Gå til innhold

Blått en dag..

Gjest Queenblue

Anbefalte innlegg

Gjest Queenblue

God morgen alle sammen!

Er innom en snartur og ønsker dere alle en kjempefin dag. Skal ta meg en dagbokrunde i kveld. Blir så glad når jeg ser hvor mange som har vært innom og lagt igjen hilsninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Queenblue

Hei alle sammen.

Her går det for fullt.

Det var ok å begynne å jobbe igjen. Jeg jobber sammen med en dame (sjefen min) + resten mannfolk. Vanligvis ligger det hauger her når jeg kommer tilbake, men tenk hun hadde jobbet så mye overtid og ryddet her så det lå nesten ingenting. Jeg ble så glad, vet hvor mye hun har gjort for meg. Og hun har nok fra før av. Hun er kjempesnill. Jeg får ikke gjort så mye for henne da, for jeg kan ikke alt hun driver med. Gjør det jeg kan, men det er så lite i forhold.

Jeg husker med grøss og gru hvordan det var i fjor - DA lå i hauger her. jeg jobbet overtid i hver kveld i flere uker før jeg ble ajour..

Ellers har det gått i 100 og 110 hver kveld - da er det sånn det pleier.

Vi har plantet ferdig to hekker(hele familien i arbeid) ryddet i kaoset inne(det var bare meg det da), moren min var hos oss både lørdag og søndag. Ikkenoe spennende.

Det var sist uke. Mer senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Queenblue

Slaraffenliv er godt Svane.

Sommerferien er over for denne gang Escada. Kvinnfolk er fæle til å drive med sladder og intriger, det er sant det.

Jeg er glad jeg har en jobb jeg trives i Spidergirl, men av og til blir jeg kje allikevel.. Stort sett koser jeg meg, de aller fleste trives jeg med og kjenner godt.

Takk for nattaklem Seroxata, jeg setter pris på en hilsen i natten.

Jeg prøver å ha fine dager Svane, men det er ikke alltid jeg får det til. Dog hjelper det med gode ønsker fra deg.

Jeg vet ikke riktig hva jeg driver med jeg Spidergirl, men noe er det. Så fin avatar du har, jeg liker så godt blått, er det en blå sommerfugl eller fugl?

Jeg er så på etterskudd med alt jeg skal gjøre Svane, det hoper seg opp både i garasjen og inne. Sånn som får annen prioritet, og ikke blir tatt med en gang. Så nå driver jeg og herjer inne. Det hjelper med litt aggresjon.. Det har gått fort her i dag ja. Lett kaotiske tilstander på jobben, og fortsatte her hjemme.

Takk for klem Sumo, lette etter dagboka di, har du sletta den igjen eller er det bare jeg som ikke finner den? Håper du starter en ny igjen da.

Du er så flink til å ordlegge deg Bettie, det er det forresten mange her som er. Driver fortsatt og rydder i dødsboet. Var der i hele går kveld. Får mange tanker -

Takk for klemmer Escada og Seroxata, kanskje jeg hadde trengt en seroxata – er ikke det beroligende eller noe i den retningen? Jeg tar ikke no sånt jeg. Har noe helsekostgreier.. vet ikke helt om det hjelper noe, trua er vel halvparten.

Takk for klemmer Spidergirl – hvordan vet du er jeg er lita? Det stemmer faktisk. Har du flytta Spidergirl? Trives du på det nye stedet? Leilighet?

Takk for hilsninger igjen Bettie og Svane.

Jeg har msn Svane – skal legge deg til, men det er sjelden jeg er der, ungene er som regel rundt meg hele tiden – selv om det ikke er noe ulovlig eller noe så plutselig skriver jeg noe som jeg ikke vil at alle skal vite, og så kommer jr. listende.. luske luske hva driver du med da mamma? Godgutten min, men det er ikke alt som er ment for hans øyer.

Vi flyttet i eget hus for et år siden Bettie, og har drenert og planert rundt huset og sådd ny plen. Mot naboen har vi plantet junisøtmispel (det var bare litt hekk et kort stykke), og så framsiden av huset en slags dvergkuletuja. Der var det ikke no. Og så var det resten av hagen, vi begynner liksom på skratch nå med hele hagen. Så det må tenkes og planeres godt. Jepp.

Ja Seroxata, kollegaen min er kjempesnill som tenker på meg. Det er mange timer hun har jobbet for meg. Ikke mange som henne. Kanskje jeg skal kjøpe en liten blomst til henne når hun kommer tilbake fra ferie? Det hadde jo vært koselig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hageprosjekter er både morsomme og slitsomme. Det er morsomt når det blir fint, den er slitsomt i "anleggsperioden". Mispler er forresten fine, synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Queenblue

Jeg koser meg når jeg driver i hagen. Ofte er vi ute alle sammen - det er også hyggelig. Vi har ledd mye under hekkeplantinga. Jeg ønsker meg et drivhus - kanskje neste år? Pleide å ha mye grønnsaker, men ikke i år eller i fjor. Ikke tid.

Time will show.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Queenblue

Jeg er flink med grønne planter, men ikke noe flink med blomster. De har kort levetid her hos meg.

Jeg har også sånne sinnaraptuser, var litt morsk da jeg kom fra jobben så jeg fikk gjort en hel del jobbing på den aggresjonen. Det irriterer meg at jeg må ta all kjeftinga. Pratet med jr. - ingenting blir gjort. Neida, det skurer og går. Han ser på tv og spiller. I dag tidlig da jeg kom inn, sto tvn på, han lå med capsen på fullt påkledd under dyna. Og lyset på. Er det mulig? Jeg la meg før han i går kveld, så jeg sjekket ikke noe der da. Jeg sier ifra på en hyggelig måte, men hjelper det? Neida. Jeg må bli sint før noen reagerer. Og da blir det reaksjon. Det er så unødvendig. Og så får jeg dårlig samvittighet fordi jeg har brust med fjøra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SumoBryter

Gutter altså , men det er fint det hørtes ut som du har alt under kontroll. ;)

Jeg så på en oppdragelses program i går... Gud a meg der var det ei lita jente HELT ut av kontroll, kastet ting og slo både foreldrene sine og supernanny. Så tenkte jeg hvor flink datter jeg har (henne største som jeg alltid skryter så mye av :ler: ) I går sa hun faktisk til meg: Mom I love this family (er ikke det søtt?) så spurte hun lillesøster Do you love this family? Og lillesøster svarte Yes!

Så vandret tankene til meg selv som barn og min bror, jeg vet jeg var ganske ut av kontroll som barn, og jeg vet hvorfor og derfor følte jeg det som min plikt å rette ut min bror, jeg gjorde det så langt det lot seg gjøre på den lille tiden jeg var med dem, og den småvoldelige gutten som likte å herpe ting om han ikke fikk viljen sin ble en totalt annen gutt før jeg dro igjen, jeg hadde mange lange samtaler med ham, følte meg skikkelig stolt....

Nå skal jeg ikke Hijacke dagboken din kjære QB :ler: selv om jeg har lyst :ler:

Jeg slettet min gamle, jeg skjønner hvis folk syns det er dumt og teit :roll: men jeg føler av og til for å slette følelser.. litt som å brenne brev om du skjønner, slette det gamle i håp om å lage noe nytt. Men jeg er usikker, selv om jeg har såååå lyst på en ny dagbok er jeg litt redd for at jeg ikke klarer å gå inni de samme tanke baner som jeg alltid gjør. Det er som min samboer sa i går kveld: Du syter nesten ikke, hvis man bare fjernet din mamma, din ex mann og hadde en velfungerende stat for deg hadde du ikke sytet over noe. :ler: Og jeg tror han har rett, det er noen få ting men de kommer og plager meg hele tiden.

Jeg starter sikkert ny... men vi får se...

:klem:

Du ser jo ut til å være skikkelig hage menneske, hvem var det som sa at om man vil bli lykkelig bør man bli gartner eller en annen ting jeg ikke husker..... Men jeg vet ikke i norden kan det kanskje være trist når alle blomstene visner og dør til slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er en alder der hørselen ikke helt henger med hos ungdom. De hører liksom ikke før en smeller til. Hørselen bedrer seg når de blir eldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest seroxata

seroxat er antideppresiver det ;) ikke egentlig noe å anbefale, med mindre du virkelig har prøvd alt annet... jeg har gått på det i seks år, og det er litt ekkelt å tenke på at den jeg er nå kanskje ikke er den jeg ville vært uten de pillene.. men men..

håper du får en fin dag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Queenblue

Du får gjerne hijacke dagboka mi Sumo :ler:

Jeg har litt kontroll, men det hender jeg tror ting er under kontroll og blir gjort.. og til min store overraskelse..nei det har jeg glemt, har du sagt det?

Neida, det går bra. Kanskje jeg er litt pms siden jeg er så lettantennelig? Det er da litt tidlig, eller kanskje ikke..

Familien din høres koselig ut Sumo, akkurat som deg. Omsorgsfull.

Fint at du har startet ny dagbok. Det er greit at du sletter, bare du starter en ny :ler:

Det var noen som sa noe sånt som:

Vær lykkelig en dag - kjøp en blomst.

Vær lykkelig hele livet - anlegg en hage.

Ja, noe i den retningen. Tror det er et kinesisk ordtak.

Jeg driver med hagen min. Har ingen blomster enda, bare hekk :ler:

Dette skal planlegges, og jeg har kjøpt hekkeplanter for mange penger.

Stauder Sumo, de kommer igjen neste år. De dør ikke. Skal investere i litt roser kanskje. Det er stadig noe å bruke penger på. Nå er det skolestart - bare å stå med lommeboka oppe. :ler:

De siste hekkeplantene kostet 179,- PR STK. Og når jeg ska ha 40.. ja da blir det penger av det. Jeg ventet litt til de kom på tilbud til 99,-, synes det er mer enn nok.

Gutten i NetCom reklamen. Det er ikke så ille Svane :ler:

Jeg ler også av den.

Det er nok riktig det med hørselen Bettie. Jr hører ikke før jeg hever stemmen flere hakk. Men skal jeg si noe han ikke skal høre, da hører han. Selv om jeg senker stemmen.

Skulle vel ikke tulle med det Seroxata, det er bra så lenge jeg klarer meg uten.

Ble du lei dag? Det var ikke meningen.

Ha en fin dag alle sammen, tenk nå er det fredag og snart helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SumoBryter

Ja det var det ordtaket! Jeg må huske den til nestegang jeg møter min samboers søster, hun var så ulykkelig i sin overbetalte sekretærjobb at hun studerte seg til gartner.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Queenblue

Nå har jeg fått noe å tenke på.

For et par uker siden ringte det på en engelsktalende mann som spurte om han fikk gi meg et tilbud på asfaltering av gårdsplassen. Greit å høre hvor mye det kommer på, tenkte jeg og sa ok. Han tenkte litt og sa 25.000,-. Vi har imidlertid tenkt å lage dør inn til kjelleren så det er jo ikke aktuelt. Men han fikk ihvertfall tlf.nr og dro videre.

Nå leser jeg til min store forskrekkelse at noen engelskmenn + irer reiser rundt og alfalterer uten avtale - og krever/skremmer inn pengene. Disse ble arrestert, men det er flere rundt her. Og jeg oppga hjemmenr. mitt. Ja kommer jeg hjem endag til alfaltert gårdplass - ja da dauer jeg. Tenk at jeg kunne være så dum og oppgi det. Uff jeg får helt noia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei queenbee

Jeg tror du kan ta det med ro, for de "omtenksomme" entreprenørene er avslørt og utstyr beslaglagt.

Håper du har hatt en god helg så langt, og at morgendagen blir fin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Queenblue

Det er flere asfaltcowboyer ute på veiene. Politiet hadde stoppet noen i nærheten, men de hadde alt i orden. Politetet advarer, og ber folk være forsiktige. Skjønner ikke at jeg kunne være så dum og oppgi tlf.nr. mitt. Men det er jo min egen feil.

Lørdag er nå blitt den store vaskedagen her. Dumt, men sånn er det blitt.

Vi har fått et nytt medlem i familien. Etter mye diskusjoner helt siden i høst, har jeg latt meg overtale til å anskaffe oss en kattunge. Skjønner ikke at jeg kunne være så dum, men det var junior som smeltet mitt hjerte. Han følte seg så alene når han kom fra skolen, og ønsket seg så inderlig noen å kose med. (Jeg forslo gullfisk..)

Nå er kattungen her, så god og søt, og vi er blitt så inderlig glad i han alle sammen.

MEN han fanger mus. Det hadde jeg ikke tenkt på. Fredag kom han inn med 2 stk, en levende (stakkars musa) og en død. Så nå er det mus hver dag her.

Hvis han skal fortsette å komme med mus hele tida, da vet jeg ikke hvordan dette skal bli. Jeg synes synd på musa.

Gjett hvem som sto på døra nå med en liten mus? Og jeg skal si at han er flink? Hyl og besvime, dette er ikke noe for meg. Vi bor i skogkanten, så det er visst bra tilgang på mus her. Og han er den eneste katten akkurat her. Alle andre har hunder. Dette blir spennende.

Her skinner sola, så jeg skal sette meg ut og slikke litt sol senere.

En fin søndag ønskes alle sammen her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink pus du har som fanger mus. Den vil nok gjerne ha skryt for at den er så flink.

De pusene vi har hatt, har også tatt med seg utvalgte bytter hjem, så vi har vært på musejakt inne mange ganger. I tillegg har frosk, øyenstikkere og nattsvermere blitt avlevert inne - og en måkeunge. De fleste har vært i live. Nå er det lite som bringes inn i huset - heldigvis

Håper du fikk slikket litt sol i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...