Gå til innhold

Kunne du tenket deg å date enn med aspergers?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Æsj. Nei. Aldri. Han skulle i så fall vært veldig snill. Har vært sammen med en som har Aspergers som ødela livet mitt. 

Anonymkode: 478f2...6ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Familytree

Ja. 

Jeg ser virkelig ikke forskjellen på noen med Asperger eller ikke. En person kan fortelle meg at h*n har Asperger, og jeg vil tenke: Ok. Forandrer det noe mellom oss? 

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Æsj

Du definerer en gruppe mennesker for hva som skjedde med bare en. Men jeg forstår at dette er din erfaring med diagnosen
 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner bare menn med den diagnosen. De fleste av dem er greie folk, enkelte nesten nære venner. Samtidig ville jeg aldri vært sammen med den kvinnelige versjonen av dem. De er alle veldig monomant opptatt av ting, og skifte av samtaleemne er veldig vanskelig. Iblant føles det som om samtale med dem er mest som å lytte til en monolog, samtidig som det jeg sier blir oversett og ignorert. Det går greit så lenge vi gjør noe helt konkret innenfor deres interessesfære, som når jeg vil lære noe av dem, eller vi diskuterer politikk eller spiller brettspill, men jeg sliter med å opprette en dypere kontakt.

Det kan selvsagt være jeg kjenner flere som har den diagnosen, som jeg ikke vet om, der det ikke kommer til uttrykk på noen merkbar måte. Det kan også være kvinner med diagnosen fremstår ganske annerledes. Ikke vet jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kunne jeg fint. Men det kommer jo helt an på hvordan de er rammet.

Har en tenårings sønn med Asperger, og han er et helt fantastisk menneske, aner virkelig ikke hva jeg gjorde for å få en sånn sønn, han har store mengder empati, og utrolig mye kjærlighet å gi, har alltid vært veldig flink til å gi kjærlighet og omsorg. Han ser og skjønner når hans nære ikke har det bra, og trøster de. Han er i klassen sin kjent for å være den snille og omsorgsfulle. Han er flink sosial sett med sine nære, og så lenge de ikke blir for mange. Han går ikke på fest hvor det er mange, og han bare kjenner en person. Men han kan veldig fint henge med vennene sine, og være sosial. De er 7 stk. Den jenta som en dag får han, er utrolig heldig, for han vil behandle henne utrolig bra, vise henne mye kjærlighet og omsorg. De vil sikkert ha noen problemer og.

Men det finnes da ganske mange mannfolk der ute, som ikke har diagnoser, som oppfører seg dårlig. 

Anonymkode: cef9c...146

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ville ikke datet de jeg hittil har kjent med Asperger. 

Anonymkode: 7d1df...440

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei. Sosiale kompetanse/sosiale koder er viktig for meg. Jeg hadde nok oppført meg som en skikkelig bitch visst jeg hadde vært i lag med en med Aspergers el andre lignende tilstander . Hadde ikke klart å latt være. 

Anonymkode: ccf4d...aee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, aldri mer etter sist gang!

Kan nevne total mangel på empati og forståelse, sort/ hvitt til tenkning til en hver tid og alt var fra hans ståsted, blir aldri med på noen sosiale aktiviteter, utrolig sære interesser som tar all tid, i vårt tilfelle var han besatt av gaming, skvatt hver eneste gang jeg prøvde å kjærtegne han, tålte aldri å kysse, sex var alltid på hans premisser, og alltid i samme stilling, var kun opptatt av egen utløsning og aldri min, spammet meg ned med kukbilder og runkevideoer selv om jeg sa at det sex fokuset hans gjorde meg kvalm, kunne ikke lage mat selv, huset hans var totalt forfalt, han satt oppe til kl.04 hver eneste natt for å spille, ble mørk i blikket om jeg forstyrret han ved å komme inn i rommet, totalt sosial angst, trengte en "ny mor"=meg..for å nevne noe..

Hvorfor skulle man frivillig gå i et forhold med slike mennesker?!?

 

Anonymkode: b988e...8b4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, aldri mer etter sist gang!

Kan nevne total mangel på empati og forståelse, sort/ hvitt til tenkning til en hver tid og alt var fra hans ståsted, blir aldri med på noen sosiale aktiviteter, utrolig sære interesser som tar all tid, i vårt tilfelle var han besatt av gaming, skvatt hver eneste gang jeg prøvde å kjærtegne han, tålte aldri å kysse, sex var alltid på hans premisser, og alltid i samme stilling, var kun opptatt av egen utløsning og aldri min, spammet meg ned med kukbilder og runkevideoer selv om jeg sa at det sex fokuset hans gjorde meg kvalm, kunne ikke lage mat selv, huset hans var totalt forfalt, han satt oppe til kl.04 hver eneste natt for å spille, ble mørk i blikket om jeg forstyrret han ved å komme inn i rommet, totalt sosial angst, trengte en "ny mor"=meg..for å nevne noe..

Hvorfor skulle man frivillig gå i et forhold med slike mennesker?!?

 

Anonymkode: b988e...8b4

Alle med asperger er da ikke sånn!

Anonymkode: fa44b...e40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan sosiale antenner mangler en med Asberg egentlig, hvis det er greit at jeg spør? Noen ganger lurt på om jeg har det selv, for føler ikke jeg funker helt sosialt, men er heller kanskje på grunn av litt sosial angst istedenfor(håper jeg)

Jeg  føler også at jeg har empati(kan feks bli trist av en trist film) og forståelse for vanskelige situasjoner andre er i, siden jeg ikke alltid har hatt det like lett selv. Men jeg blir ofte ekstremt fokusert på min hobby da, men det er vell også mulig uten asbergers?

Ikke meninga med avsporingen😄

Anonymkode: ed49c...20d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker said:

Alle med asperger er da ikke sånn!

Anonymkode: fa44b...e40

Nei de fleste er vel neppe så ille, men jeg kommer i alle fall aldri til å date noen med den diagnosen igjen, du får bare null tilbake på noen måte!!

Anonymkode: b988e...8b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bor sammen med en som har aspergers. Verdens herligste person, men også full av issues. 

Anonymkode: 09467...3cf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...