Gå til innhold

Kan jeg ta med ettåringen på OUL?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Saken er at jeg har ingen som jeg tør å la passe han. Besteforeldrene bryr seg katta om Korona reglene og tante jobber i et Korona utsatt yrke. Far er ikke i bildet.

OUL er i slutten av uka, og jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre. Kan han sitte i vogna under OUL, han skjønner jo ikke noe av hva som foregår...

Anonymkode: a2673...a25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det går ikke i disse tider. Så få som mulig skal inn på sykehuset og små barn vil de helst unngå. 

Anonymkode: 16cbd...bd9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det tviler jeg dessverre på. På sus må du hvertfall komme helt alene.

Anonymkode: ff3a3...285

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville bare tatt med, har man ingen til å passe så har man ingen som kan passe 🤷‍♀️

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at hadde det vært helt krise, så hadde jeg tatt barnet med. Det er vakter utenfor som kommer til å protestere, men de kan jo ikke tvinge deg til å sette barnet utenfor sykehuset. Men i værstefall må du utsette timen.sørg for at barnet ikke er snørrete eller hoster. Skal selv på OUL i morgen, og glad jeg slipper å ta med søskenet. Som er noe eldre. Heldigvis kommer en slektning å passer barnet. 

Anonymkode: 2e0f3...268

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at hadde det vært helt krise, så hadde jeg tatt barnet med. Det er vakter utenfor som kommer til å protestere, men de kan jo ikke tvinge deg til å sette barnet utenfor sykehuset. Men i værstefall må du utsette timen.sørg for at barnet ikke er snørrete eller hoster. Skal selv på OUL i morgen, og glad jeg slipper å ta med søskenet. Som er noe eldre. Heldigvis kommer en slektning å passer barnet. 

Anonymkode: 2e0f3...268

Får far lov å være med deg på Oul no? Har Oul om ikke så lenge selv å er så redd for at mannen min ikke skal få være med😏

Anonymkode: 0785e...ebd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Bollina skrev:

Jeg ville bare tatt med, har man ingen til å passe så har man ingen som kan passe 🤷‍♀️

Og da blir TS snudd ved innsjekk, og får ikke tatt UL. For hun får ikke ha med hverken barn eller andre inn.

Anonymkode: 18856...a1b

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Får far lov å være med deg på Oul no? Har Oul om ikke så lenge selv å er så redd for at mannen min ikke skal få være med😏

Anonymkode: 0785e...ebd

Nei.

Anonymkode: 18856...a1b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke be besteforeldrene bare stå ved vogna utenfor til du er ferdig?

Anonymkode: 5093a...4d5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber med coronasmittede pasienter hver dag og kommer hjem til mine tre små barn. Yngste er 1 år. Jeg ville latt tante passe. Hun er helsepersonell og vet hvordan hun skal ta forhåndsregler. 

 

Anonymkode: 4dc97...7c2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei.

Anonymkode: 18856...a1b

Seriøst ? Ingen far med? 

Anonymkode: 0785e...ebd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og da blir TS snudd ved innsjekk, og får ikke tatt UL. For hun får ikke ha med hverken barn eller andre inn.

Anonymkode: 18856...a1b

Dette stemmer ikke helt, for det varierer fra sted til sted. Jeg var nylig på tidlig ultralyd og fikk lov til å ha med mannen. Om barn får lov til å bli med, er en annen sak.

Har barna samme far, eller finnes det en tilstedeværende far til den i magen? Hvis du har én tilstedeværende far, tenker jeg at han må passe sønnen din. Det er kjipt at faren ikke får vært med på UL, men det er spesielle tider vi lever i, så man skal nesten være glad man får UL i det hele tatt. 

Anonymkode: 20e88...c97

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvirdan er det mulig å ha en ettåring, gravid og uten noen fedre i bildet?

Anonymkode: 68dbf...ea4

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På St. Olavs sto det tydelig i innkallingsbrevet allerede før korona at søsken/barn IKKE skulle være med. Det er en medisinsk undersøkelse. 

Anonymkode: b53e3...913

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvirdan er det mulig å ha en ettåring, gravid og uten noen fedre i bildet?

Anonymkode: 68dbf...ea4

Kanskje far er død for alt du vet. Vær litt grei med andre ❤️

Anonymkode: 229d2...60c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Får far lov å være med deg på Oul no? Har Oul om ikke så lenge selv å er så redd for at mannen min ikke skal få være med😏

Anonymkode: 0785e...ebd

Ikke på st.olavs ihvertfall. Og mange andre sykehus nekter deg å ta med følge. Var selv på TUL forrige uke, pga frykt for komplikasjoner.men måtte dra aleine da også. Står vakter utenfor dørene og slipper deg inn om du oppfyller kriteriene. 

Anonymkode: 2e0f3...268

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ikke på st.olavs ihvertfall. Og mange andre sykehus nekter deg å ta med følge. Var selv på TUL forrige uke, pga frykt for komplikasjoner.men måtte dra aleine da også. Står vakter utenfor dørene og slipper deg inn om du oppfyller kriteriene. 

Anonymkode: 2e0f3...268

Hmm.. håper det ikke gjelder her. Men får bare sjå😒

Anonymkode: 0785e...ebd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje noen barnehageansatte kan passe? Eller en nabo? Uansett må man ikke ha mye fysisk kontakt med barnet den timen, om ettåringen sover når du er borte, eller sitter i vogn og blir trillet osv.

Anonymkode: 77b1e...f41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Saken er at jeg har ingen som jeg tør å la passe han. Besteforeldrene bryr seg katta om Korona reglene og tante jobber i et Korona utsatt yrke. Far er ikke i bildet.

OUL er i slutten av uka, og jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre. Kan han sitte i vogna under OUL, han skjønner jo ikke noe av hva som foregår...

Anonymkode: a2673...a25

Det er ikke lov å ta med barn på sus til vanlig og nå under korona er det kun fødende eller barn som har lov å ta med seg pårørende. Små barn og babyer teller også som pårørende. Min venninne fikk nemlig ikke lov å ha både mannen og babyen på 1 med på barselhotellet fordi det utgjorde TO pårørende og kun en var tillatt.

Anonymkode: 702c8...083

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det virkelig ikke er noen som skal passe, kan du ikke bare ringe på forhånd og forklare saken? Du må jo få tatt oul, og barnet må jo være sammen med en voksen. Normalt skal jo ikke barn være med på ultralyd, og nå er de enda strengere. Men om de nekter deg å ha med et så lite barn som er friskt, kan jo bare sykehuset svare på. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...