Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Isaksen er mitt spirit animal 😆 Så herlig jente. 

• Liker 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet
padawan skrev (11 timer siden):

Har han ikke blitt en parido på seg selv?

aldri 😕

• Liker 1
Skrevet

"Voe" er nydelig :) Rikke er jo et artig vesen.

• Liker 4
Skrevet

Emilie Nereng, for en dame! 

Jeg håpte på forhånd at hun skulle nå langt, men fytti hvor hun imponerer i alt hun gjør. 

Selv i svømmekonkurransen, som hun tapte fordi hun kollapset underveis, viste hun seg å bli den moralske vinneren. 

Mehl og Damli imponerer også. Samt Isaksen, som hadde et fysisk dårlig utgangspunkt før Kompaniet. Og dumt at Stordalen måtte forlate, hun imponerte også.

Ja nei, damene er virkelig  i årets sesong. Artig! 

På motsatt side synes jeg flere av de fysiske gutta virker ufokuserte, tafatte og/eller sutrete på hver sine måter. Det overrasker meg. Skjelbæk på sin side klorer seg fast utifra hans fysisk dårlige utgangspunkt før Kompaniet. Jeg liker Skjelbæk. Kompaniet i år hadde ikke vært det samme uten han.

Alt i alt nok en bra sesong av Kampani Lauritzen, med veldig god gruppesammensetning!

• Liker 27
Skrevet
Kärcher skrev (14 timer siden):

Isaksen er mitt spirit animal 😆 Så herlig jente. 

Hun er helt rå! Skal ærlig innrømme at jeg har tatt kraftig feil av henne. 😀

• Liker 8
  • Hjerte 1
Skrevet

Damli imponerer? Jeg er enig i at de andre damene imponerer, men Damli har da vært nær dimmekamp flere ganger. Jeg hadde faktisk høyere forventninger til henne, for hun har delt ivrig hvor opptatt hun er av trening i 10 år+, så jeg trodde hun skulle være i mye bedre form enn de andre damene. 

Det irriterer meg også at Skjelbæk fortsatt er med. Ikke fordi jeg har noe i mot han, han virker veldig hyggelig, men fordi jeg føler han ikke har fortjent plassen sin. Han har akkurat kommet seg videre hver gang, fordi noen som er bedre enn han har hatt uflaks. Han var helt klart tregest i Bobs hule, men så klarte Mayoo å miste fokus på tallkoden, fordi han var så forkjølet at han nesten ikke fikk puste etter et slag. Forrige uke slapp Skjelbæk dimmekamp fordi han var så heldig å være på vinnerlaget i siste konkurranse, så da var det det andre laget som måtte ut i dimmekamp. 

• Liker 13
Skrevet

Det som er så fint med Kompani Lauritzen er at det gjør så mange fordommer til skamme. Eneste underholdningsprogrammet jeg ser på tv. Blir både overrasket, glad og rørt og får lyst til å arrangere neste bursdagsselskap både med tårnhopp og bob!

• Liker 5
Skrevet
Ctrl skrev (3 timer siden):

Emilie Nereng, for en dame! 

Jeg håpte på forhånd at hun skulle nå langt, men fytti hvor hun imponerer i alt hun gjør. 

Selv i svømmekonkurransen, som hun tapte fordi hun kollapset underveis, viste hun seg å bli den moralske vinneren. 

Mehl og Damli imponerer også. Samt Isaksen, som hadde et fysisk dårlig utgangspunkt før Kompaniet. Og dumt at Stordalen måtte forlate, hun imponerte også.

Ja nei, damene er virkelig  i årets sesong. Artig! 

På motsatt side synes jeg flere av de fysiske gutta virker ufokuserte, tafatte og/eller sutrete på hver sine måter. Det overrasker meg. Skjelbæk på sin side klorer seg fast utifra hans fysisk dårlige utgangspunkt før Kompaniet. Jeg liker Skjelbæk. Kompaniet i år hadde ikke vært det samme uten han.

Alt i alt nok en bra sesong av Kampani Lauritzen, med veldig god gruppesammensetning!

Enig!
Synes casten er bra, og at det er kult at damene for en gangs skyld kjemper om toppen av skalaen i mange øvelser.

Tenker også et det at det nesten er en forbannelse som gjør at den som er best og korporal den ene uka, kommer i dimmekamp den neste uka, viser at det er en del spenn på de øvelsene.

Synes også det er kult at de har gjort om såpass på mange øvelser at det ikke er lett for dem å gjette hva som kommer, selv om de har sett de tidligere sesongene.

• Liker 10
Skrevet
Susan Sto Helit skrev (4 timer siden):

Enig!
Synes casten er bra, og at det er kult at damene for en gangs skyld kjemper om toppen av skalaen i mange øvelser.

Tenker også et det at det nesten er en forbannelse som gjør at den som er best og korporal den ene uka, kommer i dimmekamp den neste uka, viser at det er en del spenn på de øvelsene.

Synes også det er kult at de har gjort om såpass på mange øvelser at det ikke er lett for dem å gjette hva som kommer, selv om de har sett de tidligere sesongene.

I fjor kjempet jo damene ofte i toppen. Avlesen, Myhre og Brandstorp var veldig ofte topp 3. :)

• Liker 2
Skrevet
Stressedoutgurl skrev (På 31.3.2022 den 11.52):

Er det bare meg som synes det er dumt at det er en konkurranse?

Det er jo tydelig hvis en ser på de to forrige sesongene at de som gjør det lett i konokurranser fordi de er fysisk sterke og har utholdenhet er de som klarer seg best. Når programmet som Dag Otto sier: "gjøre seg selv til et bedre menneske" - men så er det de som allerede er gode i hvert fall fysikken og utholdenhet som er de som går videre. Alle vil jo vokse på det programmet. De som blir skadet blir jo ryker, som en i denne sesongen, som igjen er blitt skadet pga. øvelsene. De kan ikke "vokse" og bli bedre menneske, de er skadet og får ikke være med videre og fortsette med det dag otto mener er å "bli et bedre menneske". De menneskene som har litt magemål og ikke er atletiske kommer aldri videre, de ryker ut fort og har ikke mulighet til å utvikle seg til å bli "et bedre menneske".

Et annen eksempel er de som opplever å møte fobien sin i konkurranser med tid, enten så klarer de det ikke og får 0 poeng og derav havner nederst til dimmekamp. Eller så bruker de så mye tid fordi de faktisk møter reell frykt, bruker mye tid og havner igjen i dimmekamp eller svært nær. De som ikke har frykt, og derav vokser mindre på å gjøre slike konkurranser har fortrinn på alt. Så egentlig kan en diskutere at det er de som nesten vokser MINST i konkurransen som har MEST sannsynlighet for å vinne. Godt eksempel er Vinni som vant første sesong, han gjorde det jevnt godt i alt, ble utnevnt som sånn leder fordi han gjorde det så bra, vant LETT over andre.

En kan jo si at alle vokser jo lengre de er med i programmet, men konkurransedelen ødelegger noe med visjonen til selve programmet. Det hadde vært mer spennende å se hvordan mennesker som faktisk hadde litt magemål, de som har frykt og sliter faktisk kommer videre, men som viser stor vilje hadde vokst gjennom hele serien og da klarer seg.

Synes selv programmet er underholdende, men synes det er for mange som ryker på ting som ikke har noe med ønske om å vokse og bli et bedre menneske som er hele visjonen.

Jeg ser hva du mener, men i fjor var jo Eggesbø sterk i alt det fysiske, men fikk veldig påpakk fordi ha ikke var en lagspiller. Så da måtte faktisk han endre seg for å ha en sjans til å være med videre, og ble jo sånn sett bedre, selv om det fysiske var på plass først. Og Vinni vant første sesong uten å vise et enormt engasjement for noe fysisk, eller noe som helst egentlig.

Så tenker jeg at deltakerne vet om ganske god tid i forveien at de skal være med i et program som er fysisk krevende, så de har all mulighet til å legge seg i trening. Svømmekonkurransene handlet jo ikke primært om å svømme fort, men å klare oppgaven i kaldt vann. Bobs hus i går handler mer om konsentrasjon enn fysikk. Selv om det er å gjøre noe fysisk er det ikke nødvendigvis det fysiske som er fokuset, men det å takler å være sliten, ha konsentrasjon nok til å gjøre oppgaven likevel, klare å ta imot en beskjed og forstå beskjeden. De som har en fobi vet om det og kan jobbe med den før de kommer inn, eller de kan takke nei til deltakelse. Nå har det gått et par sesonger, folk vet hva de skal gjennom. 

Det jeg personlig syns var interessant i går var hvor mange som klaget på at de døgnet. Jeg og flere i min omgangskrets jobber turnus/skift og døgner helt jevnlig pga lange vakter og liten mulighet for å sove før man skal på vakt eller etter man har vært på vakt. Og konsentrasjonen må likevel være der, enten man styrer maskiner, jobber i helsevesenet eller  annet som krever årvåkenhet. Ellers enig i at den kvinnelige delen av årets sesong gjør en utrolig god innsats. Rikke imponerer meg mest, skal innrømme at jeg så på henne som en litt tafatt bimbo men der tok jeg skammelig feil, rå dame!

• Liker 4
Skrevet
shab skrev (På 2.4.2022 den 17.27):

Flere som har lagt merke til at Mayoo syter veldig mye? "Vondt der, er syk, har ikke fått sove, fikk et slag der, au au tåa mi, han slo meg i brystkassa". Helt ok de første episodene men nå er det bare irriterende. 

Men han fremstår som en hyggelig fyr da.

Bemerkelsesverdig pinglete til å være såpass svær fysisk.. Men fin fyr, så klart.

• Liker 1
Skrevet

Hvis jeg måtte ta meg gjennom brennende tunneler og passere «Bob’er» og andre skumle ting, og måtte velge en partner fra Kompaniet så er jeg ikke i tvil et sekund- det måtte blitt Mehl! 

• Liker 12
Gjest Blondie65
Skrevet
Zenhouse skrev (6 timer siden):

Hvis jeg måtte ta meg gjennom brennende tunneler og passere «Bob’er» og andre skumle ting, og måtte velge en partner fra Kompaniet så er jeg ikke i tvil et sekund- det måtte blitt Mehl! 

Jeg er enig i at hun imponerte i siste episode. Men det har tatt lang tid for henne å gå fra en fnisete useriøs deltaker til det hun er nå.

Det er damene - unntatt Damli - som imponerer mest av de gjenværende deltakerne.

Skrevet
Blondie65 skrev (1 time siden):

Det er damene - unntatt Damli - som imponerer mest av de gjenværende deltakerne.

Veldig artig at det er så mange rå damer med i årets versjon, tøffe både mentalt og fysisk. Nereng og Isaksen hadde vel mange ganske lave forventninger til, men de står fram som stjerner begge to og setter gutta i skyggen 😎

• Liker 8
Skrevet
Blondie65 skrev (4 timer siden):

Jeg er enig i at hun imponerte i siste episode. Men det har tatt lang tid for henne å gå fra en fnisete useriøs deltaker til det hun er nå.

Jeg er enig i det. Selv om jeg hadde følt meg tryggest bak Mehl, ( som var poenget mitt), så er jeg veldig imponert over Nereng og Isaksen- og som favorittene mine er de på topp 2! 

• Liker 4
Skrevet

Isaksen har fortsatt med seg den travle attituden fra eotb..🤷‍♀️ Emilie «Voe» er helt fuckings råååå!👊🏻 Håper hun vinner hele greia, hadde vært så rått og ikke minst fortjent om ei jente vant i år!🌟 

Og Tone som er så god rett gjennom! Fy søren så bra hun ser ut også!😙 Hun imponerer i hvert fall meg!😋

• Liker 6
  • Hjerte 2
Skrevet
Blondie65 skrev (16 timer siden):

Tror de kunne skapt samme inntrykk av alle der inne, de klipper det jo selvsagt til slik at det virker som hun fniser og ler ofte. Vil tippe det er et helt bevisst fra klippernes side, fra fniseguri til fullblods soldat.

• Liker 9
Skrevet

Hahaha, jeg liker Rikke. 

"Klarer du å stå på tærne?"

"NEI.........jo det kan æ jo"

• Liker 15
  • Nyttig 1
Skrevet

Enda en serie jeg aldri har sett på og heller ikke vil se på. I dagens situasjon er det nok om krig på nyhetene.

Gjest padawan
Skrevet
sommermor skrev (25 minutter siden):

Enda en serie jeg aldri har sett på og heller ikke vil se på. I dagens situasjon er det nok om krig på nyhetene.

Du har jo ikek peiling på hva serien handler om. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...