Gå til innhold

Nå skjønner jeg hvordan uføre klarer husarbeid.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ufør, men vinduene er møkkete åkkesom 😅

Anonymkode: 19f23...c15

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Kaptein Klein said:

hun, han eller hen

Du glemte "det"..

Anonymkode: 9e756...448

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mange uføre presterer likevel å få mange barn.

Anonymkode: 38619...d7c

Eller har fått barn før de ble syke. Skal de gi bort barna da?

Anonymkode: 72c7f...17d

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er for tiden langtidssykemeldt, og har endelig klart å pusse vinduer, vaske og stryke gardiner og henge de opp. Rundt meg er det til en forandring rent og ryddig.

Når jeg jobber så har jeg hverken krefter og energi til husarbeid, det kan gå 2 år mellom hver vindusvask, rett og slett fordi jeg ikke klarer.

Jeg sier ikke at jeg er så mye sprekere nå, men all energien min går ikke lenger til jobb. 

Anonymkode: 88309...a5f

Jeg er ikke ufør, men jobber fulltid som vernepleier. Men jeg jobber med mange som er uføre, og deres hverdag er ikke bare bare den heller. 

Når du går mange måneder/år som ufør da orker du ikke til slutt. Du har bare vært hjemme i noen dager. Bare vent til du kjeder ræva av deg å begynner å vaske gulvet med tannbørste.. Nå er lysten for å vaske og ordne stor, men snart er du dritt lei, kanskje en smule deprimert og kanskje blakk i tillegg.. 

Spar meg! 

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med uføre som sitter i rullestol eller uføre som har en hjerneskade? Tror du de lever det glade vaskeliv hjemme? 
 

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke søke om noe uføretrygd da, siden du tydeligvis ikke er helt frisk.

Anonymkode: ca6fa...8cd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, SnartMammaLykke skrev:

Jeg er ikke ufør, men jobber fulltid som vernepleier. Men jeg jobber med mange som er uføre, og deres hverdag er ikke bare bare den heller. 

Når du går mange måneder/år som ufør da orker du ikke til slutt. Du har bare vært hjemme i noen dager. Bare vent til du kjeder ræva av deg å begynner å vaske gulvet med tannbørste.. Nå er lysten for å vaske og ordne stor, men snart er du dritt lei, kanskje en smule deprimert og kanskje blakk i tillegg.. 

Spar meg! 

 

Hva vet du om det? Kan informere deg om at jeg har vært sykemeldt i ca 6 mnd nå. 

Anonymkode: 88309...a5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Hva vet du om det? Kan informere deg om at jeg har vært sykemeldt i ca 6 mnd nå. 

Anonymkode: 88309...a5f

Du skrev jo selv om det?!

Anonymkode: 9e756...448

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er for tiden langtidssykemeldt, og har endelig klart å pusse vinduer, vaske og stryke gardiner og henge de opp. Rundt meg er det til en forandring rent og ryddig.

Når jeg jobber så har jeg hverken krefter og energi til husarbeid, det kan gå 2 år mellom hver vindusvask, rett og slett fordi jeg ikke klarer.

Jeg sier ikke at jeg er så mye sprekere nå, men all energien min går ikke lenger til jobb. 

Anonymkode: 88309...a5f

At du «skjønner» dette betyr overhodet ikke at alle uføre klarer husarbeid. Jeg klarer nesten ikke noe. Vaske vinduer husker jeg ikke sist jeg gjorde. Så vennligst ikke snakk som om du vet hva vi uføre klarer. Vi er alle uføre i  forskjellige grader. 

Anonymkode: 7d0d2...ded

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig unødvendig spark til uføre dette her.

Anonymkode: 1c9f6...d0b

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da tar du vel husarbeidet i etapper? Jeg har ikke tatt disse vinduene kjapt og effektivt, prosessen har gått over flere dager.

Jeg klarer heller ikke å stå over lenger tid. Bare det å stå ved kjøkkenbenken og lage middag eller fylle/ ta ut av oppvaskmaskinen er drepen for meg og gir store smerter.

ts

Anonymkode: 88309...a5f

Hva er poenget ditt egentlig? Jeg er ufør og vil si at dette er ganske beskrivende for hvordan jeg tar husarbeid. Det blir gjort, men det tar sin tid..hvordan kan det ha seg at du mener jeg er arbeidsfør når jeg bruker ca 1-2 uker på å få gjort normalt renhold? Hahaha..tror du at min enorme effekitvitet gir meg jobb som renholder f.eks?:fnise:

Anonymkode: 0c426...520

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, hvis uføre kunne klare å få like mye ut av et døgn som friske så ville de ikke være uføre. Jeg mente mer metaforisk enn bokstavelig, mtp hvor lite ytelsesevne man som ufør har.

Anonymkode: 72c7f...17d

Uføre er da fmennesker med nedsatt inntektsevne, ikke nødvendigvis folk som ikke kan gjøre noe hele tiden.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, SnartMammaLykke skrev:

Hva med uføre som sitter i rullestol eller uføre som har en hjerneskade? Tror du de lever det glade vaskeliv hjemme? 
 

 

Hva med uføre som gelt fint klarer å gjøre husarbeid på den tiden de har til rådighet? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, SnartMammaLykke skrev:

Jeg er ikke ufør, men jobber fulltid som vernepleier. Men jeg jobber med mange som er uføre, og deres hverdag er ikke bare bare den heller. 

Når du går mange måneder/år som ufør da orker du ikke til slutt. Du har bare vært hjemme i noen dager. Bare vent til du kjeder ræva av deg å begynner å vaske gulvet med tannbørste.. Nå er lysten for å vaske og ordne stor, men snart er du dritt lei, kanskje en smule deprimert og kanskje blakk i tillegg.. 

Spar meg! 

 

Hva med uføre som ikke kjeder ræva av seg? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er for tiden langtidssykemeldt, og har endelig klart å pusse vinduer, vaske og stryke gardiner og henge de opp. Rundt meg er det til en forandring rent og ryddig.

Når jeg jobber så har jeg hverken krefter og energi til husarbeid, det kan gå 2 år mellom hver vindusvask, rett og slett fordi jeg ikke klarer.

Jeg sier ikke at jeg er så mye sprekere nå, men all energien min går ikke lenger til jobb. 

Anonymkode: 88309...a5f

Selvsagt er det lettere for mange å få tid til å få utført husarbeid når man tilbringer så lye tid hjemme. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Tarmegenbolle skrev:

Hva med uføre som ikke kjeder ræva av seg? 

Så bra for dere😊 

Men som regel er det en grunn for at folk ikke klarer å være i arbeid. Man mister sosialt nettverk, status, blir ofte sett ned på, og mister ofte litt av sin identitet fordi jobben er borte. 
 

At noen ligger hjemme å har det bra er jo fantastisk. Jeg tror og er veldig sikker på at flertallet ønsker å være med i samfunnet og bidra. Stygt å si det, men uføre blir ofte sett ned på. 
 


 

 

Endret av SnartMammaLykke
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, SnartMammaLykke skrev:

Så bra for dere😊 

Men som regel er det en grunn for at folk ikke klarer å være i arbeid. Man mister sosialt nettverk, status, blir ofte sett ned på, og mister ofte litt av sin identitet fordi jobben er borte. 
 

At noen ligger hjemme å har det bra er jo fantastisk. Jeg tror og er veldig sikker på at flertallet ønsker å være med i samfunnet og bidra. Stygt å si det, men uføre blir ofte sett ned på. 
 


 

 

Grunnen et at de ikke har inntektsevne. Det vil jo ikke si det samme som at de ikke nødvendigvis kan være i aktivitet store deler av tiden, men at de f.eks ikke kan oppfylle effektivitetskrav i arbeidslivet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 hours ago, Tarmegenbolle said:

Men mange uføre klarer jo samtidig dette?

Har du et excel ark med liste over antall som klarer kontra de som ikke klarer?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mange uføre presterer likevel å få mange barn.

Anonymkode: 38619...d7c

Noen, ikke mange. De fleste får barn før de blir ufør, så hva tenker du at de burde gjøre? Adoptere bort barna?

Anonymkode: e2b4b...bf4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ufør. Klarer husarbeid, men det går ikke å planlegge noe. Kan ikke bestemme meg for at i morgen skal jeg pusse vinduer f.eks. Lange perioder må jeg bare være glad for å klare klesvask og middagslaging. 

Anonymkode: 5d152...4a4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...