Gå til innhold

Jeg har aldri sett så mange mennesker på butikk en ordinær torsdag; alle handla til 2-4000 kr


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Handler for 2-3000 uansett om det er korona virus eller ei.. Men blir ikke til det nå da vi ikke har råd så håper det er mer igjen når vi får penger.. 

Anonymkode: 17f4e...b78

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var ikke noe sjakktrekk av Erna og media å rundt 11.30 gå ut med: «det blir iverksatt strenge tiltak vi ikke har sett siden krigstid, pressekonferanse kl. 14, følg med!» Selvfølgelig får mange panikk da. Det var kaos på butikken her også, i halv ett-tida.

Anonymkode: a9f54...67b

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Galskap.. Jeg handlet mine vanlige varer, men butikkene var overfylt av folk. Krisemaksimering de luxe

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk går vel totalt av hengslene med en gang det er noe. Er greit å ha ekstra mat hjemme, men det er jo uansett. Trenger liksom ikke å kjøpe 20 poser med toalettpapir og 50 brød.

Anonymkode: 2b0a8...690

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var ute akkurat da det ble annonsert at skoler/barnehager stenges. Ikke bare var det mamge på butikkene, men stemningen var hektisk og folk hadde fulle handlevogner.

Vi pleier å handle for to uker i slengen, så vi har handlet før i uka, men trengte bleier og dopapir, tror vi handlet minst....

Men vi skal ut igjen og handle litt elstra i morgen, da barna blir hjemme i 14 dager og da går det en del mer mat enn da de er i barnehage hver dag.

Anonymkode: aeb6a...769

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Ullvott skrev:

Koronafrykt i kombinasjon med at det er Trippel-Trumf i dag = kaos.

 

+ stat og kommune har lønningsdag. 

Anonymkode: cfd2a...41f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper for gudsskyld at de som hamstrer holder seg hjemme neste uke. Slik at de ikke kommer å hamstrer enda mer. Slik at vi andre kan få kjøpt det vi trenger som normalt neste uke. 

Anonymkode: cfd2a...41f

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og har handledag g på torsdag. Var på butikken kl 09. Like mye folk som typ fredag ettermiddag, men ikke verre enn at det var lett å holde 1m avstand Tomme hyller, men de drev og fyllte opp da. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme hamstringen opplevde jeg i dag. Og folk var så aggressive. Dyttet seg frem, som om de nærmest så for seg at hyllene ble tomme om de ikke kom frem to skritt raskere! Jeg handler som normalt, dvs absolutt ingen hermetikk. Noe mat blir det alltid å få tak i.

Anonymkode: 326e5...cdd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tomt for pasta, gjær og havregryn. Toalett papir var det helt tomt for også. Blir egt irritert over alle som skal kjøpe 3-4 forskjellige av hver. Det blir jo ikke nokk til resten da!!!! 

Anonymkode: 5b509...6c9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tomt for pasta, gjær og havregryn. Toalett papir var det helt tomt for også. Blir egt irritert over alle som skal kjøpe 3-4 forskjellige av hver. Det blir jo ikke nokk til resten da!!!! 

Anonymkode: 5b509...6c9

Folk er egoister vet du.

Anonymkode: 5c300...9c5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egoistiske drittsekker er de! Det er ingen grunn til hamstring det kommer tydelig frem. Tilgangen til mat etc er som normalt. Problemer kan oppstå med de hamstrer og kan potensielt hindre andre i få tilgang. Fck deg som hamstrer!!!

Anonymkode: 1a31a...4d2

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Expandable86 skrev:

Galskap.. Jeg handlet mine vanlige varer, men butikkene var overfylt av folk. Krisemaksimering de luxe

Vi også. Blir det matmangel, har vi båt, garn, fiskestang og annet fiskeutstyr, så vi tar det helt med ro :nori:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var middels med folk men tomt for FP pasta og FP kjøttdeig og slunkent med mel.  Folk hadde mye dopapir og fullere kurver enn vanlig. Jeg handlet for ca 1400, altså ca 1000 kr mer enn jeg vanligvis gjør.

Anonymkode: 6c459...a13

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså HERREGUD for et oppstyr.

Jeg skulle bare kjøpe meg en middag på vei hjem kl. 14, men da jeg kom til butikken var det mer kø enn på polet 16 mai.. Han ene i butikken gikk med GASSMASKE. 

Jeg ble direkte flau av å være kunde i dag. 

Anonymkode: 9134f...0fe

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i Kristiansand. Hadde min vanlige handlerunde i går, da var det ganske stille. Men i dag... Jeg skulle bare ha noe brus og et par vin, men det var jo lang kø overalt. Og så hører jeg i køen på Vinmonopolet: " Folk er jo heeelt hysteriske, nå tar folk virkelig av med denne hamstringen sin!" - samtidig som hun lemper fem vinflasker på kassebåndet 🙄 Kom igjen, ikke gidd å være så skinnhellig!

Anonymkode: 93d0a...90a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bor i Drammen, og har sett bilder fra butikkene her, med mile lange køer og helt kaos. Så ser ikke noe poeng med å gå på butikken før helgen, men håper de har fylt opp til uka. Så jeg i det minste kan få det jeg trenger.

Anonymkode: 50be3...9e9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det rart folk hamstrer? Nå skal vi jo ha barn hjemme hele dagen. Skal vi drasse de med oss på butikken annenhver dag? Med smitte og jævelskap? Må storhandling til. Handle det vi klarer og holde oss hjemme i ukesvis. 

Anonymkode: 047f9...3e2

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Altså HERREGUD for et oppstyr.

Jeg skulle bare kjøpe meg en middag på vei hjem kl. 14, men da jeg kom til butikken var det mer kø enn på polet 16 mai.. Han ene i butikken gikk med GASSMASKE. 

Jeg ble direkte flau av å være kunde i dag. 

Anonymkode: 9134f...0fe

Gassmaske? 😂

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes litt synd på de som jobber i dag. Nærbutikken måtte tilkalle ekstra folk. Overhørt sjefen si det til en.
Ei dame var illsint fordi de var tomme for mel og melk. Da sa sjefen at det kommer en sending i morgen og i overmorgen med både mel og melk.
En mann krevde at ansatte skulle ringe rundt for å etterspør brød. 

Jeg gikk utav butikken med en boks rømme og en sjokoladeplate. 
Fascinerende å se på all folket som går bananas. Kommer til å kjøpe mitt, ikke hamstre men 2-3 middager ekstra enn normalt neste uke. Siden jeg kan ikke regne med at butikkene leverer på flekken eller at venner og familie kan stille opp på dagen. 
Vi vil nok få varsel via media om de begynner å permittere fabrikkansatte og selv da så har de jo mye på lager før det faktisk blir tomt. Så fremt folk ikke blir ekstra egoistiske og skal begynne å hamstre et års forbruk på dagen, selv om at varene kun har forbruksdato 1-2 mnd frem i tid vell og merke. 

Anonymkode: cfd2a...41f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...