GrønnNellik68 Skrevet 24. mars 2020 #21 Skrevet 24. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Mine tanker går i disse dager til alle som er ufrivillig single. ❤️ Og så klarer jeg ikke helt å synes synd på alle menn med forpliktningsangst som jeg har møtt på min vei... (Den friheten de har som single er kanskje ikke verdt like mye for øyeblikket.) Jeg har et håp om at denne situasjonen på sikt vil gjøre det lettere for mine ufrivillig single venninner å finne en mann som er trofast og ser verdien i forpliktende tosomhet. Anonymkode: a9353...aea Applaus🙌🙌👏🏾👏🏾 2
GrønnNellik68 Skrevet 24. mars 2020 #22 Skrevet 24. mars 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det finnes ting det er legitimt og korrekt å klage over, og ulike ting knyttet til familieliv og småbarnsliv spesielt, er en av disse tingene. Som barnløs blir man fort vant til at man aldri har lov til å dele av sine erfaringer, uten at det kommer en småbarnsmor og skal fortelle oss om "den virkelige verden". Jeg er ensom, isolert, og kjenner depresjonen komme krypende innpå meg. Jeg savner kollegene mine, og har aldri følt meg så alene før. Å høre familier fortelle om hvor stress det er å ha alle hjemme, forsterker bare denne følelsen. Begynte faktisk å grine av å skrive hvordan jeg har det nå. Anonymkode: 5c48f...dd8 Klem vi er flere som har det sånn❤️❤️❤️ 1
Hartroa Skrevet 24. mars 2020 #23 Skrevet 24. mars 2020 Ja vi er inne i en krevende tid. Det er kan være krevende både for de som er ensomme og for familier der alle er hjemme samtidig. Men hvorfor skal vi alltid sammenligne oss og hvorfor må man finne ut hvem som har det verst? Hvis jeg er ensom, så er det ganske vondt (har prøvd det) og da burde vi andre klare å se og forstå at, ja det er ikke så greit å være ensom. Samtidig så kan det være krevende å jobbe hjemmefra og samtidig være lærer for tre barn. Mange spår jo at det vil bli noen ekstra skilsmisser etter denne tiden. Mitt poeng er: Kan vi ikke ha litt medlidenhet for hverandre. Det finnes mange som har det vanskelig i disse tider. Hvis vi skal sammenligne oss, så kommer de fleste av oss til kort. Tenk når pandemien kommer til flyktningeleirene. Og hvordan vil det gå i de fattigste landene? Det vil alltid være noen som har det verre enn meg, men det betyr ikke at jeg ikke har det vondt. La oss derfor heller støtte hverandre i en krevende tid. Så her kommer en klem til TS og til dere slitne barnefamiliene!! Hold ut! 11
GrønnNellik68 Skrevet 24. mars 2020 #24 Skrevet 24. mars 2020 2 minutter siden, Hartroa skrev: Ja vi er inne i en krevende tid. Det er kan være krevende både for de som er ensomme og for familier der alle er hjemme samtidig. Men hvorfor skal vi alltid sammenligne oss og hvorfor må man finne ut hvem som har det verst? Hvis jeg er ensom, så er det ganske vondt (har prøvd det) og da burde vi andre klare å se og forstå at, ja det er ikke så greit å være ensom. Samtidig så kan det være krevende å jobbe hjemmefra og samtidig være lærer for tre barn. Mange spår jo at det vil bli noen ekstra skilsmisser etter denne tiden. Mitt poeng er: Kan vi ikke ha litt medlidenhet for hverandre. Det finnes mange som har det vanskelig i disse tider. Hvis vi skal sammenligne oss, så kommer de fleste av oss til kort. Tenk når pandemien kommer til flyktningeleirene. Og hvordan vil det gå i de fattigste landene? Det vil alltid være noen som har det verre enn meg, men det betyr ikke at jeg ikke har det vondt. La oss derfor heller støtte hverandre i en krevende tid. Så her kommer en klem til TS og til dere slitne barnefamiliene!! Hold ut! Helt enig der egentlig. Alle er i forskjellige livssituasjoner og dette er krevende for alle.
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #25 Skrevet 24. mars 2020 3 minutter siden, Hartroa skrev: Ja vi er inne i en krevende tid. Det er kan være krevende både for de som er ensomme og for familier der alle er hjemme samtidig. Men hvorfor skal vi alltid sammenligne oss og hvorfor må man finne ut hvem som har det verst? Hvis jeg er ensom, så er det ganske vondt (har prøvd det) og da burde vi andre klare å se og forstå at, ja det er ikke så greit å være ensom. Samtidig så kan det være krevende å jobbe hjemmefra og samtidig være lærer for tre barn. Mange spår jo at det vil bli noen ekstra skilsmisser etter denne tiden. Mitt poeng er: Kan vi ikke ha litt medlidenhet for hverandre. Det finnes mange som har det vanskelig i disse tider. Hvis vi skal sammenligne oss, så kommer de fleste av oss til kort. Tenk når pandemien kommer til flyktningeleirene. Og hvordan vil det gå i de fattigste landene? Det vil alltid være noen som har det verre enn meg, men det betyr ikke at jeg ikke har det vondt. La oss derfor heller støtte hverandre i en krevende tid. Så her kommer en klem til TS og til dere slitne barnefamiliene!! Hold ut! Det var jo dette som var poenget med innlegget mitt, så her er jeg helt enig med deg. 🙂 jeg har full forståelse for at det er tøft med småbarn hjemme for tiden, og har ikke forsøkt å sammenligne eller å si at jeg har det verre enn dem, men er litt lei av at småbarnsforeldrene i vennegjengen skal ha det til at jeg er verdens heldigste som bor alene for tiden. 🙄 Ts Anonymkode: d1e80...f2c 13
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #26 Skrevet 24. mars 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det finnes ting det er legitimt og korrekt å klage over, og ulike ting knyttet til familieliv og småbarnsliv spesielt, er en av disse tingene. Som barnløs blir man fort vant til at man aldri har lov til å dele av sine erfaringer, uten at det kommer en småbarnsmor og skal fortelle oss om "den virkelige verden". Jeg er ensom, isolert, og kjenner depresjonen komme krypende innpå meg. Jeg savner kollegene mine, og har aldri følt meg så alene før. Å høre familier fortelle om hvor stress det er å ha alle hjemme, forsterker bare denne følelsen. Begynte faktisk å grine av å skrive hvordan jeg har det nå. Anonymkode: 5c48f...dd8 Jeg synes det er helt legitimt å dele til venner at å være så mye alene rett og slett er ødeleggende. Jeg tror at de sier det de sier for å ikke stakkarsliggjøre deg, og ha en lett, spøkefull tone. Jeg får selv ca. 100 000 «morsomheter» om corona for tiden, og jeg regner med at det er fordi folk enten forsøker å hanskes katastrofer med humor, ev. at de rett og slett ikke forstår alvoret. Det høres dessuten kjipt ut å si «stakkars deg» til folka livssituasjon fordi man er redd for å virke nedlatende. Har du andre single venner du kan gå en rur med? Jeg har MASSE medfølelse med deg!! Hilsen hun med x antall barn. Anonymkode: f4c25...f6d 2
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #27 Skrevet 24. mars 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi har hatt to gruppevideochater i vennegjengen som forsåvidt var koselig, men det endte bare med at alle satt og fortalte hvor fælt det var å være så mye hjemme med familien sin, og at det ikke var mulig å få jobbet når ting er som de er. He he...men akkurat dette er jo det som ER å være sosial nå for tiden. Tror svært få mennesker har kapasitet til å holde på som vanlig. Selv synes jeg det å ikke treffe noen, i det hele tatt, er en utfordring, til tross for at jeg er introvert. Min søster, derimot, holder på å gå på veggen av å ha familien rundt seg mens hun skal fikse jobb, enda hun er ekstrovert. Det er altså to alternativer her; enten bo alene og ha utfordringer eller å bo sammen og ha utfordringer. Det du egentlig burde være misfornøyd med, er utbruddet av korona Anonymkode: 814a8...d6e 1
Hartroa Skrevet 24. mars 2020 #28 Skrevet 24. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det var jo dette som var poenget med innlegget mitt, så her er jeg helt enig med deg. 🙂 jeg har full forståelse for at det er tøft med småbarn hjemme for tiden, og har ikke forsøkt å sammenligne eller å si at jeg har det verre enn dem, men er litt lei av at småbarnsforeldrene i vennegjengen skal ha det til at jeg er verdens heldigste som bor alene for tiden. 🙄 Ts Anonymkode: d1e80...f2c Jeg forstår deg veldig godt og mitt innlegg var egentlig støtte til deg. Det er vondt å være ensom.... 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #29 Skrevet 24. mars 2020 2 minutter siden, Hartroa skrev: Jeg forstår deg veldig godt og mitt innlegg var egentlig støtte til deg. Det er vondt å være ensom.... Jeg tror det beste man kan gjøre i disse tider, er å innrømme at man har det nokså pyton selv. For det er en ting å ha det vondt alene. Men det forsterker smerten at man tror at alle andre har det topp. Tror svært få mennesker har det topp for tiden! De aller fleste har noen de er redd for å miste. Og det er pga de vi risikerer å miste, at vi nå må holde ut. Anonymkode: 814a8...d6e 4
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #30 Skrevet 24. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: He he...men akkurat dette er jo det som ER å være sosial nå for tiden. Tror svært få mennesker har kapasitet til å holde på som vanlig. Selv synes jeg det å ikke treffe noen, i det hele tatt, er en utfordring, til tross for at jeg er introvert. Min søster, derimot, holder på å gå på veggen av å ha familien rundt seg mens hun skal fikse jobb, enda hun er ekstrovert. Det er altså to alternativer her; enten bo alene og ha utfordringer eller å bo sammen og ha utfordringer. Det du egentlig burde være misfornøyd med, er utbruddet av korona Anonymkode: 814a8...d6e Akkurat det tror jeg alle er. 🙂 men jeg regner med at det har kommet klart frem at jeg ikke mener at det ene nødvendigvis er verre enn det andre, jeg skulle bare ønske at de som føler seg fanget hjemme med ektefeller og barn, kanskje reflekterer litt over hvordan det er å være helt alene for tiden. Det går jo an å klage over familien til andre småbarnsforeldre i stedet for til den "heldige single" vennen som kanskje føler seg alt annet enn heldig for tiden. 🙂 Anonymkode: d1e80...f2c 4
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #31 Skrevet 24. mars 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Akkurat det tror jeg alle er. 🙂 men jeg regner med at det har kommet klart frem at jeg ikke mener at det ene nødvendigvis er verre enn det andre, jeg skulle bare ønske at de som føler seg fanget hjemme med ektefeller og barn, kanskje reflekterer litt over hvordan det er å være helt alene for tiden. Det går jo an å klage over familien til andre småbarnsforeldre i stedet for til den "heldige single" vennen som kanskje føler seg alt annet enn heldig for tiden. 🙂 Anonymkode: d1e80...f2c Ut fra hva jeg har fått med meg fra mine opptatte venner og kollegaer, så har de knapt nok tid til å tenke på andre ting enn seg selv, midt i kaoset. Men før eller siden så blir de nok mer vant, og da får de nok lyst på å skravle om andre ting. Enig i at folk kan godt ta ting ut med andre i samme situasjon! Det er jo litt som å skravle om bleier og ammeinnlegg, eller om motorsport, eller om vitenskap...man bør kjenne sitt publikum, ellers blir andre bare luta lei Anonymkode: 814a8...d6e
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #32 Skrevet 24. mars 2020 Jeg er ikke singel, men bor allikevel alene. Er i risikogruppe og må begrense besøk fra kjæresten. Alle kolleger har hjemmekontor og gjennom mail og chat råder det et nyvunnet fellesskap og samhold hvor man gjør morsomme stunts og aktiviteter for å booste arbeidsmoralen. Men brått i går fikk jeg permitteringsvarsel, én av de få på jobb, og nå føler jeg meg totalt overflødig, ubrukelig og skjøvet ut av det fellesskapet jeg har vært en del av i mange år. Aldri følt meg mer ensom, utstøtt og avvist enn nå. Anonymkode: 52ec1...f14 6
Engel Skrevet 24. mars 2020 #33 Skrevet 24. mars 2020 (endret) Jeg får prøvd begge deler, da jeg er singel med barn annenhver uke. Og enig med deg TS, jeg foretrekker uka når ungene er her, selv om det da blir lengre arbeidsdag pga litt avbrytelser underveis. (og må bare si at jeg er VELDIG glad jeg er av de som har en jobb å gå til fortsatt, selv om det jobbes fra hjemmekontor.) Når ungene er her har jeg noen å prate med, spise med, tulle med. Og det er ikke mye jobb med de heller siden de er skolebarn og klarer å sysselsette seg mye selv. Skjønt jeg har akkurat bestilt både et nytt brettspill og et puslespill på 1000 brikker med tanke på påska.😉 Men det er ting man kan gjøre om man er alene også. En telefonsamtale eller facetime med venner og familie feks. Jeg og en venninne har avtalt å drikke vin og skravle via facetime eller Skype til helga. Og ellers prøver jeg utnytte tiden til både trening (ute og inne) og å fikse ting som jeg aldri får somlet meg til å gjøre ellers. Rydding i klesskap pågår, og jeg skal igang med et maleprosjekt. Og er så heldig å ha en hage jeg kan pusle i utover våren også, kanskje jeg endelig får tid til å fikse den slik jeg vil. Og selv om det ikke blir så mye dating akkurat nå, så har det blitt litt småchatting med andre single, kanskje blir det date etter påske hvis det er forsvarlig.😉 Det kan være greit å huske på at det å være stuet sammen som par og familie også er veldig krevende. Det vil nok bli flere samlivsbrudd i tiden fremover. Vet jo allerede at det kommer bølger av dette etter alle ferier. Og nå er folk enda mer isolert i tillegg til at man er sammen over lengre tid... Endret 24. mars 2020 av Engel
Jegerikkeminskyld Skrevet 24. mars 2020 #34 Skrevet 24. mars 2020 Tanken på dette streifet meg i morges, "oisann, NÅ blir jeg alene gitt...". Her kom nemlig permisjonsvarslene sist i forrige uke. Jeg har nær slekt i samme bygget men i veldig forskjellig alder fra meg så helt det samme som kolleger og annen omgangskrets i noenlunde samme alder og med samme interesser blir det jo ikke. Heldigvis har jeg aktive kolleger som har vært kjapp med å opprette grupper på sosiale medier for oss alle så totalt isolert blir man ikke. Det som kommer til å bli et savn er kontakten man får ved å sitte i samme rom, kunne se dem og høre dem man snakker med. Å prate over telefon, skype eller noe som helst annet kan ikke sammenlignes. Å være enslig med barn kan jeg ikke tenke med er enklere. Nå får vi virkelig testet oss med livene vi har valgt, både med og uten partner og barn. Jeg ønsker oss alle lykke til. 1
Marwel Skrevet 24. mars 2020 #35 Skrevet 24. mars 2020 Jeg er enslig og bor alene, nå permittert. Det verste er å finne på noe å fylle hele dager med. Snakker jo med folk på telefonen men savner virkelig nærkontakt med noen. 3
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #36 Skrevet 24. mars 2020 9 hours ago, AnonymBruker said: Folk har forskjellige behov. Det kan da ikke være så vanskelig å sette seg inn i andres situasjoner? Anonymkode: f121c...5ca Forskjellen er at de som har barn har valgt det selv. Man skulle jo tro DET var behovet deres. Ufrivillig single og barnløse som sliter nå er ikke der de er fordi de hadde lyst. Anonymkode: 89f9c...f11 3
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #37 Skrevet 24. mars 2020 24 minutter siden, AnonymBruker said: Forskjellen er at de som har barn har valgt det selv. Man skulle jo tro DET var behovet deres. Ufrivillig single og barnløse som sliter nå er ikke der de er fordi de hadde lyst. Anonymkode: 89f9c...f11 Hvor mange kvinner er "ufrivillig" single da egentlig... Når man har masse valgmuligheter men ingen av de er kjekke nok, er de helt frivillig single. Det er helt i orden, men da får de nesten bare leve med det. Anonymkode: bc2cd...a21
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #38 Skrevet 24. mars 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor mange kvinner er "ufrivillig" single da egentlig... Når man har masse valgmuligheter men ingen av de er kjekke nok, er de helt frivillig single. Det er helt i orden, men da får de nesten bare leve med det. Anonymkode: bc2cd...a21 Dette skal ikke bli nok en diskusjon om at hvis kvinner bare tar til takke med en mann de ikke er tiltrukket av så hadde alle sluppet å være single. 🙄 jeg vil tro at de fleste heller vil være alene enn med feil person, for ingenting er så ensomt som å være sammen med feil partner. Dette handler om at alle må ta hensyn til og være rause med alle, at både enslige og barneforeldre har det tøft på ulike måter og bør tenke seg om når de ordlegger seg. Anonymkode: d1e80...f2c 7
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #39 Skrevet 24. mars 2020 Legg til dette forventningene om produktivitet når du ikke har barn... Mange av mine kolleger er til og fra og de med minst barn er utilgjengelig store parter av dagen. Sjefen min sa rett ut til meg at "de som har barn har større behov for fleksibilitet". Jeg har derimot forventet å levere på absolutt alt som kommer av pågang. Arbeidsplassen min er av typen som har veldig stor pågang i disse corona-tider. Jeg har jobbet mer enn jeg har i noen andre perioder, og sitter fortsatt nå ikveld (tar KG pause kun fordi jeg måtte restarte maskinen...). Jeg får knapt sett kjæresten min heller, for det er jo ikke en unnskyldning på lik linje med "nå må jeg skifte på den minste". Anonymkode: 270e4...d4a 3
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #40 Skrevet 24. mars 2020 Jeg er ikke singel, ts, men er i et ganske nytt forhold og har ikke barn. Har det flott med kjæresten, men kan såklart ikke ta opp temaet "stifte familie" midt under Corona. Jeg synes tidvis det er vondt å høre småbarnsfamilier klage over for mye tid med barna sine, fordi unger er alt jeg ønsker meg. Jeg skulle gjerne hatt deres problemer nå.... Hvis jeg var singel eller ikke kunne møte kjæresten min, ville jeg savner klemmer mye. Så klem deg selv litt. Vi trenger alle hudkontakt. Anonymkode: bfa0a...a55 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå