Gå til innhold

Venner som ikke tilbyr å hjelpe..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel merkelig fordi du bare tenker på deg selv?

Anonymkode: 5dcb7...963

Ikke sikker på hvem du svarte her. Men jeg håper ikke noen går rundt og kun tenker på seg selv. 
TS

Anonymkode: b65c1...0ba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men bor du i nærheten av meg så hjelper jeg - når jeg blir frisk og kommer meg ut av karantenen sjøl 😊 

TS

Anonymkode: b65c1...0ba

Tusen takk ❤️ Satser på at alt går bra, men hvis ikke så skal jeg skrike ut her 😆

Anonymkode: 4fe8c...3d2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen folk har en viss tendens til å bli borte om en i vennegjengen blir syk. Min mor var den i sin venninnegjeng som ringte og spurte andre om hvordan de hadde det. Så ble hun syk av kreft. Ingen som ringte henne og spurte hvordan det gikk. De bare *poof!* 


(Nå har hun fatigue og jeg er redd for henne med tanke på coronasmitten :cry3:)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Peanut skrev:

Noen folk har en viss tendens til å bli borte om en i vennegjengen blir syk. Min mor var den i sin venninnegjeng som ringte og spurte andre om hvordan de hadde det. Så ble hun syk av kreft. Ingen som ringte henne og spurte hvordan det gikk. De bare *poof!* 


(Nå har hun fatigue og jeg er redd for henne med tanke på coronasmitten :cry3:)

Huff. Så leit. Krysser fingrene for at det går bra med henne nå. Har sjøl en forelder som er innlagt på sykehus. God klem ❤️

Anonymkode: b65c1...0ba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis valget hadde stått mellom min egen velferd og at jeg i teorien kunne smittet noen andre så hadde jeg glatt brutt mitt eget isolat for å dra på butikken. Det kommer til et punkt der man gjør det man kan for å berge seg seg selv, så får heller naturen gjøre sitt med de andre. 

Anonymkode: c12e9...b3a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ser det ut til at du får hjelp. 

Veldig mange kommuner har frivilligsentral som sikkert kan hjelpe, spesielt når man er i karantene. Tror også Røde kors kan kontaktes. 

Endret av petterm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis valget hadde stått mellom min egen velferd og at jeg i teorien kunne smittet noen andre så hadde jeg glatt brutt mitt eget isolat for å dra på butikken. Det kommer til et punkt der man gjør det man kan for å berge seg seg selv, så får heller naturen gjøre sitt med de andre. 

Anonymkode: c12e9...b3a

Og dette er grunnen til at man har en pandemi. Herregud 🙄

Anonymkode: 40905...19a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, pautina skrev:

Spør på Facebook, da får de vist fram hvor snille de er når de melder at de kan gjøre det så da er plutselig de største egoistene også hjelpsomme..🙄 litt skuffende, men effektivt

Evt opprett en messenger-gruppe med hele vennegjengen.. da må de også svare for seg..

Anonymkode: 976b0...ee2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er vel typisk nordleninger!

Anonymkode: e5e29...bfd

Nei, det vil jeg ikke si. Ser du i tråden her bare,   så er det flere der i byen som står klare til å hjelpe ts.

Anonymkode: aa055...9f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lasox
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Folk jobber nærmest dag og natt for tiden. Jeg synes dere forventer altfor mye av folk. Først skal man jobbe ekstremt lange og krevende dager i helsevesenet, og så skal man bruke av sin dyrebare fritid til å farte rundt og handle inn for folk før man skal hjem og stupe i seng og sove fire timer før man skal på jobb igjen. Tilby i det minste folk en økonomisk kompensasjon. 

Anonymkode: 32c75...57e

Du høres ut som om jeg kjenner i familien. Bryr seg ikke om noen andre skal kun ha betaling/lønning for de minste tingene og du er vel en av de som ikke bryr seg om verken familie eller venner tenker jeg? Jesus lenge leve egoismen!

Når man er satt i karantene så er det av en grunn! I tilfelle man er smittet så skal man ikke smitte noen andre i landet, og da er det i det minste at man kan spørre det man trodde var venner eller familie til å hjelpe èn. Man blir jo selvfølgelig kompensert for bensin pluss noe tillegg for bryet, men og få vite at ingen kan hjelpe til når man er satt i karantene så ville jeg blankt kuttet de såkalte "vennene" og heller blitt kjent med noen andre. Vennskapet vil aldri bli det samme etter noe sånn oppførsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skremmende !! 
jeg jobber selv i helsevesenet, men er heldig å ikke jobbe i front, venninna mi er allmennlege uten nettverk her (kun mann og barn); har allerede informert hun om at om hun blir smitta/sett i karantene etter vakt så er mi leilighet hennar leilighet med mat og alt, og at jeg da heller drar på hytta 40 min unna og pendler på jobb de 2 ukene for at hun skal unngå å smitte sine barn og andre. Tenker at ekte vennskap handler om å gi og ta, spesielt i slike unntakstider :) 

Anonymkode: a1d8f...667

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skremmende !! 
jeg jobber selv i helsevesenet, men er heldig å ikke jobbe i front, venninna mi er allmennlege uten nettverk her (kun mann og barn); har allerede informert hun om at om hun blir smitta/sett i karantene etter vakt så er mi leilighet hennar leilighet med mat og alt, og at jeg da heller drar på hytta 40 min unna og pendler på jobb de 2 ukene for at hun skal unngå å smitte sine barn og andre. Tenker at ekte vennskap handler om å gi og ta, spesielt i slike unntakstider :) 

Anonymkode: a1d8f...667

Sånn skal, og bør, det være. 👌🏽
 

TS

Anonymkode: b65c1...0ba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

×
×
  • Opprett ny...