AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #1 Del Skrevet 8. mars 2020 Første episode er lagt ut på NRKs nett-TV. Jeg synes det var en god og informativ første episode sett fra både de som jobbet i land, på båten, pårørende og passasjerer. Gode bildeeffekter og intervjuer. Hva synes dere? Anonymkode: 25c60...835 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mammahjarte Skrevet 8. mars 2020 #2 Del Skrevet 8. mars 2020 Enig, veldig gjennomført og profesjonelt. Eg har sett mange andre dokumentater om hendinga. Det overrasker meg kor mange som er intervjuet, nytt perspektiv. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #3 Del Skrevet 8. mars 2020 Interessant å se. Nok en sak hvor politi har sviktet og i ettertid gjør alt for å dekke over egne feil. Tror visst tilliten til politiet blir større gjennom å nekte for klare feil enn å innrømme feil. Anonymkode: 98201...8c5 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #4 Del Skrevet 8. mars 2020 Fant ut at jeg visste veldig lite om det, men så var jeg knapt to år når det skjedde 😅 Trist å høre skildringene om pappaen i dusjen som holdt rundt barna sine, og om Halvor som mistet sin gravide mamma. Blir liksom så ekstra ille når det er påsatt 🙁 Anonymkode: 862bd...bfc 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #5 Del Skrevet 8. mars 2020 Veldig interessant! Jeg husker katastrofen godt. Har fått med meg ganske mye i ettertid, men her var det massevis av nye opplysninger jeg ikke ante noe om. Skulle ønske jeg kunne se alle episodene i kveld!! Anonymkode: d28c8...fe8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #6 Del Skrevet 8. mars 2020 Serien har mange gode elementer herfra; https://scandinavian-star.vg.no/index.html VGs interaktive sak om tragedien laget i 2013. Anonymkode: 25c60...835 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 8. mars 2020 #7 Del Skrevet 8. mars 2020 (endret) Det er lagt ut en bra artikkel om dette på bt.no i helgen også, og de kommer til å fortsette med flere artikler de neste ukene i samarbeid med Nrk, Politiken og Danmarks Radio. Bra at det blir fokus på denne tragedien. Håper virkelig sannheten kommer frem en dag. Endret 8. mars 2020 av Rumle 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #8 Del Skrevet 8. mars 2020 Jeg har ikke visst mye om ulykken, så det er spennende å følge med. Får så vondt av de som var om bord. Helt tydelig at mange følte at skipet hadde store mangler og overhodet ikke var klart for passasjerer. Men så er det for sent når du først er ombord. Og de som slukket den første brannen og var helt sikre på at det var en pyroman ombord. Så ble de ikke tatt på alvor og skulle liksom gå til sengs og håpe på det beste. Men det gikk jo ikke bra 💔 Anonymkode: a6188...b2c 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #9 Del Skrevet 8. mars 2020 Jeg har ikke sett det enda, men skal. Har lest artikkelen på NRK.no og er rimelig sikker på at det var han trailersjåføren i slutten av 30-årene som tidligere var dømt for ildspåsettelse som gjorde det. Jeg fikk følelsen av det med en gang. Jeg var 11 år da dette skjedde og husker det godt. Anonymkode: b351c...6aa 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #10 Del Skrevet 8. mars 2020 Sikker på det var forsikringssvindel, gjort av noen av de ansatte etter ordre fra ledelsen i rederiet. Anonymkode: ccd2b...5a6 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #11 Del Skrevet 8. mars 2020 Ante ikke at båten var i så elendig stand. 😮 Anonymkode: d28c8...fe8 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #12 Del Skrevet 8. mars 2020 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sikker på det var forsikringssvindel, gjort av noen av de ansatte etter ordre fra ledelsen i rederiet. Anonymkode: ccd2b...5a6 Kan du forklare dette litt bedre? For meg som ikke skjønner noe😬 Anonymkode: a6188...b2c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #13 Del Skrevet 8. mars 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ante ikke at båten var i så elendig stand. 😮 Anonymkode: d28c8...fe8 Enig! Det virker nesten som at alle manglene var med vilje. Anonymkode: a6188...b2c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cerruti Skrevet 8. mars 2020 #14 Del Skrevet 8. mars 2020 Veldig bra så langt. Forferdelig trist da. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #15 Del Skrevet 8. mars 2020 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke sett det enda, men skal. Har lest artikkelen på NRK.no og er rimelig sikker på at det var han trailersjåføren i slutten av 30-årene som tidligere var dømt for ildspåsettelse som gjorde det. Jeg fikk følelsen av det med en gang. Jeg var 11 år da dette skjedde og husker det godt. Anonymkode: b351c...6aa Men hvorfor startet det nye branner, i motsatt ende av skipet, halvannet døgn etter at trailersjåføren omkom i dødsbrannen? Anonymkode: 98201...8c5 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 8. mars 2020 #16 Del Skrevet 8. mars 2020 (endret) 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke sett det enda, men skal. Har lest artikkelen på NRK.no og er rimelig sikker på at det var han trailersjåføren i slutten av 30-årene som tidligere var dømt for ildspåsettelse som gjorde det. Jeg fikk følelsen av det med en gang. Jeg var 11 år da dette skjedde og husker det godt. Anonymkode: b351c...6aa Han døde jo på lugaren i brann nummer 2? Endret 8. mars 2020 av Rumle 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #17 Del Skrevet 8. mars 2020 Bra første episode, men blir vel nok en truecrime serie som blir dratt ut i det uendelige i antall episoder. Anonymkode: 73cab...a0f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djækklåsst Skrevet 8. mars 2020 #18 Del Skrevet 8. mars 2020 (endret) 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan du forklare dette litt bedre? For meg som ikke skjønner noe😬 Anonymkode: a6188...b2c Skipet var forsikret til en sum over dobbelt så høy som skipets faktiske verdi, eller noe sånt, og skipet skiftet eier akkurat rundt den skjebnesvangre turen. Leste boken for et par år siden, husker ikke alt, veldig kompliserte greier, men åpenbart et økonomisk motiv. Spørsmålet er om alle brannene var påsatt av mannskapet, eller om man bare utnyttet situasjonen til å skade skipet maksimalt i ettertid, dersom det var dansken som tente på selve dødsbrannen han selv omkom i. Men norsk politi sin konklusjon om at dansken tente på og ingen andre gjorde noe galt er opplagt feil. Endret 8. mars 2020 av Djækklåsst 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #19 Del Skrevet 8. mars 2020 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan du forklare dette litt bedre? For meg som ikke skjønner noe😬 Anonymkode: a6188...b2c Sett noen dokumentarer om dette før, eierne av skipet var vel litt som Olav Thon, mye uhell og branner på det de kjøpte opp, mener de hadde brann i en helt lik båt de eide ikke lenge før, eller om det var forsøkt påsatt brann. Husker dårlig detaljene, antar det kommer opp i serien. Motivet er å få forsikringssummen. Anonymkode: 72a81...bed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djækklåsst Skrevet 8. mars 2020 #20 Del Skrevet 8. mars 2020 (endret) 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bra første episode, men blir vel nok en truecrime serie som blir dratt ut i det uendelige i antall episoder. Anonymkode: 73cab...a0f Hvilke andre sikter du til? Antall episoder er ikke viktig. Det viktige et at serien holder høy kvalitet hele veien. Mannen som falt ble jo en kalkun, ikke så imponert over Nesset-serien heller, men ellers har det vært en del bra innen norsk true crime de siste årene. Endret 8. mars 2020 av Djækklåsst 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå