppene er sannsynligheten for å dø veldig høy, med mindre dere er over 80 år. Sannsynligheten for overlevelse er mye, mye større. Hvorfor denne intense elendighetsdyrkingen? Anonymkode: eaf1e...cd8 Nå stoler jeg mer på FHI og norske myndigheter enn på dere sofaeksperter. Anonymkode: 26476...24c
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 #119 Skrevet 30. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nå stoler jeg mer på FHI og norske myndigheter enn på dere sofaeksperter. Anonymkode: 26476...24c Eh.. Fant du den kilden på at 1,8 millioner nordmenn kommer til å dø, eller? Anonymkode: eaf1e...cd8 5
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 #120 Skrevet 30. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hva om dere foreldre dør da?? At barnet smittet dere og de faktisk blir foreldreløse?? Hvordan vil barna få det videre da, tror dere. Hvordan blir den psykiske helsen til de barna som mister foreldrene av corona?? Tenk dere om. Vi har ingen å miste. USA har stengt av ut april. Det gjør nok Norge og. Vi er bare 4,5 mill her og det vil bli ufattelig trist om 500 000 av oss faktisk dør. Stay home. Anonymkode: 9553b...a16 Slike skrekkscenarioer er direkte usunt. Du bør ikke gi slike tanker noe næring. Det har ingenting for seg. Hva om, hva hvis. Vet du, det tar vi hvis det det kommer. Det hjelper ikke å bekymre seg på forhånd. Anonymkode: 1d577...80b 5
Fremhevede innlegg