Gå til innhold

Gjør jeg noe feil på finn? Kjøp


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Synes også meldingen er helt fin. Så bare spekulerer videre. Er det en veldig populær gjenstand du er ute etter. Kanskje selgere får veldig mange meldinger og svarer de første?

ps, jeg har forresten fått en del sånne «har ikke sett din melding før nå» meldinger i siste, ikke nå men et par uker tidligere 

Anonymkode: 47ae8...154

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ts her.

Tror ikke den er så veldig ettertraktet, siden annonsene ligger ute så lenge. Vil helst ikke si akkurat hva det er, men noe tilsvarende ville vært en voksipose med utgått motiv, rørospledd med gammelt motiv o.l. Blir også solgt for under 250kr så ikke noe superdyrt i utgangspunktet. 

Har fortsatt ikke fått noe svar, så leter videre :)

Anonymkode: 156f9...0fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pastpresent

Jeg svarer alle med unntak av de som kommer med helt åpenbare skambud. Synes det er litt uhøflig å ikke svare når noen viser interesse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meldingen din er grei den, men i stedet for «kan komme å hente når det passer for deg» kan du foreslå spesifikt tidspunkt ala «kan komme og hente den på søndag klokka 5 om det passer for deg. Ring meg gjerne på tlf XXX så avtaler vi nærmere». Da blir det ikke så mye for selger å forholde seg til.

Anonymkode: 04970...8c7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Meldingen din er grei den, men i stedet for «kan komme å hente når det passer for deg» kan du foreslå spesifikt tidspunkt ala «kan komme og hente den på søndag klokka 5 om det passer for deg. Ring meg gjerne på tlf XXX så avtaler vi nærmere». Da blir det ikke så mye for selger å forholde seg til.

Anonymkode: 04970...8c7

Ser mange foreslår tlfnr og ringing, er det virkelig vanlig? Har aldri ringt eller fått forespørsel om det før. 

Kan så klart foreslå et satt tidspunkt men om de da får andre interesserte som kan komme før er det litt kjipt. 

Anonymkode: 156f9...0fe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror de bare har glemt deg. Opplever det en del. Litt synd at Finn ikke har en funksjon for å markere meldinger som uleste. Det er så fort gjort å lese en melding og mens man tenker ut hva man skal svare ringer telefonen eller noe annet skjer som gjør at man ikke får svart der og da. Og når meldinger ikke lenger lyser mot deg med sin ulest-prikk går den fort i glemmeboken. 

Send dem en ny melding og si at du fremdeles er interessert. Vet ikke om det bare er jeg som er litt treg, men jeg opplevde en gang en dame som ble kjempeoverrasket over at jeg fremdeles var interessert i noe tre hele dager senere. Synes det var litt rart, men det er kanskje forskjell i hvor raskt vi opplever tiden at tiden går?

Anonymkode: 6c9ac...f44

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 hours ago, AnonymBruker said:

Ser mange foreslår tlfnr og ringing, er det virkelig vanlig? Har aldri ringt eller fått forespørsel om det før. 

Kan så klart foreslå et satt tidspunkt men om de da får andre interesserte som kan komme før er det litt kjipt. 

Anonymkode: 156f9...0fe

Det er mer lettvint fordi om man sier «kan kommer når det passer for deg» så blir det ekstremt vagt, og mange gidder rett og slett ikke kikke gjennom kalenderen sin for å finne ut eksakt når de har tid. Foreslår du tidspunkt får du enten ja, nei, eller et nytt forslag tilbake.

Hvilke andre kjøpere? Sa du ikke nettopp at det ikke var så veldig populære varer du var ute etter? Og da får du i det minste kanskje en avtale - akkurat nå får du jo ikke napp i det hele tatt.

Anonymkode: 04970...8c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er annonsene du svarer på, er veldig gamle? Der har selgere kanskje allerede «gitt opp» å selge, og glemte finn-innlogginga si? 

Anonymkode: 47ae8...154

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, AnonymBruker said:

Det er mer lettvint fordi om man sier «kan kommer når det passer for deg» så blir det ekstremt vagt, og mange gidder rett og slett ikke kikke gjennom kalenderen sin for å finne ut eksakt når de har tid. Foreslår du tidspunkt får du enten ja, nei, eller et nytt forslag tilbake.

Hvilke andre kjøpere? Sa du ikke nettopp at det ikke var så veldig populære varer du var ute etter? Og da får du i det minste kanskje en avtale - akkurat nå får du jo ikke napp i det hele tatt.

Anonymkode: 04970...8c7

Så du tenker at de ikke svarer fordi jeg sier jeg kan komme når det passer for dem? Vet ikke om det er andre kjøpere, men ønsker å gi beskjed om at jeg kan komme raskt slik at ingen andre får den :) har vært sending for tre av disse men kan jo prøve å si et tidspunkt kort frem i tid neste gang. 

13 hours ago, AnonymBruker said:

Er annonsene du svarer på, er veldig gamle? Der har selgere kanskje allerede «gitt opp» å selge, og glemte finn-innlogginga si? 

Nei, midten/slutten av februar på disse nå, en utgikk etter lang stund (det er vel 60 dager). 

Kom en ny annonse på samme ting i dag så krysser fingre 😛

TS

Anonymkode: 156f9...0fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker said:

Så du tenker at de ikke svarer fordi jeg sier jeg kan komme når det passer for dem? Vet ikke om det er andre kjøpere, men ønsker å gi beskjed om at jeg kan komme raskt slik at ingen andre får den :) har vært sending for tre av disse men kan jo prøve å si et tidspunkt kort frem i tid neste gang. 

Nei, midten/slutten av februar på disse nå, en utgikk etter lang stund (det er vel 60 dager). 

Kom en ny annonse på samme ting i dag så krysser fingre 😛

TS

Anonymkode: 156f9...0fe

Det er i hvert fall sånn for meg. Får jeg den «jeg kan når det passer» så må jeg aktivt lete i kalenderen min og bare, åh, styr. Gidder heller ikke dra helt til posten med en vare. Er det snakk om et spesifikt tidspunkt er det enten ja eller nei, eller jeg ser etter neste ledige tidspunkt. Nå svarer jeg de fleste da, men noen er jo bare mer sky (skye?) enn andre.

Anonymkode: 04970...8c7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er i hvert fall sånn for meg. Får jeg den «jeg kan når det passer» så må jeg aktivt lete i kalenderen min og bare, åh, styr. Gidder heller ikke dra helt til posten med en vare. Er det snakk om et spesifikt tidspunkt er det enten ja eller nei, eller jeg ser etter neste ledige tidspunkt. Nå svarer jeg de fleste da, men noen er jo bare mer sky (skye?) enn andre.

Anonymkode: 04970...8c7

Bare for å se om jeg forstår dette rett, om jeg sier "kan hente i morgen klokka 18" så går det fint å finne et tidspunkt som passer for deg, f.eks lørdag 13:00, men om jeg sier "når det passer for deg" så kommer du ikke frem til lørdag 13:00? Virker litt sært synes jeg.

Anonymkode: 156f9...0fe

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her, fikk endelig svar.

Litt usikker på om jeg får kjøpe men selger skrev "har litt dårlig tid nå men kan se på det på søndag". Takket for svar og sendte han info om adresse og ba om nr for vipps, så får se om jeg hører noe mer 😛

Anonymkode: 156f9...0fe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen selgere (og kjøpere) er bare ufattelig treige med å svare og elendige på å kommunisere. Det har vært 3 stk i det siste som har bedrevet korte setninger kommunikasjon på flere av mine annonser. De sender altså EN mld pr 24 time, og felles er at de ikke har gjennomført transaksjonen enda de selv gir uttrykk for at de er interesserte og vil ha gjenstandene. Men, bruker du appen eller nettversjonen? Jeg måtte slette appen for det ble stadig kluss med svar og meldinger fra potensielle kunder som ikke km frem til meg. Brukte de nettversjonen av finn til å sende mld da fikk jeg meldingene. Ellers ingenting på appen. 

