Gå til innhold

Hvilken tempurpute bør en gå for


Cecilie82

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har hatt, men pga at jeg har vinduet oppe hele året så måtte jeg kutte den ut. Ble steinhard i det kalde soverommet. Ville bare si det så du ikke gjør samme tabbe. 😀

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den man liker selv. Alle har forskjellig smak. Jeg klarte ikke å ligge på min. En slik "bulk" som skal støtte nakken
ble bare forstyrrende og hard for min del. Den ligger innerst i skapet mitt. :ninja: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Belima skrev:

Jeg har hatt, men pga at jeg har vinduet oppe hele året så måtte jeg kutte den ut. Ble steinhard i det kalde soverommet. Ville bare si det så du ikke gjør samme tabbe. 😀

Åå. Hvilken gikk du over til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt  en fjærpute fra Kid nå, høy og hard til kr 250,- på salget. Alle de tempurputene jeg har prøvd har vært ubrukelige for meg pga kaldt soverom. Sover mest på side og rygg og denne puta er kjempegod. Hvis det er mye dun i pute så blir den så myk at jeg må brette den unger skulderen, denne nye er perfekt for meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har 3 ulike. Har prøvd alle og funnet min favoritt. Jeg har for tiden 13 (!😳) grader på soverommet og puta er ikke steinhard. Guttungen på 11 liker også støtten i nakken.

Noen er høyere/hardere...må nesten prøve ut. Mine er kjøpt på Jysk og Ikea. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøpte en liten reisehodepute i tempur på madrassmesteren.  Så får vi se om den duger før jeg investerer i en dyrere  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ambefale å reise til bohus ol. å faktisk prøve dem.

Jeg hadde den puteversjonen av den som skal være god for nakken. Var ekstremt fornøyd med den. Men etter 13-15 år, så er det på tide å bytte. Men den selges ikke lengre.

Alle «pute» formene som finnes nå er skikkelig myke 😕 altså slik som vanlige puter, der man synker ned i dem, og det ikke er noe støtte, sommer det jeg liker med tempur. Kun nakkeputa er skikkelig slik.

Men den «sjøstjerne» puta som jeg kaller den. Den som er designet for dem som sover på magen, den er nesten like hard som den nakkeputa. Altså den er myk, men har noe støtte i seg. Ikke helt like god som nakkeputa i støtten, men det nærmeste jeg kommer.

Men jeg brukte mye tid på å faktisk reise ut og prøve dem alle. Anbefaler sterkt det samme :) 

Anonymkode: cf91f...0be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vil ambefale å reise til bohus ol. å faktisk prøve dem.

Jeg hadde den puteversjonen av den som skal være god for nakken. Var ekstremt fornøyd med den. Men etter 13-15 år, så er det på tide å bytte. Men den selges ikke lengre.

Alle «pute» formene som finnes nå er skikkelig myke 😕 altså slik som vanlige puter, der man synker ned i dem, og det ikke er noe støtte, sommer det jeg liker med tempur. Kun nakkeputa er skikkelig slik.

Men den «sjøstjerne» puta som jeg kaller den. Den som er designet for dem som sover på magen, den er nesten like hard som den nakkeputa. Altså den er myk, men har noe støtte i seg. Ikke helt like god som nakkeputa i støtten, men det nærmeste jeg kommer.

Men jeg brukte mye tid på å faktisk reise ut og prøve dem alle. Anbefaler sterkt det samme :) 

Anonymkode: cf91f...0be

Funnet en ? Jeg skal prøve ut Alovera innersleep reisepute i natt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Cecilie82 skrev:

Funnet en ? Jeg skal prøve ut Alovera innersleep reisepute i natt. 

Ja jeg endte opp med «sjøstjerne» puta 😅

https://www.enklereliv.no/tempur-ombracio-pute?gclid=Cj0KCQiAqY3zBRDQARIsAJeCVxOLFvzVf8amNtuX7jLe81GYhVzplNM5vaYaW4ccvC3axxnKGl4GBXMaApuKEALw_wcB

Anonymkode: cf91f...0be

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kastet våre Tempur-puter fordi de var snåle og ligge på og vi «slo» oss faktisk på de et par ganger når vi heiv oss litt for hardt ned i senga 🙈

Dette er en del år siden så kanskje de har forandret putene sine siden den gang.

Anonymkode: d69c2...9b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.3.2020 den 20.54, Thomasine skrev:

Vi har 3 ulike. Har prøvd alle og funnet min favoritt. Jeg har for tiden 13 (!😳) grader på soverommet og puta er ikke steinhard. Guttungen på 11 liker også støtten i nakken.

Noen er høyere/hardere...må nesten prøve ut. Mine er kjøpt på Jysk og Ikea. 

Da er det ikke Tempur.

Anonymkode: 647cc...422

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 6.3.2020 den 19.50, Belima skrev:

Jeg har hatt, men pga at jeg har vinduet oppe hele året så måtte jeg kutte den ut. Ble steinhard i det kalde soverommet. Ville bare si det så du ikke gjør samme tabbe. 😀

Varmt barderomsgulv er cluet :)

Anonymkode: 6139d...830

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Varmt barderomsgulv er cluet :)

Anonymkode: 6139d...830

Det sa de var et tips jeg også fikk. Legg puten 5-10 min på badegulvet

Endret av Cecilie82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Da er det ikke Tempur.

Anonymkode: 647cc...422

Endret av Cecilie82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På madrassmesteren sa de enkelte modeller kunne bli harde ved å ha vinduet åpent. Kjenner jeg absolut kunne hatt noe som var høyere og fastere en den modellen jeg har kjøpt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Varmt barderomsgulv er cluet :)

Anonymkode: 6139d...830

Har prøvd det, men i løpet av natten blir den for hard for meg. 😟

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Denne har jeg også! Først hadde jeg tempurpute med vanlig, firkantig hodeputefasong i ca 12 år. Likte den godt, men den var ganske hard på kaldt soverom. Nå har jeg denne 'sjøstjerneputen' og syns den er perfekt! Sove på siden eller på mage, og den passer veldig godt for meg. Ikke så hard selv om soverommet er kaldt, og gir riktig støtte for nakke slik at jeg blir mindre plaget med migrene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Belima skrev:

Har prøvd det, men i løpet av natten blir den for hard for meg. 😟

Da må du kanskje bytte modell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...