Hjärtat Skrevet 14. mai 2020 #801 Del Skrevet 14. mai 2020 15 timer siden, Deseo skrev: Kan være den har vokst litt ja 😊 tror det beste for oss med ekstra på magen er å måle magen 🙈 Jeg har merket det på joggebuksene mine som har strikk, at de sitter trangere enn før. Må ta strikken over magen som går rundt som Urkle. Mannen synes jeg er veldig sexy sånn 😂🙈 Endte med å ta bilde i går, og ser faktisk at magen har vokst litt, blitt litt høyere og mer under puppa liksom.😊 Men ser fortsatt bare feit ut, da. 😂😂😂 @mingrid og @månki så kjedelig å måtte vente så lenge! Fikk akkurat telefon fra Riksen med innkalling til OUL når jeg er 18+3, det er bare litt over en måned til, så fornøyd med det! 🤩 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lollipop2020 Skrevet 14. mai 2020 #802 Del Skrevet 14. mai 2020 Jeg har fått innkalling til OUL i uke 18, så det blir spennende 🙈 tar dere med mannen på alt av ultralyder og kontroller? En kollega er med dama på absolutt alt, legetimer og det som er 😅 Personlig har jeg ikke behov for å ha han med, men tenker det kan være gøy for han også på ordinær ultralyd om han har lyst Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lumpus Skrevet 14. mai 2020 #803 Del Skrevet 14. mai 2020 Jeg fikk også innkalling til OUL når jeg er i uke 18 😊 @Lollipop2020 Mannen blir ikke med på OUL da han er offshore når timen er satt opp. Fikk også skriv om at pga corona skulle ledsager bare være med om det var helt nødvendig. Håper han får være med inn på tul om 14 dager. Da jeg hadde tul i uke 9 var det ikke lov. Jeg tror det hadde vært kjekt for han å være med på ultralyd. Han var ikke med på første time til jordmor, får se om han blir med en time senere 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjärtat Skrevet 14. mai 2020 #804 Del Skrevet 14. mai 2020 1 time siden, Lollipop2020 skrev: Jeg har fått innkalling til OUL i uke 18, så det blir spennende 🙈 tar dere med mannen på alt av ultralyder og kontroller? En kollega er med dama på absolutt alt, legetimer og det som er 😅 Personlig har jeg ikke behov for å ha han med, men tenker det kan være gøy for han også på ordinær ultralyd om han har lyst Tenker han skal være med på oul, om de ikke anbefaler noe annet. Han var jo med på tul i uke 13. Legetimer osv. går jeg på alene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Deseo Skrevet 14. mai 2020 #805 Del Skrevet 14. mai 2020 Se der ja @Hjärtat😁 her vokser det nok sakte men sikkert ❤️ @månki og @mingrid gøy med innkalling og kjedelig at dere må vente så lenge, men jeg hadde ringt og spurt om det stemmer. OUL skal tas mellom uke 18-20 I følge NHI og har lest det andre steder også. Jeg personlig fikk OUL i uke 19+ 4, men har søkt om bytte av fødeplass så er litt spent om det blir godkjent og om jeg får ny time. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bondekone Skrevet 14. mai 2020 #806 Del Skrevet 14. mai 2020 Jeg fikk time til OUL når jeg er 19+6🙂 fikk beskjed der at mannen ikke kan være med, men han har vært med på begge UL til nå, så går fint. Han blir ikke med på kontrollene🙂 Jeg har faktisk fått skikkelig mage. Ikke hard altså, men den er der hele tiden. Trodde ikke jeg kom til å gå mage på lenge, særlig siden livmor er bakoverliggende, så er egentlig litt overasket! Fikk til og med kommentarer på jobb om at de så magen hadde begynt å komme, og det på tross av posete klær🙈🙄 ikke spesielt tynn fra før av, men magen har alltid vært flat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
månki Skrevet 14. mai 2020 #807 Del Skrevet 14. mai 2020 1 time siden, Lollipop2020 skrev: Jeg har fått innkalling til OUL i uke 18, så det blir spennende 🙈 tar dere med mannen på alt av ultralyder og kontroller? En kollega er med dama på absolutt alt, legetimer og det som er 😅 Personlig har jeg ikke behov for å ha han med, men tenker det kan være gøy for han også på ordinær ultralyd om han har lyst Mannen var med på ALT (utenom glukosebelastning) forrige graviditet. Fordi han ønsket det selv. Da fikk han sjansen til å spør om ting han lurte på underveis, og jeg ble ganske overrasket over ting han tenkte på😂😊 Denne gangen blir det mest sannsynlig at han kommer hjem fra jobb og har gutten vår når jeg er på kontroll, eller at jeg går selv fra jobb når jeg begynner der igjen. Styr å skaffe barnevakt midt på dagen for 20-30 minutt😅 men håper han får være med på ul, det stod ingenting i innkallingen så tenkte å ringe å høre når det nærmer seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjärtat Skrevet 17. mai 2020 #808 Del Skrevet 17. mai 2020 Nå er jeg endelig i 2. trimester! Det går jo faktisk fremover dette her, om enn i sneglefart. 🐌 Har hatt en del diffuse plager de siste dagene, i rygg/hofte/lår/kne, men virker å ha gitt seg litt nå. Ellers får jeg små stikk i skjeden med jevne mellomrom, som litt sterke leamus. Regner med at det er helt ufarlig, har hatt det i noen uker. Har superlyst på spekemat til frokosten i dag, enda jeg egentlig aldri har vært spesielt glad i det. 😂 Skal spise litt nyåpnet røkelaks med lang holdbarhet, da. Og eggerøre, bacon, vafler, peppermakrell, pavlova og annet godt. For meg som ikke er glad i alkohol går det helt fint med appelsinjuice eller sjokolademelk til frokosten. 😏 Håper det er bra med dere alle og at dere får en fin feiring i dag, selv uten spekemat og champagne. Gratulerer med dagen! 🇧🇻🌼❤️ 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AHO Skrevet 18. mai 2020 #809 Del Skrevet 18. mai 2020 Håper alle har hatt en fin feiring igår 🇧🇻 En liten oppdatering her: Jeg og mannen valgte å ta nipt test fra Danmark, og fikk svar forrige uke om at vi venter en frisk liten gutt 😊 jeg synes det er nesten sensasjonelt siden det fødes kun jenter inn i min familie 😅 er 14+1 idag, og magen har begynt å poppe. Er det noen som har begynt å kjenne liv? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjärtat Skrevet 18. mai 2020 #810 Del Skrevet 18. mai 2020 1 time siden, AHO skrev: Håper alle har hatt en fin feiring igår 🇧🇻 En liten oppdatering her: Jeg og mannen valgte å ta nipt test fra Danmark, og fikk svar forrige uke om at vi venter en frisk liten gutt 😊 jeg synes det er nesten sensasjonelt siden det fødes kun jenter inn i min familie 😅 er 14+1 idag, og magen har begynt å poppe. Er det noen som har begynt å kjenne liv? Så godt å høre! Vi er nøyaktig like langt, vi, da. 14+1 jeg og, termin 18. november. Og jeg er såå spent på å få vite kjønnet. 😭 Kan ikke si jeg kjenner noe liv, flere som har prøvd å forklare meg hvordan det kjennes i starten, men tror bare det er faktiske luftbobler i tarmen jeg kjenner, er rimelig oppblåst noen dager. 😂 Har du kjent liv? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mingrid Skrevet 18. mai 2020 #811 Del Skrevet 18. mai 2020 2 timer siden, AHO skrev: Håper alle har hatt en fin feiring igår 🇧🇻 En liten oppdatering her: Jeg og mannen valgte å ta nipt test fra Danmark, og fikk svar forrige uke om at vi venter en frisk liten gutt 😊 jeg synes det er nesten sensasjonelt siden det fødes kun jenter inn i min familie 😅 er 14+1 idag, og magen har begynt å poppe. Er det noen som har begynt å kjenne liv? Så hyggelig! Jeg er 13+0 i dag, og venter gutt selv (sannsynligvis) 💙👶🏼 Ang. det å kjenne liv har jeg faktisk innbilt meg at jeg kjenner noe, men er ikke sikker på om det kan være noe. Noen ganger føler jeg murring/bobler i livmora, og jeg tror ikke det er i tarmen. Likevel er det sporadisk og helt umulig å stadfeste at det virkelig er det. Har jo også lest at man ikke kjenner noe før uke 16 omtrent, så mulig det bare er innbilning altså 🤗 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AHO Skrevet 18. mai 2020 #812 Del Skrevet 18. mai 2020 1 time siden, Hjärtat skrev: Så godt å høre! Vi er nøyaktig like langt, vi, da. 14+1 jeg og, termin 18. november. Og jeg er såå spent på å få vite kjønnet. 😭 Kan ikke si jeg kjenner noe liv, flere som har prøvd å forklare meg hvordan det kjennes i starten, men tror bare det er faktiske luftbobler i tarmen jeg kjenner, er rimelig oppblåst noen dager. 😂 Har du kjent liv? 30 minutter siden, mingrid skrev: Så hyggelig! Jeg er 13+0 i dag, og venter gutt selv (sannsynligvis) 💙👶🏼 Ang. det å kjenne liv har jeg faktisk innbilt meg at jeg kjenner noe, men er ikke sikker på om det kan være noe. Noen ganger føler jeg murring/bobler i livmora, og jeg tror ikke det er i tarmen. Likevel er det sporadisk og helt umulig å stadfeste at det virkelig er det. Har jo også lest at man ikke kjenner noe før uke 16 omtrent, så mulig det bare er innbilning altså 🤗 Jeg syns jeg kjente noe lemus ganske langt nede i magen tidligere idag 😅 Uten at jeg tenkte over hva det var, så slo det meg like etterpå. Men jeg tenker at det er mest sannsynligvis innbilning siden det er så tidlig. Ellers så har magen begynt å poppe, og jeg ser faktisk gravid ut 😬 Tror det også er endel luft innblandet 😂 Hyggelig å lese at det går fint hos dere også😊 Nå går vi jo inn i den beste fasen der man finner ut kjønn, ting begynner å synes og graviditeten er "offentliggjort". Vi har begynt å male det fremtidige barnerommet og jeg skal prøve å strikke et brukanes babyteppe 😂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
månki Skrevet 18. mai 2020 #813 Del Skrevet 18. mai 2020 Så kjekt med en liten gutt @AHO 🥰 jeg har også fått mage, og har hatt det noen uker allerede. Hadde det ikke vært for at jeg har vært på tul så hadde jeg mistenkt tvillinger! Det har vært et par ganger jeg har trodd jeg har kjent liv, men er jo fortsatt tidlig (14+5 menstermin, 13+2 tul-termin). Men jeg lever i troen om at det var små dult jeg kjente😍 @Hjärtat husker mange forklarte til meg om fiskehaler osv osv, men for meg så kjentes det bare ut som noen harde pulsslag eller akkurat som om noen «poket» meg i magen da jeg kjente første gangene. Er en veldig spesiell følelse når en først oppdager at det er babyen en kjenner! Vanskelig å forklare det. Bare gled dere♥️ idag skal jeg til kiropraktor med ryggen og bekkenet, håper jeg svever ut der i fra😂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AHO Skrevet 18. mai 2020 #814 Del Skrevet 18. mai 2020 5 timer siden, månki skrev: Så kjekt med en liten gutt @AHO 🥰 jeg har også fått mage, og har hatt det noen uker allerede. Hadde det ikke vært for at jeg har vært på tul så hadde jeg mistenkt tvillinger! Det har vært et par ganger jeg har trodd jeg har kjent liv, men er jo fortsatt tidlig (14+5 menstermin, 13+2 tul-termin). Men jeg lever i troen om at det var små dult jeg kjente😍 @Hjärtat husker mange forklarte til meg om fiskehaler osv osv, men for meg så kjentes det bare ut som noen harde pulsslag eller akkurat som om noen «poket» meg i magen da jeg kjente første gangene. Er en veldig spesiell følelse når en først oppdager at det er babyen en kjenner! Vanskelig