søndagsengel? Skrevet 9. november 2005 Forfatter #761 Del Skrevet 9. november 2005 Spiren har forresten vært mindre aktiv i dag enn de to forrige dagene. Prøver å ikke bekymre meg, siden alt sto bra til sist det var sånn, og siden hjerteslagene var fine i dag. Men jeg kjenner jeg ikke klarer å slappe av 100%. Jeg nevnte det for legen i dag, og hun syntes jeg skulle ringe fødeavdelingen igjen hvis det fortsatte. Jeg ser det an, det er jo merkbart liv der, selv om det er roligere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 9. november 2005 Forfatter #762 Del Skrevet 9. november 2005 Tilbake fra BIM-treff. Det var kjempekoselig!! Vi var 10 stk, jeg hadde møtt to av dem før. Kjempekoselige jenter alle sammen! Deilig å ha noen å prate med om det som interesserer meg mest for tiden! Snakker selvfølgelig om det med adre også, men det er noe spesielt med de som er gravide selv På nabobordet satt forresten jordmoren min... lurer på om det var tilfeldig, eller om hun er snikleser på BIM...? Vi avtalte nytt treff om to uker. Gleder meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest baby-E Skrevet 9. november 2005 #763 Del Skrevet 9. november 2005 Så stor og fin magen din er blitt! Kan tenke meg du gleder deg til å møte den lille nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 9. november 2005 #764 Del Skrevet 9. november 2005 Fikk du reklamert litt for gravid Yoga da? Så du slipper å gå alene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 9. november 2005 #765 Del Skrevet 9. november 2005 Sånn BTW, Har du hørt noe fra hun andre gravide i klassen vår i det siste? Har vel snart termin hun? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 10. november 2005 Forfatter #766 Del Skrevet 10. november 2005 Så stor og fin magen din er blitt! Kan tenke meg du gleder deg til å møte den lille nå! ← Takk! Jaaa, gleder meg så utrolig mye Fikk du reklamert litt for gravid Yoga da? Så du slipper å gå alene? ← Jada! Vet at hun som var der første gang kommer, og i tillegg skulle to til fra i går prøve å komme *håper* Sånn BTW, Har du hørt noe fra hun andre gravide i klassen vår i det siste? Har vel snart termin hun? ← Jepp! Vi skal treffes til onsdag, hvis hun ikke er opptatt med å føde Hun har termin neste lørdag, tror jeg. Det kan jo gå fort, siden det er nr 3... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 10. november 2005 Forfatter #767 Del Skrevet 10. november 2005 Nå har jeg stått tidlig opp ene og alene for å spise, for å se om spiren blir mer aktiv... Hadde litt stikninger nederst i magen da jeg la meg i går, og det, sammen med mindre liv enn vanlig, gjorde meg selvfølgelig bekymret... Har kjent liv i dag, altså, men bare få, svake bevegelser. Spiren pleier jo å våkne for fullt når jeg står opp!? Har bestemt meg for å se det an til kl 12, men hvis det ikke er bedre da, tror jeg jeg ringer føden og spør om det er grunn til bekymring. Bedre med en gang for mye enn en gang for lite, er det ikke?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 10. november 2005 #768 Del Skrevet 10. november 2005 Huff, ikke noe koselig og gå rundt å være bekymret nei. Ta heller en telefon enn å gå å engste deg for mye, søndagsengel. Ha en fin dag da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 10. november 2005 #769 Del Skrevet 10. november 2005 er mye bedre å være på den sikre siden ja! Sannsynligvis er det ingen ting,, lille spiren har jo mindre plass å bevege seg på når den har vokst sånn... men desom du føler deg usikker hadde jeg ikke nølt med å kontakte sykehuset Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 10. november 2005 Forfatter #770 Del Skrevet 10. november 2005 (endret) Jeg våknet nettopp av den sprøeste drømmen!! Må forte meg å skrive den ned før jeg glemmer den. Får sikkert ikke med halvparten, men... Pappa (!) og jeg var på ul, det var i en vanlig stue, og der fikk vi se at det lå en gutt i magen min. På en eller annen måte ble vi tatt med til et kaldt, fuktig, mørkt rom som var høyt under taket. I dette rommet levde min lille gutt alene til han var klar til å bli født. Det var på en måte i magen min, men så var det likevel i dette rommet. Han kunne overvåkes utenfra. Vi ble altså tatt med inn for å treffe ham, og det var det som var helt sprøtt! Han var 3-4 år, så han kunne gå og så jo ganske stor ut, men han var på en måte uferdig. Han var blek, hadde ikke språk, det eneste han kunne si var "Tande-P! Tande-P! Tande-P!" eller noe sånt (jeg tror egentlig det var noe annet, men husker ikke), for det hadde han hørt meg si så mange ganger at han hadde lært det gjennom å ligge i magen min... Jeg måtte være veldig forsiktig med han, for han var jo bare et 28 uker gammelt foster, og kunne knekke eller gå i stykker eller noe sånt. Vi tok ham i allefall med ut, og det husker jeg ikke så mye av. Men jeg husker at vi skulle levere ham igjen. Døra inn til det mørke, kalde rommet ble åpnet, og jeg tok med meg gutten inn. Han hadde ikke utviklet ansiktsuttrykk enda, så jeg hadde ikke sett smil, tristhet el. Jeg tok av ham jakka, og børsta vekk sand fra genseren hans. Så satte jeg han på fanget mitt og dro av ham gummistøvlene som var fulle av våt sant. Jeg husker støvlene godt, de hadde mange farger. Da jeg skulle dra av den siste støvelen, falt han nesten, og da jeg la ham ned på gulvet for å få av støvelen, så jeg det første, lille smilet. Jeg børstet vekk sand fra støvlene hans, og sa at det ikke var så veldig lenge til han skulle få komme ut for alltid. Dette fordi jeg selv var så trist for å måtte levere ham tilbake. Da han satt på gulvet før jeg gikk, så jeg på ham og tenkte at han het Leon... Også tenkte jeg at han skulle klippes når han kom ut, for han hadde en mindre pen, ustelt bolleklipp... Skikelig merkelig drøm!! Da jeg våknet hadde jeg først glemt den, men lurte på om jeg skulle ringe mannen for å si at vi venter en gutt, eller om jeg skulle kjøre innom han på vei fra sykehuset for å fortelle det face to face... Så kom jeg på at jeg slett ikke vet hvem som ligger inni meg... Veldig merkelig, men jeg tror at nesten hver gang jeg har drømt om barnet vårt, så er det ikke en nyfødt baby, men en som er noen år gammel... Når jeg tenker på det barnet jeg drømte om nå i ettertid, minte han om en autistisk gutt jeg passet en gang... Endret 10. november 2005 av søndagsengel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 10. november 2005 Forfatter #771 Del Skrevet 10. november 2005 Huff, ikke noe koselig og gå rundt å være bekymret nei. Ta heller en telefon enn å gå å engste deg for mye, søndagsengel. Ha en fin dag da. ← er mye bedre å være på den sikre siden ja! Sannsynligvis er det ingen ting,, lille spiren har jo mindre plass å bevege seg på når den har vokst sånn... men desom du føler deg usikker hadde jeg ikke nølt med å kontakte sykehuset ← Ja, nå har jeg jo sovet igjen, da... La meg litt for å se om jeg kjente liv, og det gjorde jeg, selv om det var lite. Kjenner litt nå også, så det er sikkert ikke noe å bekymre seg for. Men har jo hørt at det ebber ut litt etter litt, når fosteret ikke får nok næring eller oksygen gjennom morkaka... Ser liksom for meg det verste. Men jeg venter og ser det an fortsatt. Alt var jo bra i går, og sist det skjedde. Det hjelper å vite at jeg har mulighet til å ringe noen hvis jeg får behov for det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 10. november 2005 #772 Del Skrevet 10. november 2005 Også har vel barne mindre "tumleplass" nå også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 10. november 2005 #773 Del Skrevet 10. november 2005 For en snodig drøm! Men det er vel slik at gravide drømmer mye rart? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 10. november 2005 Forfatter #774 Del Skrevet 10. november 2005 Også har vel barne mindre "tumleplass" nå også? ← Jada, det begynner nok å bli trangt. Men sparkene skulle jo vært harde likevel, for babyen har jo mange muskler nå. Kjenner mye liv nå, etter havregrøt med rosiner, sukker og melk... For en snodig drøm! Men det er vel slik at gravide drømmer mye rart? ← Ja, den var skikkelig merkelig!!! Det er visst vanlig å drømme mye rart ja. Hormonene sørger vel for det også... Litt gøy da, så lenge det ikke er mareritt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 10. november 2005 Forfatter #775 Del Skrevet 10. november 2005 Herregud, fysioterapeutene har jo 2-3 måneders ventelister! babyen er jo nesten ute innen den tid! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-TeddyToria- Skrevet 10. november 2005 #776 Del Skrevet 10. november 2005 Uff , jeg skjønner veldig godt at det må være bekymringsfullt med mindre liv...sånn i bølger. Og det er heeelt klart riktig av deg å kontakte føden eller lege hvis du er ekstra bekymret. For JA, du skal kjenne liv hver dag...og det er bedre å være føre snar!!! Har en avtale alle vi på i aprilklubben på SM om at jordmor og føden er det første vi skal kontakte, fremfor å "se det an" hvis vi opplever lite eller ingen tegn til liv! Men så vil jeg jo få sagt at det sikkert ikke er noe farlig. Som du sier var jo alt vel på kontroll, og det blir jo mindre tomleplass og spillerom for heidundrande trampolinehopping! Så koselig med BIM-treff da. Kan tenke meg det er kjekt å møte flere som er omtrent like langt som en og bare prate baby, baby, baby uten at noen blir lei! Sinnsykt lang ventetid på den fysioterapeuten altså - det var jo for galt at du skulle måtte vente til lille venn er født omtrent! Forresten, morsom drøm! Gjør meg egentlig enda mer sikker på at det blir jente jeg da, for utover min sterke sterke magefølelse for gutt, så drømte jeg selv kun at jeg fikk jenter. Og kjenner flere som drømmer omvendt! :grine2: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-TeddyToria- Skrevet 10. november 2005 #777 Del Skrevet 10. november 2005 Må bare spørre kjapt... Hvordan gikk man frem for å søke om denne engangsstønaden igjen!??? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 10. november 2005 Forfatter #778 Del Skrevet 10. november 2005 Må bare spørre kjapt... Hvordan gikk man frem for å søke om denne engangsstønaden igjen!??? :klø: ← Jeg printa ut søknadsskjema fra www.trygdeetaten.no, jeg Husk å legge ved bekreftelse fra legen på når du har termin! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Calla Skrevet 10. november 2005 #779 Del Skrevet 10. november 2005 Sprø drøm!! Tande-p tande-p! Merkelig det med drømmer da.. kan jo hende det viser seg å være en liten Leon der inne? Ha en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 10. november 2005 Forfatter #780 Del Skrevet 10. november 2005 Nå har jeg vært på yoga. det var heldigvis en til der i dag, så jeg slapp å være alene... Både i dag og sist merket jeg at det blir mere liv i magen når jeg er der. Vi gjør noen øvelser som gir større plass til babyen i magen, kanskje det er derfor? At den liksom får rørt litt ekstra på seg? Koselig er det i hvertfall! Nå er jeg skrubbsulten!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå