AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #41 Del Skrevet 10. mars 2020 2 timer siden, abc123detvardet skrev: Er på butikken hver dag, til og med på søndager. Har aldri sett at dem vasker dem. Kan hende de gjør det der du bor, og kan hende de gjør det andre steder. Men basert på hvor skitne mange av dem, vil jeg si at dem ikke vaskes regelmessig. At du har sett at dem er ikke nok bevis til at dem faktisk gjør det andre steder. Jobber på Obs, og vi vasker dem en gang i uka. Anonymkode: cb3bc...d14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #42 Del Skrevet 10. mars 2020 Jeg tror jeg er i gruppen som blir kalt hysterisk ang. corona, men jeg synes noen her er litt maniske. Husk at det viktige er å bryte kjeden som gjør at du kan få viruset inn i kroppen. Det skjer hovedsaklig gjennom hendene og ansiktet. Ikke ta deg i ansiktet mens du er ute. Når du har handlet renser du hendene med alkohol og kanskje tørker litt av håndtaket på posene. Da har du fjernet nesten alle virus du får med deg. La posene stå på gulvet når du kommer hjem, og pakk dem bort. Evt. restvirus vil sannsynligvis dø etter 24 timer, så hvis ikke du tar på ting igjen før det så vil de forsvinne av seg selv. Det samme gjelder yttertøy. Utover det er det viktigste å holde seg mest mulig unna andre personer. Gå helst i butikken mens det er få andre kunder, f.eks. om morgenen og formiddagen på hverdager. Da unngår du dråpesmitte fra lufta også. Det er ikke noe galt med renslighet i hjemmet, men så lenge ikke man har dratt med seg virus inn så vil de ikke oppstå i boligen. De kan heller ikke formere seg utenfor kroppen. Anonymkode: d0bfb...69a 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #43 Del Skrevet 10. mars 2020 Men hva gjør man når man er student med obligatorisk oppmøte, og er nødt til pendle med kollektivtransport daglig? 🙈 Anonymkode: cb3bc...d14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #44 Del Skrevet 10. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men hva gjør man når man er student med obligatorisk oppmøte, og er nødt til pendle med kollektivtransport daglig? 🙈 Anonymkode: cb3bc...d14 Da får du følge myndighetene sine råd når du er ute av hjemmet. Anonymkode: 3054e...617 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #45 Del Skrevet 10. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da får du følge myndighetene sine råd når du er ute av hjemmet. Anonymkode: 3054e...617 Det vil si vaske hendene hyppig og hoste i albuen osv? Men det hjelper jo ikke så veldig hvis virusene ligger i luften når jeg går forbi 😕 Anonymkode: cb3bc...d14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nerine_ Skrevet 10. mars 2020 #46 Del Skrevet 10. mars 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er nok mer sjuskete enn enn mange, jeg har tannbørste stående ved vasken på badet 🤔 Jeg er derimot «corona hysterisk», jeg ser ikke på det som hysteri, men fornuft. Å beskytte tannkosten mot basiller på eget bad har ikke så mye med Corona å gjøre. Jeg vil fokusere på å stanse Corona å komme inn i mitt hjem, og slik sett inn i våre kropper. Vi begrenser oss sosial. Det inkluderer handling, trening etc. Vi vurderer hjemmeundervisning av barna. Vi har avlyst påskeferie. Vi gjør også slike tiltak som håndsprit i gangen, på vei til håndvask. Sko skal ikke inn, før sprayet. Vi bruker hansker ute. Ungene får ikke ha besøk, og vi sosialiserer oss over telefon. Den store bøygen er ungene. Jeg skal i dag å kjøpe bandasje, og må inn på et apotek. Liker det lite. Tørker stadig av mobil, ratt, girspaken, håndtak. Unngår kontanter og unngår pinkode, tæpper for hardelivet. Anonymkode: 90303...eac Spraye skoa fordi atte....? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #47 Del Skrevet 10. mars 2020 Oj da. Da har vi fått beskjed om skjerpe retningslinjer på mannens arbeidsplass. Så nå kan vi faktisk ikke risikere å møte noen som skulle vært i karantene etc... Så vi får bare sette oss i karantene. Dette ble plutselig mye mer seriøst. Nå blir alt som skal i hus også vasket på vaskerommet før det kommer inn i hus. Dette blir vanskelig siden vi har barn. Dagligvarer kan jo tørkes over før vi tar det på kjøkkenet. Også må vi prøve å få barna til å bli mer hygienisk... Men jeg ser for meg at dette blir en kamp i motbakke. Særlig siden folk åpenbart gir blaffen. Anonymkode: 3054e...617 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nerine_ Skrevet 10. mars 2020 #48 Del Skrevet 10. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Oj da. Da har vi fått beskjed om skjerpe retningslinjer på mannens arbeidsplass. Så nå kan vi faktisk ikke risikere å møte noen som skulle vært i karantene etc... Så vi får bare sette oss i karantene. Dette ble plutselig mye mer seriøst. Nå blir alt som skal i hus også vasket på vaskerommet før det kommer inn i hus. Dette blir vanskelig siden vi har barn. Dagligvarer kan jo tørkes over før vi tar det på kjøkkenet. Også må vi prøve å få barna til å bli mer hygienisk... Men jeg ser for meg at dette blir en kamp i motbakke. Særlig siden folk åpenbart gir blaffen. Anonymkode: 3054e...617 Er det noen grunn for at dere setter dere selv i karantene? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #49 Del Skrevet 10. mars 2020 Akkurat nå, Nerine_ skrev: Er det noen grunn for at dere setter dere selv i karantene? På grunn av at mannen ikke får møte på jobb om det er noen grunn til å tro han kan ha vært i nærheten av smitte. Pga fare for videre smittespredning. Så vi unngår enhver risiko vi kan fra nå av. Jeg er i en spesiell situasjon, så da kan vi gjøre det. Tror det er flere som kommer til å ta lignende avgjørelser etterhvert. Anonymkode: 3054e...617 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nerine_ Skrevet 10. mars 2020 #50 Del Skrevet 10. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: På grunn av at mannen ikke får møte på jobb om det er noen grunn til å tro han kan ha vært i nærheten av smitte. Pga fare for videre smittespredning. Så vi unngår enhver risiko vi kan fra nå av. Jeg er i en spesiell situasjon, så da kan vi gjøre det. Tror det er flere som kommer til å ta lignende avgjørelser etterhvert. Anonymkode: 3054e...617 Men har dere noen grunn til å tro at dere har vært i nærheten av smittebærere...? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #51 Del Skrevet 10. mars 2020 5 minutter siden, Nerine_ skrev: Men har dere noen grunn til å tro at dere har vært i nærheten av smittebærere...? Nei, og poenget er at det må vi fortsette med. Da får vi gjøre så godt vi kan. Heldigvis har vi det veldig kjekt sammen. Anonymkode: 3054e...617 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nerine_ Skrevet 10. mars 2020 #52 Del Skrevet 10. mars 2020 (endret) 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, og poenget er at det må vi fortsette med. Da får vi gjøre så godt vi kan. Heldigvis har vi det veldig kjekt sammen. Anonymkode: 3054e...617 Så da blir dere hjemme i noen måneder i strekk? Og barna skal sitte isolert hjemme med dere til over sommeren (eller noe)? Endret 10. mars 2020 av Nerine_ 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #53 Del Skrevet 10. mars 2020 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: På grunn av at mannen ikke får møte på jobb om det er noen grunn til å tro han kan ha vært i nærheten av smitte. Pga fare for videre smittespredning. Så vi unngår enhver risiko vi kan fra nå av. Jeg er i en spesiell situasjon, så da kan vi gjøre det. Tror det er flere som kommer til å ta lignende avgjørelser etterhvert. Anonymkode: 3054e...617 Stakkars barn 😢Det er jo ikke farlig for dem en gang, så blir de pålagt slike restriksjoner i månedsvis. Anonymkode: 27e75...880 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #54 Del Skrevet 10. mars 2020 18 minutter siden, Nerine_ skrev: Så da blir dere hjemme i noen måneder i strekk? Og barna skal sitte isolert hjemme med dere til over sommeren (eller noe)? Vi skal selvfølgelig ikke drive med barnemishandling. Men vi skal gjøre så godt vi kan å unngå smitte... Og det hadde vært hyggelig om flere gjorde. Vi kommer til å gjøre det vi må, som besøke familie og venner som er forsiktig. Trening og bursdagsselskap barna er invitert i etc. Kjøpesenter er uaktuelt, det samme er utesteder, treningssenter, kino etc. Men for all del, ta alt i verste mening... Det man ikke kan unngå, kan man ikke gjøre noe med. Men skal strekke oss langt for å unngå å møte idioter og egoister, også være svært nøye med hygienen. Anonymkode: 3054e...617 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #55 Del Skrevet 10. mars 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Super initiativ! Jeg er drittlei av å bli kalt hysterisk, så nå får jeg være anonym. Slutt med smågodt og salatbar. Tenk etter hvor du har tannbørsten din, er den nær vasken er det på tide å finne en ny plass. Ikke sett bæreposer på kjøkkenbordet/kjøkkenbenken, samme med håndveske... Vask flater hyppigere. Bor dere f. eks i hus med felles trappegang vær ekstra påpasselig. Ha håndsprit i entreen, det er vanskelig å oppdra gjester. Anonymkode: 3054e...617 hva i all verden har dette med korona å gjøre?? nå pleier jeg ikke å sette bæreposer og veske på gulvet noe sted, men det er da ikke grunn til å tro at det er mer koronasmitte på gulvet i offentlige lokaler, enn på håndtak og gelendre og sånn? Og hvilken forskjell gjør det om det kommer korona på spisebordet i stedet for golvet? vi vasker jo spisebordet mange ganger til dagen. Mye oftere enn gulvet. Anonymkode: 17e25...b18 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nerine_ Skrevet 10. mars 2020 #56 Del Skrevet 10. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi skal selvfølgelig ikke drive med barnemishandling. Men vi skal gjøre så godt vi kan å unngå smitte... Og det hadde vært hyggelig om flere gjorde. Vi kommer til å gjøre det vi må, som besøke familie og venner som er forsiktig. Trening og bursdagsselskap barna er invitert i etc. Kjøpesenter er uaktuelt, det samme er utesteder, treningssenter, kino etc. Men for all del, ta alt i verste mening... Det man ikke kan unngå, kan man ikke gjøre noe med. Men skal strekke oss langt for å unngå å møte idioter og egoister, også være svært nøye med hygienen. Anonymkode: 3054e...617 Men da er dere jo heller ikke i karantene akkurat. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #57 Del Skrevet 10. mars 2020 1 minutt siden, Nerine_ skrev: Men da er dere jo heller ikke i karantene akkurat. Mer karantene enn idiotene i Bergen åpenbart. Anonymkode: 3054e...617 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nerine_ Skrevet 10. mars 2020 #58 Del Skrevet 10. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mer karantene enn idiotene i Bergen åpenbart. Anonymkode: 3054e...617 Jeg skjønner egentlig ikke hva du mener med at dere skal sette dere selv i karantene, for dere skal jo fortsette som normalt, bortsett fra å oppsøke offentlige plasser? Skal dere på skole og jobb? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #59 Del Skrevet 10. mars 2020 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: På grunn av at mannen ikke får møte på jobb om det er noen grunn til å tro han kan ha vært i nærheten av smitte. Pga fare for videre smittespredning. Så vi unngår enhver risiko vi kan fra nå av. Jeg er i en spesiell situasjon, så da kan vi gjøre det. Tror det er flere som kommer til å ta lignende avgjørelser etterhvert. Anonymkode: 3054e...617 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi skal selvfølgelig ikke drive med barnemishandling. Men vi skal gjøre så godt vi kan å unngå smitte... Og det hadde vært hyggelig om flere gjorde. Vi kommer til å gjøre det vi må, som besøke familie og venner som er forsiktig. Trening og bursdagsselskap barna er invitert i etc. Kjøpesenter er uaktuelt, det samme er utesteder, treningssenter, kino etc. Men for all del, ta alt i verste mening... Det man ikke kan unngå, kan man ikke gjøre noe med. Men skal strekke oss langt for å unngå å møte idioter og egoister, også være svært nøye med hygienen. Anonymkode: 3054e...617 Men i alle dager. Dere trengte at arbeidsgiver informerte om dette? Og først da tar dere grep? Mannen møter en utsatt gruppe pasienter hver dag. Det hadde vært katastrofe om viruset spredde seg på hans avdeling. Så litt mer hensyn enn resten av befolkningen har vi tatt i en måned allerede. Vi har ikke barn, forresten, hadde virkelig ikke hatt samvittighet til å utsette dem for et slikt fengsel i måneder. Da hadde vi funnet andre løsninger. Anonymkode: 27e75...880 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #60 Del Skrevet 10. mars 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi skal selvfølgelig ikke drive med barnemishandling. Men vi skal gjøre så godt vi kan å unngå smitte... Og det hadde vært hyggelig om flere gjorde. Vi kommer til å gjøre det vi må, som besøke familie og venner som er forsiktig. Trening og bursdagsselskap barna er invitert i etc. Kjøpesenter er uaktuelt, det samme er utesteder, treningssenter, kino etc. Men for all del, ta alt i verste mening... Det man ikke kan unngå, kan man ikke gjøre noe med. Men skal strekke oss langt for å unngå å møte idioter og egoister, også være svært nøye med hygienen. Anonymkode: 3054e...617 Bursdagsselskap???? Det hadde jeg holdt meg langt unna om jeg skulle sette meg selv i karantene. Anonymkode: d7e69...cf7 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg