Gå til innhold

Reagerer jeg urimelig på min svigers? Litt langt innlegg...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Huff Ts, jeg føler med deg. Jeg og mannen min og barna våre er også nærmeste nabo med svigers. Det har jammen ikke alltid vært like lett. Særlig ikke da minstemann var baby, da rant de ned dørene her hver dag, uanmeldt og uten å ringe eller banke på. Svigermor var veldig opptatt av at hun alltid visste best, og skulle absolutt ikke respektere våre meninger om hva barna skulle spise, ha på seg osv. 


Forskjellen her er at mannen min tok kampen med foreldrene sine. Han sa ting som: Det er faktisk X som er mor til disse barna, og når hun sier at 1 åringen ikke skal spise peanøtter så skal han ikke spise peanøtter! Eller: Vi har sagt at babyen ikke skal fores med sjokolade, og da forventer vi at dere respekterer det! 
Han tok også en samtale med dem om at de ikke kunne komme innom uanmeldt hver dag, og at de måtte ringe på. Vi holdt døra låst hele tiden, helt til de aksepterte dette. I starten sto de å dro og dro i døra. 
 

De ble selvsagt fornærmet i begynnelsen, men etterhvert godtok de det. Nå er minstemann 7 år, og ting er helt annerledes. Vi har et godt forhold til svigers og er fortsatt naboer. De kommer innom noen få ganger i uka, og ellers har vi jevnlige middag og kaffebesøk. Hvis ikke mannen min hadde tatt tak i problemene så hadde jeg ikke orket å bo her. Hvis det skal fungere å bo tett på familie, så må man ha grenser. Man må respektere hverandre. Her må mannen din på banen. 

Anonymkode: 4dd2c...af8

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Yuumi skrev:

Men nå glemmer du jo litt følelsene til bf? Han har vel åpenbart følelser som er i strid med dine, så da setter du han i en ubehagelig situasjon. Hvor er hans førsterett?

Før du flykter fra de bør du prate med de. Dårlig gjort mot mannen å ikke prøve før du pakker sammen barn og mann å stikker. 

Kom an. Ts slår meg ikke som typen til å "pakke sammen og stikke" uten videre. Hun har tvert imot bodd i dette galehuset i to år, og funnet seg i mye (for mye).

Jeg er enig med dere som skriver at det er på tide å flytte. Men det jeg er usikker på, er nytteverdien av å prøve å endre svigermor. Jeg har mye erfaring med... sterke personligheter. Blant annet fra nær familie, blant annet fra min manipulerende, narsissistiske mor. Og som jeg har prøvd! Men det finnes visse mennesker (vet ikke om svigermor i dette tilfellet er slik, bare en magefølelse) som ikke er interessert i endring, som ikke har noe ønske om kommunikasjon, og som aldri kommer til å forandre seg. Min erfaring er at ting ofte blir verre etter en konfrontasjon (da har hun mer å ta deg på. Hvis hun er en slik en, som alltid tenker "overtak" og som kommer med slike stikk hele tiden). Hvis to personer skal ha en fruktbar samtale, må begge parter ønske bedring. Det nytter ikke hvis bare den ene parten er interessert. Hvis hun er manipulativ, ville jeg latt være.

Men - kanskje svigermoren til TS bare er litt sær. Jeg har ikke møtt henne. Uansett bør det gå an å si ifra om sånne basic ting som å dempe seg rundt babyen, og at hun trenger å være i fred av og til, fordi TS er sliten, noe svigermor bør forstå. Og hvis hun ikke forstår det... So what? TS må prioritere seg selv og babyen, og ikke minst parforholdet, som helt sikkert blir svekket av denne situasjonen. Ikke lett å føle seg så alene som jeg antar at hun gjør...

Synes mannen til TS bør ta hensyn i denne saken. Følelsene hans er selvsagt viktige! Det er ingen som har påstått noe annet.

"Han har åpenbart følelser som er i strid med dine, så da setter du han i en ubehagelig situasjon".

Herregud. Greit, hva er ditt forslag? Skal ingen være i en ubehagelig situasjon? Det hadde jo vært optimalt. Hvordan? Er nysgjerrig på løsningen din. TS har vært i en mildt sagt ubehagelig situasjon i to år nå. Er ikke det nok?

Flytt, sier nå jeg. 

Endret av Nightcrawler00
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det høres ikke godt ut TS..  Håper du får pratet med sambo om dette så dere kan få en bedre situasjon.

Siden de bor så nerme og du er sliten og ønsker alene tid (noe jeg støtter) ville det vert en ide å sende baby med svigers en liten trilletur når du er klar for det, så får du slappe av litt.. De får se baby, du slepper de og får slappe av.. 

Forstår det ikke er lett når de er så bråkete og vekker baby, men kan være det går litt senere når Du er klar.. 

Anonymkode: b1509...b7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Nightcrawler00 skrev:

Kom an. Ts slår meg ikke som typen til å "pakke sammen og stikke" uten videre. Hun har tvert imot bodd i dette galehuset i to år, og funnet seg i mye (for mye).

Jeg er enig med dere som skriver at det er på tide å flytte. Men det jeg er usikker på, er nytteverdien av å prøve å endre svigermor. Jeg har mye erfaring med... sterke personligheter. Blant annet fra nær familie, blant annet fra min manipulerende, narsissistiske mor. Og som jeg har prøvd! Men det finnes visse mennesker (vet ikke om svigermor i dette tilfellet er slik, bare en magefølelse) som ikke er interessert i endring, som ikke har noe ønske om kommunikasjon, og som aldri kommer til å forandre seg. Min erfaring er at ting ofte blir verre etter en konfrontasjon (da har hun mer å ta deg på. Hvis hun er en slik en, som alltid tenker "overtak" og som kommer med slike stikk hele tiden). Hvis to personer skal ha en fruktbar samtale, må begge parter ønske bedring. Det nytter ikke hvis bare den ene parten er interessert. Hvis hun er manipulativ, ville jeg latt være.

Men - kanskje svigermoren til TS bare er litt sær. Jeg har ikke møtt henne. Uansett bør det gå an å si ifra om sånne basic ting som å dempe seg rundt babyen, og at hun trenger å være i fred av og til, fordi TS er sliten, noe svigermor bør forstå. Og hvis hun ikke forstår det... So what? TS må prioritere seg selv om babyen, og ikke minst parforholdet, som helt sikkert blir svekket av denne situasjonen. Ikke lett å føle seg så alene!

Synes mannen til TS bør ta hensyn i denne saken. Følelsene hans er selvsagt viktige! Det er ingen som har påstått noe annet. "Han har åpenbart følelser som er i strid med dine, så da setter du han i en ubehagelig situasjon". Herregud. Greit, hva er ditt forslag? Skal ingen være i en ubehagelig situasjon? Det hadde jo vært optimalt. Hvordan? Er nysgjerrig på løsningen din. TS har vært i en mildt sagt ubehagelig situasjon i to år nå. Er ikke det nok?

Flytt, sier nå jeg.

Altså, forslaget mitt var jo at hun måtte prate med svigermor. Hun skrev innledningsvis at hun ikke ville prate med svigermor, det syntes jeg er dårlig gjort mot mannen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Yuumi skrev:

Altså, forslaget mitt var jo at hun måtte prate med svigermor. Hun skrev innledningsvis at hun ikke ville prate med svigermor, det syntes jeg er dårlig gjort mot mannen. 

Jeg tror ikke jeg har sagt at jeg ikke vil prate med svigermor, heller det at jeg ikke helt vet hvordan eller har baller nok fordi 1. jeg er en pingle, 2. føler jeg allerede er svartelistet og føler meg ukomfortabel med å si ifra for da er jeg enda mer vanskelig enn vanlig. 
 

Det jeg har sagt er at vi skal flytte og jeg har egentlig bestemt meg for at det er til høst (har alt funnet noe aktuelt da). Mitt initiativ - mannen er med, men at det ikke hadde spilt noen rolle hva han ville akkurat nå fordi jeg ikke orker mer av det her. Det sier jeg fordi jeg visste det ikke ble noe krangel om det å skulle flytte eller ei, men bare for å peke ut hvor dønn alvorlig jeg er med svigerdramaet hehe. 

ts

Anonymkode: ea0ad...4fd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vil forsøke å se det litt fra "bavianfamiliens" side jeg.

Du må vel ha visst om hvordan svigerfamilien var før dere flytter så nærme?

Og kan du være ekstremt introverte og rolig mens svigerfamilien er ekstroverte? Kan din rolige personlighet  ha endret bf personlighet og at de da er litt bitre på deg?  

Kan jo da skjønne at de synes at du kan virke litt sær. De høres jo egentlig ut som en livlig gjeng og du kanskje litt kjedelig ut.

Det beste er nok om dere flytter og du prøver å forklare det selv, slik at samboeren din ikke blir den kuede mannen.. da kommer de bare til å  klandre deg og mislike deg mer. 

Anonymkode: 22542...f94

Å være rolig betyr ikke automatisk at man er kjedelig eller at det er noe negativt, akkurat som at en livlig gjeng ikke alltid er noe positivt.
Min svigerfar ønsket seg egentlig en livlig hyperaktiv 14 åring som svigerdatter, men så fikk han meg som er rolig, kjedelig og tar hensyn til de rundt meg i stedet, kjedelig for han :P 

Anonymkode: 90f2e...097

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville ikke sagt i fra til de når dere skal besøke familien din osv. Bare reis, når det kommer til flyttingen ville jeg ikke sagt før jeg «måtte» for å slippe mest mulig mas om det. 

Anonymkode: 375f2...64a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som en veldig trasig situasjon, TS. Tar for meg punktvis...

 

  • Ut i fra det du skriver, synes jeg at mannen din burde ta seg en prat med moren sin. Vi har vært i lignende situasjon, og hadde det ikke vært for at mannen til slutt sa fra til spesielt moren sin (for ca. 4 år siden), så hadde vi nok gått fra hverandre. Han ga tydelig beskjed om at verken han eller jeg synes at det var noe hyggelig at de snakket negativt om meg ved hver anledning som bydde seg, og en rekke andre ting. Mannen min er av natur veldig konfliktsky, og i likhet med mannen din skjønte han ikke helt alvoret før jeg fikk forklart han hvordan situasjonen faktisk fikk meg til å føle meg. Når han først forstod hvordan jeg følte meg, skjønte han at dette måtte han faktisk ta tak i. Han skjønte at mine følelser var viktigere enn at han var konfliktsky. 
  • Knyttet til baby og nyfødttiden, gjorde vi følgende: 
    • Svigermor kunne komme med kommentarer om at hun kom til å møte opp på sykehuset uanmeldt med en gang hun fikk vite om fødsel. Vi ga klar beskjed om at vi ikke ønsket besøk, med mindre vi selv inviterte. Dette ble respektert. 
    • Svigermor ytret flere ganger at de skulle komme innom i hytt og pine når baby kom, vi/mannen ga klar beskjed om at vi ikke ønsket besøk uten at vi inviterte. Dette er pga. hvordan relasjonen min har vært til svigers, og at vi tok høyde for at baby ville "slite meg ut" første tiden. 
    • Svigermor har flere ganger sagt at baby må få smake det ene og det andre, og at hun ikke tar skade av det, da har jeg gitt klar beskjed om at hun ikke skal ha det eller det, og at det er vi foreldrene som bestemmer. 
    • I de fleste tilfeller er det mannen som har måtte gi beskjed, da etter at vi har snakket om det sammen, og blitt enige om hva vi mener. Dette er pga. samme situasjon som deg, at svigermor er nærtagende om jeg kommer med "føringer", jeg er litt "svartelistet". 
    • Vi har overnattet hos de et par-tre ganger med baby, men kommer ikke til å gjøre dette på en god stund igjen, rett og slett fordi baby er krevende på natt, og fordi jeg ikke klarer å slappe 100% av hos svigers. Mannen min er heldigvis veldig forståelsesfull og har stor respekt for mine behov, og setter disse før svigermors følelser. Vi er enige om at voksne mennesker har ansvar for sine egne følelser. 
  • Synes forøvrig at svigermoren din viser svært lite forståelse for situasjonen du er i. Hvem finner på å si slike ting til en nybakt mor??? Det virker for meg veldig tankeløst, og jeg ville enten sagt i fra selv eller bedt mannen snakke med henne om hva som er greit å si og ikke. Som flere andre nevner her er det negativt om svigermor omtaler deg på denne måten fremfor barnet pga 1) det kan i værste tilfelle påvirke barnet etter hvert, 2) oppførselen til svigermor stresser deg sannsynligvis, og det er jo ganske åpenbart at du mistrives i situasjonen. Dette merker baby. Babyen din blir veldig påvirket av hvordan du har det, og merker raskt om du er ukomfortabel el.l. Derfor mener jeg at det er viktig at mannen din sørger for at du har det bra. Om mor har det bra, har barnet det bra. 

 

Mine foreldre lever ikke, så jeg har ikke noen å forskjellsbehandle i mot svigers, dersom det er relevant. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Setter veldig pris på at dere tar dere tid til lese og gi meg ordentlige svar ❤️
 

En liten oppdatering slash ny utblåsning: 
 

Etter mye fremtids tenkning så begynner jeg å lure på hvordan Norge er om et halvt års tid, får vi flyttet i det hele tatt...? Hvordan går det med jobben? Ingen vet hvordan corona påvirker landet om 6 mnd, og med det tenker jeg da at kanskje det kan hende vi må vente før vi får flyttet på oss.... Så den kampen jeg helst vil unngå, må jeg kanskje slåss litt ekstra i om vi ser oss nødt til å bli boende her lengre enn jeg vil. Jeg håper landet har store nok ressurser til å overleve viruset økonomisk, og at ting ordner seg fort men «tenk om». 

Vi skal ikke nevne noe om planene nei, ouuuufff no, for det blir bare mas, og dårlig stemning retta mot meg spesielt. Svigerfar om noen skulle lure, vet jeg ikke hva tenker om meg. Vi har et godt forhold egentlig, tror jeg da haha (hvis man ser bort ifra at det er en synd å få barn før ekteskap og at han er en mannsjovinist blant annet). Han kan kommentere hvordan jeg kler meg, da klarer jeg faktisk fint å si noe tilbake, men det er ikke dårlig stemning på den måten.

Jeg pratet litt med samboer om det og jeg må virkelig gni det godt inn det jeg mener og føler for at han skal «roe seg» og kanskje forstå det litt bedre. Går rett i forsvar! Veldig irriterende. Vi ble pratende en god stund om det, og han føler de har vært så snille med oss så han synes det er vanskelig å skulle prate på dem??? Eller henne. Det er fordi de tilbyr hjelp vi (jeg) ikke trenger!! Uansett, jeg har sagt at jeg ikke synes det er noe hyggelig for hun bryr seg katta om meg virker det som, hun kommer med småstikk og jeg synes det er ukomfortabelt. Han var enig i at vi skulle ta hensyn til baby, med tanke på overstimuleringa da.

Hun var jo innom idag for å «sjekke» og sambo fortalte at baby sov dårlig og var bare urolig, da kom det IGJEN «men du får vel sovet noe du da, og slappa av??» som om ikke jeg er den levende matboksen og smokken i løpet av natten. Jeg vet ikke helt hva hun tenker, at han ammer ungen liksom??? 😂 Hun vet jo og at han nekter flaske (Alt som ikke er pupp skriker vi på😆). Han sa at det var jeg som var oppe om natten mens han sov, og da var det ikke mer snakk om det tror jeg (minnet mitt er ikke helt som det skal). Greit nok det, men virker som hun vil prøve å ta meg i å være hitlers datter. Jeg bare har en så sterk følelse på at hun venter på noe å ta meg i. Kan hende jeg sitter med helt ville tanker jeg har funnet opp i mitt eget hode da... menmen... 🤷🏼‍♀️


Forløpig så gjør vi ikke noe stort ut av svigerdramaet, tenker at jeg heller tar det selv i første omgang når hun begynner å være meggete. Masinga derimot, har jeg sagt ifra om at jeg vil vi skal ha vårt eget liv. Jeg vil ikke tilbringe alle hverdagene mine inne med dem eller hos oss, som de nesten forventer. Sambo sa han skjønte det, og han skulle tenke på det. Om han glemmer det gjenstår å se 😅 

Må bare fortelle noe annet, hun hadde handlet idag og tatt med en sixpack med pepsimax til samboer fordi hun vet han liker det, og hun ville han skulle ha noe å kose seg med. Det er jo selvsagt hyggelig gjort, men hahah HVA MED MEG 😂 Det bare føles så utrolig rart, hele opplegget. Altså, ikke misforstå meg, jeg driter i om hun kjøpte pepsimax til han og ingenting til meg. Det er bare litt spesielt og kjøpe noe bare han kan ha som «trøst» for at baby har en stormfull heavy periode. Føler meg heller mer veldig tilsidesatt og til tider usynlig, pepsi max eller ei 😆 Skjønner? 

Det er sånne småting som gjør at det blir vanskelig å si ifra for hun hadde jo ikke fattet at hun glemmer bort meg. Til info lå jeg og ammet på soverommet når hun kom inn (takkgud) og overhørte samtalen, hun sa og at hun savner å se og være med han og baby. Igjen, HVOR er jeg? 😂 Er det noe slik alfahunn-greie på gang eller, for jeg skjønner ikke helt hva hun driver med? 😛 Samboer legger virkelig ikke merke til sånne ting, dessuten så tror han familien hans bare mener godt med alt. Jeg mener, de er jo guds folk, kjærlighet til alle etcetc. Meg i ræva. 
 

Jeg blir aldri ferdig med dette innlegget, håper det takler det 💖 Som sagt, coronatid mixet meg permisjon tar litt livet av meg. Samt isolert langt ute i skogen. Åh, jeg savner å leve. 
 

Ts   

Anonymkode: ea0ad...4fd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sambo må kle på seg mann og ta eit lite tak i eiga familie. Kva er det med desse mammagutane? Minner meg på at eg kanskje må slutte å kalle fjortisen min for «babyen min» snart? 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier svigers ikke er din familie. Men de er faktisk barnets familie. Jeg, jeg, jeg. du må se lenger enn din egen nese. Alt de gjør irriterer deg. Hvorfor. Du virker ikke som noe fryd å ha med å gjøre heller.

Anonymkode: e98b2...b33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det noe slik alfahunn-greie på gang eller, for jeg skjønner ikke helt hva hun driver med?

Ja. Alle farmødre jeg vet om er sånn, min var sånn, min søsters, min mors, mine venninner... Det er noe som skjer med guttemammaer når sønnen deres får barn, de vil bare inn og overta og konkurrere med dama til sønnen. Jeg tror faktisk det er biologisk. 

Så er det noen som klarer å ta seg litt sammen, men mange gjør ikke det. 

Det som er dumt er at de ikke skjønner det. Og det kan skade forholdet for alltid. Min sa for eksempel ting som at babyen var blitt en «colababy» (for tjukk)  fordi jeg spiste så usunt under svangerskapet (det gjorde jeg ikke, hadde ekstrem hyperemesis og spydde hele veien, spiste lite), at baby fikk astma fordi jeg ikke ammet (tro meg, jeg prøvde), sa konsekvent at hun gledet seg til å være med baby og mannen min (aldri meg), foreslo til og med at jeg bare kunne være hjemme/finne på noe annet. Pluss at bare hun skulle holde, at hun diktet opp historier om at baby bare ville være hos henne og publiserte dem på Facebook (bilde av seg og baby og «endelig fikk lillegutten være hos besta si igjen, der er det best å være -hjerter -« osv. 
 

Anonymkode: 01cf1...3fa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, |a9ta| skrev:

Sambo må kle på seg mann og ta eit lite tak i eiga familie. Kva er det med desse mammagutane? Minner meg på at eg kanskje må slutte å kalle fjortisen min for «babyen min» snart? 😅

Haha tror ikke det har noe å si hva du kaller «babyen» din forno 😆☺️

Anonymkode: ea0ad...4fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du sier svigers ikke er din familie. Men de er faktisk barnets familie. Jeg, jeg, jeg. du må se lenger enn din egen nese. Alt de gjør irriterer deg. Hvorfor. Du virker ikke som noe fryd å ha med å gjøre heller.

Anonymkode: e98b2...b33

De blir aldri som min egen nei, og ja selvsagt barnets familie, men jeg er og en del av det? 

