Gå til innhold

Mannfolk som kjører bil med musikken på "tusen" desibel


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner ikke helt svarene dine. Akkurat litt for teit til å være seriøst, men ikke morsomt nok til å være kødd heller... 

Anonymkode: faf36...ff3

Det er bare det at jeg syns spørsmålene blir for dumme til å svare seriøst på. Gidder faktisk ikke svare folk som bruker hersketeknikker seriøst. 

Anonymkode: 9eab4...4cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er bare det at jeg syns spørsmålene blir for dumme til å svare seriøst på. Gidder faktisk ikke svare folk som bruker hersketeknikker seriøst. 

Anonymkode: 9eab4...4cc

Spørsmålet var ikke dumt. Men bra for deg at du fant en unnskyldning til å la være å svare. 

Anonymkode: faf36...ff3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Spørsmålet var ikke dumt. Men bra for deg at du fant en unnskyldning til å la være å svare. 

Anonymkode: faf36...ff3

Jo. Du må gjerne vise til rettsdokumenter der sjåføren har blitt dømt til hardere straff etter å ha kjørt på noen, pga for høy musikk. Og hvor høyt kan en da evt ha musikken uten å få strengere straff? Er det opp til hver og en dommer å bedømme hvor høy musikk er for høyt? Og hvordan skal en bevise hvor musikken var? 

Og hvorfor har det seg slik at mangfoldige mennesker med nedsatt hørsel fortsatt har sertifikat, om argumentet ditt at hørsel er så utrolig viktig i trafikken. Kan en ikke få sertifikat om en er døv? 

Nå har jeg svart deg seriøst på din veldig hypnotiske situasjon.

Anonymkode: 9eab4...4cc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke glem at på bygda drar rånere med det feteste anlegget som spiller høyest, de beste damene. 

Anonymkode: befb6...03f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jo. Du må gjerne vise til rettsdokumenter der sjåføren har blitt dømt til hardere straff etter å ha kjørt på noen, pga for høy musikk. Og hvor høyt kan en da evt ha musikken uten å få strengere straff? Er det opp til hver og en dommer å bedømme hvor høy musikk er for høyt? Og hvordan skal en bevise hvor musikken var? 

Og hvorfor har det seg slik at mangfoldige mennesker med nedsatt hørsel fortsatt har sertifikat, om argumentet ditt at hørsel er så utrolig viktig i trafikken. Kan en ikke få sertifikat om en er døv? 

Nå har jeg svart deg seriøst på din veldig hypnotiske situasjon.

Anonymkode: 9eab4...4cc

Er det dette som er trolling? Du har jo overhodet ikke svart på spørsmålet, som var hvorfor ambulanser har sirener hvis det ikke har noen funksjon. Du har bare stilt en masse urelaterte spørsmål tilbake.

Du snakker om påkjørsler. Hva har det å gjøre med å hindre utrykningskjøretøy? 

Det er forsket på at det å høre på musikk påvirker både oppfattelse og oppførsel i trafikken.

Og døve kan ha sertifikat ja. Jeg er ingen ekspert, men det har kanskje noe å gjøre med at det er noe annet å ikke høre noe/høre bare litt, enn å overdøve trafikkbildet med støy. Pluss at døve ofte er klare over handicappet sitt, og kompenserer og benyttet andre sanser mer aktivt. 

Anonymkode: faf36...ff3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.3.2020 den 23.02, AnonymBruker skrev:

Så når det kommer en ambulanse f.eks og du bør kjøre til siden, så er det viktigere at du har det moro bak rattet. Og hvis du kjører på et dyr eller menneske, og ikke hører smellet pga din egen musikkstøy så er ikke det så viktig. Nei, bare du får ha det moro og være harrytass. Det er første prioritet.

Anonymkode: 263c5...470

Husker ikke når er det sist jeg hørte ambulanse ,politi eller andre bruke sirene. 

Blå lys ja ,og blå lys er synlige fra laaaaang unna så selv om jeg er døv så ser jeg lys i speilene.

Hvis jeg kjører på dyr eller menneske (som du skriver) så kommer jeg til å merke den støtt i hele bilen.

Selv når man kjører over mindre stein i veibanen (eller annen rusk) så kjennes det i bilen. 

Høres ut som om du aldri har kjørt bil !?

Anonymkode: b38e8...c75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kjører ikke bil forstår vi.

Har du ikke sittet i en heller?

Du skal sjekke speil med sekunders mellomrom når du kjører.

De færreste utrykningsbiler bruker sirene, de blinker med frontlysa i tillegg til lyset på taket. 

Du kjenner om du får en hare, grevling eller større i grillen, med mindre du kjører lastebil.

Du kan fint kjøre med så mye musikk og bass du vil.

Men du skal jo ta hensyn i boligfelt osv. 

Ditt problem er vel bare at en nabo har montert skikkelig utstyr i bilen sin.

Da kan du jo be han dempe denne musikken mellom 7 og 23, om det plager deg.

Anonymkode: 62194...de4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter ofte noen minutter ekstra i bilen etter jeg har parkert og hører på musikk. Det er kvalitetstid. Merker jeg ikke bryr meg et fnugg  om det bråker.

Anonymkode: da058...fbb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Sitter ofte noen minutter ekstra i bilen etter jeg har parkert og hører på musikk. Det er kvalitetstid. Merker jeg ikke bryr meg et fnugg  om det bråker.

Anonymkode: da058...fbb

Ja, hvorfor gidde å ta hensyn liksom? Det er det da bare tapere som gjør 

Anonymkode: faf36...ff3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det dette som er trolling? Du har jo overhodet ikke svart på spørsmålet, som var hvorfor ambulanser har sirener hvis det ikke har noen funksjon. Du har bare stilt en masse urelaterte spørsmål tilbake.

Du snakker om påkjørsler. Hva har det å gjøre med å hindre utrykningskjøretøy? 

Det er forsket på at det å høre på musikk påvirker både oppfattelse og oppførsel i trafikken.

Og døve kan ha sertifikat ja. Jeg er ingen ekspert, men det har kanskje noe å gjøre med at det er noe annet å ikke høre noe/høre bare litt, enn å overdøve trafikkbildet med støy. Pluss at døve ofte er klare over handicappet sitt, og kompenserer og benyttet andre sanser mer aktivt. 

Anonymkode: faf36...ff3

 

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette med svært høy musikk er selvsagt til sjenanse for de rundt en. Når det kommer til trafikksikkerhet så er det vel "lov" helt til man er innblandet i en ulykke. Den dagen man kjører på noen så blir jo spørsmålet om man var så aktpågivende som man burde ha vært og ikke sikkert dommeren tror på bilisten som sier han ikke trenger ørene for å være aktpågivende. 

Anonymkode: 17e2e...c35

Det var dette jeg svarte på.
Ambulanser og annet utrykningskjøretøy bruker sirener for å varsle. Men som jeg har skrevet flere ganger virker øynene mine, så jeg klarer faktisk å se blålys i speilene  Spørs riktignok hvilken bil en kjører. Da jeg kjørte en Ford transit i jobbsammenheng oppdaget jeg ikke blålysene like kjapt i speglene, men hadde da ikke like god i lyd i bilen så jeg nå har. 
Så sånn jeg ser det så er det ingen grunn til panikk. Du kan stole på at jeg alltid får med meg utrykningskjøretøy som vil forbi. 
 

Håper nå du har fått svar på alle spørsmålene du sitter med :) 

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Anonymkode: 9eab4...4cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.3.2020 den 16.19, AnonymBruker skrev:

Er ikke dette distraherende? Hvordan får de med seg noe av varsellyder ellers i trafikken? 

Har en i nabolaget som gjør dette, og han synes musikken hans er så kul at han lar den stå på en god stund etter at han har parkert - slik at vi andre får ta del i diskoteket hans... eller få hodepine.

Jeg har ikke lappen og kjenner ikke til alle trafikkreglene for bilister, men spør du meg så burde det vært forbudt å kjøre rundt i dette støyet. Både av trafikksikkerhetsmessige grunner og av hensyn til omgivelsene.

Anonymkode: 263c5...470

Jeg er kvinne og kjører selv med høy musikk. Har betalt mye penger for anlegget jeg har i bilen. Jeg setter pris på god musikk og god lyd. Noe av det beste jeg vet med å kjøre bil, er å høre musikk. 


Heldigvis er det ikke du som bestemmer. Dessuten ser man blålys i speilet like fort som andre som ikke spiller høy musikk. Det er ikke alltid utrykningskjøretøy kjører med sirene heller. De kjører med sirene når det er mye trafikk, er det ikke trafikk så bruker de bare blålys og blinker med lysene. Dette spesielt på kveld/natt. .... 

Om det er rare lyder i bilen så hører man det før eller siden uansett. Er det noe "akutt" som skjer med bilen, så kjenner man det på bilen. Man kjenner om noe ikke er slik det skal være, enten i rattet, på pedalene, når man gir gass/bremser, dessuten har man et fullverdig dashboard som vil varsle om noe skjer under panseret eller andre steder på bilen. Rygger man på noe/noen eller kjører på noe/noen så har man øyne som ser og en kropp som føler. 

Ta lappen og lær litt om trafikkregler før du uttaler deg. :) 

Anonymkode: b38ce...ca5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.3.2020 den 23.02, AnonymBruker skrev:

Så når det kommer en ambulanse f.eks og du bør kjøre til siden, så er det viktigere at du har det moro bak rattet. Og hvis du kjører på et dyr eller menneske, og ikke hører smellet pga din egen musikkstøy så er ikke det så viktig. Nei, bare du får ha det moro og være harrytass. Det er første prioritet.

Anonymkode: 263c5...470

Du tuller nå? Kan vi mennesker KUN høre? Hvordan klarer vi kjøre bil? Hvordan klarer du skrive på forumet her ettersom alle dine sanser ikke er intakt, kun hørsel? Kjære vene...... 

Anonymkode: b38ce...ca5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.3.2020 den 0.52, AnonymBruker skrev:

Så dere alle kjører med biler som sier dunk dunk dunk på lang avstand - pga. bassen, slik at det rister i vinduer utenfor etc.? TS.

Anonymkode: 263c5...470

Noen mennesker er glad i høy musikk og god lyd. At du ikke forstår dette er ikke vårt problem, men ditt eget. Det er ikke alle som er som deg, vet du. 

Anonymkode: b38ce...ca5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Det var dette jeg svarte på.
Ambulanser og annet utrykningskjøretøy bruker sirener for å varsle. Men som jeg har skrevet flere ganger virker øynene mine, så jeg klarer faktisk å se blålys i speilene  Spørs riktignok hvilken bil en kjører. Da jeg kjørte en Ford transit i jobbsammenheng oppdaget jeg ikke blålysene like kjapt i speglene, men hadde da ikke like god i lyd i bilen så jeg nå har. 
Så sånn jeg ser det så er det ingen grunn til panikk. Du kan stole på at jeg alltid får med meg utrykningskjøretøy som vil forbi. 
 

Håper nå du har fått svar på alle spørsmålene du sitter med :) 

Anonymkode: 9eab4...4cc

Åja, var det dét du svarte på. Nå var det ikke det som ble sitert da, men skjønner at det kan være vanskelig å henge med når det blir sånne lange tråder med siteringer frem og tilbake hva du hadde sitert i utgangspunktet :)

Og neida, du har faktisk fortsatt ikke greid å svare på hvorfor ambulanser har sirener når det tydeligvis ikke er nødvendig, i følge deg. Er det i tilfelle blålysene ikke virker, eller hva...? 

Anonymkode: faf36...ff3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen mennesker er glad i høy musikk og god lyd. At du ikke forstår dette er ikke vårt problem, men ditt eget. Det er ikke alle som er som deg, vet du. 

Anonymkode: b38ce...ca5

Noen mennesker er glade i aktiviteter som forstyrrer andre uten å ta hensyn. At du ikke forstår detter ikke vårt problem, men ditt eget. 

Skjønner du hvor dust du virker når det omskrives på denne måten? 

Anonymkode: faf36...ff3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, solidaritet er dessverre ikke de fleste nordmenns fremste egenskap. Hamstring til seg og sitt. Lage støy, til seg og sitt, bare fordi "det er moro" for sin egen del. Lurer på hvordan alle disse psykopatene bare popper opp fler og fler, hvor kommer de fra?

Anonymkode: 263c5...470

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 7.3.2020 den 16.19, AnonymBruker skrev:

Er ikke dette distraherende? Hvordan får de med seg noe av varsellyder ellers i trafikken? 

Har en i nabolaget som gjør dette, og han synes musikken hans er så kul at han lar den stå på en god stund etter at han har parkert - slik at vi andre får ta del i diskoteket hans... eller få hodepine.

Jeg har ikke lappen og kjenner ikke til alle trafikkreglene for bilister, men spør du meg så burde det vært forbudt å kjøre rundt i dette støyet. Både av trafikksikkerhetsmessige grunner og av hensyn til omgivelsene.

Anonymkode: 263c5...470

Noen har større konsentrasjonsevne enn et barn på 2 år, så vi evner faktisk å føre bilen på en trafikksikker måte samtidig som vi hører på høy musikk 😉 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/12/2020 at 8:43 PM, AnonymBruker said:

Nei, solidaritet er dessverre ikke de fleste nordmenns fremste egenskap. Hamstring til seg og sitt. Lage støy, til seg og sitt, bare fordi "det er moro" for sin egen del. Lurer på hvordan alle disse psykopatene bare popper opp fler og fler, hvor kommer de fra?

Anonymkode: 263c5...470

Du er en spesiell skrue, det skal du ha.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 9.3.2020 den 14.22, AnonymBruker skrev:

Ikke glem at på bygda drar rånere med det feteste anlegget som spiller høyest, de beste damene. 

Anonymkode: befb6...03f

Haha nei, hvor har du det fra? Det er mye rart på bygda😂

Anonymkode: 1db84...fd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.3.2020 den 16.40, AnonymBruker skrev:

Det virker ikke som du skjønner hva jeg mener med "tusen" desibel: musikk som er så høy at det rister. Men altså, du ble provosert av at jeg ikke skrev kvinner også? Så siden du er en kvinne som vil gjøre det samme, så er det helt greit å sjenere andre og eventuelt gjøre ting som går ut over trafikksikkerheten? Hadde vært fint om brukere faktisk svarte på det som er poenget i hi, isteden for å kverulere om noe annet bare for å skape krangling.

Anonymkode: 263c5...470

Hæ? Man sjenerer ikke andre med høy musikk, så lenge man ikke kjører rundt i byen mitt på natta eller plager folk som bor ved veien. Og det er heller ikke trafikkfarlig så lenge man bruker øya og luktesansen. Hehe. Er kvinne selv og hører på høy musikk, men har ikke buldrende anlegg da. Det gjør meg mer konsentrert og avslappet. Blir ellers stresset av mekaniske lyder og sånt.

Anonymkode: 1db84...fd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...