Gå til innhold

Netflix: Tiger king - drap, kaos og galskap


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Likesinnede finner hverandre, for å si det sånn! 

Anonymkode: f1a6a...810

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 27.3.2020 den 0.08, AnonymBruker skrev:

Har lyst å se serien, men jeg er litt sensitiv for dyreplageri og dyr som blir behandlet dårlig. Er det mye av det i serien?

Anonymkode: 1067a...eb9

 

På 27.3.2020 den 0.11, AnonymBruker skrev:

Er dyr i bur, ellers er det ikke noe ille i det hele tatt grafisk. 

Anonymkode: 6332f...b48

Det er bilder av ihjelbanka kaniner, slåing av tigre og noen skikkelig sørgelige bilder av to sjimpanser i burene sine. 

Anonymkode: ff02d...dfc

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 

Det er bilder av ihjelbanka kaniner, slåing av tigre og noen skikkelig sørgelige bilder av to sjimpanser i burene sine. 

Anonymkode: ff02d...dfc

Det er ikke så grafisk og jævlig som vi er vant til fra NOAH eller liknende organisasjoner og bilder på nett, men det er fortsatt dyreplageri (åpenbart). Dette er dyr som ALDRI skulle vært og levd på den måten som de gjør. De dras med på arrangementer og ditt og datt. Det ble også gjort et par bemerkninger i serien om at de hadde operert uten veterinær tilstede, at de hadde smugla dop inni slanger (og det var ett fett om slangen overlevde eller ei), osv. Så ja, det er dyreplageri i høy grad, men det er ikke på den rent fæle visuelle måten, så det går greit å se. Men klart, man forbanner seg jo i ettertid over at det går an!!! Og at den første setningen i serien liksom; at det er flere privateide tigre i USA enn det er i hele villmarken - det er jo helt sjukt å tenke på.

Jeg håper denne serien ikke skaper flere som ønsker å holde ville dyr fanget, men at det heller skaper litt blest om det motsatt vei. Og at alle som ser denne serien innser hvor GÆREN og PSYKOTISK man egentlig må være, på ALLE områder i livet, om man velger å starte opp sin egen "zoo" med ville dyr. For det er bare ikke organisasjonsmessig dem sliter, her er det overraskelser rundt hver sving. 

Har bare et par episoder igjen. Spent hvordan dette slutter...

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har slangefobi og kom ikke lenger enn et par minutter av første episode 😰😰 er det mye slanger videre i serien? 

Anonymkode: 70168...abc

Har du sett videre? Er det mer av slanger?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, visp skrev:

Har du sett videre? Er det mer av slanger?

Det er litt slanger, ikke veldig mye. Men et par klipp innimellom.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, NewInTown skrev:

Det er litt slanger, ikke veldig mye. Men et par klipp innimellom.

Litt er noen for mye:laugh:. Søren, hadde lyst til å se denne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke akkurat slanger det handler om i denne serien, så dere med slangefobi kan trygt se den. Kanskje 1 min. totalt, det minuttet kan dere fint se en annen vei.

Anonymkode: ec50f...f39

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde hørt podcasten fra før av, så ble litt skuffet. Anbefaler alle å høre podcasten, den går i dypere inn i hvor alvorlig konflikten med Carol faktisk var...

Endret av Dixie
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så traileren, men tenkte den bare var tull og et realt "freakshow" 😂 Er det noe man burde få med seg altså? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Snöhvit skrev:

Jeg så traileren, men tenkte den bare var tull og et realt "freakshow" 😂 Er det noe man burde få med seg altså? 

Det er freakshow, men noe man absolutt burde få med seg! 

Anonymkode: f1a6a...810

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Dixie skrev:

Hadde hørt podcasten fra før av, så ble litt skuffet. Anbefaler alle å høre podcasten, den går i dypere inn i hvor alvorlig konflikten med Carol faktisk var...

Hva heter podkasten? Link?

Anonymkode: f1a6a...810

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere må se! Hjelpe meg for noen gærninger 

Anonymkode: 5590e...ff9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OBS: Spoiler inneholder detaljer om ting som skjer i slutten av serien

Spoiler

Jeg forstår at Tiger King ble dømt til fengsel. Det jeg ikke forstår er alle de andre som ikke fikk noen straff. Hva med Jeff liksom, og han fyren som hadde tenkt å drepe. De skulle jo vært i fengsel hele gjengen. Og så er det dette med Carole da - irriterende at vi aldri vil få vite om hun drepte eksmannen sin! Men det må ho jo ha gjort, alle disse små hintene hun dropper innimellom. Som f.eks. at eneste måten å få en tiger til å spise alt av et menneske på, er å dynke mennesket i selolje(?) eller hva hun sa. Herregud for en sjuk gjeng... Og alle disse ungguttene og kvinnene som har vært hjernevaska av gjengen. Ironisk at Joe, Tiger King ender opp med å samarbeide med PETA, men fint er jo det da. 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja også det verste av alt! 

Spoiler

Etter ALT dette, all denne etterforskningen, involveringen av PETA, all den jobben som er gjort - loven om store katter er fortsatt ikke vedtatt. Og det bor fortsatt mellom 5000 og 10 000 tigre i fangenskap i USA, i motsetning til det lille antallet på 4 000 tigre som lever fritt i det ville.

Min drøm for fremtiden er at alle land skal få forståelsen av hva dyrevelferd er for noe. Hvorfor vi må ivareta dyrene. Hver eneste gang jeg ser en sånn serie som dette, eller hører en historie om dyr som blir behandlet dårlig, forstår jeg ikke hvor _psykopatisk_ noen mennesker kan bli, som bare ser profitt og penger, og klarer å OVERSE dyret som lider. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da Jeff Lowe sa at den høygravide kjæresten sin snart skulle føde, for så å si at hun måtte kommen seg sporenstreks på treningssenteret etter fødsel, fy faen for en sleip jævel!

Anonymkode: 1e231...823

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, visp skrev:

Litt er noen for mye:laugh:. Søren, hadde lyst til å se denne.

Se den da. Kanskje du overvinner slangefobien din? Slanger er som regel snille og greie visp 🤗

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da Jeff Lowe sa at den høygravide kjæresten sin snart skulle føde, for så å si at hun måtte kommen seg sporenstreks på treningssenteret etter fødsel, fy faen for en sleip jævel!

Anonymkode: 1e231...823

Ja! Og så viste han bildet av barnevakten. Ekle grisen. 

Anonymkode: 5590e...ff9

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var noen bortkasta timer. Visste fra før at sørstatsfolk (og usa) generelt er skække på diverse måter. 

Anonymkode: 2ba42...f65

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, DeLorean skrev:

Se den da. Kanskje du overvinner slangefobien din? Slanger er som regel snille og greie visp 🤗

Den siste setningen biter ikke på meg altså:laugh:

Jada, skal stålsette meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da Jeff Lowe sa at den høygravide kjæresten sin snart skulle føde, for så å si at hun måtte kommen seg sporenstreks på treningssenteret etter fødsel, fy faen for en sleip jævel!

Anonymkode: 1e231...823

Og valgte nanny som ung og pen, og alt dette sier han foran dama si som nikker og smiler til alt😱 Hva er det som er så tiltrekkende med disse mennene som gjør at de får seg så pene og unge damer som finner seg i alt? Er det KUN pengene? Kan ikke forstå at de er SÅ rike heller jeg da🤷🏼‍♀️

Anonymkode: fc5fc...7d4

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...