Gå til innhold

Hvis korona forserer hva skjer med 17 mai


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Glad for jeg slipper  hele 17.mai styret hvis det blir avlyst.

Anonymkode: 74340...3c6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 timer siden, Lasox skrev:

Nettroll? Slutt å tull'a! Dersom det blir avlyst så er det selvfølgelig en god grunn til det, og da nytter det ikke om slike idioter som dere skal forsøke å legge tilrette for at barna eller ungdommer skal forsette å feire 17. mai og være med å bidra til å spre viruset.

Hm?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og barnetoget ? Hva med russefeiringa?

Anonymkode: b31b1...084

Hvordan tenker du at et virus kan anstrenge seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17. mai vil gå uten folk i gatene. 

Jeg er ikke bekymret for at en høytidsdag går fløyten eller viruset i seg selv. Jeg er bekymret for det som skjer rundt dette viruset og økonomien. En hel verden stopper opp. All tilgang til de ting vi trenger i det daglige stopper opp. En verdensøkonomi som kollapser.

Alle som har sett The walking dead skjønner hva som vil skje foruten disse zombiene vel og merke. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg elsker med 17 Mai, er at mange norske kvinner velger, ikke alle selvfølgelig, å ha en uironisk tilnærming til å pynte seg feminint. Kan benyttes andre dager også. Med fordel. Feel free. 

 

Endret av MortenMinstelønn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lenge til mai. Alle har sikkert roet seg ned innen den tid. 

Anonymkode: 0bfed...b9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og barnetoget ? Hva med russefeiringa?

Anonymkode: b31b1...084

Det kan vel ikke være så vanskelig å tenke seg til det vel? => A V L Y S T (sammenlignet med et normalår)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og barnetoget ? Hva med russefeiringa?

Anonymkode: b31b1...084

Håper du får corona for å være så dum 

Anonymkode: 6814b...3e5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det fremdeles vil være forbud mot store ansamlinger, og at vi mest sannsynlig vil ha et samfunn i "lock down".

Jeg tenker også at noen av korpsene får tillatelse til å marsjere rundt i diverse nabolag for å spille marsjer og "ja vi elsker",  mens NRK sender repriser av tidligere barnetog hele dagen.  

Men flagget skal opp som vanlig!  

Anonymkode: 5f3b3...287

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, abc123detvardet skrev:

Så klart kan vi gjøre ting for å minimere spredningen, men samtidig hvor langt skal vi gå? Er det virkelig sånn at vi skal nesten stenge alt for å hindre noen dødsfall?

Noen dødsfall? Hadde du hatt samme syn på saken om det var snakk om ditt barn med nedsatt immunforsvar eller alvorlig astma? Eller din ektefelle under kreftbehandling? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om ikke det har roet seg til 17 mai tror jeg vi får en dag som går inn i historiebøkene. Jeg ser for meg flagg i alle flaggstenger og fra alle balkonger. Kanskje det blir barnetog i nærområdene (bare en skole her, en barnehage der osv). Og korps som vandrer alene. Kanskje det blir en felles radio/tv sending som alle lytter til og synger med for full hals. Også kjenner vi oss takknemlig for at vi ikke har krig og at også dette skal gå over. ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til kinesere som spiser flaggermus og haifinne og alltid får merkelige sykdommer

Anonymkode: 8a75a...f5d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke feiret 17. mai på fire år, så tror jeg fint overlever i år også. Kunne ikke brydd meg mindre. Og et år uten tradisjoner bør gå fint for dere andre også.

Anonymkode: 9dfe0...c1b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om de store arangementene blir avlyst så betyr ikke det at folk ikke kan feire. Feire sammen i mindre grupper, grille, leke og ha det gøy sammen. Det finnes en mellomting mellom full feiring og null feiring. Slutt å være så hysteriske. Det er en stund til 17.mai enda. 

Anonymkode: d21ea...5e4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Nerine_ skrev:

Noen dødsfall? Hadde du hatt samme syn på saken om det var snakk om ditt barn med nedsatt immunforsvar eller alvorlig astma? Eller din ektefelle under kreftbehandling? 

Ja, noen dødsfall.

Nå er begge mine foreldre under kreftbehandling og over 60 år. Teller det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

17. Mai kommer i år også. Feiringen blir nok noe annerledes, men legger man godviljen til skal det nok bli bra i år også.

Vi overlever fint uten unger i tog og drita russ.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, abc123detvardet skrev:

Ja, noen dødsfall.

Nå er begge mine foreldre under kreftbehandling og over 60 år. Teller det?

Og det er helt ok for deg at begge risikerer å dø fordi folk er opptatt av å leve som normalt? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Nerine_ skrev:

Og det er helt ok for deg at begge risikerer å dø fordi folk er opptatt av å leve som normalt? 

Nei, det har jeg aldri sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, abc123detvardet skrev:

Nei, det har jeg aldri sagt.

Så hvor langt tenker du det er greit å gå for å spare liv? 

Endret av Nerine_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...