Gå til innhold

Mitt liv som mamma til to!

søndagsengel?

Anbefalte innlegg

HVOR kjøpte du den rullegardinen??? Det er akkurat en slik en jeg er på jakt etter, men ikke finner... :tristbla:

Jeg kjøpte den på Jysk. Løp og kjøp! :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjøpte den på Jysk. Løp og kjøp! :tommelsmil:

Takk!

Da skal jeg definitivt løpe dit imorgen! :)

Du er en engel!!! Tror ikke jeg hadde klart meg like godt uten deg og dine tips... :ler: Vi har visst nokså lik smak og tanker om ting! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem:

Hører rykter om at du går på yoga for gravide? Lyst å fortelle litt, evt henvise meg bakover i dagboken din? (er litt mye å bla gjennom for en sliten stakkar :sjenert:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem:

Hører rykter om at du går på yoga for gravide? Lyst å fortelle litt, evt henvise meg bakover i dagboken din? (er litt mye å bla gjennom for en sliten stakkar :sjenert:)

Ja, det gjør jeg :) (Hvem har satt ut rykter??! :overrasket::ler: ) Det er 50 minutter, en gang i uka. Vi gjør forskjellige øvelser, som å sitte/stå/ligge i ulike stillinger og puste på en måte som visstnok kommer til nytte under fødselen. Vi har lav musikk, dempet belysning, stearinlys og noen ganger røkelse. Noen av stillingene er for å lage større plass til babyen og overføre ekstra mye oksygen til den, andre er trening/massasje av ulike kroppsdeler. Vi har også lært hvordan vi skal sette oss, legge oss og reise oss uten å belaste ryggen. Timen avsluttes alltid med babymeditasjon, hvor vi ligger med hendene på magen og puster dypt og følger instrukser om hva vi skal tenke på, hvordan vi skal puste osv. jJeg kjenner alltid ekstra mye liv under babymeditasjonen :) Var det noe sånt du lurte på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HALSBRANN!!! :sinna: Hadde det i hele går, helt forferdelig da jeg la meg! Nå tok jeg akkurat den siste tabletten (BLÆH!), og må huske å kjøpe nye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HALSBRANN!!! :sinna: Hadde det i hele går, helt forferdelig da jeg la meg! Nå tok jeg akkurat den siste tabletten (BLÆH!), og må huske å kjøpe nye!

God bedring!

:troest:

Vet hvor ille det er, og akkurat nå har jeg skikkelig halsbetennelse selv! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du halsbrann igjen?

Uff! Misunner deg ikke, har ikke så mange trøstendes ord heller, for halsbrann er bare helt grusomt :tristbla:

Veldig glad jeg ikke har fått det tilbake ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere! :) Halsbrann igjen, ja! Har ikke behøvd å ta Gaviscon på dagen før, bare på kvelden, så det ser ut til at det blir verre. Lurer på om det kommer av at jeg har drukket kakao både i går og i dag...

Har vært sammen med to venninner nå, hun ene har termin på søndag. Stooor mage (langt over kurven på helsekortet)! Vi så litt på babyklær og snakka masse om babyer :babysmokk: Blir aldri lei av det!

Det er yoga i dag, men jeg tror jeg skal stå over. Måtte dratt om en time, og jeg har jo nettopp kommet hjem. Ganske sliten. dessuten føler jeg kke for å ligge og gjøre forskjellige øvelser, for da kjennes halsbrannen veldig godt! :forvirret: Får jo dårlig samvittighet for hun andre som pleier å være der da, hvis hun må være alene... :sjenert:

Var forresten på Panduro i dag, og kjøpte gips-støpesett. Tenkte å ta avtrykk av en fot og en hånd av vår nyfødte baby :hjerte:

Endret av søndagsengel?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jeg som sladra om yogaen din søndagsengel. :sjenert:

Du er tilgitt :ler:

I går var vi hos mamma og pappa og henta sprinkelsenga som broren min og jeg brukte da vi var små :hjerte: Den er hvit og fin, og helt lik de sengene som selges nå. Så synes jeg det er litt koselig å bruke den gamle :)

I natt drømte jeg at vi fikk ei lita jente. Denne gangen var det faktisk en baby, men den var stor, og ikke helt nyfødt. I drømmen ville jeg ikke at hun skulle hete Leah Amalie, for det var så tungt å si hele navnet, og jeg ville ikke at vi bare skulle bruke ett av dem, for da ble det så vanlige navn. Og det er jo sant... Kanskje jeg tar en titt etter andre alternativer i helgen (har jo noen, da). Men jeg har liksom sett for meg at vi får en Leah Amalie eller Leon.

Nå drar jeg snart på Oslotur med farmor. Kanskje jeg finner noe koselig småstæsj til baby'n? H*n hikker forresten veldig for tiden. Både i går og i dag. Søtt! :ler:

Endret av søndagsengel?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dakkar...det er jo fryktelig å hikke! :(:ler:

Dere får ta en titt i navnebøkene da, og se om dere lar dere inspirere av noe nytt... Er jo litt enig i at Leah Amalie som bruk i hverdagen kan bli litt tung. Tror nok fort at det blir Leah blant venner +++ Hadde det vært meg, hadde jeg nok valgt å bare kalles for et av navnene selv, i dagligtale! :) Men det er nydelig med Leah og Amalie sammen altså! :Nikke:

God helg!

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det gjør jeg :) (Hvem har satt ut rykter??! :overrasket:  :ler: ) Det er 50 minutter, en gang i uka. Vi gjør forskjellige øvelser, som å sitte/stå/ligge i ulike stillinger og puste på en måte som visstnok kommer til nytte under fødselen. Vi har lav musikk, dempet belysning, stearinlys og noen ganger røkelse. Noen av stillingene er for å lage større plass til babyen og overføre ekstra mye oksygen til den, andre er trening/massasje av ulike kroppsdeler. Vi har også lært hvordan vi skal sette oss, legge oss og reise oss uten å belaste ryggen. Timen avsluttes alltid med babymeditasjon, hvor vi ligger med hendene på magen og puster dypt og følger instrukser om hva vi skal tenke på, hvordan vi skal puste osv. jJeg kjenner alltid ekstra mye liv under babymeditasjonen :) Var det noe sånt du lurte på?

Ser at sladrekoppen allerede har meldt seg! :ler:

Tror nok jeg skal komme meg på yoga. Når i svangerskapet anbefalte de deg å begynne? På det stedet jeg har tittet på anbefaler de fra fjerde måned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser at sladrekoppen allerede har meldt seg!  :ler:

Tror nok jeg skal komme meg på yoga. Når i svangerskapet anbefalte de deg å begynne? På det stedet jeg har tittet på anbefaler de fra fjerde måned.

Jeg har ikke hørt noe om når de anbefaler at man begynner. De har ulike puter for 1., 2. og 3. trimester der jeg går, så det er i allefall før fjerde måned der. Men det kan jo hende man får bedre utbytte av det når man er fra fjerde måned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Farmor kjøpe forresten en kjempesøt sparkedress til spiren på Fru Lyng i dag! Og hun var så stolt da hun fortalte damen i butikken at den var til en baby som ikke var født enda, for den lå inni magen min :) Kjempekoselig, synes jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Farmor kjøpe forresten en kjempesøt sparkedress til spiren på Fru Lyng i dag! Og hun var så stolt da hun fortalte damen i butikken at den var til en baby som ikke var født enda, for den lå inni magen min :) Kjempekoselig, synes jeg!

Bestemødre er vel søte - og kanskje spesielt bestemødre som snart skal bli oldemor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Bestemødre er vel søte - og kanskje spesielt bestemødre som snart skal bli oldemor :)

ååh så søt hun var da

er vel stolt kan jeg tenke meg

Ja, ikke sant? :) Hun er nok veldig stolt, det er jo det første oldebarnet hennes, og det er flere år siden hun ymtet frampå om at hun ønsket seg det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant en liste over jentenavn jeg lagde før jeg ble gravid (lista altså, ikke navnene ;) ). Her er de navnene jeg fremdeles liker (noen bedre enn andre, så klart!):

Amalie

Eline

Ena

Anea

Lea/Leah

Mina

Maia

Frøya

Cornelia

Mathea

Sanna

Selma

Lurer på om jeg skal foreslå for mannen å bare bruke Amalie i stedet for Leah Amalie. Jeg liker det navnet best av de to. Og det er sikkert lettere for oss å omstille oss til det i stedet for et helt nytt navn. Vi har jo vært så bestemte på at det er en Leon eller en Leah Amalie inni der... Heldigvis har vi fortsatt noen måneder på oss! :sjokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ikke det blir Amalie, så vil jeg bare si at jeg synes Sanna er innmari fint!!! :Nikke:

Niesen vår på 2.5 år heter det og hun er ei herlig lita perle! Det gjør selvsagt navnet enda finere - men det er nå veldig flott i seg selv da! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...