Gå til innhold

Mitt liv som mamma til to!

søndagsengel?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

:babygutt:  :danse:  :digge:  :babyjente:  :danse:  :digge:  :babysmokk:  :danse:  :digge:

:ler:

Vi tok en handletur til Svinesund i dag, og da måtte vi jo innom Happy Land! Vi kom ut derfra med spilledåse og reiseseng :hoppe: De solgte reisesenger til 299 (satt ned fra 599 eller 699) fordi det var rapportert at det var flekker på noen av dem. Men den vi kjøpte hadde ikke en eneste flekk :) så vi var ganske stolte der vi kjørte av gårde med vår første store babyting (og med spiledåsen på magen min...)!!

Var hos mamma og pappa, og tok en tur opp på loftet og så på babyklær. Tok med noe av det hjem, som strikkede plagg fra jeg var liten osv. Fant også dåpskjolen som broren min og jeg har brukt - tenk at den skal brukes igen om under ett år :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Så artig at dåpskjolen går i arv :)

Mormor til sambo lagde en dåpskjole for 2 år sidne som lille niesa vår brukte i sin dåp der hun broderte inn navn og dato (mormoren broderte altså :ler: )

er vel meniga at den skal gå i arv til alle olderbarn (blir jo oldebarna til mormora hans).. men tviler egentlig på at det blir så mange som bruker den

jeg og sambo skal ikke døpe barna våres og kusinene til sambo konfirmerte seg jo borglig..så da tviler jeg litt på at de velger å dåpe barna sine (men de er jo bare 17 og 19 år enda.. så det blir vel en stund til de blir satt i avl ;) )

så da får bare svigerbor og kona hans masseprodusere barn da :ler: så kjolen blir brukt mye.

Tenk nå er du vel snart 22 uker på vei.. går fort dette her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er vi 22+0.

Babyen er ca 27 cm lang og veier ca 450 g. Lang og tynn, altså :) Den svelger fostervann og tisser det ut igjen, og produserer avføring (med andre ord ikke en like sjarmerende uke som da hjertet begynte å slå :ler: ). Øyebryn og hår blir mer synlig, og fosteret gjør øyebevegelser (selv om det har øynene lukket). Beina har nesten riktig lengde i forhold til kroppen, og musklene blir sterkere. Så nå blir det nok hardere og hardere spark! Mannen kjente to i går kveld, da jeg lå med den nye spilledåsen på magen :hjerte: Han er så søt og ivrig! I går la han seg inntil magen og sa: Hei, det er pappa! Spark en gang hvis du er gutt, og to ganger hvis du er jente! :ler: Vi fikk ingen respons, da... ;)

Jeg merker at ting blir tyngre. Tungt å trille en tvillingvogn med to barn i til og fra byen i dag (spesielt i bakker), og tungt å reise meg hvis jeg sitter på huk...

IdaH: Ja, det er koselig at dåpskjolen kan gå i arv. Er jo foreløpig bare broren min og jeg som har brukt den, da. Mamma har fortsatt ikke brodert navnene våre i den, men hun skulle se å få gjort det før neste barnedåp, sa hun :ler: Mannen konfirmerte seg borgerlig, og vi giftet oss borgerlig, men vi har lyst på barndåp likevel. Mest av alt for tradisjonens skyld, da.

liv: Både mamma og svigermor er i gang med å strikke, men du må gjerne gjøre det du også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei og takk for god-bedring-hilsen!

Er en liten fare for at jeg har fått røde hunder...Lasse har det nemlig nå, og det begynner jo med forkjølelse... Så pass opp for snufsende folk, det er jo farlig for gravide!

Jeg skal holde meg hjemme fra skolen, så ikke viruset henger igjen når du går i gangene! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for god-bedring-hilsen!

Er en liten fare for at jeg har fått røde hunder...Lasse har det nemlig nå, og det begynner jo med forkjølelse... Så pass opp for snufsende folk, det er jo farlig for gravide!

Jeg skal holde meg hjemme fra skolen, så ikke viruset henger igjen når du går i gangene! ;)

Røde hunder, så kjedelig da! Trodde ikke man fikk det hvis man var vaksinert, jeg(men nå vet jeg jo forsåvidt ikke om dere er vaksinert, da...)? Da er du i allefall immun mot det når du er gravid (eller er det ikke sånn det fungerer?). Det er nok godt både for deg og meg at du tar deg noen gode fridager ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm..trodde også jeg ble vaksinert mot røde hunder på barneskolen..Men mamma var litt usikker...Men jeg vet jo ikke om jeg har det enda da..ingen røde prikker på kroppen enda. Men holder meg nok hjemme for sikkerhetsskyld! ;)

Ha en fin dag!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så lenge man ikke skulket unna så ble man vaksinert for røde hunder på barneskolen mener jeg å huske

men en vaksine kan vel svikte den og så..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer at de fleste blir vaksinert. Jeg derimot tålte ikke vaksinen og fikk bare en del da jeg var liten og ikke den siste delen på barneskolen.

Tror ikke det blir et veldig stort strikkeprosjekt men kanskje et vognteppe eller noe annet smått om jeg finner oppskrift, om det frister da?

Kanskje jeg skal se om jeg finner et vognteppe med hardanger søm, så får jeg prøvd meg på det også ;)

Endret av liv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig å vite at så mye skjer inni magen... Også så fint med spilledåse, ikke minst seng! Dere gjorde nok et kupp der ja! Kjekt å handle inn litt etterhvert også, og bare glede seg over den lille snuppa eller knerten som romsterer inni der! :hjerte:

De selger visst vognen "min" på Happyland til en meget god pris denne måneden, dumt jeg ikke visste du skulle dit før... *s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig å vite at så mye skjer inni magen... Også så fint med spilledåse, ikke minst seng! Dere gjorde nok et kupp der ja! Kjekt å handle inn litt etterhvert også, og bare glede seg over den lille snuppa eller knerten som romsterer inni der! :hjerte:

De selger visst vognen "min" på Happyland til en meget god pris denne måneden, dumt jeg ikke visste du skulle dit før... *s*

Jeg kan dra dit igjen, jeg! Går på skole i Halden, det er jo bare 10-15 min fra Svinesund :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei søndagsengel? - her er jeg tilbake fra ferie :)

Skal si dere gjorde ett kupp med den reisesenga! Koselig med spilledåse da, sikkert lurt for da får jo babyen en lyd den er trygg på og vant med. På flyet til Tyrkia satt det ett par med en liten babyjente rett bak oss og hun hadde spilledåse. Vi fryktet jo det værste at ungen skulle grine hele veien til Tyrkia men det eneste vi hørte fra den kanten var litt spilledåse og masse babygurgling. Skal si hun var en liten skravlehøne ja :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei dere tre! Koselig at dere er innom :)

Vi har ikke bestemt oss for vogn enda. Må ta oss en tur rundt og se hva som passer våre behov. Det vi vet, er at vi vil ha en med fire hjul, som kan trilles på skogs- og grusveier her hvor vi bor. Også må det være plass til den i bilen min. Tror kanskje det blir en kombivogn. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med første store babyting-investering

:klem:

Takk :hoppe:

I går sparket spiren mer i løpet av en dag enn den har gjort før. Og i dag har det vært enda mer!! Nå begynner det å bli skikkelig liv i den altså :) Mannen kjente et ordentlig spark i går kveld, da jeg lå med spilledåsen på magen. Vi har mange sånne koselige stunder nå, som jeg sikkert kommer til å savne når jeg ikke er gravid lenger... Får prøve å opprettholde det på andre måter. Kommer jo til å kose oss masse med babyen også :babysmokk:

Har vært på gravidsvømming i dag, og det var deilig! Fikk vondt i ryggen av å sitte lenge på skolen, så det var godt å få strekt den litt i bassenget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...