Gå til innhold

Hva er harry navn i dag?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg heter Linnea,  og er i trettiårene.  Jeg er oppkalt etter min svenske oldemor som også het Linnea.  Jeg har alltid likt navnet mitt,  og kan ikke forstå at et så gammelt navn kan være harry? Harry for meg er navn uten opprinnelse,  som ble oppfunnet av "originale" foreldre som ville ha noe spesielt, og utenlandske navn  med helt spesielle skrivemåter. 

Jeg jobber som lærer,  og vet at vi venner oss til alle navn. Alle navn blir fine når man kan knytte det til en person.

Anonymkode: 9b975...87c

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg heter Linnea,  og er i trettiårene.  Jeg er oppkalt etter min svenske oldemor som også het Linnea.  Jeg har alltid likt navnet mitt,  og kan ikke forstå at et så gammelt navn kan være harry? Harry for meg er navn uten opprinnelse,  som ble oppfunnet av "originale" foreldre som ville ha noe spesielt, og utenlandske navn  med helt spesielle skrivemåter. 

Jeg jobber som lærer,  og vet at vi venner oss til alle navn. Alle navn blir fine når man kan knytte det til en person.

Anonymkode: 9b975...87c

Linnea er et kjempefint navn. Selv leste jeg i en gammel tråd om samme tema at navnet mitt er griseharry. Jeg har et helt vanlig tradisjonelt norsk navn og må bare le av harrystempelet. Aldri sett det før, men så fungerer ikke resten av verden som kg. Heldigvis! 

Anonymkode: bc0f1...4c3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Minea er ganske harry.

Anonymkode: 1e14b...ff5

• Liker 1
Skrevet

Ville vært gøy om alle kritikerne (som virker litt Harry selv) fortalte hvilket fornavn de har selv!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ronny, Tony, Kai, Remi.

Anonymkode: 207d4...e3e

• Liker 2
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ronny, Tony, Kai, Remi.

Anonymkode: 207d4...e3e

Kai er et navn som har vært i bruk i Skandinavia i mange hundre år. Ettersom navnet ikke med sikkerhet kan knyttes til et ikke-germansk opphav blir det ganske feil å kategorisere navnet som harry.

• Liker 1
  • 5 år senere...
Skrevet

Ronny, Roger, Kenneth, Jill, Jeanette, Janne, Linda, Kevin, Christer, André, Ken, Roy, Belinda, Janniche

Skrevet

En på jobben min heter Janneke - DET er harry, det 😅😅

Anonymkode: 62669...7bd

Skrevet

Chanett, Chanel, Chrisander, Millian, Maximilian, Liam (særlig i kombinasjon med en bror som heter Noah)

Anonymkode: 3614f...7e0

• Liker 3
Skrevet

Dobbeltnavn, særlig veldig norske navn som ingen i utlandet klarer å uttale riktig.

Anonymkode: eac6d...a27

Skrevet

Anja/tanja/vanja

Amerikanske harry navn som Hailey, Liam, Robin, Freddie, Jessica, Molly, Andrew og Jack.

Overbrukte navn som Emma, Lucas, Liam(igjen), William, Leah og Ella.

Oversøte navn som Anea, Eleah, Mileah, Emilian, Emilio, Mio og Sofus.

Stygge dobbelnavn som f.eks Anne-Grethe, Kim-Rune, Roger-André og Elin-Rita. Det absolutt verste er dagens barn med slike navn. 

Anonymkode: fd734...681

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.12.2025 den 22.57):

Har hørt om en Janniken også 🙉 Altså foreldre, bestem dere for ETT av navnene..

Synes også Maiken er ganske fælt. 

Anonymkode: e9df7...dce

Skrevet

Chanett, Chanel, Chrisander, Millian, Maximilian, Liam (særlig i kombinasjon med en bror som heter Noah)

Anonymkode: 3614f...7e0

Men heter broren Noel er det helt greit? 😂

Anonymkode: c4147...9ea

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet om en gutt som heter Crispinus… 

er vel ikke harry(er ikke kjent nok til å være harry) per se, men syns det er dårlig gjort å gi barn navn som de må gjenta hele sitt liv… 

Det er liksom dømt til å slite med navnet sitt. 

(med det sagt så gikk jeg i klasse med Elvis på skolen… han eide navnet sitt ganske bra, så det kan vel gå begge veier!) 

Anonymkode: 8b023...d18

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tora, Tanja

Anonymkode: d783f...f18

Skrevet

Thea, Matheo, Crisander, Emma, Nora, Lukas, Lykke, Sofie, ja, alle navn som ALLE bruker. Prøv å være litt mer oppfinnsom a.

Ellers er jo navn som Laila, Ronny, Hege, Nina, Linda og Kenneth blitt litt harry i mine øyne.

AnonymBruker
Skrevet

Herregud, hva er det med dere som skriver i denne tråden🙈 Så utrolig dømmende dere er. Trist å lese. 

Anonymkode: b5d20...a2a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
TinaChristina skrev (Akkurat nå):

Thea, Matheo, Crisander, Emma, Nora, Lukas, Lykke, Sofie, ja, alle navn som ALLE bruker. Prøv å være litt mer oppfinnsom a.

Ellers er jo navn som Laila, Ronny, Hege, Nina, Linda og Kenneth blitt litt harry i mine øyne.

Min yngste heter Emma fordi jeg elsker det navnet og synes det er superfint.  Har null interesse av å velge et navn jeg ikke liker bare for å "være oppfinnsom"

Anonymkode: c668f...08c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.3.2020 den 22.20):

Disse feminine og barnslige guttenavnene, som Mio, Emilian, Matheo, Milian, Linus .... Skal de være baby for alltid?  Tenk dere en stor voksen kar som heter Linus😳 

Anonymkode: 9d57a...10e

Linus Wahlgren...voksen han 😊

Anonymkode: b96f6...a13

AnonymBruker
Skrevet

Og jeg kjenner ei Renete...kanskje de er søsken...Janneke og Renete 😅

Anonymkode: b96f6...a13

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...