Det blir jo jegjegjeg fordi det er jeg som får gjennomgå 😆 Det at jeg irriterer meg masse er blitt en veldig ond sirkel, jeg irriterte meg ikke like mye før. Nå irriterer jeg meg veeeldig mye, synes de ekte fargene skinner godt igjennom etter vi fikk baby. Vet ikke helt hva du forventer når jeg ventilerer om mine følelser, klart det blir et jeg-innlegg 😂 Vet da fanken hva de føler og tenker. Betyr ikke at alt er rett og rimelig fra min side da jeg kan være enig i det, men når du allerede har en metaforisk kreftsvulst, så vokser den uten behandling.
 

ts 

Anonymkode: ea0ad...4fd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.3.2020 den 16.19, Forundret.. skrev:

Dette minnet meg om Alle elsker Raymond! 

jaaa😂😂😂fantastisk som fiksjon; grudom som virkelighet😬👀

Anonymkode: ab6f6...941

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Alle farmødre jeg vet om er sånn, min var sånn, min søsters, min mors, mine venninner... Det er noe som skjer med guttemammaer når sønnen deres får barn, de vil bare inn og overta og konkurrere med dama til sønnen. Jeg tror faktisk det er biologisk. 

Så er det noen som klarer å ta seg litt sammen, men mange gjør ikke det. 

Det som er dumt er at de ikke skjønner det. Og det kan skade forholdet for alltid. Min sa for eksempel ting som at babyen var blitt en «colababy» (for tjukk)  fordi jeg spiste så usunt under svangerskapet (det gjorde jeg ikke, hadde ekstrem hyperemesis og spydde hele veien, spiste lite), at baby fikk astma fordi jeg ikke ammet (tro meg, jeg prøvde), sa konsekvent at hun gledet seg til å være med baby og mannen min (aldri meg), foreslo til og med at jeg bare kunne være hjemme/finne på noe annet. Pluss at bare hun skulle holde, at hun diktet opp historier om at baby bare ville være hos henne og publiserte dem på Facebook (bilde av seg og baby og «endelig fikk lillegutten være hos besta si igjen, der er det best å være -hjerter -« osv. 
 

Anonymkode: 01cf1...3fa

Så spesielt egentlig. Jeg hadde helt ærlig i utgangspunktet ikke noe imot svigermor fra starten, jeg likte henne faktisk. Så det at det har blitt slik nå hadde jeg ikke kunne tenkt tidligere. Okei, hun hadde noen sånne min sønn er en godgutt som gjorde meg litt kvalm, men annet enn det så gikk det greit. Hun synes jeg bestemte mye før baby, men nå er sønnen hennes en smule tiltaksløs og i min mening «uten meninger». Det var «samma det» og »vet ikke» til alt (Noe han er enig i, og jobber med). 

Jeg er litt glad det ikke bare er meg som har opplevd dette, og hvor likt situasjonene er! Når baby hadde vært hjemme en uke kom de inn og ville ta med baby og sambo på besøk så jeg kunne «slappe av» imens. Det kunne jeg jo aldeles ikke med en helt nyfødt, dessuten lå baby bare å sov så jeg trengte ikke avlastning da. Jeg hadde vært 2 uker på sykehus med hjertet i halsen og var helt utmattet når jeg da kom hjem, hadde ingen planer om å sende han avgårde for litt avlastning. Slappa veldig godt av med han på sia der kunne sjekke pusten. 
 

ts

 

Anonymkode: ea0ad...4fd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jaaa😂😂😂fantastisk som fiksjon; grudom som virkelighet😬👀

Anonymkode: ab6f6...941

Hva forno? 😆 What did I miss? 

Anonymkode: ea0ad...4fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva forno? 😆 What did I miss? 

Anonymkode: ea0ad...4fd

har du sett serien «alle elsker raymond»?😁da forstår du hva ts lever med🤭familien til raymond er bare helt krise hehe

Anonymkode: ab6f6...941

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva forno? 😆 What did I miss? 

Anonymkode: ea0ad...4fd

Jeg googla 😅 Forstår! 

Anonymkode: ea0ad...4fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

har du sett serien «alle elsker raymond»?😁da forstår du hva ts lever med🤭familien til raymond er bare helt krise hehe

Anonymkode: ab6f6...941

Jeg er ts btw, og skjønner etter googlinga haha! 😫😊 Tror ikke jeg har lyst å se den serien...😆

Anonymkode: ea0ad...4fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...