Gå til innhold

Flere enn meg som meg som er oppgitt og sint på de som ikke tok corona alvorlig med en gang?vorlig med


Gjest Jon Are

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg forventet at innlegget mitt ville treffe en nerve blant hysterikerne. Hva mener du egentlig er så dumt med å følge de nasjonale og lokale anbefalingene? Det er ikke uten grunn at du var så ordknapp i ditt innlegg. 

Anonymkode: f2290...f78

Hva er du mener er å være hysteriker? Jeg har ikke ringt nødnummeret, jeg har ikke hamstret noe annet enn et par tomatbønner og såpe... er det å være hysterisk?

Men jeg er såklart bekymret over utviklingen her, og folk som er i benektelse er jo enda verre..

Anonymkode: 4b878...04c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, ingen grunn til å være bekymret om en med cystisk fibrose får dette viruset nei... det er bare fordi folk tar det altfor seriøst.

Anonymkode: 4b878...04c

Det er andre anbefalinger for de risikoutsatte enn unge, friske mennesker. Det hadde du visst om du faktisk hadde forholdt deg til det FHI informerer om enn diverse svada nettsider. 

Anonymkode: f2290...f78

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men jeg er forbanna! 
Min kjære kollega sier jeg bør gå og sykemelde meg hvis jeg er så redd, at jeg kommer til å puste inn korona overalt på jobb når det har spredt seg skikkelig, og hvorfor jeg ikke har tatt influensavaksine hvis jeg er så redd? Idiot. 

Anonymkode: 4a141...9bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Are
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir så oppgitt over nordmenn. 

Hvem er det som først handler antibac, tørrvarer, og et lite lager medisiner, når VG anbefaler det og det blir hysteri? Det er jo slikt man har liggende hjemme da sykdom og kriser kan treffe plutselig når som helst. 

Som under en vanlig influensa knapt løfter et øyebryn. Utøver elendig handhygiene, går på jobb med feber, tropper opp på legekontoret med feber - med det resultatet at de spredde viruset til 1700 som døde i fjor. 

Og lykke til om de stenger ned alt av barnehager, skoler og arbeidsplasser i 1+ år. Da har vi ingen velferdsstat igjen når dette er ferdig. 

Jeg synes myndighetene og FHI har gjort en god jobb, da de allerede i Januar formidlet at dette kommer uansett, og at sakte spredning var målet. 

Anonymkode: 1c09f...818

Tror du det vil hjelpe økonomien med en slurvete og lite handlekraftig plan fra helsedirektoratet?  Du skriver at vi ikke har noen velferstat igjen om et år om vi satt alle i karantene  i 1 år.. Vel, forslaget til de fleste av oss som var litt i forkant,  var å sette befolkningen i karantene i 14 dager før det spredde seg så enormt. Jeg vil ikke tro det hjelper noe særlig på økonomien dersom vi får veldig mange smittede og sykehusene kollapser. Det er ikke hysteri , bere en realistisk holdning til en potensielt livsfarlig virus for oss alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er andre anbefalinger for de risikoutsatte enn unge, friske mennesker. Det hadde du visst om du faktisk hadde forholdt deg til det FHI informerer om enn diverse svada nettsider. 

Anonymkode: f2290...f78

Du har ikke mulighet til å innhente informasjon fra andre kilder enn våre myndigheter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Are
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tenkte du dette i fjor også da ca 1400 mennesker i Norge døde av influensa...?

Anonymkode: 736cb...1d1

Kan ikke sammenlignes. Det ble tilbudt Vaksine de alle i risikogruppen og også helsepersonell. Dette har vi ingen vaksine for og vi kjenner ikke viruset enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Agatha Spinatha skrev:

Du har ikke mulighet til å innhente informasjon fra andre kilder enn våre myndigheter?

Det er våre myndigheter som bestemmer de nasjonale anbefalingene, og eventuelt skole/arbeidsplass/etc som bestemmer lokale anbefalinger. Ikke VG, nettavisen eller andre "kilder", nei. 

Anonymkode: f2290...f78

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forventet at innlegget mitt ville treffe en nerve blant hysterikerne. Hva mener du egentlig er så dumt med å følge de nasjonale og lokale anbefalingene? Det er ikke uten grunn at du var så ordknapp i ditt innlegg. 

