Gå til innhold

Hva er harry navn i dag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nelia og Naia. Altså hei hå. 

Anonymkode: 09482...dee

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, Apocalypte skrev:

Det har blitt harry fordi det er det mest vanlige jentenavnet nå og har vært det en stund.  Eier ikke folk fantasi, og skjønner ikke folk at det må være tungvindt når 7 jenter i samme klasse har samme navn?

 Navn er vel ikke harry fordi det er populært!! Norske tradisjonsnavn er heller ikke harry.  Men jeg synes at typiske motenavn som Nathaniel,  Theo,  Leon o.l er harry.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns mange av de nymotens navnene er veldig harry. Særlig feminine guttenavn som Emilian og Matheo. Og veldig pompøse dobbeltnavn, som Celina Angelica og lignende. 

Anonymkode: 9d57a...10e

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Harry barnenavn i dag er typisk «Sander» «Theo» «Max» «Leo» og «Alvin». De navnene kommer til å bli det nye «Kim» (Kim Andre, Kim Erik, Kim Eivind). Er gjerne de foreldrene hvor mannen heter Kim at sånne «rampete» guttenavn blir valgt. Tipper far før der igjen gjerne heter Ronny :P
 

For jenter så tror jeg det blir navn som «Linnea» «Emilia» «Angelika».. Hvor mødrene gjerne heter Camilla og er sammen med en Kim. :P Sånt går i arv. 
 

Anonymkode: 6613c...8a5

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne gammel-testamentlige navn som Lukas, Isak, David osv.

Anonymkode: f3436...ebb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hmm.. Harry barnenavn i dag er typisk «Sander» «Theo» «Max» «Leo» og «Alvin». De navnene kommer til å bli det nye «Kim» (Kim Andre, Kim Erik, Kim Eivind). Er gjerne de foreldrene hvor mannen heter Kim at sånne «rampete» guttenavn blir valgt. Tipper far før der igjen gjerne heter Ronny :P
 

For jenter så tror jeg det blir navn som «Linnea» «Emilia» «Angelika».. Hvor mødrene gjerne heter Camilla og er sammen med en Kim. :P Sånt går i arv. 
 

Anonymkode: 6613c...8a5

Jeg dør, det her stemmer på en prikk 😂😂😂

Anonymkode: 11600...430

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De navnene som er dømt til å bli kriminelle. Tommy, Johnny, Ronny og Rune.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joackim 

Lasse  

Peder 

Tor

Elias 

osv osv

Anonymkode: a653a...75f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glenn-Kevin

Kai-Rune

Geir-Johnny

 

Anonymkode: 1bfa3...f76

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tradisjonelle norske navn er ikke harry. De kan være både kjedelige, bondske og rett og slett stygge, men de er ikke harry. Det samme gjelder andre navn med lang tradisjon i Norge, som Emma, Sofie, Martine, Alexander (nevner disse fordi andre har nevnt dem i tråden). Man kan gjerne si de er kjedelige og fantasiløse, men jeg synes ikke disse kan kalles harry.

Harry navn har det til felles at de har kort tradisjon i Norge. De er ofte britiske eller amerikanske, og mange av dem passer dårlig til typisk norske etternavn. 

Foreldre- og besteforeldregenerasjonens harry navn er navn som Ronny, Roger, Tommy, Johnny, Raymond, Kenneth, Kevin, Glenn, Robin, Linda, Michelle, Jeanette, Sandra, Marita, Anita, Melissa, Carina, Laila.

Dagens harry navn vil jeg si er f.eks Leander, Leon, Liam, Nathaniel, Matheo, Dennis, Angelica, Leah og diverse navn med -ea, som Anea, Enea, Alea (har møtt unger med alle disse) og gud vet hva slags andre varianter, Marielle, Cassandra, Chanelle, Chantel.

Jeg synes også det er harry med rare skrivemåter for å få et vanlig navn til å se mer "spennende" ut, type Zarah, Zander/Xander, Zofie, Mariah, Siw, Wibeke. Navnene i seg selv er ikke harry, men de blir jo det av slike skrivemåter, det ser jo helt idiotisk ut. Og sikkert veldig kjedelig alltid å måtte presisere at man heter navnet "med x"... Det aller verste er skrivemåter som faktisk endrer uttalen av navnet. Jeg leste i et ukeblad en gang om ei som het Charoline. Trodde først det var en skrivefeil, men det var gjennomført gjennom hele artikkelen, så regner med det faktisk var det hun het. Og da uttales det faktisk "Sjaroline"... Har også sett Chaspher! I henhold til vanlig uttaleregler blir det jo "Sjasfer" 😂

Anonymkode: 706c7...fa3

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kevin og Adrian er framtidige kriminelle ;) De tilsvarer min generasjons Ronny og Johnny. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datteren min heter Jessica, og jeg synes det er et veldig fint navn. Håper hun slipper å møte fordommene deres gjennom livet. (Vi er forøvrig oppegående og ressurssterke foreldre med høyere utdanning, og vi var over gjennomsnitt i alder da vi fikk barn - bare for å motsi hylekoret først som sist.)

Anonymkode: 89c70...9f7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jessica, Alexandra, Isabella, Angelica, Jasmin, Chantelle osv er jentenavn jeg syns er kjempe harry. Av guttenavn er det mere Leander, Matheo, Theo, William å de der som ALLE heter. 
 

 

Anonymkode: 2226f...f3a

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Datteren min heter Jessica, og jeg synes det er et veldig fint navn. Håper hun slipper å møte fordommene deres gjennom livet. (Vi er forøvrig oppegående og ressurssterke foreldre med høyere utdanning, og vi var over gjennomsnitt i alder da vi fikk barn - bare for å motsi hylekoret først som sist.)

Anonymkode: 89c70...9f7

Fordommer kommer fra alle kanter. Sønnen til ei venninne heter «Elliot», og de har fått mye bemerkninger på at sønnen deres har ett feminint og tillogmed «homofilt» navn fra personer som ifølge dem selv er veldig ressurssterke og har gode jobber.

Anonymkode: 2226f...f3a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes mange av navnene som nevnes som harry her, er veldig fine jeg :)

Anonymkode: b755c...023

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg elsker det dere kaller nye navn, dog ikke de som alle heter . Ungen min har et "nymotens" navn , ca 200 i Norge med samme. 

Får krupp av mange  gammeldagse navn , selv om jeg selv er over 40.

Harry navn er Ken, Ronny, Johnny, Andre, Kent, Kenneth.

Dog liker jeg et godt mangfold! Hadde egentlig bestemt med for et annet navn   men i dag er jeg glad ungen min ikke deler navn med 5 andre på trinnet. Han er den eneste med sitt navn, noe som jeg ser på som en fordel! 

Anonymkode: fd5de...db1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg synes mange av navnene som nevnes som harry her, er veldig fine jeg :)

Anonymkode: b755c...023

Harry navn er jo ikke lik stygge navn. Jeg liker flere av navna jeg (AB 31) har lista opp som harry. Akkurat som det å si at et navn ikke er harry, ikke er det samme som at det er fint. Mange navn er (ifølge min smak) lite pene, men uten å være harry. Harry er en egen kategori, det betyr ikke entydig stygt eller pent.

Anonymkode: 706c7...fa3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

hva tenker du på når du sier harry? Kleine og litt feil for tiden du tenker da eller hvordan?

Anonymkode: fe8b0...174

Nei, nå leste jeg visst feil. Syntes du skrev Harry Klein.

 

Anonymkode: 85c06...087

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det aller verste er skrivemåter som faktisk endrer uttalen av navnet. Jeg leste i et ukeblad en gang om ei som het Charoline. Trodde først det var en skrivefeil, men det var gjennomført gjennom hele artikkelen, så regner med det faktisk var det hun het. Og da uttales det faktisk "Sjaroline"... Har også sett Chaspher! I henhold til vanlig uttaleregler blir det jo "Sjasfer" 😂

Anonymkode: 706c7...fa3

Jeg er langt på vei enig med kommentaren din. Men at Charoline automatisk skal uttales som Sjaroline ser jeg ikke logikken i. ch-skrivemåte blir kunstig og fremmed i norsk skriftspråk. Opp gjennom årene har fremmedord med ch- blitt omskrevet til k eller sj, alt ettersom hvordan ordet uttales. Fremmedord med ch har gjerne vært importert fra fransk, italiensk, spansk eller engelsk, og disse språkene forholder seg forskjellig til ord med ch-stavelse. Engelsk er grammatisk sett ganske rotete, uten all verdens klare regler. Så på engelsk kan det ofte være vanskelig å avgjøre uttalen av ord man ikke er kjent med fra før.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...