Gå til innhold

Velkommen til KORONADUGNAD!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Pakker varene i pose etterhvert som jeg handler. Handlevogner er vanvittig ekle greier, de vaskes jo aldri. 

Anonymkode: 27e75...880

Jo de vaskes regelmessig, har du aldri sett de holder på med det i butikken? Hva med kassa og "samlebåndet", matvarene er jo innom der?

Les det jeg la til om zalo, høres ut som info du bør vite om. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er jo helt tullete og bortkasta. Man bor sammen, sover i samme seng, bruker samme møbler og har sex, man koser, klemmer, vasker klær, dusjer i samme dusj, bruker samme do. 
 

Anonymkode: fc094...1c9

Rene håndkler et ikke tullete. Det er jo det første du er i kontakt med etter å ha vasket hendene for å bli ren. Lite vits å vaske hender når håndkle er skittent. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg et veldig for å oppgradere hygienen i disse coronatider av hensyn til våre svakeste. Men den tonen som hersker i denne tråden er grunnen til at vi har så mange helseplager i Skandinavia. Fordi vi er så redd for bakterier, får vi dårligere immunforsvar, blir astmatikere og allergikere hele gjengen.

Anonymkode: b1667...68d

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vil bare si at jeg er en av de som har det "helt jævlig". Jeg trives på ingen måte i det og skammer meg alltid når jeg må slippe noen inn til meg (det må jeg med hjemmetjenesten daglig). Å ha dårlig boevne på grunn av (psykisk) sykdom er fryktelig tabu, pgdet blir enda mer skamfullt når man vet hva folk EGENTLIG tenker. 

 

Jeg vet tråden ikke handler om dette, jeg ville bare si det likevel.

Anonymkode: 9cf51...611

Beklager så mye for at jeg brukte sterke ord. Jeg har all sympati for situasjonen. Jeg brukte sterke ord for at forhåpentligvis folk forstår at man kan ikke regne med noen andre enn seg selv skal gjøre jobben. Du er langt fra i en enestående situasjon, om det kan trøste. Det er like mange grunner til at folk har problemer, som folk som har problemer. Og det er svært mange som sliter. Og beklageligvis er vi i Norge ikke de beste til å hjelpe heller. Så jeg gjentar, beklager så mye. 

Anonymkode: 3054e...617

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Nerine_ skrev:

Jo de vaskes regelmessig, har du aldri sett de holder på med det i butikken? Hva med kassa og "samlebåndet", matvarene er jo innom der?

Les det jeg la til om zalo, høres ut som info du bør vite om. 

Har sett flere ganger at det er litt fuktig fordi de har vasket samlebåndene(er en av de utskuddene som ofte handler rett før stengetid).

 

Anonymkode: 195b7...ed5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Nerine_ skrev:

Jo, de vaskes regelmessig, har du aldri sett de holder på med det i butikken? Hva med kassa og "samlebåndet", matvarene er jo innom der?

Les det jeg la til om zalo, høres ut som info du bør vite om. 

Er på butikken hver dag, til og med på søndager. Har aldri sett at dem vasker dem.

Kan hende de gjør det der du bor, og kan hende de gjør det andre steder. Men basert på hvor skitne mange av dem, vil jeg si at dem ikke vaskes regelmessig. 

At du har sett at dem er ikke nok bevis til at dem faktisk gjør det andre steder. 

Endret av abc123detvardet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har sett flere ganger at det er litt fuktig fordi de har vasket samlebåndene(er en av de utskuddene som ofte handler rett før stengetid).

 

Anonymkode: 195b7...ed5

 

1 minutt siden, abc123detvardet skrev:

Er på butikken hver dag, til og med på søndager. Har aldri sett at dem vasker dem.

Kan hende de gjør det der du bor, og kan hende de gjør det ellers. Men basert på hvor skitne mange av dem, vil jeg si at dem ikke vaskes regelmessig. 

At du har sett at dem er ikke nok bevis til at dem faktisk gjør det andre steder. 

Jeg har sett det i flere butikker, ikke bare den jeg handler mest på. 

Men selvfølgelig er de møkkete uansett, mange mennesker har en personlig hygiene som er dårligere enn ville dyr. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å unngå kontanter i disse tider.

Ikke bruk flergangs poser akkurat nå. 

Også noe hysteri: når du handler gjør det unna i en butikk (mer relevant når det blir mer smitte).

Ruller vaskemiddel, altså vask med forskjellige metoder ved hver vask. Da er det i det minste større sjanse til at man ikke bruker feil metode. 

Bruk engangsfiller på høyrisiko områder.

Tørk over vesken (i det minste under og håndtak).

 

Anonymkode: 3054e...617

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følger sangen når jeg skal vaske hendene. 🤭 Vasker hender i 30 sek, vasker overflater som håndtak ol. oftere. 

Vasker hender etter butikk eller jeg har vært ute, og håper at butikkene spriter ned selvbetjeningskassene jevnlig. Tapper kort når jeg kan.

Prøver å ikke ta på håndtak, åpner med albue eller tar genseren rundt hånden. 

Hadde jeg hatt sprit hadde jeg spritet mobilen min jevnlig, men overalt jeg har sett er det utsolgt. 

Anonymkode: 20098...365

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok mer sjuskete enn enn mange, jeg har tannbørste stående ved vasken på badet 🤔

Jeg er derimot «corona hysterisk», jeg ser ikke på det som hysteri, men fornuft.

Å beskytte tannkosten mot basiller på eget bad har ikke så mye med Corona å gjøre. Jeg vil fokusere på å stanse Corona å komme inn i mitt hjem, og slik sett inn i våre kropper. 

Vi begrenser oss sosial. Det inkluderer handling, trening etc. 

Vi vurderer hjemmeundervisning av barna.

Vi har avlyst påskeferie. 

Vi gjør også slike tiltak som håndsprit i gangen, på vei til håndvask. Sko skal ikke inn, før sprayet. Vi bruker hansker ute. 

Ungene får ikke ha besøk, og vi sosialiserer oss over telefon. Den store bøygen er ungene.

Jeg skal i dag å kjøpe bandasje, og må inn på et apotek. Liker det lite. 

Tørker stadig av mobil, ratt, girspaken, håndtak. 

Unngår kontanter og unngår pinkode, tæpper for hardelivet.

Anonymkode: 90303...eac

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er nok mer sjuskete enn enn mange, jeg har tannbørste stående ved vasken på badet 🤔

Jeg er derimot «corona hysterisk», jeg ser ikke på det som hysteri, men fornuft.

Å beskytte tannkosten mot basiller på eget bad har ikke så mye med Corona å gjøre. Jeg vil fokusere på å stanse Corona å komme inn i mitt hjem, og slik sett inn i våre kropper. 

Vi begrenser oss sosial. Det inkluderer handling, trening etc. 

Vi vurderer hjemmeundervisning av barna.

Vi har avlyst påskeferie. 

Vi gjør også slike tiltak som håndsprit i gangen, på vei til håndvask. Sko skal ikke inn, før sprayet. Vi bruker hansker ute. 

Ungene får ikke ha besøk, og vi sosialiserer oss over telefon. Den store bøygen er ungene.

Jeg skal i dag å kjøpe bandasje, og må inn på et apotek. Liker det lite. 

Tørker stadig av mobil, ratt, girspaken, håndtak. 

Unngår kontanter og unngår pinkode, tæpper for hardelivet.

Anonymkode: 90303...eac

Vil oppmuntre til å flytte tannkost. Det er ganske mye ekle ting, som er større sjanse å bli syk av en Corona. Ymse tarmbakterier f.eks. Det er også umulig å oppdra gjester. Jeg ser det er umulig å ikke dra virus og bakterier inn i huset. Fordi vi leverer med mennesker. Vi har gjester, det har blitt bestilt pizza, vi har husdyr etc etc. Så hyppig rengjøring er en liten sikkerhet i disse tidene. Jeg mener ikke å vaske alt hver dag, men områder med stor trafikk. Mange gode tiltak du nevner.

Anonymkode: 3054e...617

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette er jo helt tullete og bortkasta. Man bor sammen, sover i samme seng, bruker samme møbler og har sex, man koser, klemmer, vasker klær, dusjer i samme dusj, bruker samme do. 
 

Anonymkode: fc094...1c9

Poenget var vel at etter du har vasket hender feks etter at du kommer hjem fra jobb, så kan det være at du overfører virus til håndkleet siden du gnir hendene der etter vask. Jo flere som bruker samme håndkle, jo våtere og mer optimale forhold lager du får eventuelle virus - i tillegg til at sjansen for å overføre virus til andre øker.

Anonymkode: a896d...8a3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Følger sangen når jeg skal vaske hendene. 🤭 Vasker hender i 30 sek, vasker overflater som håndtak ol. oftere. 

Vasker hender etter butikk eller jeg har vært ute, og håper at butikkene spriter ned selvbetjeningskassene jevnlig. Tapper kort når jeg kan.

Prøver å ikke ta på håndtak, åpner med albue eller tar genseren rundt hånden. 

Hadde jeg hatt sprit hadde jeg spritet mobilen min jevnlig, men overalt jeg har sett er det utsolgt. 

Anonymkode: 20098...365

Bruk en fuktig klut som har vært i klorvann for å vaske telefon 👍

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Mrs Robinson skrev:

Bruk en fuktig klut som har vært i klorvann for å vaske telefon 👍

Jeg vasker bare min i springen med såpe jeg. Er ikke de fleste telefoner vanntette nå? 

Anonymkode: 27e75...880

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Poenget var vel at etter du har vasket hender feks etter at du kommer hjem fra jobb, så kan det være at du overfører virus til håndkleet siden du gnir hendene der etter vask. Jo flere som bruker samme håndkle, jo våtere og mer optimale forhold lager du får eventuelle virus - i tillegg til at sjansen for å overføre virus til andre øker.

Anonymkode: a896d...8a3

Man vasker jo hendene for å bli kvitt bakterier, skitt og virus 🙄 

Enkelte er jo helt fullstendig ute å kjøre når det gjelder hygiene. Vi skal ikke være sterile!

Anonymkode: ffda5...5a6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg vasker bare min i springen med såpe jeg. Er ikke de fleste telefoner vanntette nå? 

Anonymkode: 27e75...880

Ikke min samsung ihvertfall 😛

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 minutter siden, Mrs Robinson skrev:

Ikke min samsung ihvertfall 😛

Har hatt vanntett telefon i ca 5 år, tror jeg. De siste 4 modellene. Så trodde det var standard nå, og for meg er det logisk at telefonen blir med på handvask nå og da gjennom dagen. 

Anonymkode: 27e75...880

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Mrs Robinson skrev:

Bruk en fuktig klut som har vært i klorvann for å vaske telefon 👍

Hurra for klorvann :) og nå får vi det med flere dufter også.

Anonymkode: 3054e...617

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man vasker jo hendene for å bli kvitt bakterier, skitt og virus 🙄 

Enkelte er jo helt fullstendig ute å kjøre når det gjelder hygiene. Vi skal ikke være sterile!

Anonymkode: ffda5...5a6

Og andre mener det er toppen av latskap å ikke bytte håndkle. Målet er ikke å være steril men renslig.

Anonymkode: 3054e...617

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man bør ha bakterier hjemme, gjerne bruk litt tid på besøksgårder, ha hund eller katt som tar med seg jordbakterier osv. Mye ulike bakterier hjemme gjør at de farlige ikke får kolonisert og det styrker immunforsvaret. Spesielt om man har barn hjemme bør man være litt bevisst. Det å fjerne alle bakterier fra en flate kan være uheldig, tørk over med microfiberklut og vann. 
 

Gjør de riktige tiltakene. Vask hender når man kommer inn, tørk over telefonen, tørk over dørhåndtak, begrens håndhilsing, ikke dra på arrangement med mye folk, bytt håndklær og kluter, nys i klut eller albue, hold deg hjemme om du kan og er litt syk, bistå de i risikogruppen med daglige gjøremål så de slipper å utsette seg for smitte osv. 
 

Og ha normal mathygiene (ikke pga korona). 

Anonymkode: 5fdff...796

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...