å forklare det. Bare gled dere♥️ idag skal jeg til kiropraktor med ryggen og bekkenet, håper jeg svever ut der i fra😂 Lykke til. Drar til fysio på grunn av det samme selv. Mannen bestilte også en gravid pute fra BBhugme som jeg kan ha mellom beina når jeg sover (avlaster bekken). Kan være noe å vurdere 😊😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anine Elise Skrevet 18. mai 2020 #815 Del Skrevet 18. mai 2020 10 timer siden, AHO skrev: Håper alle har hatt en fin feiring igår 🇧🇻 En liten oppdatering her: Jeg og mannen valgte å ta nipt test fra Danmark, og fikk svar forrige uke om at vi venter en frisk liten gutt 😊 jeg synes det er nesten sensasjonelt siden det fødes kun jenter inn i min familie 😅 er 14+1 idag, og magen har begynt å poppe. Er det noen som har begynt å kjenne liv? Fra Danmark? 😊 Ser dette er en relativt ny test? Kan man ta denne i Norge? 🧐 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AHO Skrevet 18. mai 2020 #816 Del Skrevet 18. mai 2020 42 minutter siden, Anine Elise skrev: Fra Danmark? 😊 Ser dette er en relativt ny test? Kan man ta denne i Norge? 🧐 Ultralydklinikken har tilbudt slik test en stund mener jeg 🤔 Du kan velge å enten reise ned dit og få en samtale med ultralyd og blodprøve, eller få tilsendt et test kit i posten 😊 Slik test er vel ikke lovlig i Norge før 1. Juli... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lollipop2020 Skrevet 18. mai 2020 #817 Del Skrevet 18. mai 2020 Jeg er 14+4 idag og har ikke fått mage i det hele tatt. Synes litt på kvelden, men på morgenen er magen helt flat 😨 På tul for en uke siden sa de noe om at morkaken lå foran eller bak ett eller annet (skjønte ikke helt), men ikke i veien for noe. Haha det er så mye info og vanskelig å holde kontroll på alt 😂 men det er kanskje derfor jeg ikke har fått mage? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anine Elise Skrevet 18. mai 2020 #818 Del Skrevet 18. mai 2020 (endret) 1 time siden, AHO skrev: Ultralydklinikken har tilbudt slik test en stund mener jeg 🤔 Du kan velge å enten reise ned dit og få en samtale med ultralyd og blodprøve, eller få tilsendt et test kit i posten 😊 Slik test er vel ikke lovlig i Norge før 1. Juli... Skjønner! Takk 😊 Kan jeg spørre hva en sånn test koster og hvordan man går frem? Endret 18. mai 2020 av Anine Elise Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
månki Skrevet 18. mai 2020 #819 Del Skrevet 18. mai 2020 57 minutter siden, Lollipop2020 skrev: Jeg er 14+4 idag og har ikke fått mage i det hele tatt. Synes litt på kvelden, men på morgenen er magen helt flat 😨 På tul for en uke siden sa de noe om at morkaken lå foran eller bak ett eller annet (skjønte ikke helt), men ikke i veien for noe. Haha det er så mye info og vanskelig å holde kontroll på alt 😂 men det er kanskje derfor jeg ikke har fått mage? Er dette din første? med første fikk jeg ikke mage før jeg var ca 32 uker på vei, men da poppen den skikkelig (men kunne fint skjule magen helt frem til fødsel hvis jeg ville). 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AHO Skrevet 18. mai 2020 #820 Del Skrevet 18. mai 2020 7 minutter siden, Anine Elise skrev: Skjønner! Takk 😊 Kan jeg spørre hva en sånn test koster og hvordan man går frem? Anbefaler å gå inn på ultralydklinikken.dk og se hvilke tester de tilbyr. Vi valgte panorama test(mest avanserte, avdekker endel avvik). Kostet oss ca 8000 kr. Man kan ring eller sende mail om at man ønsker et kit i posten du må bare svare på noen spørsmål så går det vel noen dager fra de sender til du får den. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå