Gå til innhold

Hvis korona forserer hva skjer med 17 mai


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva ellers skal man gjøre? Bare la corona herje rundt og ende med å - i verste fall - ta mange menneskeliv?

 

Anonymkode: fe667...ab4

Så klart kan vi gjøre ting for å minimere spredningen, men samtidig hvor langt skal vi gå? Er det virkelig sånn at vi skal nesten stenge alt for å hindre noen dødsfall?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva ellers skal man gjøre? Bare la corona herje rundt og ende med å - i verste fall - ta mange menneskeliv?

 

Anonymkode: fe667...ab4

Jeg bare etterlyser kost-nytte analyse. 
Man vurderer jo kost opp mot å redde liv hver dag ellers i helsevesenet ;) 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, abc123detvardet skrev:

Så klart kan vi gjøre ting for å minimere spredningen, men samtidig hvor langt skal vi gå? Er det virkelig sånn at vi skal nesten stenge alt for å hindre noen dødsfall?

Noen dødsfall?? Om smitten ikke begrenses vil vi trenge 5000 intensivplasser. Vet du hvor mange vi har nå? 400. Det betyr at man må velge hvem som får leve og hvem som må dø. DETTE er grunnen til at vi skal hindre smitte, for å slippe å havne i den situasjonen Italia er der man må velge. 

Anonymkode: 9c7eb...5e3

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, abc123detvardet said:

Så klart kan vi gjøre ting for å minimere spredningen, men samtidig hvor langt skal vi gå? Er det virkelig sånn at vi skal nesten stenge alt for å hindre noen dødsfall?

Ja, det skal vi.

Liv er viktige.

Anonymkode: 19f5e...8b2

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder meg gjerne i karantene på 17.mai, jeg. Kan jo være deilig å bare være hjemme, til en forandring.

Anonymkode: 748c3...4f0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det skal vi.

Liv er viktige.

Anonymkode: 19f5e...8b2

Ikke til en hvilken som helst pris.

Alle tiltakene man gjør kan også ha en tilbakevirkning. Karantene kan gjøre at mange blir depressive. 

Endret av abc123detvardet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, abc123detvardet skrev:

Ikke til en hvilken som helst pris.

Arrangementer er ikke viktigere enn menneskeliv. Folk tåler at 17 mai blir avlyst 1-2 ganger så lenge vi får bukt med pandemien.

Anonymkode: fe667...ab4

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Arrangementer er ikke viktigere enn menneskeliv. Folk tåler at 17 mai blir avlyst 1-2 ganger så lenge vi får bukt med pandemien.

Anonymkode: fe667...ab4

Snakker ikke nødvendigvis om 17. mai.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk overlever sikkert helt fint uten champagnefrokost, barnetog og russetreff. 

Anonymkode: 4647e...b35

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, LeneXCII skrev:

Og noe sånt som 2000 dør daglig av sult og feilernæring i Afrika...

Men vi våkner når det truer oss 👍😉 

 Ja for det var jo en logisk sammenligning...

Og BTW så er det vi i vesten som er skyldig i sultkatastrofen 

Anonymkode: b9127...25a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og BTW så er det vi i vesten som er skyldig i sultkatastrofen 

 

Skyldes mest korrupt stat i de landene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lasox

Det vil mest sannsynligvis bli avlyst med tanke på at det ikke vil være noen vaksiner mot Corona viruset på markedet før tidlig neste år en gang. Spredningsfaren er altfor høy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Lasox skrev:

Det vil mest sannsynligvis bli avlyst med tanke på at det ikke vil være noen vaksiner mot Corona viruset på markedet før tidlig neste år en gang. Spredningsfaren er altfor høy.

At de avlyses er bare bra. Virker som folk flest driter i at det smitter så lenge de er friske selv. Lenge leve egoismen.

Anonymkode: fe667...ab4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lasox
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

At de avlyses er bare bra. Virker som folk flest driter i at det smitter så lenge de er friske selv. Lenge leve egoismen.

Anonymkode: fe667...ab4

Jeg vet. Jeg skal droppe faste aktivitetene mine neste uke. Folk tar heller ikke viruset på alvor tydeligvis med tanke på hygiene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lasox skrev:

Jeg vet. Jeg skal droppe faste aktivitetene mine neste uke. Folk tar heller ikke viruset på alvor tydeligvis med tanke på hygiene.

Det er skremmende at folk ikke tar det på alvor og presterer å bli skuffet faktisk (!!) når slike arrangementer avlyses. Rett og slett urovekkende. Skulle likt å se hvordan de hadde reagert om det var de som faktisk befant seg i en risikogruppe.

Anonymkode: fe667...ab4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og barnetoget ? Hva med russefeiringa?

Jeg tror vi må legge til rette for dette. Jeg personglig vil legge ut barnetråder og russeting. Vi skal stå opp rundt kl 21:00 for å rekke alt. Min kone og jeg er forberedt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Lasox
2 minutter siden, MortenMinstelønn skrev:

Jeg tror vi må legge til rette for dette. Jeg personglig vil legge ut barnetråder og russeting. Vi skal stå opp rundt kl 21:00 for å rekke alt. Min kone og jeg er forberedt 

Nettroll? Slutt å tull'a! Dersom det blir avlyst så er det selvfølgelig en god grunn til det, og da nytter det ikke om slike idioter som dere skal forsøke å legge tilrette for at barna eller ungdommer skal forsette å feire 17. mai og være med å bidra til å spre viruset.

Endret av Lasox
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år blir det ikke 17.mai feiring. 

Men flaggstangen trenger ikke stå naken, som under forrige krig. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke sant? Det er jo så «fryktelig» trist at store arrangementer som kan gjøre at coronaen sprer seg som helvete blir avlyst, når det viktigste er å faktisk gjøre drastiske tiltak for å minimere smitten! 🤦🏼‍♀️

Anonymkode: fe667...ab4

Vet du, det er helt lovlig å være skuffet over at noe man har gledet seg til, blir avlyst. Helsa først, absolutt, vi må gjøre de tiltak vi kan for å begrense smitten, og de aller fleste gjør det med den største selvfølge.

Likevel, det er lov å være skuffet.

Anonymkode: 849be...cd5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er bare fint at det blir avlyst, så slipper man å stresse med alle de jævla dugnadene på denne dagen. Er drittlei hele opplegget. 

Anonymkode: 45a51...f71

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...