Gå til innhold

Hva er harry navn i dag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg heter Linnea,  og er i trettiårene.  Jeg er oppkalt etter min svenske oldemor som også het Linnea.  Jeg har alltid likt navnet mitt,  og kan ikke forstå at et så gammelt navn kan være harry? Harry for meg er navn uten opprinnelse,  som ble oppfunnet av "originale" foreldre som ville ha noe spesielt, og utenlandske navn  med helt spesielle skrivemåter. 

Jeg jobber som lærer,  og vet at vi venner oss til alle navn. Alle navn blir fine når man kan knytte det til en person.

Anonymkode: 9b975...87c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg heter Linnea,  og er i trettiårene.  Jeg er oppkalt etter min svenske oldemor som også het Linnea.  Jeg har alltid likt navnet mitt,  og kan ikke forstå at et så gammelt navn kan være harry? Harry for meg er navn uten opprinnelse,  som ble oppfunnet av "originale" foreldre som ville ha noe spesielt, og utenlandske navn  med helt spesielle skrivemåter. 

Jeg jobber som lærer,  og vet at vi venner oss til alle navn. Alle navn blir fine når man kan knytte det til en person.

Anonymkode: 9b975...87c

Linnea er et kjempefint navn. Selv leste jeg i en gammel tråd om samme tema at navnet mitt er griseharry. Jeg har et helt vanlig tradisjonelt norsk navn og må bare le av harrystempelet. Aldri sett det før, men så fungerer ikke resten av verden som kg. Heldigvis! 

Anonymkode: bc0f1...4c3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ronny, Tony, Kai, Remi.

Anonymkode: 207d4...e3e

Kai er et navn som har vært i bruk i Skandinavia i mange hundre år. Ettersom navnet ikke med sikkerhet kan knyttes til et ikke-germansk opphav blir det ganske feil å kategorisere navnet som harry.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...