Gå til innhold

Kan jeg ta med ettåringen på OUL?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Her er det aldri lov.. Corona eller ei. Både mht ro for legen, smitte og eventuelle reaksjoner hvis noe et galt med fosteret.. 

Anonymkode: d6fda...217

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men om tante kan passe, så hadde jeg spurt om hun kunne trille barnet i området rundt sykehuset. Selv om hun jobber i utsatt yrke. Det er jo også lite som tyder på at barn blir særlig syke av dette viruset. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er du redd for? Korona er ikke farlig for friske unger. De blir ikke syke engang. 

Anonymkode: b0f32...59c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk haste time til OUL. De ringte å ville ha meg ned 1 1/2 senere. Sa da at jeg måtte ha med guttungen på 1,5 år siden pappan var på forretningsreise å at bhg ikke var åpent så lenge... Det var de ikke interessert i. Sa som du at han kunne sitte i vogna osv. Men hun mente at små barn ble ofte styrete å ha med, å jordmoren hadde begrenset med tid osv på timen.... Dessuten var det ikke bra om vi skulle få vite noe  negativt osv. Fikk fin beskjed om å bare skaffe barnevakt😅, dette var før korona tidene. Pappan min jobber like ved sykehuset så slapp han av der så lenge😅✌️
 

Siden barnefaren ikke fikk være med ville jeg filme, DET var HVERTFALL ikke lov🙄.... Håper de har jekket ned på den regelen nå...

Anonymkode: a8a5d...2a3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Saken er at jeg har ingen som jeg tør å la passe han. Besteforeldrene bryr seg katta om Korona reglene og tante jobber i et Korona utsatt yrke. Far er ikke i bildet.

OUL er i slutten av uka, og jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre. Kan han sitte i vogna under OUL, han skjønner jo ikke noe av hva som foregår...

Anonymkode: a2673...a25

Ring dem i morgen å spør om han kan bli med. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg fikk haste time til OUL. De ringte å ville ha meg ned 1 1/2 senere. Sa da at jeg måtte ha med guttungen på 1,5 år siden pappan var på forretningsreise å at bhg ikke var åpent så lenge... Det var de ikke interessert i. Sa som du at han kunne sitte i vogna osv. Men hun mente at små barn ble ofte styrete å ha med, å jordmoren hadde begrenset med tid osv på timen.... Dessuten var det ikke bra om vi skulle få vite noe  negativt osv. Fikk fin beskjed om å bare skaffe barnevakt😅, dette var før korona tidene. Pappan min jobber like ved sykehuset så slapp han av der så lenge😅✌️
 

Siden barnefaren ikke fikk være med ville jeg filme, DET var HVERTFALL ikke lov🙄.... Håper de har jekket ned på den regelen nå...

Anonymkode: a8a5d...2a3

Film er selvsagt ikke lov. Det er ikke underholdning 

Anonymkode: d50c9...f85

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 29.3.2020 den 21.00, AnonymBruker skrev:

Hva er du redd for? Korona er ikke farlig for friske unger. De blir ikke syke engang. 

Anonymkode: b0f32...59c

Det er ikke det det handler om. Leser du nyheter???

Anonymkode: 42430...7f7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Film er selvsagt ikke lov. Det er ikke underholdning 

Anonymkode: d50c9...f85

Det er veldig mange som har fått lov nå når far ikke får være med. Handler ikke om at det er underholdning. 

Anonymkode: 62e4e...f15

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fått lov til å ha med storesøster på ultralyd i det hele tatt. Det skal være arbeidsro da det er vanskelig å skulle måle og kikke med et barn som bråker/løper rundt/hva som helst, korona eller ei :)

Anonymkode: 6426a...8c2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står klart på innkallingen her at søsken/barn IKKE skal være med. Nå er det også sånn at far ikke får være med, hverken på UL eller til jordmor, ihvertfall i Trondheim. Jeg har også fått timer som kan gjennomføres uten fysiske undersøkelser over video/telefon isteden nå etter korona. Så foglorna vet hvordan fødselen blir. Håper bare at mannen min får være med på selve fødselen. 

Anonymkode: 08455...86f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, AnonymBruker said:

Film er selvsagt ikke lov. Det er ikke underholdning 

Anonymkode: d50c9...f85

Var helt greit å filme her med hjerteslaglyd og livlig baby, fikk også med bilder. 

Anonymkode: a5197...8b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville helt klart latt tante trille barnet i vogn utenfor sykehuset mens undersøkelsen pågår. 

Anonymkode: 2d407...746

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.3.2020 den 19.04, AnonymBruker skrev:

OUL er i slutten av uka, og jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre. Kan han sitte i vogna under OUL, han skjønner jo ikke noe av hva som foregår...

Anonymkode: a2673...a25

La oss gå gjennom hva-hvis:

- Barnet er kjempeurolig, ikke vil sitte i vogna, hyler og skriker. Hva gjør du da? 
- Du får en skikkelig kjip beskjed. Eller bare en "hmmm, her er det noe vi må se nærmere på"-beskjed. Hva gjør du da? Klarer du å holde masken foran barnet? Hva hvis barnet velger akkurat det øyeblikket til å få en raptus med uro, slik at undersøker ikke kan informere deg skikkelig? Klarer du å ta vare på barnet hvis du får beskjed om at barnet i magen er alvorlig sykt? 

Som sagt flere ganger i tråden, selv i normale tider er det mange steder som understreker i innkallingsbrevet at søsken IKKE skal være med. Det er mange gode grunner til det! Du bør flytte timen til et tidspunkt du har barnepass. 

 

Anonymkode: b53e3...913

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 hours ago, AnonymBruker said:

Det er veldig mange som har fått lov nå når far ikke får være med. Handler ikke om at det er underholdning. 

Anonymkode: 62e4e...f15

Jo, det er underholdning. Akkurat som å ta med seg bildene hjem er det. Men noen steder er selvsagt snille, men mange jordmødre rapporterer også at de ikke får utført jobben skikkelig fordi mødrene bare vil filme.

Anonymkode: d50c9...f85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Film er selvsagt ikke lov. Det er ikke underholdning 

Anonymkode: d50c9...f85

Er ikke snakk om underholdning om du tror deg. Men for at far skulle føle seg inkludert å «være med» på timen han også😉. Om jeg hadde fått en kjip beskjed hadde jeg jo selvsagt sagt ifra til mannen..... Vil faktisk tro et helsepersonell forklarer bedre enn en hysterisk redd vordende mor, eller?🤷🏼‍♀️.... 

Anonymkode: a8a5d...2a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Jeg tror den eneste mulighet er å ha ungen i barnehagen. Det er jo fare for smitte der også, men hos søsteren min og mine foreldre er faren større tror jeg. Huff, får høre med dem om det er ok. 

Anonymkode: a2673...a25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...