Gå til innhold

Single og hjemmekontor

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mange kvinner er "ufrivillig" single da egentlig... Når man har masse valgmuligheter men ingen av de er kjekke nok, er de helt frivillig single. Det er helt i orden, men da får de nesten bare leve med det.

Anonymkode: bc2cd...a21

Det er veldig mange kvinner som er ufrivillig single jo, siden menn ikke vil ha forhold og bare tømme seg i flest mulig damer. Jeg har aldri opplevd å få noe positiv oppmerksomhet fra menn, på Tinder og sånn fikk jeg derimot så mange stygge meldinger at jeg måtte gå til psykolog.. fordi norske menn får ereksjon av å være mest mulig JÆVLIG mot damer og ødelegge oss psykisk. 

Er forresten ikke så stor forskjell fra livet mitt nå og det siste året. Jeg ble utsatt for et grovt overfall av en norsk mann (selvfølgelig) i høst, og føler jeg ikke har lov til å gå ut :( Sliter også mye med angst siden jeg er så redd norske menn, så takket være en forståelsesfull sjef har jeg mest hjemmekontor og får levert mat hjem. Vet ikke hvorfor norske menn hater meg sånn, men sånn har det vært siden jeg ble utsatt for overgrep som 5-åring. Dsv tok ikke moren min abort da hun var gravid med meg og jeg er bitter for dette. Var også noe jeg fikk høre fra barneskolen, "moren din burde tatt abort fordi du er så stygg." Så sånn er norske menn, elsker å ødelegge kvinner psykisk. Er visst en hobby de har. 

Det eneste som er leit nå er at jeg ikke får besøk av venninner. Ellers syns jeg hjemmekontor går greit. 

Anonymkode: 62718...a8c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er alenemor med barn, men klarer ikke å synes synd på meg selv når jeg tenker på de eldre som var ensom fra før, som har blitt enda mer ensom pga. Corona. Eller de barna som ikke har det godt hjemme som nå er "innesperret" med familien. Selvfølgelig er det uvant og kjedelig å ikke kunne gjøre som man bruker, men det vil jo ikke være evigvarende.

Anonymkode: aaccb...b71

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Uff, så trist at store deler av denne tråden handler om hvem som har det værst og ikke.

La oss alle ha empati med hverandre i denne krevende situasjoenen. Uansett hvor slitne vi er, uansett hvor tungt og ensomt ting kan føles: la oss bry oss om hverandre.

Til TS og alle andre som føler seg ensom og isolert: en stor klem til dere! Og en stor klem til alle andre også. Dette er vanskelig for alle, la oss se hverandre og trøste hverandre 💗

Anonymkode: 2ad8f...865

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er som mange har vært inne på IKKE en konkurranse i å ha det verst, men det er så lett å gå der likevel.. for tankene mine går nok mest til dem som ikke har masse venninner som over et glass vin på chat forteller dem at det må være digg å bo alene nå. Det var kanskje jobben som var deres eneste sosiale arena, og så er den også borte. Man må huske å sette pris på hva man har også, ikke bare tenke på alt man skulle hatt.

Anonymkode: 7179e...9e9

Dette siste avsnittet ditt får det til å høres ut som at jeg har hevdet at det er veldig synd på meg - og det har jeg ikke. 🙂 jeg er klar over at mange har det vanskeligere enn meg. Mye av årsaken til at jeg skrev dette innlegget var fordi jeg regner med at de som sitter alene nå, uten venner i det hele tatt, leser og hører det samme som jeg gjør om alle de stakkars familiene som sliter for tiden. Jeg ønsket bare å være en liten stemme for dem som synes det er tungt og vanskelig i ensomheten for tiden, som mer enn noe ville hatt en slitsom familie å klage over. 

For egen del klarer jeg meg greit nok.  Fortiden min tatt i betraktning kunne jeg sannsynligvis taklet denne tiden mye verre enn jeg gjør. Mannen min gikk bort, og gjorde meg til enke før jeg var fylt 30,  et år etter at jeg hadde spontanabortert.  Likevel er jeg altså "heldig som kan jobbe i fred" ifølge enkelte av vennene mine. 🙄

Jeg vil bare at folk skal løfte blikket litt fra sin egen boble og tenke før man klager. Så poenget mitt er jo det samme som ditt, at man skal sette pris på det man har, og ta hensyn til hverandre. 

Anonymkode: d1e80...f2c

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Disse mødrene som drar trumfkortet BARN ved enhver anledning, trenger en realitetsorientering. 

