Gå til innhold

Hva er harry navn i dag?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Klossmajor said:

Er det noe som må sies å være harry så er det folk som bruker ordet white trash her i Norge som om det skulle være et norsk uttrykk. Folk som gjør det forstår ikke hva som ligger i ordet. Høykultur og lavkultur er ikke høyst subjektivt. Det relateres til samfunnsklasser, og utbredelsen av navn i sosiale lag er til en viss grad målbart.

Derfor så er harry og white trash i dette henseende interchangable; det er snakk om hva som ansees som lavkultur av middelklassen.

Anonymkode: 7e254...566

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Derfor så er harry og white trash i dette henseende interchangable; det er snakk om hva som ansees som lavkultur av middelklassen.

Anonymkode: 7e254...566

.....der harry er i tale om norske forhold, mens white trash er i tale om amerikanske forhold.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 30.3.2020 den 22.20, AnonymBruker skrev:

Disse feminine og barnslige guttenavnene, som Mio, Emilian, Matheo, Milian, Linus .... Skal de være baby for alltid?  Tenk dere en stor voksen kar som heter Linus😳 

Anonymkode: 9d57a...10e

Linus høres ut som anus

Anonymkode: fb73f...a5a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Navnet skjemmer ingen, sier man

Jeg må bare si at jeg er en voksen mann, og jeg får en vond og guffen følelse av å lese denne tråden. Jeg forstår jo hva dere sikter til med disse nymotens navnetradisjonene, men indirekte males et fælt bilde av mange av dagens barn og deres foreldre. 

Tvil ikke, hvis foreldrene leser dette så ser de jo hva dere skriver om det kjæreste de har. Og hvor dårlige valg de tar på vegne av dem. Kanskje det første valget de tok på vegne av dem.. Jeg synes ikke det er noe å rakke ned på.

Hvis jeg hadde bært på en negativ feeling for et navn (som vi såklart alle gjør), så holder jeg det for meg selv. Det siste jeg vil forhåndsdømme her i verden er barn.

Anonymkode: 2a4eb...e0a

Barna mine sine navn er nevnt i tråden, men jeg vet at dette er topp 10 navn hvert eneste år som ingen ville reagert på hvis de hørte hva de het.

De som velger så spesielle navn til barna sine at andre mennesker synes det blir vanskelig å bruke barnets navn burde tenke seg om to ganger.

Anonymkode: fb73f...a5a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hva er galt med navnet Rebecka?! Nå skriver ikke jeg det med ck, kan være enig i at den skrivemåten er litt rar, men jeg har alltid hørt at jeg har et utrolig fint navn og har fått komplimenter på det hele livet. Jeg er enig i at disse nymotens Matheo og Nathaniel er grusomt harry, men at folk her hater helt normale navn som Emma og Emilie osv skjønner jeg ikke. Er sterkt uenig i de fleste som blir nevnt her, mange av disse er jo utrolig fine navn og aldri noe jeg hadde reagert negativt på dersom jeg møtte noen som het det. Tenker ikke akkurat at Emma er en harry jente. 

Anonymkode: a7d8b...488

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
På 1.4.2020 den 0.15, AnonymBruker skrev:

Navnet skjemmer ingen, sier man

Jeg må bare si at jeg er en voksen mann, og jeg får en vond og guffen følelse av å lese denne tråden. Jeg forstår jo hva dere sikter til med disse nymotens navnetradisjonene, men indirekte males et fælt bilde av mange av dagens barn og deres foreldre. 

Tvil ikke, hvis foreldrene leser dette så ser de jo hva dere skriver om det kjæreste de har. Og hvor dårlige valg de tar på vegne av dem. Kanskje det første valget de tok på vegne av dem.. Jeg synes ikke det er noe å rakke ned på.

Hvis jeg hadde bært på en negativ feeling for et navn (som vi såklart alle gjør), så holder jeg det for meg selv. Det siste jeg vil forhåndsdømme her i verden er barn.

Anonymkode: 2a4eb...e0a

Tror du alle som skriver her si "navnet ditt er harry" hver gang de møter noen med navnet på lista si, eller? De holder det nok for seg selv, de også. Det er det som er fint med kvinneguiden og andre anonyme fora, at man kan diskutere sånt som man ikke kan snakke om ellers.

Anonymkode: 706c7...fa3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
På 28.3.2020 den 3.15, AnonymBruker skrev:

Roy, Ken, Noah, ulike navn på byer, Matheo, Maximillian, Leon, Mohammed, Ari, Kenneth, Milo, Stein, Terje, Marius, Theo, Theodor

Sophie/a, Cathrine, Marthine, Thea-Marie, Cindy, Jessica, Linnea, Savannah, Rebecka, Lulla, Erica, Esmeralda

navn som skrives på rare måter er også Harry, samt dobbeltnavn med rare kombinasjoner og mange amerikanske navn. 

Anonymkode: 1ab15...b65

Nå ble jeg nysgjerrig, hva har stakkars Terje gjort for å havne i dette selskapet? Forresten heter de jo Tarjei og Torjus hos hipsterne nå, ikke så harry det heller. Og Sofie, Katrine, Martine og Erika, er de innafor, er det kun skrivemåten?

De andre er jeg enig i. Vil gjerne legge til Mio, Milo, Mika, Luka, Luca, Anea.

Anonymkode: 495e3...d0d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
På 30.3.2020 den 22.20, AnonymBruker skrev:

Disse feminine og barnslige guttenavnene, som Mio, Emilian, Matheo, Milian, Linus .... Skal de være baby for alltid?  Tenk dere en stor voksen kar som heter Linus😳 

Jeg er så gammel at da jeg var barn og ungdom var de der søte baby-navnene på gutter Jonas, Tobias, Sebastian og alt som slutter på -ian (unntatt Kristian). Marius. Det var veldig vanskelig å se for seg en aldrende statministerkandidat som het Jonas. Nå går det greit. Så man blir vant til det.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nå ble jeg nysgjerrig, hva har stakkars Terje gjort for å havne i dette selskapet? Forresten heter de jo Tarjei og Torjus hos hipsterne nå, ikke så harry det heller. Og Sofie, Katrine, Martine og Erika, er de innafor, er det kun skrivemåten?

De andre er jeg enig i. Vil gjerne legge til Mio, Milo, Mika, Luka, Luca, Anea.

Syns ikke Stein og Marius er harry navn, Og Thea er jo et gammelt navn.

Anonymkode: 1e14b...ff5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
On 3/30/2020 at 10:20 PM, AnonymBruker said:

Som Linus Torvalds?

Anonymkode: 0b044...bd1

AnonymBruker
Skrevet

For en harry tråd! Mobbing, hetsing og latterliggjøring av små barn som i 2020 får navn av en enkel grunn. Nemlig at verden er mindre på grunn av teknologien. 

Hvorfor skjønner dere ikke at det er disse uskyldige barna som dere hetser som kommer til å finne denne tråden om 5-10 år og bli lei seg, og ikke foreldrene deres som dere tydeligvis ønsker å sparke ned i skitten?

Anonymkode: b7e6a...cf8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

For en harry tråd! Mobbing, hetsing og latterliggjøring av små barn som i 2020 får navn av en enkel grunn. Nemlig at verden er mindre på grunn av teknologien. 

Hvorfor skjønner dere ikke at det er disse uskyldige barna som dere hetser som kommer til å finne denne tråden om 5-10 år og bli lei seg, og ikke foreldrene deres som dere tydeligvis ønsker å sparke ned i skitten?

Anonymkode: b7e6a...cf8

Virkelig? Er det å mene noe om et navn mobbing

Jeg tror forøvrig ikke du helt vet hva begrepet harry betyr.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
På 28.3.2020 den 8.46, AnonymBruker skrev:

Lena

Anonymkode: 9b36f...96e

😳😳

Anonymkode: ec362...083

AnonymBruker
Skrevet
På 27.3.2020 den 18.07, AnonymBruker skrev:

Sienna, Nathaniel, Chrisander, Lukas, Milian, Milano, Angelika, Chantel, osv, osv..

Det var en ung jente i et eller annet kommentarfelt på FB her om dagen som var så stolt av at ingen andre het det samme som datteren hennes. Mener navnet var Stormy Emilie (!!) eller noe i den duren. Hun hadde en haug med kids. Klarer ikke!!!:rulle:

Anonymkode: d2023...233

Oppkalt etter ungen til Kylie Jenner og alt🤦🏼‍♀️ misforstå meg rett, jeg er for mangfold og synes navn som Mari, Anna, Ole og Tom er kjedelige, men det FINS GRENSER!

Anonymkode: 3b6b2...8e1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så gammel at da jeg var barn og ungdom var de der søte baby-navnene på gutter Jonas, Tobias, Sebastian og alt som slutter på -ian (unntatt Kristian). Marius. Det var veldig vanskelig å se for seg en aldrende statministerkandidat som het Jonas. Nå går det greit. Så man blir vant til det.

Man blir vant til nye navn, og når de blir voksne menn og kvinner så er det mange som heter det samme eller har lignende navn. Da jeg var ung (for 30 år siden) fikk kusina mi en sønn som hun kalte Joakim. Da tenkte jeg i mitt stille sinn at det går da virkelig ikke an å hete Joakim når han blir en voksen mann 😁 Men det har gått helt fint det altså.

Anonymkode: 7efed...5ca

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Harry.

Harry vil alltid være et harry navn. 

Anonymkode: 1cfda...9fd

AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som Linus Torvalds?

Som før øvrig var født i 1969, så det er ikke et nylig påfunnet navn ☺️  En annen mann med samme navn er Linus Wahlgren, født på 70-tallet en gang.  Linus Pauling fikk fredsprisen i 1962, og navnet Linus er opprinnelig et gresk navn, og kjent fra den grske myologien.

Anonymkode: 7efed...5ca

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Milian, hvilken barsk mann på 40 heter det😂

Anonymkode: 2226f...f3a

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Milian, hvilken barsk mann på 40 heter det😂

Anonymkode: 2226f...f3a

Milian/Millian hører jeg overalt nå :sprettoy:

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Milian/Millian hører jeg overalt nå :sprettoy:

Huff, grusomt. Jeg misliker veldig disse ufullstendige navna som så mange absolutt skal gi ungene sine nå.

Anonymkode: 706c7...fa3

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...