AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 #41 Skrevet 30. mars 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Helt ærlig så må vi nordmenn slutte å være så passive nå! Vi foreldre må jo starte noe opprør hvis skolene ikke åpner etter påske? Dette er absurd skal vi bare finne oss i det? Anonymkode: 79abe...a59 Først starter dere opprør for å få stengt skolene ,å nå to uker senare så skal dere opprør for å få stengt skolene igjen?? Anonymkode: bfed5...5f3 3
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 #42 Skrevet 30. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Først starter dere opprør for å få stengt skolene ,å nå to uker senare så skal dere opprør for å få stengt skolene igjen?? Anonymkode: bfed5...5f3 Det er jo ikke de samme menneskene🤦🏻♀️ Anonymkode: 5125a...0d4 7
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 #43 Skrevet 30. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jo ikke de samme menneskene🤦🏻♀️ Anonymkode: 5125a...0d4 Det er ikke jeg så sikker på.. Anonymkode: bfed5...5f3 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 #44 Skrevet 30. mars 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er for tidlig å vite. Grunnen til at Norge har så lave tall i forhold til andre land er jo fordi det vi gjør funker. Det er galskap å åpne barnehager og skoler for alle nå. Jeg er heller for at de åpner for elever som virkelig trenger det. Anonymkode: 19328...178 De som virkelig trenger det får skole nå så det er ikke ett problem. Anonymkode: bfed5...5f3 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 #45 Skrevet 30. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er enig med HI, håper virkelig skoler/bhg blir stengt en stund til. Jeg tror det vil blomstre opp med smitte hvis det åpner allerede etter påske. Ja, det er veldig travelt om dagene. Mannen er på jobb som vanlig, og jeg jobber på kveldstid. På dagen er jeg "lærer" for en motivasjonsløs ungdomsskoleelev, samtidig som jeg skal aktivisere barnehagebarnet. Er ganske ferdig før jeg får kommet meg på jobb for å si det slik. Men!!! Heller denne hverdagen en stund til, enn å kanskje få alvorlig syke barn, bli veldig syk selv, eller miste mine foreldre eller svigers. Det virker veldig som en loddtrekning om du blir alvorlig syk eller knapt merker det. Anonymkode: 49729...133 Du har dessverre falt for skremselspropagandaen til statskanalen NRK og massemedier. Regjeringen ødlegger liv og lar barna lide fordi de ikke vil bli avslørt at vi har hatt et dårlig rustet helsevesen som ikke har hatt nok utstyr som de burde hatt til å takle masse innleggelser om det i det hele tatt ble det. Det er heller ingenting som tyder på at helsevesenet i f.eks. Sverige er i ferd med å bli overbelastet, til tross for relativt små smittevernstiltak Dødeligheten er også lavere i % enn en vanlig sesong influensa, med andre ord er det scenarioet du forestiller deg like stor sannsynlig av andre sesongsykdommer, uten av vi stenger skoler av den grunn. Langt flere mennesker døde også av svineinfluensaen når den herjet i Italia faktisk 20 000 under noen vintermåneder i 2015, men da var det ikke countdown over døde og media hysteri så ingen brydde seg, og du gikk ikke rundt å tenkte at hele familien din kunne dø og vi må stenge ned landet fordi se på italiaaa Anonymkode: 79abe...a59
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 #46 Skrevet 30. mars 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes ikke at barnehageansatte og lærere skal måtte risikere sin egen og sin families helse og LIV, bare fordi foreldre synes det er stress å ta vare på sine egne barn. Skjerpings! Ja, dere får kanskje ikke gjort så mye papirarbeid som dere ville gjort til vanlig, men det må dere nesten ta opp med sjefen deres. Alle må gjøre en innsats nå! Til og med barna. Dette er et supert tidspunkt for barna å være litt selvstendige. Anonymkode: 19328...178 Isåfall syns jeg du skal begynne å skrike om at vi skal stenge matbutikken. Hvorfor de som arbeider i matbutikken risikerer sitt liv og helse bare fordi at du ikke gidder å dyrke egen mat i hagen? Skjerp deg! Alle må gjøre en innsats. Du også. På tide at du blir litt mer selvstendig og tar ansvar for eget liv! Anonymkode: 437ce...d63 13
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 #47 Skrevet 30. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hva gjør dere da når dere selv blir sengeliggende, evt må inn på sykehus i respirator i flere uker? Anonymkode: 2ce90...668 Det som skjer det skjer. Jeg ligger ikke våken på natten og fantaserer om hva som skjer med ungen om jeg skulle få hjerneblødning, hjerteinfarkt, kreft eller lignende heller. Hva om jeg skulle omkomme i en bilulykke? Ligger ikke å fantaserer om det heller, selv om det kan skje og skjer med noen hvert år. Det som jeg er bekymret for er alle menneskene som er så paranoide og hysteriske som mener at vi skal kjøre Norge ned i grøften, ødelegge all velferden og ruinere landet så barna våres kommer til å lide i lang tid fremover. Anonymkode: 437ce...d63 6
Brunello Skrevet 30. mars 2020 #48 Skrevet 30. mars 2020 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror det er mange som er lei av barna sine nå. Det er sikkert koselig å se dem et par timer mellom henting i barnehage og leggetid, men en hel dag? Får være grenser. Anonymkode: 44035...fa9 Det handler ikke om å være lei barna sine. Jeg skulle gjerne ha vært sammen med de mye mer. Men da fortrinnsvis på tidspunkt de ikke skal være på skolen og jeg på jobb. 3
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 #49 Skrevet 30. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Tror det er mange som er lei av barna sine nå. Det er sikkert koselig å se dem et par timer mellom henting i barnehage og leggetid, men en hel dag? Får være grenser. Anonymkode: 44035...fa9 Blir man lei av barna sine, skulle man kanskje ikke hatt barn. Greit at mange blir slitne til tider, men da må man finne løsninger istedenfor å fokusere på hvor sliten man er. Får jo ikke barn for at de skal være borte mesteparten av dagen. Anonymkode: 6fd9b...298 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 #50 Skrevet 30. mars 2020 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes ikke at barnehageansatte og lærere skal måtte risikere sin egen og sin families helse og LIV, bare fordi foreldre synes det er stress å ta vare på sine egne barn. Skjerpings! Ja, dere får kanskje ikke gjort så mye papirarbeid som dere ville gjort til vanlig, men det må dere nesten ta opp med sjefen deres. Alle må gjøre en innsats nå! Til og med barna. Dette er et supert tidspunkt for barna å være litt selvstendige. Anonymkode: 19328...178 Å herregud. Om barnehager og skoler åpner igjen er da vitterlig ikke de ansatte der og deres familier noe mer utsatt for smitte enn barna/elevene og deres foreldre. Men jeg skjønner godt at ansatte i kommunale barnehager ikke ønsker noen gjenåpning. Til tross for at barnehager er helt stengt (mange barnehager har faktisk null barn der nå) - får de ansatte likevel full lønn. Ingen permitteres. I vår barnehage har vi fått informasjon om at de ansatte «jobber hjemmefra». Jeg ler så jeg griner. Anonymkode: afe09...0a7 8
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 #51 Skrevet 30. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Blir man lei av barna sine, skulle man kanskje ikke hatt barn. Greit at mange blir slitne til tider, men da må man finne løsninger istedenfor å fokusere på hvor sliten man er. Får jo ikke barn for at de skal være borte mesteparten av dagen. Anonymkode: 6fd9b...298 Temmelig uinteressant å diskutere «hjemme med barn»-problematikk med folk som ikke har barn. SELVFØLGELIG er det tøft å kombinere hjemmeskole og hjemmebarnehage med hjemmekontor. Men du har kanskje ikke jobb heller? Anonymkode: afe09...0a7 7
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 #52 Skrevet 30. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Blir man lei av barna sine, skulle man kanskje ikke hatt barn. Greit at mange blir slitne til tider, men da må man finne løsninger istedenfor å fokusere på hvor sliten man er. Får jo ikke barn for at de skal være borte mesteparten av dagen. Anonymkode: 6fd9b...298 Når jeg fikk barn så var det ikke naturlig å tenke at jeg måtte ha 100 % jobb ITELLEGG til å ha hjemmeskole med sønnen min 3 timer hver dag! Så jo det er lov å være sliten og drittlei! Anonymkode: bfed5...5f3 4
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 #53 Skrevet 30. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Blir man lei av barna sine, skulle man kanskje ikke hatt barn. Greit at mange blir slitne til tider, men da må man finne løsninger istedenfor å fokusere på hvor sliten man er. Får jo ikke barn for at de skal være borte mesteparten av dagen. Anonymkode: 6fd9b...298 Forstår virkelig ikke poenget med sånne kommentarer. Anonymkode: 5125a...0d4 5
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 #54 Skrevet 30. mars 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å herregud. Om barnehager og skoler åpner igjen er da vitterlig ikke de ansatte der og deres familier noe mer utsatt for smitte enn barna/elevene og deres foreldre. Men jeg skjønner godt at ansatte i kommunale barnehager ikke ønsker noen gjenåpning. Til tross for at barnehager er helt stengt (mange barnehager har faktisk null barn der nå) - får de ansatte likevel full lønn. Ingen permitteres. I vår barnehage har vi fått informasjon om at de ansatte «jobber hjemmefra». Jeg ler så jeg griner. Anonymkode: afe09...0a7 Ja, det er selvfølgelig det som er årsaken, de er late. Anonymkode: 509a2...965 2
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 #55 Skrevet 30. mars 2020 34 minutter siden, jabx skrev: Jo, flere friske har blitt alvorlig syke av viruset. Flere friske blir alvorlig syke av influensa å uten at landet stenger. Jeg kjenner en som fikk blodforgiftning av halsbetennelse å holdt på å stryke med. Helt uten at det nådde ett eneste medieoppslag. Friske folk dør innimellom av ting som teknisk sett skal være bagateller. Det er ikke noe unormalt med det. Det er sjeldent. Akkurat som det er sjeldent at friske blir alvorlig syke av corona. Anonymkode: 3d2c2...ea0 5
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 #56 Skrevet 30. mars 2020 Barneskoler og barnehager bør åpnes umiddelbart slik FHI anbefaler. Små barn rammes ikke av viruset, men det koster samfunnet enorme summer at foreldre ikke kan jobbe som normalt ettersom de må passe barna selv. Anonymkode: 598fa...dc2 6
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 #57 Skrevet 30. mars 2020 Jeg ønsker at skolene og bhg skal være stengt. (To barns mor og hjemmekontor) Anonymkode: 5f757...736 4
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 #58 Skrevet 30. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Barneskoler og barnehager bør åpnes umiddelbart slik FHI anbefaler. Små barn rammes ikke av viruset, men det koster samfunnet enorme summer at foreldre ikke kan jobbe som normalt ettersom de må passe barna selv. Anonymkode: 598fa...dc2 Leste akkurat om en 5mnd baby i Norge som var rammet. Med pusteproblemer. Anonymkode: 5f757...736 4
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 #59 Skrevet 30. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Flere friske blir alvorlig syke av influensa å uten at landet stenger. Jeg kjenner en som fikk blodforgiftning av halsbetennelse å holdt på å stryke med. Helt uten at det nådde ett eneste medieoppslag. Friske folk dør innimellom av ting som teknisk sett skal være bagateller. Det er ikke noe unormalt med det. Det er sjeldent. Akkurat som det er sjeldent at friske blir alvorlig syke av corona. Anonymkode: 3d2c2...ea0 Nå pleier vel verken blodforgiftning eller vanlig influensa å komme med risikoen for å overvelde helsevesenet eller? Og med vanlig influensa har man vaksiner. Jeg hadde skjønt skepsisen bedre om Norge var det eneste landet som stengte ned, men her er det vel heller motsatt, de fleste har gjort det. Inkludert de landene i Asia som har erfaring med utbrudd av både SARS og MERS. Anonymkode: 509a2...965 5
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 #60 Skrevet 30. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Leste akkurat om en 5mnd baby i Norge som var rammet. Med pusteproblemer. Anonymkode: 5f757...736 https://www.dagbladet.no/nyheter/tre-av-dem-fikk-corona/72307696#_ga=2.225610013.666947535.1585171318-426468490.1447618310 kilde Anonymkode: 5f757...736 1
Fremhevede innlegg