Gå til innhold

Jeg har aldri sett så mange mennesker på butikk en ordinær torsdag; alle handla til 2-4000 kr


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Folk er syke i hodet og fullstendig hysteriske. Sto akkurat en halv time i kø for å kjøpe en flaske ketchup. Unødvendig hamstring skulle vært straffet med 10års fengsel uten rettsak og behandlingstid. Ferdig snakka. Hadde blitt fort slutt på det problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, miss summers skrev:

Gassmaske? 😂

Jeg vurderer å låne minstens Darth Vader-maske på neste handletur. Man må unne seg litt galgenhumor oppi alt det skumle og alvorlige.

Anonymkode: e8dea...780

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vurderer å låne minstens Darth Vader-maske på neste handletur. Man må unne seg litt galgenhumor oppi alt det skumle og alvorlige.

Anonymkode: e8dea...780

Gjør det 😂😂😂😂😂😂

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gassmaske😂😂 herregud så det for meg og nå har jeg ledd i en halvtime. Var godt å le litt i disse tider. 

Anonymkode: 047f9...3e2

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det var ikke noe sjakktrekk av Erna og media å rundt 11.30 gå ut med: «det blir iverksatt strenge tiltak vi ikke har sett siden krigstid, pressekonferanse kl. 14, følg med!» Selvfølgelig får mange panikk da. Det var kaos på butikken her også, i halv ett-tida.

Anonymkode: a9f54...67b

Var vel kanskje heller at hun spesifikt oppfordret folk om å ikke hamstre mat som stakk folk. Å ikke gjøre som mamma sier, går litt igjen her, når man må inn med straffelov for å forhindre brudd på karantene. 

Anonymkode: 6d857...a43

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

så glad jeg er nå for at jeg handlet inn alt jeg behøvde for allerede 3 uker siden :)
Dama i kassen trodde jeg var sprø,  men i dag kan jeg slappe helt av og slipper disse folkemengdene. Herlig ! 
 

Anonymkode: c6cd3...12b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på butikken i morgen for å kjøpe sjokolade, ostepop og garn😁

Anonymkode: e6423...941

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det sykeste er jo at de som prøver å gardere seg ved å gå i butikker som er stappfulle med mennesker, faktisk utsetter seg mest for viruset! For et PARADOKS!

Anonymkode: 85ccf...6d4

Godt poeng, men på et eller annet tidspunkt må man jo handle. De i karantene får vel kanskje venner til å ta ærender?

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Samme hamstringen opplevde jeg i dag. Og folk var så aggressive. Dyttet seg frem, som om de nærmest så for seg at hyllene ble tomme om de ikke kom frem to skritt raskere! Jeg handler som normalt, dvs absolutt ingen hermetikk. Noe mat blir det alltid å få tak i.

Anonymkode: 326e5...cdd

Jøss, det var akkurat det samme her. Uggen stemning, folk var litt amper, og da jeg stakk innom apoteket, ble jeg stående i reseptkøen sammen med sikkert 30 andre. De barket sammen over en kølappfeil, og da stakk jeg...

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vurderer å låne minstens Darth Vader-maske på neste handletur. Man må unne seg litt galgenhumor oppi alt det skumle og alvorlige.

Anonymkode: e8dea...780

Dette er jo helt fantastisk! Jeg synes vi må ta korona på alvor, men det betyr ikke at vi ikke kan ta dette på kornet heller. Glimrende!

Anonymkode: 9ae6a...5d5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har handlet i tilfelle jeg ender i karantene. Greit å være selvhjulpen da. Folk har annet å gjøre enn å kjøre rundt med varer (jobb, hjemme med barn pga stengte barnehager osv). For dumt å alltid skulle belage seg på andre. Jeg er ikke redd for at det blir tomt på lagrene, så det er ikke derfor.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

så glad jeg er nå for at jeg handlet inn alt jeg behøvde for allerede 3 uker siden :)
Dama i kassen trodde jeg var sprø,  men i dag kan jeg slappe helt av og slipper disse folkemengdene. Herlig ! 
 

Anonymkode: c6cd3...12b

Det viser seg at det er smart å være godt forberedt. Alt dette snakket om hysteri rundt viruset og skitkastingen til de som skjønte hvordan dette ville ende med tanke på helsemyndighetenes manglende evne til å sette inn tiltak, sitter nå hjemme mens andre hamstrer i full panikk. Dette kan vi kalle for hysteri.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var og handla i Larvik sentrum litt før klokka fire nå i ettermiddag, det var ingen tendens til hamstring da, som jeg kunne se! Heldigvis! :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at hamstring ikke er kult. Men her i huset så vi på pressekonferansen kl 14 at alle som hadde vært i utland siden 27.februar skulle i karantene fra kl 18 i dag. For vår del blir det 5 dager (har ikke vært i land med vedvarende smitte og ingen symptom).Da var det bare å hive seg rundt og handle inn litt ekstra  før klokka blei 18, sånn at vi klarer oss disse 5 dagene uten å gå på butikk. Sikkert flere i samme situasjon, og som t.o.m blir sittende lengre i karantene. 

Anonymkode: e3f90...50b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bor i Oslo øst. Jeg var i butikken i går og tok ukeshandelen, og hyllene var fulle og ingen gapte tomme. Men det var før Erna sa at folk IKKE SKULLE HAMSTRE! Da må jo folk tolke det som at "nå skal det hamstres på trass!"

 

 

Anonymkode: 8a0df...248

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Enig i at hamstring ikke er kult. Men her i huset så vi på pressekonferansen kl 14 at alle som hadde vært i utland siden 27.februar skulle i karantene fra kl 18 i dag. For vår del blir det 5 dager (har ikke vært i land med vedvarende smitte og ingen symptom).Da var det bare å hive seg rundt og handle inn litt ekstra  før klokka blei 18, sånn at vi klarer oss disse 5 dagene uten å gå på butikk. Sikkert flere i samme situasjon, og som t.o.m blir sittende lengre i karantene. 

Anonymkode: e3f90...50b

For å presisere, vi har altså vært på både jobb og butikk i litt over en uke siden vi kom hjem. Pleier å helgehandle fredagen, men i dag ble det torsdag i stedet, og sørget for å ha til alle karantenedagene.

Anonymkode: e3f90...50b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier å handle på kolonial men det er jo ikke mulig lenger, alt var utsolgt der og levering kan ikke skje før uti neste uke. 

Våknet med sår hals og hodepine i går så jeg handlet for ca en uke i dag så jeg ikke trenger å gå på butikken hvis jeg blir værre og begynner å hoste. 

 

Anonymkode: 552c5...b08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dumme nordmenn😊

Jeg har hamstret, og skal nå være i «karantene» i to uker.

Men dere oppfordrer jo til at folk skal handle/omgås hverandre alle dager🤣

Det er NÅ vi bør isolere oss, for nettopp å hindre smitten i å spre seg HVER DAG.

Anonymkode: 156c3...008

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hamstret kattemat 🙃 de trenger spesialmat. 

Anonymkode: 4a9a1...2eb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på butikken i dag rett før kl 12. Dagligvarebutikkene var fulle av folk og det var kø til både vanlig kasse og kassene med selvskanner. Det var tomt for middagshermetikk og noen andre varer. Jeg selv handlet litt mer i dag i tillegg til den vanlige handlingen som jeg egentlig gjør på fredager. Men jeg tok ikke resten av den og den varen. Jeg lar det være igjen til andre. Dette er i Bergen. Jeg har også kjøpt ekstra mat til kattene våre. Den ene katten trenger spesialmat.

Endret av Kittykat
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk på en lokal butikk som pleide å bestå av noen få folk, men idag var det en del der. Mange sendte "mistenkelige" blikk mot hverandre. Som om de prøver å sjekke rundt hvem som er syk. Aldri opplevd maken 😄 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...