Gå til innhold

Mannfolk som kjører bil med musikken på "tusen" desibel


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er ikke dette distraherende? Hvordan får de med seg noe av varsellyder ellers i trafikken? 

Har en i nabolaget som gjør dette, og han synes musikken hans er så kul at han lar den stå på en god stund etter at han har parkert - slik at vi andre får ta del i diskoteket hans... eller få hodepine.

Jeg har ikke lappen og kjenner ikke til alle trafikkreglene for bilister, men spør du meg så burde det vært forbudt å kjøre rundt i dette støyet. Både av trafikksikkerhetsmessige grunner og av hensyn til omgivelsene.

Anonymkode: 263c5...470

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mannfolk??? Jeg er kvinne og kjører alltid med høy musikk, vel og merke på motorveien. På mindre veier så har jeg den ikke på så høyt. Og jeg slår den alltid av når jeg stopper.

Men, nei jeg blir ikke distrahert av det. Hva slags varsellyder i trafikken er det du tenker på? Tuting? Så lenge man er oppmerksom så er det ingen som trenger å tute på deg. Utrykningskjøretøy? De har sjelden på lyd, men bruker som oftest kun lysene. Og hva da med døve? De kjører da bil de også. 

Anonymkode: 6316c...1d8

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mannfolk??? Jeg er kvinne og kjører alltid med høy musikk, vel og merke på motorveien. På mindre veier så har jeg den ikke på så høyt. Og jeg slår den alltid av når jeg stopper.

Det virker ikke som du skjønner hva jeg mener med "tusen" desibel: musikk som er så høy at det rister. Men altså, du ble provosert av at jeg ikke skrev kvinner også? Så siden du er en kvinne som vil gjøre det samme, så er det helt greit å sjenere andre og eventuelt gjøre ting som går ut over trafikksikkerheten? Hadde vært fint om brukere faktisk svarte på det som er poenget i hi, isteden for å kverulere om noe annet bare for å skape krangling.

Anonymkode: 263c5...470

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi at det er moro.

Hvis du plages av dette i noen minutter så be it.

 

Anonymkode: b38e8...c75

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi at det er moro.

Hvis du plages av dette i noen minutter så be it.

 

Anonymkode: b38e8...c75

Så når det kommer en ambulanse f.eks og du bør kjøre til siden, så er det viktigere at du har det moro bak rattet. Og hvis du kjører på et dyr eller menneske, og ikke hører smellet pga din egen musikkstøy så er ikke det så viktig. Nei, bare du får ha det moro og være harrytass. Det er første prioritet.

Anonymkode: 263c5...470

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det virker ikke som du skjønner hva jeg mener med "tusen" desibel: musikk som er så høy at det rister. Men altså, du ble provosert av at jeg ikke skrev kvinner også? Så siden du er en kvinne som vil gjøre det samme, så er det helt greit å sjenere andre og eventuelt gjøre ting som går ut over trafikksikkerheten? Hadde vært fint om brukere faktisk svarte på det som er poenget i hi, isteden for å kverulere om noe annet bare for å skape krangling.

Anonymkode: 263c5...470

Jeg er også kvinne og har musikken på full guffe. Kan du forklare hvordan min høye musikk går ut over trafikksikkerheten? Vil egentlig tro det er bra. Folk kan høre meg på mils avstand og flytte seg ut av veibanen i god tid :) 

Det virker som om det er du som er provosert. Ikke oss andre. 

Anonymkode: 9eab4...4cc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så når det kommer en ambulanse f.eks og du bør kjøre til siden, så er det viktigere at du har det moro bak rattet. Og hvis du kjører på et dyr eller menneske, og ikke hører smellet pga din egen musikkstøy så er ikke det så viktig. Nei, bare du får ha det moro og være harrytass. Det er første prioritet.

Anonymkode: 263c5...470

Svarer på denne også jeg. 
øynene mine virker helt fint, jeg klarer derfor å se evt blålys i speglene. Nå bor jeg i en storby der det er sjeldent ambulansene bruker sirenen uansett. Derfor er jeg alltid ekstra obs. 
Nå har jeg aldri kjørt på et dyr eller menneske, men vil tro jeg hadde merket om jeg fikk et menneske slengt opp på panseret, uavhengig om musikken var av eller på. 

Anonymkode: 9eab4...4cc

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinne ter, hører på så høy musikk at det rister.... Ambulansen kjører med lys i tillegg. En god sjåfør ser ofte i speilene slik at den får med seg hele trafikkbildet.

 

Kanskje lese litt teori før du uttaler deg.

Anonymkode: 574c6...673

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dere alle kjører med biler som sier dunk dunk dunk på lang avstand - pga. bassen, slik at det rister i vinduer utenfor etc.? TS.

Anonymkode: 263c5...470

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så dere alle kjører med biler som sier dunk dunk dunk på lang avstand - pga. bassen, slik at det rister i vinduer utenfor etc.? TS.

Anonymkode: 263c5...470

Ja. 

Anonymkode: 9eab4...4cc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, AnonymBruker said:

Så dere alle kjører med biler som sier dunk dunk dunk på lang avstand - pga. bassen, slik at det rister i vinduer utenfor etc.? TS.

Anonymkode: 263c5...470

Jepp

Anonymkode: 5d83e...37d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er dame og har alltid full gnu på musikken i bilen. Øynene mine er det ingenting i veien med, så jeg får med meg alt som skjer på veien....

Anonymkode: eb71c...fb0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så dere alle kjører med biler som sier dunk dunk dunk på lang avstand - pga. bassen, slik at det rister i vinduer utenfor etc.? TS.

Anonymkode: 263c5...470

Yes

Anonymkode: eb71c...fb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan alle dere besserwissere som "ser ambulansen i speilet, så jeg trenger ikke lytte etter sirener" svare på hvorfor utrykningskjøretøy har sirener i det hele tatt? Bare for moroskyld, eller kan det tenkes at det faktisk HAR en funksjon som dere bare er for arrogante til å bry dere om? Dere er jo tross alt verdensmestere i trafikken, så 🙄

Anonymkode: faf36...ff3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med svært høy musikk er selvsagt til sjenanse for de rundt en. Når det kommer til trafikksikkerhet så er det vel "lov" helt til man er innblandet i en ulykke. Den dagen man kjører på noen så blir jo spørsmålet om man var så aktpågivende som man burde ha vært og ikke sikkert dommeren tror på bilisten som sier han ikke trenger ørene for å være aktpågivende. 

Anonymkode: 17e2e...c35

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kan alle dere besserwissere som "ser ambulansen i speilet, så jeg trenger ikke lytte etter sirener" svare på hvorfor utrykningskjøretøy har sirener i det hele tatt? Bare for moroskyld, eller kan det tenkes at det faktisk HAR en funksjon som dere bare er for arrogante til å bry dere om? Dere er jo tross alt verdensmestere i trafikken, så 🙄

Anonymkode: faf36...ff3

Nei. Tenker de kun har det for moro skyld. I dag hadde jeg så høy musikk på i bilen at bassen vibrerte i rattet. Deilig. 

Anonymkode: 9eab4...4cc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette med svært høy musikk er selvsagt til sjenanse for de rundt en. Når det kommer til trafikksikkerhet så er det vel "lov" helt til man er innblandet i en ulykke. Den dagen man kjører på noen så blir jo spørsmålet om man var så aktpågivende som man burde ha vært og ikke sikkert dommeren tror på bilisten som sier han ikke trenger ørene for å være aktpågivende. 

Anonymkode: 17e2e...c35

Tenker det er farligere med folk som kjører med kranglete barn i baksetet. Tar mer oppmerksomhet det. Fysj. 

Anonymkode: 9eab4...4cc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Tenker de kun har det for moro skyld. I dag hadde jeg så høy musikk på i bilen at bassen vibrerte i rattet. Deilig. 

Anonymkode: 9eab4...4cc

Skjønner ikke helt svarene dine. Akkurat litt for teit til å være seriøst, men ikke morsomt nok til å være kødd heller... 

Anonymkode: faf36...ff3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har faktisk ambulansen regler på når og hvor de kan bruke sirener. De får ofte ikke bruke sirener i tettbygde strøk. De blinker og bruker lyse e, før sirener kommer på. 

Anonymkode: d1421...b77

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Kan alle dere besserwissere som "ser ambulansen i speilet, så jeg trenger ikke lytte etter sirener" svare på hvorfor utrykningskjøretøy har sirener i det hele tatt? Bare for moroskyld, eller kan det tenkes at det faktisk HAR en funksjon som dere bare er for arrogante til å bry dere om? Dere er jo tross alt verdensmestere i trafikken, så 🙄

Anonymkode: faf36...ff3

Du hører nesten alltid en sirene over musikken.

Bare fordi en har på høy musikk betyr ikke at en verken er døv, blind eller mister førligheten i hendene.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...