Kafka Skrevet 20. juli 2005 Forfatter #121 Skrevet 20. juli 2005 Hei! Her kommer et "kort" fra meg i varmen (puh) - jeg har det kjempeflott, alt er bare helt supert. Solen skinner, havet er varmt og dagene lange og late. Det er alt for mye god mat og drikke, og masse flott aa se og oppleve. Her skulle du ha vaert... Kos deg der hjemme, og nyt sommeren i Oslo. Klem fra M ← Nå fikk du meg til å le Åh, det høres deilig ut, Marillia! Takk for kortet, så venter vi spent på å få deg hjem igjen! Sikkert minner for livet det her, pass godt på de
Kafka Skrevet 20. juli 2005 Forfatter #122 Skrevet 20. juli 2005 Hei Kafka Maisen har nå fått nytt navn, hva syns du?? Gått litt i hippie-mimringen..... Håper du har det bra?? ← Javisst! Så det jeg vet du Jeg har hørt mye på Hendrix, Mitchell og Sly i sommer så dette passet svært bra faktisk! Jeg har det herlig! Du også
Kafka Skrevet 20. juli 2005 Forfatter #123 Skrevet 20. juli 2005 Hellu, long time. Middis har forflytta seg til hjemlige trakter siden sist. Har du det bra? ← Men hei Midnattsol! Ja det var lenge lenge siden. Faktisk så lenge, at jeg ikke heeelt tok den med middis som har flyttet er jeg redd Jeg har hatt det så utrolig herlig! Sommeren bare eksploderte jo her for noen uker siden! Puwh.. Så ufattelig varmt til norge å være. Vi hadde varmerek. i osl vet jeg, og slik føltes det virkelig også Det har vært bading og bading og bading og bading, med avbrekk av grilling og lek. Nesten som å være liten igjen! Vidunderlig! Håper du har hatt det nydelig også! Dette er første dagen min på kg siden.......................................... ?? 2 uker? 3 kansje? Alt er veldig nytt her ser jeg, og har ikke fått tittet så mye rundt ennå. Det er sikkert blitt flott! Endring er en fin ting
Midnattsol Skrevet 20. juli 2005 #124 Skrevet 20. juli 2005 Oj, DA er det lenge siden. Har bosatt meg i Nord-Norge igjen bare.
flowerpower Skrevet 20. juli 2005 #125 Skrevet 20. juli 2005 Ja visst! Det var sikkert kjempe flott (eh.. ) Flowerpower! Grattiss med nytt nic da! Holdt på å si Maisen jeg nå Flott om du hadde skrevet et slit referat, så fikk man et innsyn i dagene deres der Håper du har det fint! Jeg har hatt, og har det herlig selv! ← Jammen, jeg har da skrevet referat,jeg Hvis du ser i den gamle dagboka mi. Om jeg har det fint? Jeg savner den herlige varmen vi hadde (vi var jo varmest i Norge flere dager a gitt!), og jeg savner vennen min (han er opptatt med jobbing og oppussing + at han har forelsket seg ). Vi har fortsatt kontakt, men som du skjønner litt mindre enn tidligere Klemz
Gjest Gjesta Skrevet 22. juli 2005 #126 Skrevet 22. juli 2005 Hei igjen Provde aa sende PM, men kom ikke gjennom... Har det fremdeles topp, jeg faar prove igjen en annen dag. M
pusla Skrevet 22. juli 2005 #127 Skrevet 22. juli 2005 Høres ut som du har det flott, godt å endelig få litt sommervær! Har gjort omtrent det samme som deg de siste ukene, og ikke vært her på en stund jeg heller - ganske digg!! Har du forsøkt å høre på Jim Stärk i sommersola? De har musikk som skapt for sommer og sol, synes jeg. Ellers går det mye i Madrugada og U2 her nå, for jeg skal på konserter neste uke . Håper helga di blir flott, og at du fortsetter å kose deg
Gjest Chrizzy Skrevet 22. juli 2005 #129 Skrevet 22. juli 2005 Åh! Jeg er jo nødt til å fortelle deg at jeg var og lasta ned Joni M heromdagen. Det var såååååååååååååå kjempe nydelig, fikk bare lastet ned tre sanger, helt herlig. A case of you gikk rett inn i hjertet og sitter fast der allerede... Herlig :bukke: :bukke:
Kafka Skrevet 25. juli 2005 Forfatter #130 Skrevet 25. juli 2005 Jammen, jeg har da skrevet referat,jeg Hvis du ser i den gamle dagboka mi. Om jeg har det fint? Jeg savner den herlige varmen vi hadde (vi var jo varmest i Norge flere dager a gitt!), og jeg savner vennen min (han er opptatt med jobbing og oppussing + at han har forelsket seg ). Vi har fortsatt kontakt, men som du skjønner litt mindre enn tidligere Klemz ← Heisann Flowerpower! :-D Visst! Nå har jeg lest ref. ser du. Fikk litt vondt av det skal sant sies, og forstår at jeg nok gikk glipp av noe der Har selv tilbrakt mye tid med Chick Corea og ikke minst Keith Jarrett i sommer! Som rart (og godt!) er, sente nrk en dokumentar om Jarrett for et par uker siden eller noe slikt, og jeg gikk bananas Noe av det beste jeg vet er å forsvinne inn i Isle of Wight konserten med bla Miles Davis (feat. K. Jarrett), Joni Mitchell, J.Hendrix etc.. (JH døde vel bare et par uker etter dette mener jeg..) Hva MD gjør der, og ikke minst Jarrett er...................................... Villt! Tenk å vært der (5 år før min tid )!!! Jeg hadde droppet Woodstock på stedet for å få overvære denne festivalen (mm.. Dersom man ser bort ifra Sly & the Family Stones opptreden på W. selvsagt (hiiiiiiiiiiiiiiiigher!!!!! ). De parkerer ALT disse 3 dagene. Eneste som kunne toppet det, må være dersom Parliament fremførte "Starchild, Mothership Connection" backet av Sly Gulp..) Og Mitchell på Wight.. Svøpt i gult. Som dumt er var det nok mange som ikke lyttet til henne den kvelden. Hvor enn ufattelig rart det er å forstå nå.. "Rows and flows of angel hair, and ice cream castles in the air - and feather canyons everywhere... Ive looked at clouds that way" Det med vennen din ordner seg skal du se I mellomtiden kan du prøve å få fatt i Jarretts "The melody at night - with you".
Kafka Skrevet 25. juli 2005 Forfatter #131 Skrevet 25. juli 2005 Hei igjen Provde aa sende PM, men kom ikke gjennom... Har det fremdeles topp, jeg faar prove igjen en annen dag. M ← :-D Hei!! Hm?? Min PM var stappfull så jeg nå, så jeg slettet en del. Kansje det var derfor? Jeg har ikke mottat noen ny fra deg ser jeg. Flott å høre at du fremdeles har det herlig! Hm.. Når kommer du hjem tro? Neste uke en gang? Fortsett å kos deg da, så snakkes vi når du er vel hjemme igjen
Kafka Skrevet 25. juli 2005 Forfatter #132 Skrevet 25. juli 2005 (endret) Høres ut som du har det flott, godt å endelig få litt sommervær! Har gjort omtrent det samme som deg de siste ukene, og ikke vært her på en stund jeg heller - ganske digg!! Har du forsøkt å høre på Jim Stärk i sommersola? De har musikk som skapt for sommer og sol, synes jeg. Ellers går det mye i Madrugada og U2 her nå, for jeg skal på konserter neste uke . Håper helga di blir flott, og at du fortsetter å kose deg ← Hei Pusla! Visst har det vært godt med sommer! Vidunderlig (men nå syns jeg solen godt kan komme frem en tur igjen.. ) JS har jeg hørt altfor lite på er jeg redd. Må få hørt mer. Sikkert masse flott musikk! Helgen har vært super takk som spør! Jeg og bestekompis trakk oss vekk fra alt og alle, for det er en liten stund siden nå. Så det så pang! og vi hadde det super gøy. Break Danset for første gang siden 85/86 tom Ha det herlig! pps: flott ny avatar forresten! Endret 25. juli 2005 av Kafka
Kafka Skrevet 25. juli 2005 Forfatter #133 Skrevet 25. juli 2005 (endret) Hei å Hå Super sommer :pippi: ← de smilyne der har jeg ikke sett engang!?? Så du er sjørøver pike nå i sommer du da formoder jeg Supert, det er sikkert ikke den skute som ikke villig lar seg plyndres når du går ombord Endret 25. juli 2005 av Kafka
Kafka Skrevet 25. juli 2005 Forfatter #134 Skrevet 25. juli 2005 (endret) Åh! Jeg er jo nødt til å fortelle deg at jeg var og lasta ned Joni M heromdagen. Det var såååååååååååååå kjempe nydelig, fikk bare lastet ned tre sanger, helt herlig. A case of you gikk rett inn i hjertet og sitter fast der allerede... Herlig :bukke: :bukke: ← Ah! Sweet Der ser du, og hva var det jeg sa :icon_smile: "dring dring dring, dring dring.. djiing djiing.. Just before....." Håper du har det så topp som det høres ut som! pps: du må lage ny peker til "bare være her" chrizzy Endret 25. juli 2005 av Kafka
flowerpower Skrevet 26. juli 2005 #135 Skrevet 26. juli 2005 Det er så morsomt å høre på deg og musikk! Tydelig at du har peiling Jeg må bare innrømme at selvom jeg har vært funskjonær siden -92, så er det ikke så mye jeg kan Keith Jarret, spiller han instrument? Jeg innbiller meg at han var hos oss for 2-3 år siden og som likte seg så godt at han ville gi noe tilbake til byen. Plutselig stod han på scenen i festivalgata (gratiskonserter) og spilte!!! Noen ante ikke hva de var med på, mens andre trodde ikke sine egne øyne og ører Det er sånt som kan skje på festival når musikerne liker seg. Sånn som at Chick Corea plutselig satte seg ved pianoet og spilte sammen med de unge guttene fra Made in Corea. Tenk hva det betyr for dem at guruen plutselig spilte sammen med dem??? "Rows and flows of angel hair, and ice cream castles in the air - and feather canyons everywhere... Ive looked at clouds that way" Artig,vet du, men melodien kommer med en gang jeg ser teksten Noe fikk jeg da med meg fra den tiden.......
Kafka Skrevet 27. juli 2005 Forfatter #136 Skrevet 27. juli 2005 Peil!?? :grine2: joda, man bukker - men musikk har lite med peil å gjøre har det ikke? Uansett er nok ikke jeg proppet av 'peil' om noe slikt finnes Men jeg liker musikk svært godt, og har alltid gjort det :-D Sånn er det jo med deg også Og maaaaaaange andre Keith Jarrett er en svært dyktig jazz pianist som blandt annet har spilt med Miles. I dokumentaren jeg fortalte om ovenfor her forteller han litt om denne perioden og sier hva han fikk ut av den var 'lek' og at det var en 'god periode' for Miles. Miles slet jo med diverse. Stoff o slikt, så alle perioder var vel ikke like gode mener han vel regner jeg med. Jarrett har spilt mye klassisk også. Blandt annet med CC. Har du muligheten så sjekk ut denne Ikke bare er den ubeskrivelig bra, men den sies også å være en av histoiens underverker hva musikk angår. Jeg er for øvrig helt enig WOW!! Ja, det skulle ikke forundre meg om historien du forteller om er ham! I denne NRK dokumentaren som ble vist var det faktisk en del snakk om Norge. Ikke så rart da han har spilt mye med Jan Garbarek også. Så viste de noen gamle filmopptak hvor han sitter ved et piano og spiller for norske ungdommer på et studenterhjem. Det må ha vært tidlig 70 tal, sveis og klær tatt i betraktning :-D folket bare satt der og måpte! Han er også kjennt for å være svært 'fysisk' når han spiller. Mange fakter, og han ligger nesten på gulvet til tider imens fingrene flyr over klaveret! AAAAAAAAAAAAAAAAAH!!!!! Nå vil jeg se dette LIVE!!!!!!!! - DET ville være noe Klart det må ha vært rått for disse guttene at han kom og spilte med de! Jeg husker for mange år siden når vi (som vanlig) var på gamle smuget. Vennene mine spilte der som alltid, og så kom bandet til Sting pluttselig ned i garderoben. Vi spiste litt med de, og så ville de pluttselig spille med gutta. Full blåserekke o det hele! Villt gøy, og det er fremdeles alltid en som tar opp dette til samtale Ikke så rart. Jo! Nå kom jeg på det også! En annen gang på smuget var vi der for å høre .... æsj, nå står det helt stille.. De er svenske i allefall og ganske annerkjennte folk. Koristene backer Lisa Nilsson fast etc.. I garderoben lurte jeg de til å tro at jeg ikke trodde på de, og jeg krevde at de skulle gjøre noen strofer fra 'Til Morelia' (L.Nilsson - En av veeeeeeeeeerdens beste skiver noen sinne for øvrig! ) Det var helt villt magisk!! De er 2 jenter. En som er svært slank med stort krusete hår, og kan skues i Blacknuss videor når disse vises - og hun andre er en svært 'stor' jente eller hva man skal kalle det? Uansett så utfyller de hverandre perfekt og .................................... Villt!!!! Garderoben på smuget har (mmm..) nesten ikke opplevd maken HA! Nå bare MÅTTE jeg sette på The Köln Concert Concert - Part IIc her Artig,vet du, men melodien kommer med en gang jeg ser teksten Noe fikk jeg da med meg fra den tiden....... Flott!!! Wow, jeg pleide å slite fælt på skolen bla som liten. Slike strofer kom pluttselig på hjernen, og det var umulig å få de ut igjen. En eller annen låt som hadde brent seg fast, og alt annet som foregikk i klasserommet var............ikke eksisterende Puwh.. ble det mye igjen gitt.. Musikk er en sweet, sweet ting! Og mye, mye annet selvsagt! Men tingen med musikk er vel at den så lett lar seg implementeres i alle tenkelige og utenkelige sitasjoner. Supert, Flowerpower! Før du vet ordet av det, så er det festival tid igjen skal du se! HVA! Se hva jeg fikk nå når jeg skulle poste innlegget her; Du har postet et innnlegg med flere smil enn det som er tillatt. Reduser antallet. Men.. javel? haha, men jeg liker jo smilys!!
flowerpower Skrevet 28. juli 2005 #137 Skrevet 28. juli 2005 WOW nå ble du visst engasjert,ja.... Nei, det var nok ikke Keith Jarret, nei. Han jeg mente spiller klarinett,tror jeg. Men jeg trodde han heter Jarret til etternavn. Hm, må nok innom festivalkontoret og finne ut det der,ja! Musikk er noe spesielt,ja. Det er utrolig i hvilke sammenhenger det fungerer,- enten man er glad, lei seg, forelsket, vil slappe av, sove eller hva som helst Jeg hadde helt klart ikke klart meg uten musikk, må helst ha noe jeg kan synge til. Må vel innrømme at Michael Bublè fortsatt surrer i cd-spilleren, blir visst ikke ferdig med han på en stund. I bilen jeg låner nå, går det i P3 og der er det jo også mye spennende musikk. Bl.a. spiller de endel SugarHill Gang nå pga konserten på Rockefeller på fredag. Der skulle jeg gjerne vært!!! Denne gruppa var mitt første møte med rap-musikken på 70-tallet. Det morsomme er at vennen min traff dem i Usa da han jobbet med artister der, så vi har nesten en "felles fortid" der også Er egenltlig altspisende når det gjelder musikk, kommer helt an på humøret og situasjonen jeg er i. Går fort til neste festival om 1 år, men i mellomtiden koser vi oss med jazzklubber hver måned ihvertfall! englefjes har visst tenkt seg på en av de, forresten. Du får bli med da vet du Ang. for mange smilyes: det har jeg fått også,- er ikke det teit så vet ikke jeg Et lite musikk- fra meg
Kafka Skrevet 28. juli 2005 Forfatter #138 Skrevet 28. juli 2005 WOW nå ble du visst engasjert,ja.... Nei, det var nok ikke Keith Jarret, nei. Han jeg mente spiller klarinett,tror jeg. Men jeg trodde han heter Jarret til etternavn. Hm, må nok innom festivalkontoret og finne ut det der,ja! Musikk er noe spesielt,ja. Det er utrolig i hvilke sammenhenger det fungerer,- enten man er glad, lei seg, forelsket, vil slappe av, sove eller hva som helst Jeg hadde helt klart ikke klart meg uten musikk, må helst ha noe jeg kan synge til. Må vel innrømme at Michael Bublè fortsatt surrer i cd-spilleren, blir visst ikke ferdig med han på en stund. I bilen jeg låner nå, går det i P3 og der er det jo også mye spennende musikk. Bl.a. spiller de endel SugarHill Gang nå pga konserten på Rockefeller på fredag. Der skulle jeg gjerne vært!!! Denne gruppa var mitt første møte med rap-musikken på 70-tallet. Det morsomme er at vennen min traff dem i Usa da han jobbet med artister der, så vi har nesten en "felles fortid" der også Er egenltlig altspisende når det gjelder musikk, kommer helt an på humøret og situasjonen jeg er i. Går fort til neste festival om 1 år, men i mellomtiden koser vi oss med jazzklubber hver måned ihvertfall! englefjes har visst tenkt seg på en av de, forresten. Du får bli med da vet du Ang. for mange smilyes: det har jeg fått også,- er ikke det teit så vet ikke jeg Et lite musikk- fra meg ← Vel, nå er det først og fremst denne festivalen som står for tur - Men da er det så leit at NHØP døde igjen.. Han ville jo definitivt kommet. Men det er vel inget å tenke på nå, så.. Jøsses, Bublè ja. Han hadde nesten gått i glemmeboken for øyeblikket. Jeg får ta det opp igjen. Sugar Hill kjenner jeg svært godt, og bare jeg hører det navnet tenker jeg tilbake på 1985. Jeg var veldig, veldig slik selv tidligere, at jeg måtte ha noe musikk jeg kunne synge til. Favorittene var lenge Take 6 bla. For på den tiden sang jeg mye selv. Men så ble jeg så opptatt av jazz og diverse instrumenter, og hele verden endret seg så fælt hva musikk angår så det falt litt vekk. Men jeg er som deg. Altspisende! Nå feks sitter jeg å lytter til Stochelo Rosenbergs fremføring av Django Reinhardt. Med andre ord; spanske tater-toner så taket letter her Englefjes ja! Hils! Jeg har ikke 'sett' henne på en stund tror jeg?
pusla Skrevet 29. juli 2005 #139 Skrevet 29. juli 2005 Ha det herlig! pps: flott ny avatar forresten! Ah, ja gjett om jeg har det herlig a', fy flate, for en uke . Så hyggelig at du liker avataren, det gjør jeg også . HVA! Se hva jeg fikk nå når jeg skulle poste innlegget her; Du har postet et innnlegg med flere smil enn det som er tillatt. Reduser antallet. Herlig!
englefjes Skrevet 30. juli 2005 #140 Skrevet 30. juli 2005 Nå 'ser' du meg. Jeg har tenkt meg på en eller to eller tre konserter under oslo jazzfestival. Lee Konitz med Håvard Viik og de må jo bli kjempebra? Skal søke på bill nå? Liker du Cæcilie Nordby? Skjønner ikke noe av nytt forum jeg. Må vel bruke litt mer tid på det?!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå