Gå til innhold

NRKs true crime om Scandinavian star

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

mammahjarte skrev (6 timer siden):

Er det noko nytt i saka per januar 2023?

Er det noko bevegelse?

https://www.nrk.no/dokumentar/avsloringer-rundt-scandinavian-star-brannen-forer-til-gransking-i-danmark-1.15547586

jeg fant bare denne,

men sikre kilder som er i saken, hevder at denne saken kommer til å ende i menneskerettsdomstolen til slutt. Stiftelsen gir seg ikke før Niels Erik Lund og co innrømmer hva de har gjort. Grusom sak. 

Endret av shab
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Scandinavian star er Norges Estonia. Vi må aldri glemme, og vi kan ikke tilgi den urett som er gjort. 

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, shab said:

https://www.nrk.no/dokumentar/avsloringer-rundt-scandinavian-star-brannen-forer-til-gransking-i-danmark-1.15547586

jeg fant bare denne,

men sikre kilder som er i saken, hevder at denne saken kommer til å ende i menneskerettsdomstolen til slutt. Stiftelsen gir seg ikke før Niels Erik Lund og co innrømmer hva de har gjort. Grusom sak. 

Heia stiftelsen. 

Er den danske arbeidsgruppa ferdig? Eller kjem det ein rapport snart? Ja det bør den. 

1 hour ago, shab said:

Mistenkelig.

1 hour ago, shab said:

Scandinavian star er Norges Estonia. Vi må aldri glemme, og vi kan ikke tilgi den urett som er gjort. 

Ja det er ein heilt jævlig sak. 

Ikkje at eg er noko krim ekspert, men av ein eller anna grunn så trur eg detta kan bli delvis oppklart. Eg har trua. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mammahjarte skrev (Akkurat nå):

Er den danske arbeidsgruppa ferdig? Eller kjem det ein rapport snart? Ja det bør den. 

Mistenkelig.

Ja det er ein heilt jævlig sak. 

Ikkje at eg er noko krim ekspert, men av ein eller anna grunn så trur eg detta kan bli delvis oppklart. Eg har trua. 

Det er bare trist. Håper at den danske arbeidsgruppa gir lyd fra seg snart. Jeg har ikke hørt/lest noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er trist at det ikke er mer engasjement rundt denne saken. Mennesker på min alder vet knapt hva Scandinavian star og f.eks Estonia er. Jeg forteller og de sier "Det var jo bare en ulykke. Politiet har jo etterforsket". 

Jeg tenker det er viktig at vi som ikke var født da det skjedde også engasjerer oss. Det kunne vært våre familier. Vi har vel alle reist med danskebåten...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt grusom sak. Håper virkelig den blir oppklart. Det var garantert ingen ulykke, brannen var garantert planlagt til siste detalj. Dokumentaren som gikk på nrk var veldig bra, syns jeg. Husker ulykken godt selv om jeg var liten da det skjedde. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jukkapalme skrev (9 minutter siden):

Helt grusom sak. Håper virkelig den blir oppklart. Det var garantert ingen ulykke, brannen var garantert planlagt til siste detalj. Dokumentaren som gikk på nrk var veldig bra, syns jeg. Husker ulykken godt selv om jeg var liten da det skjedde. 

Ja. Sjekk denne. Her hører vi også Ingvar Brynfors. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristina S. skrev (På 9.4.2020 den 1.31):

Sitter igjen med ganske mange spørsmål, og noen av dem er:

- Hvem er det Fleming Thue Jensen mente/mener er de skyldige? Han sa han vet hvem som tente på skipet, men han avslører ikke gjerningsmennenes identitet fordi det er ikke hans ansvar, som han sier i et klipp. 

- Hvem var disse tre Fillipinerne (?) fra skipets besetning som plutselig dukket opp og forsvant et tidspunkt uti slokningsarbeidet? Forbannet synd at man ikke kan finne det ut.

- Hva var dette om daværende maskinsjef Steinhauser sin kriminelle fortid som politiet hadde klart å finne ut? (Det har sikkert sammenheng med spm. under). 

- Hvor har disse såkalte nulldokumentene om saken blitt av? (ca. 43 min. ut i ep. 4) De vet at de er smuglet ut av to personer fra politihusets kjeller, tydeligvis. Men ikke hvem, og hvor de er? Har de ikke videoovervåkning der eller noe. Det burde ikke kunne gå an å bare stjele politiets dokumenter. 

- Og ikke minst, hva var det den Fillipinske maskinisten Gerard Guimbatan egentlig ville fortelle til Harsem i Southampton (slutten av ep.4)? I ep. 6 (ca. 23 min. inn) derimot, så avviser han det hele. Kan han ha blitt truet til taushet i løpet av denne tiden på ca. 30 år av noen? Jeg synes heller ikke at han virker spes. troverdig når han begynner å flakke med blikket og vri på seg, som ab 4cc over påpekte. 

Tror jeg må låne noen bøker av Kjell Ola Dahl, når bibliotekene åpner igjen.

PS: Jeg slutter meg til dere som roser Jan Harsem, såå enig :smilyblomst:

Heinz Steinhauser

Ikke 100% sikker, men tok ikke han selvmord?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...