Gå til innhold

Venner som ikke tilbyr å hjelpe..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis du hadde bodd i Trondheim, skulle jeg gjerne handla for deg :) Håper de stiller opp på andre måter ellers...Hvis ikke, ville jeg ha funnet meg nye venner. God bedring!:)

Anonymkode: 49958...fd3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her ser vi hvor korttenkte folk klarer å være! Selvsagt handler man for noen som er i karantene! Noe annet er fullstendig uakseptabelt. Folk er i karantene for å unngå smitte, da må folk stille opp. 

Blir helt frustrert av å lese slikt. Om så en ukjent tok kontakt for handlehjelp pga korona, så hadde jeg hjulpet! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Netthandle fra hvor? Bor du i nord Norge? Hverken Adams matkasse eller kolonial leverer hit. Prøvde å bestille grønnsaker fra Oslo en gang. Alt var grønt og hårete når det kom med posten. 

Fra feks apotek kan man bestille mye, men jeg må legitimere meg når jeg henter ut resept, så da nytter det ikke med nettbutikk. 

Anonymkode: eda57...173

Jeg bor ikke nord-Norge, men jeg bor heller ikke særlig sentralt. Jeg pleier å betale naboens tenåringer for å kjøpe inn de få varene jeg ikke får bestilt på nettet, og så har jeg skrevet fullmakt til at de kan hente ut varer for meg på posten. Når jeg bestiller reseptbelagte medisiner gjør jeg som nettapoteket anbefaler og skriver naboens navn som mottaker, og dermed får han hentet ut medisinene. Aldri opplevd problem med det. 

Det handler om at man må være litt fleksibel og senke krava. Kommunene har fullt opp og er tidspressa allerede, så synes ikke man kan kreve at de skal ta seg tid til å handle for folk som bare er syke i to uker. kollegaene dine har sannsynligvis fullt opp på jobb og har ikke tid eller overskudd til å lage mat til seg selv engang om jeg skal dømme utfra hvordan de jeg kjenner som jobber i helsevesenet har det for tiden. 

Kan ikke regne med å få tilsendt friske grønnsaker i posten, man må heller kjøpe hermetikk, frysetørket og posesuppe. Du har helt sikkert en god del mat i skap og fryser allerede, spis opp det. Det er kun snakk om fjorten dager, du overlever helt fint på litt mindre spennende mat.

Anonymkode: 32c75...57e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer litt på hvordan du har formulert deg når du har spurt vennene dine. For meg virker det veldig rart at ingen kan hjelpe, hvis du har forklart situasjonen for dem. 

Anonymkode: aa0e1...75a

Jeg skreiv: «Jeg er dessverre i karantene akkurat nå og i alle fall de neste 14 dagene, dette kom litt plumps på så jeg rakk ikke å handle det jeg skulle i dag, og trenger nødvendigvis varer for flere dager framover. Dersom jeg vippser deg, kunne du handlet for meg da og lagt det på trappa mi?» 

og 

«Jo det går bra, men kjedelig nå. Jeg begynner å bli fri for medisin og mat, og kunne trengt hjelp for å få handlet. Noen som har mulighet i dag eller i alle fall før helga?» (gruppechat) 

- i gruppechaten var det noen som foreslo at min datter kunne hjelpe. Min datter bor ikke her og det vet de godt, hun kommer heller ikke hjem fordi jeg er i karantene, noe som er helt logisk. 

 

TS

Anonymkode: b65c1...0ba

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er funksjonshemmet og isolert i leiligheten min året rundt. Får all mat, apotekvarer, klær osv. levert på døren. Skjønner ikke hvorfor ikke det skal kunne gå an for dere i koronakarantene å netthandle. 

Anonymkode: 32c75...57e

Ikke alle steder en får ting på døren, Corona eller ei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skreiv: «Jeg er dessverre i karantene akkurat nå og i alle fall de neste 14 dagene, dette kom litt plumps på så jeg rakk ikke å handle det jeg skulle i dag, og trenger nødvendigvis varer for flere dager framover. Dersom jeg vippser deg, kunne du handlet for meg da og lagt det på trappa mi?» 

og 

«Jo det går bra, men kjedelig nå. Jeg begynner å bli fri for medisin og mat, og kunne trengt hjelp for å få handlet. Noen som har mulighet i dag eller i alle fall før helga?» (gruppechat) 

- i gruppechaten var det noen som foreslo at min datter kunne hjelpe. Min datter bor ikke her og det vet de godt, hun kommer heller ikke hjem fordi jeg er i karantene, noe som er helt logisk. 

 

TS

Anonymkode: b65c1...0ba

Hva er det med de folkene du kjenner?

Legg den samme teksten ut på din vanlige FB feed, og legg gjerne til at du ikke har nær Fam i nærheten, og som kan hjelpe

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Imperfectionibus skrev:

Hva er det med de folkene du kjenner?

 

Folk jobber nærmest dag og natt for tiden. Jeg synes dere forventer altfor mye av folk. Først skal man jobbe ekstremt lange og krevende dager i helsevesenet, og så skal man bruke av sin dyrebare fritid til å farte rundt og handle inn for folk før man skal hjem og stupe i seng og sove fire timer før man skal på jobb igjen. Tilby i det minste folk en økonomisk kompensasjon. 

Anonymkode: 32c75...57e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja har sjekka ut, er dessverre ikke muligheten her. Men har benyttet Wolt noen ganger, og fått de å legge det på trappa. Men det er ikke noe jeg har råd til en hel uke til, kanskje lenger. 
TS

Anonymkode: b65c1...0ba

Finnes WOLT oppe i nord?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var dumt. Siden du jobber i helsevesenet antok jeg du bodde på et sted hvor det fantes flere funksjoner i nærmiljøet.

Men, du har brukt Wolt? Jeg trodde de bare kjørte i 4 større byer og eventuelt veldig kort i omkretsen?

Har du lagt ut en generell forespørsel på FB siden din? Se ikke bort fra at noen kjenner noen som kan ta med en handlepose for deg.

Anonymkode: 87720...622

Helsevesen finnes jo hvor som helst i hele landet og innbefatter mye. Bor der Wolt leverer fordi jeg bor i sentrumsområdet ja. Det finnes en Jokerbutikk og da jeg ringte å spurte så ville de være behjelpelig, men da måtte jeg egentlig fysisk i butikken å signere en leveringsavtale. De kunne også pakke ferdig varene så kunne noen betale og hente, men da er jeg nesten like langt, ettersom ingen av de jeg har spurt vil ta turen. De sa i alle fall at jeg kunne ringe igjen dersom det ble helt krise, så skulle de nok finne en løsning. Synes forøvrig Joker er ganske dyrt? Jeg holder på å sjekke om andre butikker tilbyr levering mot Vipps eller nettbetaling. Jeg kan jo ikke betale i døra.

Har ikke spurt på Facebook enda. Har mat noen dager til og noe fisk i fryseren. Men medisiner må jeg ha før helga.
 

TS 

Anonymkode: b65c1...0ba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er funksjonshemmet og isolert i leiligheten min året rundt. Får all mat, apotekvarer, klær osv. levert på døren. Skjønner ikke hvorfor ikke det skal kunne gå an for dere i koronakarantene å netthandle. 

Anonymkode: 32c75...57e

Så fortell hvordan du får det da, kanskje det kan hjelpe folk som sitter i karantene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bor ikke nord-Norge, men jeg bor heller ikke særlig sentralt. Jeg pleier å betale naboens tenåringer for å kjøpe inn de få varene jeg ikke får bestilt på nettet, og så har jeg skrevet fullmakt til at de kan hente ut varer for meg på posten. Når jeg bestiller reseptbelagte medisiner gjør jeg som nettapoteket anbefaler og skriver naboens navn som mottaker, og dermed får han hentet ut medisinene. Aldri opplevd problem med det. 

Det handler om at man må være litt fleksibel og senke krava. Kommunene har fullt opp og er tidspressa allerede, så synes ikke man kan kreve at de skal ta seg tid til å handle for folk som bare er syke i to uker. kollegaene dine har sannsynligvis fullt opp på jobb og har ikke tid eller overskudd til å lage mat til seg selv engang om jeg skal dømme utfra hvordan de jeg kjenner som jobber i helsevesenet har det for tiden. 

Kan ikke regne med å få tilsendt friske grønnsaker i posten, man må heller kjøpe hermetikk, frysetørket og posesuppe. Du har helt sikkert en god del mat i skap og fryser allerede, spis opp det. Det er kun snakk om fjorten dager, du overlever helt fint på litt mindre spennende mat.

Anonymkode: 32c75...57e

Jeg er ikke kravstor og lever alltid på «mindre spennende mat», forutsatt at jeg har mat. Nå begynner det å bli tomt. Jeg pleier ikke å hamstre hermetikk og kjøper ikke posemat, da jeg har fordøyelsessykdom og allergi. spiser uansett enkelt. 
Jeg vet hvor travle alle har det. Jeg er sjøl et sånt menneske som har mye å gjøre på jobb. Derfor kvier jeg meg å spørre. 
 

Det kunne aldri falt meg inn å skrive naboens navn på min medisinbestilling. Jeg har en avtale med apotek akkurat nå, om at noen kan hente ut medisin for meg bare jeg forteller hvem det er. 
 

For min del blir det nok mer enn 14 dager. Men vet ikke enda. 
 

TS

Anonymkode: b65c1...0ba

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så skikkelig kjipe venner du har TS, jeg blir målløs! 
 

I kommunen jeg bor i er det kun ett påvist tilfelle enda, men vi i boligfeltet har allerede snakket sammen om hvordan vi kan hjelpe hverandre. Du har ikke noen naboer som kan bidra da? 

Anonymkode: dfdc1...4a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så skikkelig kjipe venner du har TS, jeg blir målløs! 
 

I kommunen jeg bor i er det kun ett påvist tilfelle enda, men vi i boligfeltet har allerede snakket sammen om hvordan vi kan hjelpe hverandre. Du har ikke noen naboer som kan bidra da? 

Anonymkode: dfdc1...4a5

Jo, dette er liksom ikke et boligfelt, men en bydel, der man ikke nødvendigvis kjenner naboen. Jeg er sjøl oppvokst på et mindre sted og der ville det vært naturlig å snakke sammen slik du skriver. Jeg har noen som bor i samme hus som er bortreist. Vet ikke når de er tilbake, men ikke før etter helga.
 

Når det er sagt. Det finnes garantert noen som kan hjelpe meg, ikke minst min sjef som handlet for meg forrige gang det var behov. Kan spørre igjen. Men ville ikke at han skal hente ut resept-medisiner, da jeg ikke normalt pleier å fortelle mine diagnoser til sjefen. Ikke for det, han er fantastisk og ville nok ikke fokusert på det. 

Jeg er nok mer frustrert over at de jeg har  oppfattet som gode venner ikke stiller opp når jeg for første gang spør. 
 

TS

Anonymkode: b65c1...0ba

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Chroma
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skaff deg bedre venner. Det er i krisesituasjon du får vite hvem dine ekte venner og du har fått svare ditt.  

Anonymkode: 02c8f...a0f

Dette. Trist å høre at ingen stiller opp! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, SPOCA skrev:

Har du prøvd Meny.no eller Spar.no, hvis ikke Kolonial kan? 

Ellers synes jeg du har skikkelige dårlige "venner" (ville ikke kalt dem det engang), og håper det løser seg! 

Liker at du er løsningsorientert, men meny finnes faktisk ikke nord for Trondheim😂 

(finnes en butikk 30min utenfor Tromsø som har meny-utvalg, men den heter ikke meny).

 

Er forøvrig enig med deg og de andre, synes det er råttent gjort av vennene dine :( man må jo selv på butikken, det tar da ikke så mye lengre tid å da samtidig handle inn til sin venn og legge ved døra (så fremst man har bil, men det har jo «de fleste» her nord).

 

Skulle tilbydt meg å handle for deg, men wolt leverer ikke her jeg bor så regner med vi ikke bor i samme by.

Anonymkode: fbe80...6a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Liker at du er løsningsorientert, men meny finnes faktisk ikke nord for Trondheim😂 

(finnes en butikk 30min utenfor Tromsø som har meny-utvalg, men den heter ikke meny).

 

Er forøvrig enig med deg og de andre, synes det er råttent gjort av vennene dine :( man må jo selv på butikken, det tar da ikke så mye lengre tid å da samtidig handle inn til sin venn og legge ved døra (så fremst man har bil, men det har jo «de fleste» her nord).

 

Skulle tilbydt meg å handle for deg, men wolt leverer ikke her jeg bor så regner med vi ikke bor i samme by.

Anonymkode: fbe80...6a1

Hehe, skjønner. :) 

Forøvrig tilbyr joker.no også hjemlevering (ikke at jeg vet om det hjelper), men greit å komme med alternativer.

Endret av SPOCA
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jo, dette er liksom ikke et boligfelt, men en bydel, der man ikke nødvendigvis kjenner naboen. Jeg er sjøl oppvokst på et mindre sted og der ville det vært naturlig å snakke sammen slik du skriver. Jeg har noen som bor i samme hus som er bortreist. Vet ikke når de er tilbake, men ikke før etter helga.
 

Når det er sagt. Det finnes garantert noen som kan hjelpe meg, ikke minst min sjef som handlet for meg forrige gang det var behov. Kan spørre igjen. Men ville ikke at han skal hente ut resept-medisiner, da jeg ikke normalt pleier å fortelle mine diagnoser til sjefen. Ikke for det, han er fantastisk og ville nok ikke fokusert på det. 

Jeg er nok mer frustrert over at de jeg har  oppfattet som gode venner ikke stiller opp når jeg for første gang spør. 
 

TS

Anonymkode: b65c1...0ba

Spør på fb oppslagstavla på stedet du bor på. Reseptmedisinene kan du fikse online og få i postkassen. Den kan du gå til

Anonymkode: 647e7...366

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist å høre at ingen av vennene dine stiller opp for deg TS. Bor også i Nord og vil gjerne hjelpe om du bor i nærheten.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mia10

Hei ☺️

Jeg tror vi bor i samme by og i nærheten av hverandre, Wolt + Joker = sentrumsområdet i Tromsø...Jeg har bil og kan hjelpe deg, skjønner om du ikke vil legge ut denne forespørselen til 800 "venner" på facebook. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...