Gå til innhold

En jævla irriterende søster med en forbanna klagete personlighet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Godt at du ikke kjenner søstra mi. Vi er kontraster, så dine antagelser suger no jævlig😂 herregud. 

Anonymkode: dcf25...a2f

For ett språkbruk 🤯

Anonymkode: 6a5c5...e42

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjenner at jeg har veldig stor sympati med foreldrene som må ha disse to jentene boende hjemme. 

Anonymkode: 7a570...2be

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg kjenner at jeg har veldig stor sympati med foreldrene som må ha disse to jentene boende hjemme. 

Anonymkode: 7a570...2be

Nå lo jeg høyt 😆

Anonymkode: 56956...cd9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke eldre. Og du kjenner meg ikke som person, så bare klapp igjen om du ikke har noe relevant å komme med nå. Er så lei av sånne eldre folk som skal sitte å belære meg om ting når de verken kjenner meg, og i tillegg kaller meg bortskjemt. Jeg tjener nok mine egne penger, så bortskjemt er jeg hvert fall ikke. Jeg klager fordi mitt privatliv blir BOMBET, og jeg kjenner flere som reagerer på eksakt samme måte som meg. Herregud. 

Anonymkode: dcf25...a2f

Du virker jo ikke så enkel å forholde deg til du heller. Så du er vel mer lik søsteren din enn hva du ser selv.

Anonymkode: 935ef...49e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uavhengig av hva hun har gjort eller sagt, er hun fremdeles søsteren din. Jeg syns det er veldig drøyt å hate sin egen søster. Husk at det må minst 2 personer til for å opprettholde en krangel. Du er nok ikke perfekt du heller, og har helt sikkert gjort noe mot din søster som du bør be om unnskyldning for. Jeg syns spesielt det at du bitcher om henne og baksnakker henne til vennene dine er ganske råttent gjort.

Men når det er sagt, kjenner jeg godt til hvordan det er å ha storesøstre! Det kan til tider føles ut som at de totalt overvåker deg, at de blander seg inn i ting de ikke har noe med, at de kommer med råd og innslag du ikke har bedt om. Og de sladrer lett til foreldrene deres. Men jeg tror nok at det egentlig kommer fra et behov for å beskytte/passe på yngre søsken. Hun føler nok et ansvar for deg, og prøver å beholde kontrollen, men så kommer alt veldig skjevt ut. Og nå som alle må holde seg innendørs, er det nok ekstra tungt fordi dere må henge mer sammen enn vanlig.

Jeg foreslår at du tar en rolig, men ordentlig prat med henne. Fortell hvordan du føler det, men unngå å angripe henne. Fortell at du skulle ønske dere hadde et bedre forhold, og at du gjerne vil jobbe for å oppnå det, hvis hun også er motivert for det. Prøv fremover å ikke hisse deg opp, ikke bli så fort fornærmet. Ikke kast bort energi på å krangle med henne. Hvis hun blander seg inn i personal issues, så sier du bare med helt rolig stemme at "beklager, men dette har du ikke noe med", og forlat henne. Hvis du oppfører deg voksent, vil hun også få større respekt for deg. Den mest modne av dere vil ha overtaket. Prøv å ikke tolke alt hun gjør i verste mening. Det kan godt være at hun egentlig er veldig glad i deg. På lang sikt tjener dere bedre på å stå sammen og etablere et nærere forhold. Husk at hun er familie, og man vet aldri hva fremtiden bringer. Man må ikke ta mennesker i livet sitt for gitt. 

Hilsen 21 åring med to eldre søstre

Anonymkode: c4ff2...e0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Toppen av barnslighet og umodenhet er deg, Ts. Synes synd på søsteren din 😅

Anonymkode: 2ce01...237

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bare et enkelt råd. Du sier du tjener dine egne penger, flytt ut. Da får du så mye privatliv du ønsker. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

For ett språkbruk 🤯

Anonymkode: 6a5c5...e42

Hahha ble det for tøft? 😭

Anonymkode: dcf25...a2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er skikkelig ugreit å tyste til foreldrene (med mindre det handler om mer alvorlige ting som spiseforstyrrelser) så jeg skjønner frustrasjonen. Skriking og kjefting er heller ikke hyggelig. Har også en søster som i tenåringstiden alltid skulle "true" med å sladre til foreldrene mine hvis vi hadde en krangel. Elendig oppførsel. Jeg viderefortalte aldri ting hun sa i fortrolighet (utenom da hun selvskadet seg i en periode). Endte opp med at jeg aldri fortalte noen hemmeligheter eller private ting til henne. Hun var og er også veldig temperamentsfull, og kranglet alltid med faren vår. Mens jeg er stille og konfliktsky, hater krangling og blir uvel av kjefting og dårlig stemning. Det skal litt til for å irritere meg, men søsteren min var en tålmodighetsprøve for meg. Forholdet vårt er fortsatt litt ødelagt (nærmer meg 30 år nå). Jeg stoler fortsatt ikke 100% på henne.

Så jeg vil vise deg forståelse. Du får begynne å låse døra di i det minste. Har egentlig ikke så mange tips. Du må ta en prat med henne om tystingen, for det er virkelig ikke greit! Og vurder å aldri fortelle henne om private ting siden hun kan bruke det mot deg senere. Prøv å jobbe med det mentale, ikke la henne ødelegge humøret og dagen din. Kanskje du skal besøke vennene dine oftere så du får litt fri? Mindre facetiming, mer besøk. Lykke til. 

Anonymkode: f8328...4de

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.3.2020 den 17.17, AnonymBruker skrev:

Det er skikkelig ugreit å tyste til foreldrene (med mindre det handler om mer alvorlige ting som spiseforstyrrelser) så jeg skjønner frustrasjonen. Skriking og kjefting er heller ikke hyggelig. Har også en søster som i tenåringstiden alltid skulle "true" med å sladre til foreldrene mine hvis vi hadde en krangel. Elendig oppførsel. Jeg viderefortalte aldri ting hun sa i fortrolighet (utenom da hun selvskadet seg i en periode). Endte opp med at jeg aldri fortalte noen hemmeligheter eller private ting til henne. Hun var og er også veldig temperamentsfull, og kranglet alltid med faren vår. Mens jeg er stille og konfliktsky, hater krangling og blir uvel av kjefting og dårlig stemning. Det skal litt til for å irritere meg, men søsteren min var en tålmodighetsprøve for meg. Forholdet vårt er fortsatt litt ødelagt (nærmer meg 30 år nå). Jeg stoler fortsatt ikke 100% på henne.

Så jeg vil vise deg forståelse. Du får begynne å låse døra di i det minste. Har egentlig ikke så mange tips. Du må ta en prat med henne om tystingen, for det er virkelig ikke greit! Og vurder å aldri fortelle henne om private ting siden hun kan bruke det mot deg senere. Prøv å jobbe med det mentale, ikke la henne ødelegge humøret og dagen din. Kanskje du skal besøke vennene dine oftere så du får litt fri? Mindre facetiming, mer besøk. Lykke til. 

Anonymkode: f8328...4de

Tusen takk. Men nå er jeg dessverre stuck med hun hjemme i disse dager. 😭

Anonymkode: dcf25...a2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.3.2020 den 14.23, AnonymBruker skrev:

Jeg ønsker ikke å kommentere alder. Søsteren min er 21 hvert fall. 

Anonymkode: dcf25...a2f

Da er du yngre, regner jeg med. Vil anbefale deg å flytte ut.

Anonymkode: 1d09a...daf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor flytter du ikke for deg selv? (Etter corona)

Anonymkode: d4760...69c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1. Du har et helt forferdelig vokabular. Du beskriver søsteren din som kranglete og høylytt. Måten du svarer folk på her, minnes om en jente som verken eier folkeskikk, eller respekt for andre. Så jo, dere er sikkert relativt like i oppførsel. Du merker det bare ikke selv. Skjerp deg!

2. Du tjener egne penger, du kan flytte hjemmefra. Da kan du jo grosse deg med at søsteren din på 21 år, ikke klarte å flytte før deg engang. (Jo du kan flytte, du kan få borteboerstipend, depositum fra NAV o.l) 

3. Du får være den voksne personen, og heve deg over det. Også lærte deg konflikthåndtering, og folkeskikk nok en gang. Du får ikke gjensidig respekt eller sympati, eller hjelp/råd/veiledning. Av mennesker når du prater til dem sånn som du gjør. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...