Anonymkode: f2290...f78

Hvilken nerve tror du blir aktivisert når jeg kan fortelle om at Cornasmitte er begynt å påvirke de ute i Nordsjøen? Noen refleksjoner rundt dette?  https://www.nettavisen.no/okonomi/equinor-en-person-smittet-av-coronaviruset-i-nordsjoen/3423935104.html

Endret av Agatha Spinatha
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har verken helseangst eller dødsangst. Jeg vet godt at jeg ikke er immun mot sykdom eller udødelig, men det gjør meg ingen verdens ting. Som jeg selv skriver følger jeg anbefalingene til FHI, universitetet og arbeidsplassen min, noe som gjør at jeg reduserer smitterisiko slik det er forventet at man skal gjøre. Anbefalingene er uansett ikke ekstraordinære, og jeg lever faktisk helt normalt selv om jeg innretter meg etter det. Bedre å leve slik enn å bekymre seg for å dø helt til den dagen det faktisk skjer. Hva slags liv er egentlig det? Jeg vil heller ha opplevd ting og så dø i en bilulykke i stedet for å ha vært isolert hjemme hele tiden og dø i en bilulykke den dagen man skal hamstre inn og fylle på antibac-lageret sitt. 

Anonymkode: f2290...f78

Det er vel opplagt for alle per nå at myndighetene har tatt altfor lett på dette og at man selv må skjønne hvor det bærer, ikke sitte å vente på at myndighetene skal komme seg up to speed. Bruk sunn fornuft og vis at du er i stand til å tenke selv, ikke gjem deg bak manglende råd fra myndighetene for å slippe å gjøre noen få ubeleiligheter. 

Du vil heller oppleve ting og dø enn å bekymre deg og være isolert... Dette er snakk om en ekstrem situasjon, hvor alle må gjøre sitt. Hvis du gjør litt tiltak de neste månedene får du mye lengre tid til å faktisk leve og gjøre ting. Hva er vitsen med å ta sjansen på å få permanente skader på lungene, eventuelt dø grunnet mangel på hjelp fra et presset helsevesen? Hvis du vil leve og oppleve ting, ta dette alvorlig noen måneder for å få flere år senere. 

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at det heller er for mye hysteri (i starten). Det rapporteres med STORE bokstaver, om død og dødelighet, om at folk bø hamstre osv. Det er mot sin hensikt. Hadde media rapportert nøkternt fra start, og på et mindre opphauset nivå, tror jeg ikke folk hadde blitt lei. Pga av at alt er "krise" i media, selv om det er små ilandsproblemer, tror jeg mange ikke tar de alvorlige sakene seriøst. Jeg savner tiden da man kun hadde NRK å forholde seg til, og alle fikk samme informasjon. Nå blir man bombadert fra alle kanter, hvor det ene mediet skal rapportere mer dramatisk enn det andre. Nå har ordet krise blitt så dagligdags at ingen tror på det lenger, og jeg må bare skru av.  

Og så tror jeg at nordmenn stoler så mye på helseapparatet at "det skjer ikke her", for vi blir tatt vare på uten å tenke over hvor godt vi har det. Vi har generelt god helse her i landet også. Og vi har blitt et egoistisk folkeslag som tenker mest på oss selv. 

Jeg har hjemmekontor og kjenner på både feber og hoste, selv om sannsynligheten for at jeg er smittet er svært, svært lav. Jeg har hverken vært i utlandet eller hatt med noen som har reist å gjøre. Jeg har vært på hytta en lengre periode (den ligger avsides til), og jeg har knapt vært på butikken. Men jeg har svak psyke, og jeg tror viruset har trengt seg sakte, men sikkert inn. 

 

 

Anonymkode: a26ea...d46

Du mener man skal la være å skrive om dette for at folk ikke skal bli "lei". Ganske provoserende for oss som vet hvor mye skade dette viruset kan gjøre å lese at folk skal spares for å bli "lei" av å høre om det. De vil heller lese om Kim Kardashians nye rumpeoperasjon enn å høre mer om Corona liksom. Og dette skal vi liksom ta hensyn til samtidig som denne krisen folk er "lei" skaper situasjoner i Italia der folk blir overlatt for å dø grunnet sprengt kapasitet i helsevesenet?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Jon Are skrev:

Kan ikke sammenlignes. Det ble tilbudt Vaksine de alle i risikogruppen og også helsepersonell. Dette har vi ingen vaksine for og vi kjenner ikke viruset enda.

Dette reduserer ikke antallet på de personene som faktisk døde av influensa, til tross for vaksine.

Dessuten er det slettes ikke slik smittevernshåndtering med vanlig influensa slik det er med Corona. Har du egentlig levd? 

Anonymkode: f2290...f78

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er våre myndigheter som bestemmer de nasjonale anbefalingene, og eventuelt skole/arbeidsplass/etc som bestemmer lokale anbefalinger. Ikke VG, nettavisen eller andre "kilder", nei. 

Anonymkode: f2290...f78

Du svarer ikke på spørsmålet.. Du har ikke andre kilder å innhente informasjon fra? Det er et fåtall som ikke har skjønt at dette ikke er sesong influensa..

Endret av Agatha Spinatha
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Agatha Spinatha skrev:

Hvilken nerve tror du blir aktivisert når jeg kan fortelle om at Cornasmitte er begynt å påvirke de ute i Nordsjøen? Noen refleksjoner rundt dette?  https://www.nettavisen.no/okonomi/equinor-en-person-smittet-av-coronaviruset-i-nordsjoen/3423935104.html

Det har ingenting med innlegget mitt å gjøre. 

Anonymkode: f2290...f78

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dette reduserer ikke antallet på de personene som faktisk døde av influensa, til tross for vaksine.

Dessuten er det slettes ikke slik smittevernshåndtering med vanlig influensa slik det er med Corona. Har du egentlig levd? 

Anonymkode: f2290...f78

Du har jo ikke innhentet deg tilstrekkelig nok informasjon for å kunne uttale deg. Har du ikke tilgang på aviser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Agatha Spinatha skrev:

Du svarer ikke på spørsmålet.. Du har ikke andre kilder å innhente informasjon fra? Det er et fåtall som ikke har skjønt at dette ikke er sesong influensa..

Det er jo ingen som hevder at Corona er sesonginfluensa. 

Anonymkode: f2290...f78

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det har ingenting med innlegget mitt å gjøre. 

Anonymkode: f2290...f78

Selvfølgelig har det det da dette er konsekvensene av å la viruset herje fritt.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Agatha Spinatha skrev:

Du har jo ikke innhentet deg tilstrekkelig nok informasjon for å kunne uttale deg. Har du ikke tilgang på aviser?

Til informasjon gir FHI ut daglige rapporter om Corona-situasjonen. Jeg anbefaler deg å være kildekritisk. 

Anonymkode: f2290...f78

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er jo ingen som hevder at Corona er sesonginfluensa. 

Anonymkode: f2290...f78

Du har jo åpenbart ikke fått med alvorlighetsgraden av dette. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Agatha Spinatha skrev:

Selvfølgelig har det det da dette er konsekvensene av å la viruset herje fritt.  

Det har ikke det da jeg påpeker at man skal følge de nasjonale og lokale anbefalingene, noe du overser glatt. Ja, her har vi en hysteriker!

Anonymkode: f2290...f78

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Jon Are skrev:

Ja, som tittelen sier , er dere det?  

Egentlig ikke.  Men jeg er mer oppgitt over de som i dag ikke ser alvoret i det vi står overfor. 

Som for eksempel en venninne av meg som gikk på jobb i dag med feber, hoste og nedsatt allmenntilstand fordi hun mener alt rundt covid-19 er opphauset.  Jeg kjenner henne godt nok til å vite at hun vanligvis ville holdt seg hjemme med slike symptomer, men i dag gjorde hun det ikke.  Idioti!  Og slik trass irriterer meg. 

 

Anonymkode: 96117...6f4

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er du mener er å være hysteriker? Jeg har ikke ringt nødnummeret, jeg har ikke hamstret noe annet enn et par tomatbønner og såpe... er det å være hysterisk?

Men jeg er såklart bekymret over utviklingen her, og folk som er i benektelse er jo enda verre..

Anonymkode: 4b878...04c

Du kan bare ta en kikk i denne tråden, og forumet for øvrig. Da får du en god pekepinn. 

Anonymkode: f2290...f78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...