Gå til innhold

Kompani Lauritzen


FrøkenMims

Anbefalte innlegg

Jeg digger Linnea. Sittet våken i 12 timer og bare «jaja, til tross har jeg faktisk hatt det ganske så behagelig i natt.» Hun er så sykt målrettet og tøff! Linnea har overrasket meg noe så til de grader. Elsker at hun er så «sta» som hun er! 
 

Carl-Martin og Linnea er mine to favoritter. Håper å se begge i finalen 

  • Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er egentlig litt overrasket over at samtlige gjorde det såpass "dårlig" i Bobs hus. Jeg mener, jeg hadde trodd de hvertfall skulle få med seg meldingen om at det kun var uniformert befal de skulle adlyde.. Og litt overrasket over at Siri fikk lov til å endre og gå snarveien ETTER hun hadde åpnet døren med de to grønne pilene og sett Bob'ene stå inne der. Da er det i mine øyne for sent å snu😅 Siri var vel også den eneste som forsto at det siste (sivilkledde) befalet som gjentok kartreferansen, bare snakka bull. 

Jeg hadde fått så totalt panikk oppi det bassenget med han mannen som bare heiv folka rundt og dytta dem under vann :P Jeg kan se for meg at jeg hadde slitt lenge med den øvelsen i etterkant. Jeg hadde en incident under en svømmetime på barneskolen, der jeg kom under en (tung) madrass, og dermed ikke fikk kommet meg opp så fort som jeg ønsket. Bare den husker jeg som utrolig ekkel..  Ja, nei, imponert over at ingen ga seg! 👏

Den øvelsen der de skulle sitte på dette jordet i x antall timer for å skrive ned observasjoner; herlighet, for en tålmodighet de har. Jeg ser nå hvor utrolig dårlig jeg er mentalt på sånne ting 😅 Jeg er bortimot 100% sikker på at det er noe jeg aldri hadde giddi. Jeg kunne kanskje klart 30-60 minutter, men jeg kjeder meg så jævlig fort, samt jeg blir rastløs, så den oppgaven der hadde jeg slitt fælt med!  Men utrolig morsomt når de ble kjørt til den hytta hvor løytnanten (han trønderske. Litt usikker på hvilken grad han har) satt med tente telys og ei bok. Skikkelig koselig, lun stemning! Jeg hadde lett sovna under en slik høytopplesning som varte i 60 (!) minutter om det temaet der :P Jeg hadde neppe klart et eneste spørsmål på den testen som kom i etterkant. Og for en demotivasjon det måtte være når de attpåtil ble kjørt tilbake igjen til det j***a jordet 😂 Jeg hadde mista så jæææ*lig piffen!  Nei, jeg er ekstremt imponert over hva som bor i samtlige av deltakerne! 👏😅  Jeg skulle ønske jeg hadde halvparten av den stå-på-viljen som de har!   

Linnéa Myhre! For en kvinne! Med tanke på alt hun har vært gjennom i sitt relativt korte liv, så imponerer hun stort. Det at hun klarte å skyve vekk negative tanker under natten på jordet, viser hvor langt hun har kommet, tenker jeg. Jeg er en relativt negativ person selv (har også hatt mitt oppigjennom), og jeg er ganske sikker på at de negative tankene hadde vunnet dersom det var jeg som satt slik på post. Jeg håper så inderlig at hun er én av de som står igjen til slutt!

 Nå tilspisser det seg, og jeg kjenner at jeg skulle ønske at nesten samtlige kunne være igjen til slutt. Eneste som godt kan ryke ut nå for min del, er Siri. Rett og slett fordi hun (i mine øyne) har hatt mest fokus på seg selv og sine poeng, fremfor å hjelpe laget sitt (jmf forrige ukes episode hvor problemløsning sto i fokus og hun brukte altfor lang tid på individuelle oppgaver). I Tillegg til dette, så pusha hun Vegard altfor hardt opp "rampestreken" og hørte med det ikke på hvor sliten og utmattet Vegard var. Jeg tror poengene sto fremst i hodet hennes, og ikke fokuset på samarbeidet for å få begge to helskinnet opp. Det endte jo med at Vegard svimte av og måtte bryte..  Sånn bortsett fra dét, så er det faktisk ingen jeg ønsker at skal ryke ut nå! 

Anonymkode: 3fd17...c11

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linnea er et bevis på at man ofte kommer sterkt ut av å ha det tøft i livet. Det er så jævlig, jeg er så glad at hun kom seg gjennom noe så beintøft og skulle selvfølgelig ikke ønske at hun har hatt det SÅ vondt, men man bør faktisk ikke flyte gjennom livet og ha det enkelt hele tiden. Man vokser virkelig på utfordringene. Linnea er råtøff, og hun imponerer skikkelig. Og hun bygger andre opp også, samtidig som hun fortsatt har sin tydelige, litt spisse personlighet (og det mener jeg positivt, alle kan ikke være smørblide og super positive) som vi har blitt litt kjent med via media. Heier på og håper hun når langt!

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Elsker at Morten snakker mer og mer trønderdialekt og mindre og mindre pent 😂  Er det manglende innflytelsen fra Vegard som gjør det? 

Anonymkode: e025c...c55

Det la jeg merke til også, men tenkte at det er fordi han var veldig sliten.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sol79 skrev (3 minutter siden):

Det la jeg merke til også, men tenkte at det er fordi han var veldig sliten.

Jeg tenkte at det var fordi han ble engasjert, så "seg selv", og glemte "fasaden" der og da.  :)

 

Anonymkode: 51409...dd3

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kvakkekyllingen skrev (14 minutter siden):

Hvorfor sto Hulsker over den ene oppgaven? Fikk ikke med meg grunnen :)

Han hadde noen problemer med armen, tror jeg.

Anonymkode: b03b9...cb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kvakkekyllingen
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Han hadde noen problemer med armen, tror jeg.

Anonymkode: b03b9...cb1

Okei. Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

 

Den øvelsen der de skulle sitte på dette jordet i x antall timer for å skrive ned observasjoner; herlighet, for en tålmodighet de har. Jeg ser nå hvor utrolig dårlig jeg er mentalt på sånne ting 😅 Jeg er bortimot 100% sikker på at det er noe jeg aldri hadde giddi. Jeg kunne kanskje klart 30-60 minutter, men jeg kjeder meg så jævlig fort, samt jeg blir rastløs, så den oppgaven der hadde jeg slitt fælt med!  Men utrolig morsomt når de ble kjørt til den hytta hvor løytnanten (han trønderske. Litt usikker på hvilken grad han har) satt med tente telys og ei bok. Skikkelig koselig, lun stemning! Jeg hadde lett sovna under en slik høytopplesning som varte i 60 (!) minutter om det temaet der :P Jeg hadde neppe klart et eneste spørsmål på den testen som kom i etterkant. Og for en demotivasjon det måtte være når de attpåtil ble kjørt tilbake igjen til det j***a jordet 😂 Jeg hadde mista så jæææ*lig piffen!  Nei, jeg er ekstremt imponert over hva som bor i samtlige av deltakerne! 👏😅  Jeg skulle ønske jeg hadde halvparten av den stå-på-viljen som de har!   

 

Anonymkode: 3fd17...c11

Han er ikke trønder!🤔 Han er fra Møre og Romsdal en plass. 
 

Jeg heier på Siri, Jacob, og Hulsker. Liker de best😍 Håper Ulrikke og Linnea(aldri hatt sansen for henne selv om hun gjør en god jobb på KL) ryker!

Anonymkode: 3597d...0ab

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud så mye drøyt i dette programmet. Syns de skulle kansellert hele skiten. Før eller siden kommer noen til å bli skadet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Vinterjenta said:

Herregud så mye drøyt i dette programmet. Syns de skulle kansellert hele skiten. Før eller siden kommer noen til å bli skadet.

Hva tenker du på? Det er under jo superkontrollerte forhold. Ikke i nærheten av det drøyeste som går på tv ihvertfall! 

Anonymkode: e025c...c55

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så Hulsker fikk ikke egentlig noen straff for den våpen glippen? At han hadde skada armen og måtte stå over en øvelse og fikk 0 poeng der kan vel ikke akkurat kalles en straff...
Hulsker må jo være en skikkelig lagspiller siden han får over norm hver gang? eller er det rett og slett befalet som syns han er så morsom og jovial og derfor «overser» de med vilje disse «tabbene» hans..?🤔🤪

Anonymkode: ba6b1...bee

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Hva tenker du på? Det er under jo superkontrollerte forhold. Ikke i nærheten av det drøyeste som går på tv ihvertfall! 

Anonymkode: e025c...c55

Ikke vet jeg med deg, men første gangen jeg har sett noen bli gjentagende banket, dunket i vann, tvunget til å holde seg våken en hel natt og deretter ligge i nærheten av c4 mens det blir detonert. 

Sistnevnte en oppskrift på å få tinnitus. 
 

Men om du syns det er greit, sier det vel egentlig mest om deg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vinterjenta skrev (3 timer siden):

Ikke vet jeg med deg, men første gangen jeg har sett noen bli gjentagende banket, dunket i vann, tvunget til å holde seg våken en hel natt og deretter ligge i nærheten av c4 mens det blir detonert. 

Sistnevnte en oppskrift på å få tinnitus. 
 

Men om du syns det er greit, sier det vel egentlig mest om deg.

Er sånt de gjør i forsvaret da så du burde vel våkne opp. Skadelig er det ikke.

Anonymkode: 91347...349

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest padawan
Vinterjenta skrev (4 timer siden):

deretter ligge i nærheten av c4 mens det blir detonert. 

Sistnevnte en oppskrift på å få tinnitus. 

Du fikk med det briefen de fikk om hvordan de skulle unngå å bli skadet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som noen andre nevnte før meg, så stusset jeg også over at Siri fikk lov til å bytte til snarveien da ho allerede hadde åpnet den andre døra til bob-ene. Teknisk sett så kunne jo alle egentlig bare ha åpnet og kikket inn døra og valgt den andre. Det sier jeg ikke fordi det var Siri, det hadde jeg tenkt uansett hvem det var.

Endret av letterbomb
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

letterbomb skrev (21 minutter siden):

Som noen andre nevnte før meg, så stusset jeg også over at Siri fikk lov til å bytte til snarveien da ho allerede hadde åpnet den andre døra til bob-ene. Teknisk sett så kunne jo alle egentlig bare ha åpnet og kikket inn døra og valgt den andre. Det sier jeg ikke fordi det var Siri, det hadde jeg tenkt uansett hvem det var.

Men de vet jo ikke hva som befinner seg bak den andre døra, der kunne det jo være enda verre ting 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Så Hulsker fikk ikke egentlig noen straff for den våpen glippen? At han hadde skada armen og måtte stå over en øvelse og fikk 0 poeng der kan vel ikke akkurat kalles en straff...
Hulsker må jo være en skikkelig lagspiller siden han får over norm hver gang? eller er det rett og slett befalet som syns han er så morsom og jovial og derfor «overser» de med vilje disse «tabbene» hans..?🤔🤪

Anonymkode: ba6b1...bee

Han fortalte i Foppal at vådeskuddet fikk konsekvenser. Kanskje under norm ved neste vurdering?

Anonymkode: d5104...3da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Er sånt de gjør i forsvaret da så du burde vel våkne opp. Skadelig er det ikke.

Anonymkode: 91347...349

Derfor gleder jeg meg til den dagen vi har automatisert militæret. 

Og ja, det ER skadelig. Om ikke fysisk, så psykisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

padawan skrev (4 timer siden):

Du fikk med det briefen de fikk om hvordan de skulle unngå å bli skadet?

Du fikk med deg at de ikke hadde på skikkelig hørselsvern ja?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...