Gå til innhold

Dere som har hjemmekontor, er det deilig? Helt ærlig


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Svar helt ærlig. Er det digg å jobbe hjemmefra? Gleder du deg tilbake til normalen?

Tror jeg hadde likt å ha hjemmekontor men følelsen av å være innestengt er det verste så tror jeg uansett ville savnet den normale hverdagen etter to uker. 

Anonymkode: 8f045...bd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei! Jeg synes ikke dette er noe gøy. Savner kollegaer og det er vanskelig å skape en klar overgang mellom jobb/hjemme. Med alle hjemme får jeg ikke arbeidsro. Til og med katten er plagsom. 

Anonymkode: 329f6...948

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig, ja. Skal sies at jeg ikke har barn, og er nok over snittet introvert. Digger roen jeg får og slipper å bli avbrutt av «hasteting» som egentlig ikke haster. Dette har gitt mersmak.

Anonymkode: bcdb4...8ab

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mye hjemmekontor til vanlig også, og trives jo med det, selvom det blir ensomt fra tid til annen. Liker litt fysisk kontakt med andre.

Anonymkode: 92c09...4ec

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Helt ærlig, ja. Skal sies at jeg ikke har barn, og er nok over snittet introvert. Digger roen jeg får og slipper å bli avbrutt av «hasteting» som egentlig ikke haster. Dette har gitt mersmak.

Anonymkode: bcdb4...8ab

Selve situasjonen har ikke gitt mersmak, altså. Bare jobbing hjemmefra. 

Anonymkode: bcdb4...8ab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Positivt

- Kan daffe rundt i joggebukse 

- Null reisetid 

- Billigere lunsj 

Negativt

- Langt mer usosialt 

- Jobb og hjem glir i hverandre...av prinsipp er jeg for at jobb er jobb, og hjem er hjem 

- Noen vil nok slite med disiplin?

Anonymkode: 5c731...826

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Svar helt ærlig. Er det digg å jobbe hjemmefra? Gleder du deg tilbake til normalen?

Tror jeg hadde likt å ha hjemmekontor men følelsen av å være innestengt er det verste så tror jeg uansett ville savnet den normale hverdagen etter to uker. 

Anonymkode: 8f045...bd6

Hjemmekontor i seg selv er deilig, men det ødelegger ganske mye å være lærer samtidig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er heilt greitt. Men eg er pedagog og har barnet heime. Får gjort mest etter ho sover da.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei,det er ikke digg. Det er utfordrende rent teknisk,det er kjipt å ikke ha et kollegialt fellesskap eller noen å drøfte med (nei, Skype,teams og telefon er ikke det samme), særlig i denne tida hvor beslutninger man tar og vurderinger man gjør er vanskeligere enn ellers. Alt man får gjort, oppleves som brannslukking. I tillegg endrer alle regler og rutiner seg dag for dag. 

Når det er sagt,føler jeg meg likevel heldig som får gjort noe hjemmefra. Men jeg hater denne situasjonen.

Anonymkode: 03e81...a75

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Positivt:

- frigjør tid (må ikke reise)

- sitter i pysjen

- ingen forstyrrer

- kan sitte på balkongen når det er fint

- bruker lunsjen på å handle/lage mat eller trene

negstivt;

- merker om kvelden at jeg var for mye inne

- savner to skjermer istedet for kun en laptop

- man er litt isolert

- savner å komme hjem etter å ha vært ute hele dagen

 

 

Anonymkode: 6344a...c45

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg får ikke konsentrert meg hjemme. I tillegg har jeg ikke store skjermer, tastatur og mus slik jeg har på jobb, bare en pitteliten bærbar pc. 

Jeg har muligheten til hjemmekontor ellers også, og velger det ALDRI. 

Anonymkode: 7decc...fd1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min har hjemmekontor, og han elsker det. Han pleier ha det ca en gang i uka til vanlig på dager hvor det ikke er noen viktige møter osv.

Han elsker hjemmekontor, for da blir han mye mer effektiv for ingen forstyrrer han med unødvendig småsnakk.  Både han og jeg er ganske introvert, så liker oss best alene, han er ikke så glad i den sosiale delen av å gå på jobb. 

Og han syns det er digg for da får han tid til å spise både frokost og lunsj sammen med meg og babyen, som er veldig kos 😀

Anonymkode: 625a4...4e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ofte hjemmekontor, men da er jeg jo helt alene hjemme. Det er jeg ikke nå. Så det er den eneste forskjellen.

Jeg daffer derimot ikke rundt i pysjen. Jeg innbiller meg at det gjør noe med psyken.🙈

Jobber ganske strukturert, men hjelper dattera med litt skolearbeid innimellom. Det er vel den forskjellen. 

 

Anonymkode: 4666e...782

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Digger reiseveien til og fra jobb, men savner kollegamiljøet mitt og det å faktisk være på kontoret. 

Anonymkode: bb1ea...ed8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er nok deprimert TS, som i det hele tatt lurer på dette. Du fremstår jo som misunnelig, på de som «slipper å dra på jobb».

Dessverre er psykologer blant de som holder stengt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var gøy før skolen stengte :P

Anonymkode: 7d141...a55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 hours ago, AnonymBruker said:

Positivt:

- frigjør tid (må ikke reise)

- sitter i pysjen

- ingen forstyrrer

- kan sitte på balkongen når det er fint

- bruker lunsjen på å handle/lage mat eller trene

negstivt;

- merker om kvelden at jeg var for mye inne

- savner to skjermer istedet for kun en laptop

- man er litt isolert

- savner å komme hjem etter å ha vært ute hele dagen

 

 

Anonymkode: 6344a...c45

Akkurat denne, i tillegg har jeg barn og det er koselig å henge med dem hele dagen (men spør meg igjen om en uke 😂). De er 8 og 14, så rimelig selvgående, full forståelse for at de med mindre/flere barn synes det er slitsomt. I tillegg har ikke lærerne vært overambisiøse og har laget veldig bra opplegg som er overkommelig ved siden av jobbing. 

Anonymkode: 50591...2b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er deilig med litt bedre tid om morgenen, men jeg ville faktisk ha foretrukket å være på jobben på mitt vanlige kontor. Savner to skjermer jeg også, og det blir for mye innesitting uten den daglige spaserturen til og fra jobb.

Har en del Skypemøter, så jeg ordner hår og ansikt som vanlig, men ellers er det joggebukse som gjelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig i blant til vanlig, men nei: Sånn som det er nå er det ikke så hyggelig. Sitte innenfor de fire samme veggene hver dag. For all del, jeg trives godt hjemme, men når det blir hele tiden, kun avbrutt av løpeturer/gåturer så blir det mye sitting. Man får heller ikke gjort alt like effektivt som før. Håper situasjonen kan avklares raskt, men har dessverre mine tvil. Det er galskap å avvikle Norge. 

 

Anonymkode: ac156...abe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 100% hjemmekontor til vanlig, med turer til hovedkontoret 1-2 ganger i mnd. Jeg er veldig glad i hjemmekontoret og veldig glad for besøkene på kontoret i blant. Nå har jeg barn hjemme i tillegg, ikke fullt så glad i hjemmekontor da. 

Anonymkode: b9729...bad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...