Gå til innhold

Iskald stemning da Harry og Meghan hadde siste kongelige oppdrag


Gjest Mattie16

Anbefalte innlegg

Gjest Trynefaktor

Men dronningen har vel aldri kommentert rykter tidligere? Rett gjerne på meg om det er feil. Hun har vel heller aldri stilt i intervjuer, hun gir kun taler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trynefaktor skrev (5 minutter siden):

Men dronningen har vel aldri kommentert rykter tidligere? Rett gjerne på meg om det er feil. Hun har vel heller aldri stilt i intervjuer, hun gir kun taler. 

Det stemmer. Det er Harry som har gitt offentlig uttalelser ift Meghan.

Screenhots fra Instagram 

Slik ser en offentlig uttalelse fra dronningen ut;

Screenshot_20210308-194143_Instagram.jpg

Endret av MaleficentAurora
Ordfeil
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trynefaktor
MaleficentAurora skrev (8 minutter siden):

Det stemmer. Det er Harry som har gitt offentlig uttalelser ift Meghan.

Screenhots fra Instagram 

Slik ser en offentlig uttalelse fra dronningen ut;

Screenshot_20210308-194143_Instagram.jpg

Jepp. Tviler på at dronningen kommer til å kommentere noe som helst. 
 

En digresjon, men jeg er veldig glad i vår konge og dronning. Når vi først har monarki. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trynefaktor skrev (Akkurat nå):

Jepp. Tviler på at dronningen kommer til å kommentere noe som helst. 
 

En digresjon, men jeg er veldig glad i vår konge og dronning. Når vi først har monarki. 

Akkurat om Harry og Meghan saken så burde nok dronningen ta seg en runde om hun skal si noe eller ikke. Det er kun hun som vet hvor mye det vil skade monarkiet om man ikke trår forsiktig å rett, og hopper i det med en vanvittig mageplask er noe dronningen ikke er noe særlig glad i å gjøre. Hun fikk mye kritikk for å ikke uttale seg i rett tid ift Dianas død.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mattie16

Jeg sitter og ser på nå. Synes det er et sterkt intervju og synes M gjør en troverdig figur. Får veldig respekt for hun faktisk. Jeg tror hun/de har hatt det beintøft, tviler ikke et sekund. Egentlig mest trist å se på. 
Men samtidig så er det nok sikkert flere sider av den saken, og jeg skulle så ønske at kongehuset uttaler seg, for det er såpass alvorlige ting som blir tatt opp.  Og jeg er redd for hvordan dette vil påvirke spes Kate og William. Trist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille_Krokodille
Mattie16 skrev (36 minutter siden):

Jeg sitter og ser på nå. Synes det er et sterkt intervju og synes M gjør en troverdig figur. Får veldig respekt for hun faktisk. Jeg tror hun/de har hatt det beintøft, tviler ikke et sekund. Egentlig mest trist å se på. 
Men samtidig så er det nok sikkert flere sider av den saken, og jeg skulle så ønske at kongehuset uttaler seg, for det er såpass alvorlige ting som blir tatt opp.  Og jeg er redd for hvordan dette vil påvirke spes Kate og William. Trist.

Veldig troverdig med den frenetiske blunkingen, du... 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sprettballen
LysOgVarme skrev (22 timer siden):

Verden må få vite sier jeg da. Den engelske kongefamilien liker jeg ikke. De er en gjeng iskalde mobbere 

Hadde de holdt seg til å snakke om monarkiet, "institusjonen", de inngrodde tradisjonene, media, hadde jeg vært enig med deg.  Det kunne vært interessant.
Men å utlevere en familiekrangel blir for privat for meg.

Ta vår egen Dronning Sonja som et eksempel.
Hun kjempet for sin plass i "institusjonen", og det har garantert ikke foregått uten konflikter innad i familien.  Det blir gjerne litt kræsj når en selvbevisst sterk kvinne krever sin plass i en institusjon med sterke inngrodde, og til dels gammeldagse, tradisjoner. 
Hun har fortalt ganske tydelig om hvor vanskelig det var for henne å få innpass, men uten å si ett eneste negativt ord om menneskenene som utgjorde "institusjonen" Kongehuset.

Dette kunne også Meghan og Harry gjort, men de valgte å gå en annen vei.
Hvorfor de tok dette valget er langt over min fatteevne, for i det lange løp (når sensasjonslysten har lagt seg) vil dette få store konsekvenser for deres videre liv sammen med familien, men jeg håper de ikke angrer om noen år.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mattie16

Jeg tror at mye av problemet var karakterdrapet som Meghan opplevde av media, og som ikke kongefamilien ville avkrefte. Da tror jeg hun ble så skuffet og fortvilt at ting gikk rett vest. Og det er nok derfor hun er såpass konkret mtp Kate f eks.

Jeg tror ikke at Meghan er noen helgen og det er ting ved hennes oppførsel og fortid som jeg setter spm ved. Men det er ingen tvil om at hun har hatt en forferdelig opplevelse som nesten ødela henne. Så jeg håper bare det går godt for dem fremover og at de kan få et bedre forhold til Kate og W i fremtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille_Krokodille skrev (16 timer siden):

Veldig troverdig med den frenetiske blunkingen, du... 😂

Hvis man har *litt* kunnskap om kroppsspråk så sier det så sinnsykt mye mer enn det som kommer ut av kjeften på folk. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mattie16

Meghan var nok ganske forsiktig med det hun sa, fordi hun ville gi veloverveide svar. Derfor tok hun pauser, så litt vekk, blunket osv. Hun visste ikke på forhånd hvilke spørsmål som ville bli stilt. Jeg selv ser vekk og blunker i blant når jeg får viktige  spørsmål  og vil svare skikkelig, det betyr ikke at jeg lyger.

Jeg synes hun virker troverdig mtp det at hun har hatt det veldig vondt. At hun kanskje har småløyet litt her og der for p stille seg selv i et bedre lys tidligere, det tror jeg nok. Men det er et vanvittig kjør og hat mot henne. Merker jo bare her i tråden, og den andre på forumet, hvor hatefulle og fiendtlige folk er, uten å kjenne henne eller aldri ha møtt henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert dumt spørsmål, men hva er det egentlig hun har gjort galt (utenom å ghoste Piers Morgan)? Jeg har ikke fått med meg hva hun har gjort for å bli så inderlig hatet av tabloidpressen og noen rojalister, jeg klarer ikke å forstå det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick
23 hours ago, Mattie16 said:

Det var jo flere sjokkerende ting som kom fram under det intervjuet..

Det hun sier om konflikten med Kate føler jeg kanskje er sant. Men Kate hadde nettopp født og var sikkert sliten og full av hormoner, ikke så rart at slike ting kan skje da. Men jeg er enig i at de burde gått ut og avkreftet ryktene, for det ble et karakterdrap på Meghan.

Jeg har litt problemer med å tro at Charles og William er rasister? De vil ikke nevne navn og sier at han (Harry) er så glad i sin far og bror, men hiver de egentlig likevel under bussen. Og hvorfor er Harry så opptatt av å skjerme og opphøye dronningen og Philip? De er gamle ja, men det et jo dronningen som har bygget opp hele monarkiet? 
Jeg følte at endel ting som ble sagt under intervjuet nok var sant, men likevel mange spørsmål igjen.
Denne gangen tror jeg faktisk at både William og Kate burde offentlig gå ut og enten bekrefte/avkrefte ting som ble sagt, jeg hadde aldri klart å sitte stille og se at så mange alvorlige påstander ble slengt ut, dersom jeg ikke var enig. Det tror jeg er veldig ødeleggende. Kan heller ikke forstå at William og Harry skal ha hatt et så godt forhold før, hvis det ikke skulle mer til for å ødelegge det. Jeg kjøper ikke lenger det at Harry er hjernevasket, han virker i full stand til å snakke for seg selv og ta avgjørelser.

Er det noen som kan få forsøke å endre bror-bror-relasjonen og svigerinne-svigerinne-relasjonen, så er det Dronningen. Alle de har respekt for henne. 

 

Dronningen er svært gammel nå, og har nok ikke så mange år igjen. At Harry mest sannsynligvis er nevnt i hennes testamente er det vel god grunn til å anta, og hadde han ikke skjermet henne offentlig blir det nok mindre arv på han, når den tid kommer. Nå lever han på oppsparte midler, og de tar jo før eller siden slutt. Det samme angående arv gjelder nok for Phillip ift Harry.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs. Random Nick skrev (3 minutter siden):

Er det noen som kan få forsøke å endre bror-bror-relasjonen og svigerinne-svigerinne-relasjonen, så er det Dronningen. Alle de har respekt for henne. 

 

Dronningen er svært gammel nå, og har nok ikke så mange år igjen. At Harry mest sannsynligvis er nevnt i hennes testamente er det vel god grunn til å anta, og hadde han ikke skjermet henne offentlig blir det nok mindre arv på han, når den tid kommer. Nå lever han på oppsparte midler, og de tar jo før eller siden slutt. Det samme angående arv gjelder nok for Phillip ift Harry.

 

Stemmer det du sier.

Hans oldemor dronningmoren etterlot ham og William omtrent 14 millioner pund (19,3 millioner dollar) for å dele seg mellom hverandre, og Harry får en større andel siden han ikke vil ha tilgang til de mange økonomiske fordelene som følger med å være konge.

https://finance.yahoo.com/finance/news/harry-meghan-lived-off-harrys-220000762.html?guccounter=1&guce_referrer=aHR0cHM6Ly93d3cuZ29vZ2xlLmNvbS8&guce_referrer_sig=AQAAACN9yRnqmc3jS9p__AuFXR7skSZHVx7ZBnclslgWWS1nOhctS8Dm564t_gXyo7eNCcEiwQ2nvrH4kARMM2uQVHfnCDRd8aBBFot1BdC7sImsOYs0L4Avr6HydKnIzilhb7ISioXRfUAx1wb-Xi8yT3tYqkAOsXHF7Sy42Gf8EUJA

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mattie16
Shrewsbury skrev (1 time siden):

Sikkert dumt spørsmål, men hva er det egentlig hun har gjort galt (utenom å ghoste Piers Morgan)? Jeg har ikke fått med meg hva hun har gjort for å bli så inderlig hatet av tabloidpressen og noen rojalister, jeg klarer ikke å forstå det.

Det er et godt spørsmål, Meghan er kvinnen alle elsker å hate.

Men det var nok mange som følte hun var tilgjort, løy litt under forlovelsesintervjuet osv. og dermed begynte ballen å rulle. Jeg tror nådestøtene kom da hennes halvsøster fullstendig slaktet henne i pressen, og ikke minst hennes tidligere barndomsvenninne Ninaki Pridi, som solgte henne til en avis med bilder osv. Dette er historier som folk elsker, trash og gossip om andre, spes i England. Jeg har vært litt opp og ned i min mening om henne, men jeg forstår henne og Harrys valg, og synes de har fått så mye hat mot seg at det ikke ligner noe.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mattie16 skrev (45 minutter siden):

Det er et godt spørsmål, Meghan er kvinnen alle elsker å hate.

Men det var nok mange som følte hun var tilgjort, løy litt under forlovelsesintervjuet osv. og dermed begynte ballen å rulle. Jeg tror nådestøtene kom da hennes halvsøster fullstendig slaktet henne i pressen, og ikke minst hennes tidligere barndomsvenninne Ninaki Pridi, som solgte henne til en avis med bilder osv. Dette er historier som folk elsker, trash og gossip om andre, spes i England. Jeg har vært litt opp og ned i min mening om henne, men jeg forstår henne og Harrys valg, og synes de har fått så mye hat mot seg at det ikke ligner noe.
 

Tror dere Mette Marit har kontaktet henne? Hun var jo utsatt for noe av det samme, men i motsetning til britisk presse ble hun skånet av den norske.

Måten britisk presse får holde på henger ikke på greip. De er grenseløse og hensynsløse og Meghan og Harry gjorde det eneste rette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trynefaktor
Swan1998 skrev (1 time siden):

Tror dere Mette Marit har kontaktet henne? Hun var jo utsatt for noe av det samme, men i motsetning til britisk presse ble hun skånet av den norske.

Måten britisk presse får holde på henger ikke på greip. De er grenseløse og hensynsløse og Meghan og Harry gjorde det eneste rette.

Tviler på at Mette Marit har kontaktet henne utover gratulasjon til bryllup og fødsel. 

Enig i at britisk presse er grenseløs. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Swan1998 skrev (12 timer siden):

Tror dere Mette Marit har kontaktet henne? Hun var jo utsatt for noe av det samme, men i motsetning til britisk presse ble hun skånet av den norske.

Måten britisk presse får holde på henger ikke på greip. De er grenseløse og hensynsløse og Meghan og Harry gjorde det eneste rette.

Nei det tviler jeg sterk på. Norske, svenske og danske kongehuset har ikke den samme type kontakt med det britiske kongehuset slik de tre kongehusene mellom seg har. Slik jeg ser de så ses det ut til at Sverige å Danmark har en nærmere å tettere samarbeid og tilknytning til hverandre med det norske kongehuset enn med andre. De er ikke så forknytt i gamle kongelige protokoller, tradisjoner og regler. De er mer frie på en måte enn hva det britiske kongehuset er. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mattie16
EmilyK skrev (6 timer siden):

Denne var bra! 

Gode poenger der ja. Tenker at de burde ta litt mer selvkritikk, og det med at Harry faktisk hadde forberedt Meghan for dårlig? Eller trodde han hun ville takle det bedre? Eller at pressen ville være snillere? Og at hun ikke hadde Googlet kongehuset, det er jo latterlig.

Likevel ble det en umenneskelig behandling av dem av pressen, som ikke kan unnskyldes.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...