Anonymkode: 76dad...ebe

• Liker 3
Skrevet

Ja det er vondt å ha det vondt, men det er vel umulig å måle smerte. Har jeg det verre enn deg...? Poenget må vel være at i disse tider er det mange som har det vanskelig. Tenk om vi heller kunne ha litt forståelse for hverandre, enn å tenke at jeg har det nok en smule verre enn deg.

Deler derfor mitt innlegg en gang til:

22 timer siden, Hartroa skrev:

Ja vi er inne i en krevende tid. Det er kan være krevende både for de som er ensomme og for familier der alle er hjemme samtidig. Men hvorfor skal vi alltid sammenligne oss og hvorfor må man finne ut hvem som har det verst? Hvis jeg er ensom, så er det ganske vondt (har prøvd det) og da burde vi andre klare å se og forstå at, ja det er ikke så greit å være ensom. Samtidig så kan det være krevende å jobbe hjemmefra og samtidig være lærer for tre barn. Mange spår jo at det vil bli noen ekstra skilsmisser etter denne tiden.

Mitt poeng er: Kan vi ikke ha litt medlidenhet for hverandre. Det finnes mange som har det vanskelig i disse tider. Hvis vi skal sammenligne oss, så kommer de fleste av oss til kort. Tenk når pandemien kommer til flyktningeleirene. Og hvordan vil det gå i de fattigste landene? 

Det vil alltid være noen som har det verre enn meg, men det betyr ikke at jeg ikke har det vondt.

La oss derfor heller støtte hverandre i en krevende tid. Så her kommer en klem til TS og til dere slitne barnefamiliene!! Hold ut!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 24.3.2020 den 10.42, AnonymBruker skrev:

Jeg leser til stadighet klaging fra foreldre om hvor vanskelig det er med hjemmekontor for tiden, noe jeg uten problemer ser for meg er reelt. Det som overrasker meg er hvor mange av vennene mine i den situasjonen som forteller meg hvor heldig jeg er som bor alene og kan "jobbe i fred". 

Jeg forstår at gresset virker grønnere på andre siden for begge parter, men nå er jeg på tredje uken med hjemmekontor for min del, og jeg forsøker så godt jeg kan å overholde myndighetenes råd om å holde meg hjemme og ikke menge meg med folk. Til vanlig treffer jeg jo kollegaer hver dag, går på min ukentlige pubquiz, kanskje noen konserter eller ut og spise med venner o.l., så til vanlig har jeg det helt topp som singel.  Men helt ærlig - nå for tiden er livet ensomt og tungt. 

Ja jeg får jobbet i fred og ro, men livet handler jo ikke bare om jobb. Selvom jeg passer på å komme meg ut hver dag (joggetur om morgenen og et par timers tur etter jobb) er livet veldig ensomt for veldig mange for tiden, deriblant meg. Jeg vil bare oppfordre dere som er så heldige at dere har en familie rundt dere til å sette pris på det, og å ta litt hensyn til at de single rundt dere gjerne ikke føler seg så heldige nå for tiden. Det føles ikke så bra at venner og familie ikke evner å se at man er ensom i denne situasjonen, og det er sikkert mange som meg, som ikke får seg til å fortelle om det. 

Nå får du føle litt på hvordan de som ellers ikke er helt friske til vanlig har det...Bra erfaring å ta med videre i ditt liv.

Anonymkode: d8bc1...98d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå får du føle litt på hvordan de som ellers ikke er helt friske til vanlig har det...Bra erfaring å ta med videre i ditt liv.

Anonymkode: d8bc1...98d

Ja, for all del. Jeg har flere venner som sliter med psykiske og/eller fysiske utfordringer til vanlig. Jeg vil ikke tro at de får det noe bedre av den situasjonen vi er i nå heller, og det underbygger jo det faktum at vi alle bør være rause mot hverandre, og ta hensyn til at folk kan synes dette er ekstra vanskelig. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke avtale med en venn eller kollega at dere henger sammen litt i denne tiden? På lik linje med at barn får ha en lekevenn eller to tenker jeg at single voksne også kan ha dette. Jeg har fast turavtale med min single venninne to ganger i uka, da går vi tur med god avstand og får sosial kontakt og skravlet face to face. Vinn-vinn fordi jeg kommer meg litt ut fra mann og barn også😃 

Anonymkode: 6086e...fd2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg setter pris på den lille familien min 💕

Anonymkode: 02186...e44

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...