Når noen bruker evigheter på å svare meg, samt forsøker å gi et bilde av seg selv som viktig og travel, da bare sletter jeg meldingene de sender, for jeg gidder ikke gå og vente på at de endelig skal svare. Selger ofte tingen videre til nestemann da. Jeg velger alltid å gi tydelig beskjed til kunde som er på venteliste og om kunden er skikkelig til å kommunisere. Andre med "Hay jag hentar i dag, mot 100 i bud!" gidder jeg ikke å svare.

Anonymkode: 56c95...83b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Noen selgere (og kjøpere) er bare ufattelig treige med å svare og elendige på å kommunisere. Det har vært 3 stk i det siste som har bedrevet korte setninger kommunikasjon på flere av mine annonser. De sender altså EN mld pr 24 time, og felles er at de ikke har gjennomført transaksjonen enda de selv gir uttrykk for at de er interesserte og vil ha gjenstandene. Men, bruker du appen eller nettversjonen? Jeg måtte slette appen for det ble stadig kluss med svar og meldinger fra potensielle kunder som ikke km frem til meg. Brukte de nettversjonen av finn til å sende mld da fikk jeg meldingene. Ellers ingenting på appen. 

Når noen bruker evigheter på å svare meg, samt forsøker å gi et bilde av seg selv som viktig og travel, da bare sletter jeg meldingene de sender, for jeg gidder ikke gå og vente på at de endelig skal svare. Selger ofte tingen videre til nestemann da. Jeg velger alltid å gi tydelig beskjed til kunde som er på venteliste og om kunden er skikkelig til å kommunisere. Andre med "Hay jag hentar i dag, mot 100 i bud!" gidder jeg ikke å svare.

Anonymkode: 56c95...83b

Jeg bruker nettsiden, som de siste dagene har blitt endret til å få irriterende filter som dekker halve skjermen, aktiverer tastatur og viser 2 linjer innhold 😛

føler jeg har vært ganske presis og svart raskt, ikke noe vingling eller pruting. Skjønner godt hva du mener, hadde en som var treg i fjor.

"Fortsatt til salgs?"

Meg: "ja det er den :)"

2 døgn senere: "hva er mål på denne?"

Meg: "som beskrevet i annonsen er den 23cm bred og 31cm høy"

1 døgn senere: "kan du sende?"

Meg: "kan sendes mot porto, vil du kjøpe den må jeg få adresse og navn. Har mulighet til å sende i morgen etter jobb" (stod i annonsen at jeg kan sende om kjøper betaler frakt, tydeligvis vanskelig å lese annonsen på 6 linjer)

1 døgn senere:"har du flere bilder?"

Sendte han flere bilder og skrev "Her er bildene :) gi beskjed om du vil kjøpe, har andre som også er interresert"

3 dager senere har jeg ikke hørt noe så sender en mld om at jeg antar han ikke lenger er interessert så jeg selger den til noen som kan hente i dag.

Ytterligere 2 dager går før jeg får kjeft for å ha solgt den til noen andre 😛

 

Anonymkode: 156f9...0fe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

Bare for å se om jeg forstår dette rett, om jeg sier "kan hente i morgen klokka 18" så går det fint å finne et tidspunkt som passer for deg, f.eks lørdag 13:00, men om jeg sier "når det passer for deg" så kommer du ikke frem til lørdag 13:00? Virker litt sært synes jeg.

Anonymkode: 156f9...0fe

Riktig. Er ikke så interessert i å selge at jeg gidder ha en eviglang samtale hvor vi kaster ulike tidspunkt fram og tilbake for å prøve å finne ut noe. Da dropper jeg heller salget og venter på noen andre. Har nok kjas og mas i hverdagen fra før av.

Anonymkode: 04970...8c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...