Gå til innhold

Banket opp etter forbikjøring


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

For de fleste av oss er det farligste vi gjør å kjøre

bil. Et lite øyeblikks uoppmerksomhet og vi selv

eller andre kan være livsvarig skadd eller døde.

Noen ganger så opplever man at andre gjør

farlige ting i trafikken som setter en selv i fare.

Det er kanskje slik at hvis man ikke hadde

handlet raskt selv så kunne andres uforsiktighet

ha medført at en selv eller andre f.eks.

i egen bil kunne vært død. Når du har en slik

opplevelse stiger gjerne pulsen ganske betraktelig.

Man føler også et behov for å si ifra at det ikke

er lov å være så skjødesløs at det kan gå utover

andres liv og helse.

Det er selvfølgelig stor forskjell på å glemme

å blinke i et veikryss, parkere feil, ripe opp en

bil og mer alvorlige hendelser. Jeg antar at i dette

tilfellet var ikke damens feil at hun glemte å blinke.

Feilen var sannsynligvis at hun la seg ut uten

å se seg for, at den andre lå like bak og at

den bakerst kunne ha blitt presset utfor veien på

motsatt side i full fart. Hun som lå foran ble banket

opp fordi hun var uforsiktig mens hun bak og barna

hennes kunne ha dødd. Når noen nesten

har drept deg så er det ikke så lett å

si "pytt, pytt, du drepte meg nesten men det er

slik som bare skjer".

Jeg vil selvfølgelig ikke forsvare å gå til

håndgripeligheter. Men samtidig synes jeg ikke

hun som kjørte foran gjorde noen liten

"parkeringsfeil". Så det at hun ble så skremt at hun

holder seg bort fra veien synes jeg høres bare bra ut.

Man skal ikke se bort fra at også hun som nesten

ble drept er så skremt at hun også holder seg borte

fra veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest sønn av min mor

enkelt å forså at mora ble redd og deretter forbanna på kjerringa som nesten laga en trafikkulykke. forstår hennes behov for å kjefte på kjerringa, men ikke at sønnen kom med et balltre for å true passasjeren. kan virke som sønnen skulle passe på at mora ikke ble forstyrra når hun skulle banka opp kjerringa. kan se ut til at hun hadde planlagt å slåss med kjerringa og gi henne juling lenge før hun gikk ut av bilen sin og starta å slå kjerringa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BLIR FOR DUMMMMMT.....

Slike skjer jo hele tiden når man kjøre motor sykkel..

at man ikke ser og ikke blir sett i trafikken,skjer jo ofte..

så til dere som mener at det er greit at man banker opp

folk av denne grunn....

da får æ mye å gjøre i sommer... skal kjøre norge i år med motor-sykkel m/balltre :hoho:

må tatt en ferie uke mere.. så æ rekker å banke bil førere :evil: Ønsker alle en fint sommer uten vold

tenk litt før handling... hjelp d.. :klaske:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner hvertfal ikke at noen drar likestilling inn i denne debatten. Er du voldelig så har du et problem, enten du er mann eller dame. Oppegående mennesker løser stort sett ikke problemene sine ved å banke hverandre opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madam Felle
Vanskelig å ha en sikker formening om det var tenåringssønnen som hisset opp moren sin og "forventet" at hun skulle ta hevn, eller om det var moren som forventer at han skulle bistå henne hvis hun trengte hjelp.

Uansett tror jeg ikke moren hadde "tapt ansikt" overfor sønnen hvis hun hadde begrenset seg til å gi den kvinnlige bilisten verbal juling.

Hun tapte ansiktet med å gjøre som hun gjorde, for hun er virkelig IKKE noe forbilde for sønnen sin.

Uansett hva som har utløst det, så er det helt på tryne at noen velger å bruke slike virkemidler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun tapte ansiktet med å gjøre som hun gjorde, for hun er virkelig IKKE noe forbilde for sønnen sin.

Uansett hva som har utløst det, så er det helt på tryne at noen velger å bruke slike virkemidler.

Men igjen, kan hende sønnen tenkte "kult.. Morra mi kan banke opp folk!". ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror neppe dama hoppa ut av bilen' date=' dro ut "offeret" og begynte ås lå løs.. Meget mulig det lå noe mer bak, kanskje hun som ble banket opp angrep først? Jeg vet ikke, jeg var ikke der.. ;)[/quote']

Iflg avisene, kjørte damen som banket opp den andre, opp på siden av den ikke-blinkende damen og tvang henne av veien. deretter kom hun ut og kjeftet for så å begynne å slå løs mens den andre satt i førersetet og ikke hadde mulighet til å komme seg bort.

sønnen til hun som banket opp den andre, kom ut og truet passasjeren til ikke å blande seg ved hjelp av ett balltre, så det virker ikke heeeelt som en normal familie i utgangspunktet.

tror ikke hun hadde trengt å gå til angrep engang.

og hun som ble banket opp sier selv at ja, hun gjorde en stygg feil ved å svinge ut uten å blinke!! og hun hadde hatt fullt ut forståelse for at hun hadde blitt skjelt ut og fått "juling" verbalt! banna, hytta finger og tuta til og all slik reaksjon, men å bli fysisk banka opp så man blir sykemeldt etterpå?

nei, det er faktisk ikke lov selv for folk som kjører stygt i trafikken!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madam Felle

Men igjen, kan hende sønnen tenkte "kult.. Morra mi kan banke opp folk!". ;)

Jadda, utrolig kult :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg skrev det innlegget hadde jeg ikke lest artikkelen siden trådstarter ikke linket til den. Ergo man kan spekulere i om kanskje hun som ble banket opp hadde provosert frem slagene på en annen måte etter at hun ble stoppet. For å sitere meg selv: Jeg vet ikke, jeg var der ikke. Det eneste jeg har lest hittil er hva offeret har sagt.

Utenom det finnes det ingen unnskyldning for å banke opp et annet menneske. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jadda, utrolig kult :roll:

Det sier jeg ikke, men hvem vet hva en 11-åring tenker, spesielt dersom moren faktisk gjorde dette uprovosert (sett bort i fra forbikjøringen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg skrev det innlegget hadde jeg ikke lest artikkelen siden trådstarter ikke linket til den. Ergo man kan spekulere i om kanskje hun som ble banket opp hadde provosert frem slagene på en annen måte etter at hun ble stoppet. For å sitere meg selv: Jeg vet ikke, jeg var der ikke. Det eneste jeg har lest hittil er hva offeret har sagt.

Utenom det finnes det ingen unnskyldning for å banke opp et annet menneske. ;)

siden voldsutøveren har stukket av og ikke meldt seg, så har vi bare offerets opplevelse av det hele ja.

og som du sier, uansett så finnes det ingen unnskyldning for å banke opp ett annet menneske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lille gutt

som superlammet sier, tror at noen gutter på 11 år ville synest at det var kult å se på at mamma banka en dame.

kult å si til venna sine at mamma kan sloss hun vet du for hun banka en dame i går. drittkult å ha den tøffeste mamma på skolen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Molly

Jeg tror gutten måtte hjelpe til, fordi mora hadde slått og sparka så lenge at hun hadde fått krampe i både armer og bein. Da er det naturlig at han kan ta over for sin mor og fortsette å banke dritten utav damen mens moren kan ta en pust i bakken og samle krefter til en runde til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Bare lurer jeg

Jeg ser ikke helt ironien i Molly sitt innlegg. Hvor er søsterfellesskapet og samholdet mellom medsøstre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...