AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #1 Del Skrevet 11. mars 2020 Har lenge vært på utkikk etter en gjenstand som ikke lenger selges i butikk. Tenkte derfor kjøpe brukt, og har den siste måneden funnet fire på finn. Sender melding som ser slik ut: "Hei, ønsker å kjøpe denne om den fortsatt er til salgs Har vipps og betaler frakt (evt samme by: kan hente når det passer deg.) Gi gjerne beskjed om den er solgt så kan jeg lete videre. Med vennlig hilsen navn" ingen svarer, meldingen er markert som sett. Annonsene er fortsatt ute og ikke markert solgt, en fikk ny pris (lavere) og en utløpt. Har navn og er identifisert som finn bruker med 10 i rating. Må være noe feil med det jeg skriver, men hva? Er ikke raske salg uten pruting det man ønsker? Anonymkode: 156f9...0fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #2 Del Skrevet 11. mars 2020 Sikker på at meldingen din kommer fram? Høres merkelig ut:/ Anonymkode: 716a1...179 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #3 Del Skrevet 11. mars 2020 Just now, AnonymBruker said: Sikker på at meldingen din kommer fram? Høres merkelig ut:/ Anonymkode: 716a1...179 De blir først markert som levert, deretter sett når selger har vært på så regner med det altså. Har også en annonse ute hvor jeg fikk sendt mlder frem og tilbake, så kan ikke tro noe er feil sånn sett. Anonymkode: 156f9...0fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Høyeheler Skrevet 11. mars 2020 #4 Del Skrevet 11. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har lenge vært på utkikk etter en gjenstand som ikke lenger selges i butikk. Tenkte derfor kjøpe brukt, og har den siste måneden funnet fire på finn. Sender melding som ser slik ut: "Hei, ønsker å kjøpe denne om den fortsatt er til salgs Har vipps og betaler frakt (evt samme by: kan hente når det passer deg.) Gi gjerne beskjed om den er solgt så kan jeg lete videre. Med vennlig hilsen navn" ingen svarer, meldingen er markert som sett. Annonsene er fortsatt ute og ikke markert solgt, en fikk ny pris (lavere) og en utløpt. Har navn og er identifisert som finn bruker med 10 i rating. Må være noe feil med det jeg skriver, men hva? Er ikke raske salg uten pruting det man ønsker? Anonymkode: 156f9...0fe Ikke alle på finn svarer på meldinger. Ring selger det viker alltid. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #5 Del Skrevet 11. mars 2020 1 minutt siden, Høyeheler said: Ikke alle på finn svarer på meldinger. Ring selger det viker alltid. Ingen har oppgitt nummer (sånn greie hvor man kan trykke vis nummer), så det blir litt vanskelig med mindre jeg begynner å søke de opp på nett stalkermode 😛 Anonymkode: 156f9...0fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #6 Del Skrevet 11. mars 2020 Opplevde dette en del i sommer, da jeg var jakt etter noe som tydeligvis mange ville ha. Gikk ett par dager så var annonsene slettet. Synes meldingen du sender er grei, og når de ikke oppgir telefonnummer, så ser jeg ikke hva annet du faktisk kunne gjort. Prøv å legge med ditt eget tlf-nr å se om det hjelper? Anonymkode: 19ec4...c83 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Høyeheler Skrevet 11. mars 2020 #7 Del Skrevet 11. mars 2020 Ingen har oppgitt nummer (sånn greie hvor man kan trykke vis nummer), så det blir litt vanskelig med mindre jeg begynner å søke de opp på nett stalkermode 😛 Anonymkode: 156f9...0fe her kan selger ha glemt deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #8 Del Skrevet 11. mars 2020 Legg ved tlf nr ditt? Anonymkode: 2a477...48c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #9 Del Skrevet 11. mars 2020 15 minutter siden, AnonymBruker said: Opplevde dette en del i sommer, da jeg var jakt etter noe som tydeligvis mange ville ha. Gikk ett par dager så var annonsene slettet. Synes meldingen du sender er grei, og når de ikke oppgir telefonnummer, så ser jeg ikke hva annet du faktisk kunne gjort. Prøv å legge med ditt eget tlf-nr å se om det hjelper? Anonymkode: 19ec4...c83 Hadde skjønt det om de ble markert som solgt eller fjernet men tre er der enda, så blir ikke klok på dette. Sender mld til den nyeste nå med at jeg fortsatt er intr. og legger ved epost og mitt tlf nummer. Til deg som sier jeg kanskje ble glemt, men glemt av fire? Det skal vel godt gjøres? Bor i Norge og har et norskt traust navn om noen er redd for styr med frakt eller er rasister også. Anonymkode: 156f9...0fe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #10 Del Skrevet 11. mars 2020 Kan du teste med noen du kjenner som skal selge noe? Send melding og se om den når frem. Høres merkelig ut med 4 som ikke svarer. Anonymkode: 1e4c7...4b1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #11 Del Skrevet 11. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker said: Kan du teste med noen du kjenner som skal selge noe? Send melding og se om den når frem. Høres merkelig ut med 4 som ikke svarer. Anonymkode: 1e4c7...4b1 Har fått meldinger på mine annonser, men skal få henta tlf til mannen og lage en annonse for å teste nå Anonymkode: 156f9...0fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #12 Del Skrevet 11. mars 2020 Melding fungerte helt fint, hadde håpet noe var galt men nei. Dere som selger på finn, sletter/markerer dere som solgt etter salg? Svarer dere de andre? Synes det virker rart å lese meldingen og så ikke svare. Selv gir jeg alltid beskjed og setter solgt på annonsen. Kanskje jeg er den rare 😛 Anonymkode: 156f9...0fe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hvitegardiner Skrevet 11. mars 2020 #13 Del Skrevet 11. mars 2020 Det høres ikke noe feil ut med meldingen din. Den er kanskje litt mer "på" enn andre som bare skriver at de gjerne vil kjøpe og spør om når de kan hente, men det er positivt å gå rett på sak. Det kan hende at de du skriver til ikke er så interessert i å sende tingen. Det er enklere om noen bare kommer innom å henter så man slipper å kjøpe bobleplast og pakke inn og ta en ekstra kjøretur gjennom bommen for å sende pakke. Du kan jo kanskje prøve å skrive "Hei! Er veldig interessert i å kjøpe den. Har du mulighet til å sende? Vippser deg på forhånd og betaler frakt Vennlig hilsen" 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #14 Del Skrevet 11. mars 2020 Når jeg selger på Finn har jeg ofte mange annonser ute og kan få veldig mange meldinger i perioder jeg har noe attraktivt til salgs. Jeg åpner meldinger men svarer ikke alle alltid desverre. Jeg lar annonsen stå til noen har hentet eller betalt for varen, men det kan gå mange dager fra noen sier de vil komme på søndag å hente. Da står annonsen som tilgjengelig helt fra mandag til søndag og jeg venter med å svare andre interesserte til jeg har sett om personen dukker opp eller ikke. Noen ganger svarer jeg at tingen er reservert og at jeg kan gi beskjed nærmere, men det er ikke alltid jeg svarer. Det er helt tilfeldig så du skal hvertfall ikke ta det personlig! Anonymkode: 2a514...861 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #15 Del Skrevet 11. mars 2020 Ofte er det mange som svarer på annonser og de som selger er helt vanlige mennesker med normale liv, dersom de er på jobb når meldingen din tikker inn, eller sammen med barna ved middagsbordet osv så hender det at det går i glemmeboken å svare, spesielt hvis man allerede har lovet bort varen til noen andre og dermed ikke har behov for å svare flere. Ja, jeg prøver selv å svare alle, i det minste med «har lovet den bort til noen som henter i helga, dersom de ikke kommer kan du kjøpe den» eller noe lignende, men som sagt hender det at jeg ikke rekker å svare alle når 20 stykker sender melding bare mens jeg er på jobb for eksempel, også blir den oversett når jeg endelig har ledig tid Anonymkode: 5dbe2...232 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #16 Del Skrevet 11. mars 2020 1 hour ago, Hvitegardiner said: Det er enklere om noen bare kommer innom å henter så man slipper å kjøpe bobleplast og pakke inn og ta en ekstra kjøretur gjennom bommen for å sende pakke. Er tekstil så holder med en plastpose eller to, og ikke noe stort så bør være greit å sende om man handler i nærheten av post i butikk. Foretrekker å sende selv da kjøpere har en lei uvane med å ikke møtes til avtalt tid. Tur på posten tar jeg når jeg likevel er der, men kanskje ikke slik alle steder? Får se om jeg får noe svar i løpet av dagen Anonymkode: 156f9...0fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #17 Del Skrevet 11. mars 2020 Mange folk på Finn er jo helt ubrukelige. Opplever det selv. Heldigvis er de fleste oppegående. Jeg tror du bare har hatt uflaks med selgere og det er lov å purre på meldinger. Anonymkode: b6008...524 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #18 Del Skrevet 11. mars 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Er tekstil så holder med en plastpose eller to, og ikke noe stort så bør være greit å sende om man handler i nærheten av post i butikk. Foretrekker å sende selv da kjøpere har en lei uvane med å ikke møtes til avtalt tid. Tur på posten tar jeg når jeg likevel er der, men kanskje ikke slik alle steder? Får se om jeg får noe svar i løpet av dagen Anonymkode: 156f9...0fe burde ikke være noe problem å sende for de som uansett kjører forbi postkontoret i hverdagen. Men jeg har vært i kontakt med selgere som sier de ikke vil kjøre gjennom bommen eller vil ha dekket det det koster å kjøre gjennom bommen også. Og jeg ser jo den, kjedelig å selge noe for 150 kroner også koster bommen 40 kroner hver vei.. Tjente ikke mye da. Anonymkode: 2a514...861 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #19 Del Skrevet 11. mars 2020 Synes melding din er fin. Svarer bestandig alle, selv om varen er reservert eller solgt. Markerer som solgt ganske fort etter at varen er hentet. Kanskje du har vært uheldig. Noen gidder ikke svare, og andre har rett og slett glemt det. Anonymkode: afa9a...a39 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #20 Del Skrevet 11. mars 2020 Meldingen din er helt fin, jeg pleier å skrive det samme. Gjetter at tingen er kjempepopulær og at selger får veldig mange henvendelser. Anonymkode: f8a08...42e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå