Mellion Skrevet 14. juni 2021 #4861 Del Skrevet 14. juni 2021 Lidl skrev (1 time siden): Hva har det med noe som helst å gjøre? Vi lever i et av verdens beste og tryggeste land. Det blir ganske tullete problemstilling å ta opp, når du ser hvordan barn har det rundt om kring i verden. Å shame henne for at barna sitter fremoverlent er lavmål 😔 Om det er det verste hun har gjort mot barna sine, tror jeg det skal gå ganske greit med begge to 🥸 Haha! Du må da ha bodd under en stein i en god stund. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lidl Skrevet 15. juni 2021 #4862 Del Skrevet 15. juni 2021 Mellion skrev (9 timer siden): Haha! Du må da ha bodd under en stein i en god stund. Hva mener du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lidl Skrevet 15. juni 2021 #4863 Del Skrevet 15. juni 2021 Frøken_fjong1 skrev (10 timer siden): Wow! Så da gjelder ikke sikkerheten til barna da? Har du sett forskjellene på hvilke utfall kollisjoner får om barna sitter bakovervendt kontra forovervendt? Det er faktisk ganske mye større sjanse for å komme hel fra det når man sitter bakovervendt. Bilsikring av barn er altfor slappet hos enkelte foreldre her i landet. Bryr man seg om barna, så sikrer man de på best mulig måte. Det er jo nettopp det som er poenget mitt. Sikkerheten her i Norge er veldig god. Alle kan ikke være best i klassen. Selv har jeg nok for det første bedre råd en feks Talla, så jeg har den sikreste bilen på markedet og et bra dyrt barnesete. Jeg er på 3. bilsete nå og ungen er 5 (det er ikke bra for miljøet…) Nr 2 har jeg masse tvangstanker når det kommer til sikkerhetstiltak for barnet mitt, noe som gjør at jeg stresser og mest sannsynlig gjør mitt barn redd og usikker for ting som IKKE er farlig. Nr 3 så synes jeg det er en ganske enkel konklusjon å skrive bryr man seg om barna, sikrer man de best mulig. Da regner jeg med at du legger ungen din på rett tidspunkt, ikke lar de se for mye på skjerm, bare gir de sunn mat, alltid er pedagogisk, at de aldri fryser/er varme. At du alltid passer 100% på, i tilfelle noe skulle skjedd. For bryr men seg om barna sine, passer man på…. Hvis ikke man er perfekt, burde man kanskje ikke snakke så høyt? Men herregud du kan jo være den første foreldrene i hele verden som faktisk er perfekt, og er det tilfellet vær så snill å fortsett å lære oss andre hvordan ting henger sammen. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elisiaflisa Skrevet 15. juni 2021 #4864 Del Skrevet 15. juni 2021 Lidl skrev (30 minutter siden): Da regner jeg med at du legger ungen din på rett tidspunkt, ikke lar de se for mye på skjerm, bare gir de sunn mat, alltid er pedagogisk, at de aldri fryser/er varme. Dette kan man selv styre, desverre kan man ikke styre hvilken idiot som sitter bak rattet i en annen bil!!!! Ganske mange, inkl Talla selv filmer mens hun kjører, og vier ikke veien full oppmerksomhet, berusede/rusede personer, det er DE IDIOTENE man sikrer seg for!!! 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lidl Skrevet 15. juni 2021 #4865 Del Skrevet 15. juni 2021 Elisiaflisa skrev (5 minutter siden): Dette kan man selv styre, desverre kan man ikke styre hvilken idiot som sitter bak rattet i en annen bil!!!! Ganske mange, inkl Talla selv filmer mens hun kjører, og vier ikke veien full oppmerksomhet, berusede/rusede personer, det er DE IDIOTENE man sikrer seg for!!! Ja, ikke sant. Disse menneskene finnes jo også når du går/ sykler på gata. Der har man jo ikke bakoverlent sete 😬 Og ja, de tingene kan man styre selv. Jeg har bare aldri møtt et menneske som aldri gjør feil og er perfekt. Og de menneskene jeg har møtt som faktisk er oppegående og gjør mye «riktig» sjeldent shamer andre, slik veldig mange her gjør. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lunabelle Skrevet 15. juni 2021 #4866 Del Skrevet 15. juni 2021 Lidl skrev (3 minutter siden): Ja, ikke sant. Disse menneskene finnes jo også når du går/ sykler på gata. Der har man jo ikke bakoverlent sete 😬 Og ja, de tingene kan man styre selv. Jeg har bare aldri møtt et menneske som aldri gjør feil og er perfekt. Og de menneskene jeg har møtt som faktisk er oppegående og gjør mye «riktig» sjeldent shamer andre, slik veldig mange her gjør. Ser du konsekvent skriver bakoverlent og foroverlent, den riktige betegnelsen er bakovervendt og forovervendt. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RockOn Skrevet 15. juni 2021 #4867 Del Skrevet 15. juni 2021 (endret) Lidl skrev (3 timer siden): Det er jo nettopp det som er poenget mitt. Sikkerheten her i Norge er veldig god. Alle kan ikke være best i klassen. Selv har jeg nok for det første bedre råd en feks Talla, så jeg har den sikreste bilen på markedet og et bra dyrt barnesete. Jeg er på 3. bilsete nå og ungen er 5 (det er ikke bra for miljøet…) Nr 2 har jeg masse tvangstanker når det kommer til sikkerhetstiltak for barnet mitt, noe som gjør at jeg stresser og mest sannsynlig gjør mitt barn redd og usikker for ting som IKKE er farlig. Nr 3 så synes jeg det er en ganske enkel konklusjon å skrive bryr man seg om barna, sikrer man de best mulig. Da regner jeg med at du legger ungen din på rett tidspunkt, ikke lar de se for mye på skjerm, bare gir de sunn mat, alltid er pedagogisk, at de aldri fryser/er varme. At du alltid passer 100% på, i tilfelle noe skulle skjedd. For bryr men seg om barna sine, passer man på…. Hvis ikke man er perfekt, burde man kanskje ikke snakke så høyt? Men herregud du kan jo være den første foreldrene i hele verden som faktisk er perfekt, og er det tilfellet vær så snill å fortsett å lære oss andre hvordan ting henger sammen. Jeg bare hopper inn her et lite øyeblikk, for du sammenligner skjermtid med sikkerhet i bil. Den ene kan man dø av... I Norge er det anbefalt å sitte bakovervendt til 4 år og helst lenger. I dag kjører vi sikrere biler, vi kjører på bedre veier, men ingen tenker på at vi kjører i veldig mye høyere hastigheter også og for ikke å snakke om hvor mange fler biler det er i dag kontra "før i tiden". Hva tror du skjer med et barn når det kræsjer i 110 km/t? Tror du det hjelper at bilen ikke ser ut som et trekkspill hvis barnet ikke er sikret ordentlig? Det er mange eksempler på barn som har overlevd fordi de satt bakovervendt, mens søsken som satt fremovervendt døde. Og bare sånn på tampen, det fleste ulykker der barn og unge blir skadet eller dør, så er det pga dårlig/feil sikring i bil. Og nettopp pga tryggere biler og bilseter så er det veldig få barn som blir skadet eller dør i trafikken i dag. Så la oss alle ta et lite sekund og være glad for den utviklingen! Og så kan skjermbruk, leggetider og kosthold være det det er. Endret 15. juni 2021 av RockOn 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lidl Skrevet 15. juni 2021 #4868 Del Skrevet 15. juni 2021 Lunabelle skrev (48 minutter siden): Ser du konsekvent skriver bakoverlent og foroverlent, den riktige betegnelsen er bakovervendt og forovervendt. Og det du skrev nå var en form for hersketeknikk 👌 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lidl Skrevet 15. juni 2021 #4869 Del Skrevet 15. juni 2021 RockOn skrev (38 minutter siden): Jeg bare hopper inn her et lite øyeblikk, for du sammenligner skjermtid med sikkerhet i bil. Den ene kan man dø av... I Norge er det anbefalt å sitte fremovervendt til 4 år og helst lenger. I dag kjører vi sikrere biler, vi kjører på bedre veier, men ingen tenker på at vi kjører i veldig mye høyere hastigheter også og for ikke å snakke om hvor mange fler biler det er i dag kontra "før i tiden". Hva tror du skjer med et barn når det kræsjer i 110 km/t? Tror du det hjelper at bilen ikke ser ut som et trekkspill hvis barnet ikke er sikret ordentlig? Det er mange eksempler på barn som har overlevd fordi de satt bakovervendt, mens søsken som satt fremovervendt døde. Og bare sånn på tampen, det fleste ulykker der barn og unge blir skadet eller dør, så er det pga dårlig/feil sikring i bil. Og nettopp pga tryggere biler og bilseter så er det veldig få barn som blir skadet eller dør i trafikken i dag. Så la oss alle ta et lite sekund og være glad for den utviklingen! Og så kan skjermbruk, leggetider og kosthold være det det er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RockOn Skrevet 15. juni 2021 #4870 Del Skrevet 15. juni 2021 Lidl skrev (2 minutter siden): RockOn skrev (41 minutter siden): Jeg bare hopper inn her et lite øyeblikk, for du sammenligner skjermtid med sikkerhet i bil. Den ene kan man dø av... I Norge er det anbefalt å sitte fremovervendt til 4 år og helst lenger. I dag kjører vi sikrere biler, vi kjører på bedre veier, men ingen tenker på at vi kjører i veldig mye høyere hastigheter også og for ikke å snakke om hvor mange fler biler det er i dag kontra "før i tiden". Hva tror du skjer med et barn når det kræsjer i 110 km/t? Tror du det hjelper at bilen ikke ser ut som et trekkspill hvis barnet ikke er sikret ordentlig? Det er mange eksempler på barn som har overlevd fordi de satt bakovervendt, mens søsken som satt fremovervendt døde. Og bare sånn på tampen, det fleste ulykker der barn og unge blir skadet eller dør, så er det pga dårlig/feil sikring i bil. Og nettopp pga tryggere biler og bilseter så er det veldig få barn som blir skadet eller dør i trafikken i dag. Så la oss alle ta et lite sekund og være glad for den utviklingen! Og så kan skjermbruk, leggetider og kosthold være det det er. Ekspander ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lidl Skrevet 15. juni 2021 #4871 Del Skrevet 15. juni 2021 RockOn skrev (40 minutter siden): Jeg bare hopper inn her et lite øyeblikk, for du sammenligner skjermtid med sikkerhet i bil. Den ene kan man dø av... I Norge er det anbefalt å sitte fremovervendt til 4 år og helst lenger. I dag kjører vi sikrere biler, vi kjører på bedre veier, men ingen tenker på at vi kjører i veldig mye høyere hastigheter også og for ikke å snakke om hvor mange fler biler det er i dag kontra "før i tiden". Hva tror du skjer med et barn når det kræsjer i 110 km/t? Tror du det hjelper at bilen ikke ser ut som et trekkspill hvis barnet ikke er sikret ordentlig? Det er mange eksempler på barn som har overlevd fordi de satt bakovervendt, mens søsken som satt fremovervendt døde. Og bare sånn på tampen, det fleste ulykker der barn og unge blir skadet eller dør, så er det pga dårlig/feil sikring i bil. Og nettopp pga tryggere biler og bilseter så er det veldig få barn som blir skadet eller dør i trafikken i dag. Så la oss alle ta et lite sekund og være glad for den utviklingen! Og så kan skjermbruk, leggetider og kosthold være det det er. Jeg sammenligner ikke det nei. Da har jeg nok ikke formulert meg godt nok. Det er forskjell på å anbefale noe og ha et påbud. Jeg undrer meg over måten folk her hever seg over andre og skriver stygt om andre anonymt fordi Talla gjør ting annerledes enn de ville gjort. Er selvfølgelig helt enig i alt du skriver, men det er de fleste i prinsippet vil jeg anta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lidl Skrevet 15. juni 2021 #4872 Del Skrevet 15. juni 2021 RockOn skrev (7 minutter siden): ? Er ikke så vant til dette forumet, så ha jeg la ut et innlegg før jeg hadde skrevet det åpenbart… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tessa12 Skrevet 15. juni 2021 #4873 Del Skrevet 15. juni 2021 RockOn skrev (1 time siden): Jeg bare hopper inn her et lite øyeblikk, for du sammenligner skjermtid med sikkerhet i bil. Den ene kan man dø av... I Norge er det anbefalt å sitte fremovervendt til 4 år og helst lenger. I dag kjører vi sikrere biler, vi kjører på bedre veier, men ingen tenker på at vi kjører i veldig mye høyere hastigheter også og for ikke å snakke om hvor mange fler biler det er i dag kontra "før i tiden". Hva tror du skjer med et barn når det kræsjer i 110 km/t? Tror du det hjelper at bilen ikke ser ut som et trekkspill hvis barnet ikke er sikret ordentlig? Det er mange eksempler på barn som har overlevd fordi de satt bakovervendt, mens søsken som satt fremovervendt døde. Og bare sånn på tampen, det fleste ulykker der barn og unge blir skadet eller dør, så er det pga dårlig/feil sikring i bil. Og nettopp pga tryggere biler og bilseter så er det veldig få barn som blir skadet eller dør i trafikken i dag. Så la oss alle ta et lite sekund og være glad for den utviklingen! Og så kan skjermbruk, leggetider og kosthold være det det er. Bakovervendt i hvert fall.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lidl Skrevet 15. juni 2021 #4874 Del Skrevet 15. juni 2021 Lunabelle skrev (4 timer siden): Jeg er i utgangspunktet veldig enig med deg. Min gamle bestemor på 98 år sier: Pass på deg selv og skit i andre. Da vil du lykkelig gjennom livet vandre! Det er kloke ord, men akkurat når det kommer til barns sikkerhet, spesielt i bil, der syns jeg det skal være lov å bry seg litt. Der er det mye uvitenhet ute og går blant folk og det er skremmende. Men hjelper det å skrive om det her? Og hvis man faktisk skal spre informasjon og skape endring, må man gjøre det på en sånn måte at andre blir interesserte og motiverte ikke sinte eller lei seg. Jeg tviler på at hun kjøper nye seter til ungene fordi folk skriver anonyme stygge ting på kvinneguiden om henne. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RockOn Skrevet 15. juni 2021 #4875 Del Skrevet 15. juni 2021 Tessa12 skrev (1 time siden): Bakovervendt i hvert fall.. Ja, jeg som skriver litt fort her. Endrer det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hipatia78 Skrevet 15. juni 2021 #4876 Del Skrevet 15. juni 2021 Lunabelle skrev (13 timer siden): Jeg er i utgangspunktet veldig enig med deg. Min gamle bestemor på 98 år sier: Pass på deg selv og skit i andre. Da vil du lykkelig gjennom livet vandre! Det er kloke ord, men akkurat når det kommer til barns sikkerhet, spesielt i bil, der syns jeg det skal være lov å bry seg litt. Der er det mye uvitenhet ute og går blant folk og det er skremmende. Da forslår eg at en sender en høflig og direkte melding te ho. Å legge ut her inne blir dritt slenging… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flettfrid Skrevet 18. juni 2021 #4877 Del Skrevet 18. juni 2021 Kan Tallas mye konsept i tattosjappa være sko?🤔 på lik linje med det den tattosjappa i Stavanger solgte. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EllaSays Skrevet 18. juni 2021 #4878 Del Skrevet 18. juni 2021 Flettfrid skrev (11 minutter siden): Kan Tallas mye konsept i tattosjappa være sko?🤔 på lik linje med det den tattosjappa i Stavanger solgte. Det tror jeg ikke. Hun er jo kreativ og unik, ikke som de andre. 😎 (Ironi) 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
StripeteOstepop Skrevet 18. juni 2021 #4879 Del Skrevet 18. juni 2021 Flettfrid skrev (3 timer siden): Kan Tallas mye konsept i tattosjappa være sko?🤔 på lik linje med det den tattosjappa i Stavanger solgte. Skulle hun ikke holde tegnekurs for barn og unge med ekstra utfordringer? Mener hun sa noe om det, eller at det er blitt nevnt i denne tråden tidligere. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MzMe Skrevet 18. juni 2021 #4880 Del Skrevet 18. juni 2021 StripeteOstepop skrev (4 timer siden): Skulle hun ikke holde tegnekurs for barn og unge med ekstra utfordringer? Mener hun sa noe om det, eller at det er blitt nevnt i denne tråden tidligere. Stemmer det 😊 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg